MunkenIDomen Skrevet 23. januar 2023 #161 Del Skrevet 23. januar 2023 5 hours ago, non_stop said: Veldig tragisk. Det finnes unntak (f.eks Tolga saken hvor en ung mann ble kidnappet) men synes å se en forskjellsbehandling når det gjelder kjønn. Er det et ungt hunkjønn som er borte så er det nærmest unntakstilstand og det blir søkt dag og natt under enhver stein. Sigrid-saken f.eks, hadde det blitt funn der like raskt om det var snakk om en gutt? Mens hos unge hannkjønn synes jeg politiet er for tregt på banen, og når de omsider forstår det er alvor er det allerede for sent. Det er veldig blanda hvordan forsvinningssaker blir prioritert. Det forsvinner kvinner som vi ikke hører særlig om og. Ofte er familiene de som på ulikt vis klarer å tvinge fram resurssbruk, ikke den forsvunnede. Men spesielt Trondheimspolitiet har for vane å "oppklare" saker før de i heletatt starter etterforskning, og det bærer denne saken preg av. Det er påfallende mange som forsvinner i nidelva og at det aldri har vært noe som har blitt etterforsket som mistenkelig. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
RunM Skrevet 23. januar 2023 #162 Del Skrevet 23. januar 2023 (endret) MunkenIDomen skrev (37 minutter siden): Det er påfallende mange som forsvinner i nidelva og at det aldri har vært noe som har blitt etterforsket som mistenkelig. Jeg er overbevist om at det er en, eller flere, serieforbrytere (eller seriemordere om du vil) i Trondheim som går rundt og skubber fulle folk, og andre, ut i Nidelva eller i kanalen. Endret 23. januar 2023 av RunM 10 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frisk Frosk Skrevet 17. februar 2023 #163 Del Skrevet 17. februar 2023 RunM skrev (På 23.1.2023 den 17.22): Jeg er overbevist om at det er en, eller flere, serieforbrytere (eller seriemordere om du vil) i Trondheim som går rundt og skubber fulle folk, og andre, ut i Nidelva eller i kanalen. Jeg tror dessverre du kan ha rett i det. Jeg kjenner til en av sakene som ble avskrevet som en ulykke hvor den unge mannen ble funnet død i Nidelva. Han var ikke suicidal (men politiet gikk langt i å forsøke å få familien til å tro det, selv om politiet ikke hadde noe som helst grunnlag for å si det), hadde aldri hatt psykiske problemer, hadde trygge og gode forhold til familie og venner. Når han drakk var det veldig lite, men han kunne like gjerne gå ut på byen uten å drikke. Da kvelden var slutt gikk vennene hver til sitt. Han ble funnet død etter noen dager. "Ulykke". Han var ikke full, og han var vant med å ferdes langs og på sjø og ved vann og var god til å svømme. Det har vært forbausende mange slike saker i Trondheim. Men en annen ting er at det over år også har vært en eller flere som har gått bevisst etter unge menn med et eller annet funksjonsproblem/handikap. Felles i de sakene har også vært at de har vært med venner, men når alle går hver til sitt, så har de som har hatt et funksjonsproblem tydeligvis blitt fulgt etter uten å oppdage det. Og ikke minst, felles har også vært at når de har blitt angrepet og banket opp og skadet, så har de blitt tatt bakfra i en gate eller område uten kameraovervåkning. En jeg kjenner ble utsatt for dette, og fikk da vite at det var flere andre slike saker. Han sa at dette er for mange saker og for mange fellestrekk til at det kan være tilfeldig, men politiet mente alle sakene var enkelttilfeller. Det merkelige er at dette ikke er blitt slått opp i media i særlig grad. Han jeg kjenner fikk en så liten voldsoffererstatning at det ikke er i nærheten av å dekke alle store helseutgiftene han fikk og vil fortsette å få gjennom livet pga. dette, så han fikk ganske mye gjeld pga. dette. Odin-saken virker dessverre å være i samme klasse som både drukningene og de grove overfallene/mishandlingen som unge menn er blitt utsatt for i Trondheim. Samme mønster i alle sakene - unge menn er med venner på byen, går alene hjem, forsvinner eller blir banket opp der det tilfeldigvis ikke er kameraovervåkning. 12 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sommer-damen Skrevet 17. februar 2023 #164 Del Skrevet 17. februar 2023 Samfunnsdebatt skrev (På 12.1.2023 den 23.37): Var det slik at den sjåføren som tok Odins eiendeler og brente de oppi skogen hadde helt sikkert alibi for tiden da Odin forsvant? Hørte nylig på en podcast om saken. Nei, jeg tror ikke personen hadde ikke alibi. Men heller ikke motiv og kjente ikke Odin. Men personen var en av flere som hadde blitt avhørt av politiet fordi han pleide å ferdes i den skogen hvor eiendelene var blitt funnet. Denne sjåføren ser altså tilfeldigvis, helt uti det blå, klær osv liggende på en øde Kai. Han rygger inn med bilen for å ta tingene. Tar de med seg hjem. Så plutselig etter en tid så innser han at dette er den savnede Odin sine gjenstander. Da får han panikk, drar opp til skogen og brenner tingene der, for han er livredd for å bli blandet inn i saken. Tidligere hadde denne personen som sagt blitt avhørt av polititet og han sa da at han hadde null kjennskap til saken. Glemte selvfølgelig å fortelle at han tilfeldigvis fant alle klærne da og tok de med seg hjem. Er ikke dette en underlig forklaring så vet ikke jeg. Episoden ligger i nrk podcast «oppdatert». Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Motelvibes Skrevet 17. februar 2023 #165 Del Skrevet 17. februar 2023 De burde lagd en oversikt over de som har falt i nidelva og pir og sammenlignet fellesfaktorer, men det har de sikkert gjort. Eller? Er det ikke videoovervåking på området? 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mysticgirl Skrevet 17. februar 2023 #166 Del Skrevet 17. februar 2023 Noen som vet om den hvite bilen noen gang meldte seg, den som ble sett på kamera ved havnen? Jeg tror dessverre det er han som brente tingene hans, som er skyldig. Merkelig måte å kvitte seg med ting han finner, veldig mistenkelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
shab Skrevet 17. februar 2023 #167 Del Skrevet 17. februar 2023 RunM skrev (På 23.1.2023 den 17.22): Jeg er overbevist om at det er en, eller flere, serieforbrytere (eller seriemordere om du vil) i Trondheim som går rundt og skubber fulle folk, og andre, ut i Nidelva eller i kanalen. Ja, det tror jeg også. Mange unge menn som går alene kl 2 på natta ved Nidelva. Dette er noe "alle" tenker og vet. Veldig merkelig. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sommer-damen Skrevet 17. februar 2023 #168 Del Skrevet 17. februar 2023 Mysticgirl skrev (1 time siden): Noen som vet om den hvite bilen noen gang meldte seg, den som ble sett på kamera ved havnen? Jeg tror dessverre det er han som brente tingene hans, som er skyldig. Merkelig måte å kvitte seg med ting han finner, veldig mistenkelig. Det er han jeg skrev om lenger oppe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mammahjarte Skrevet 18. februar 2023 #169 Del Skrevet 18. februar 2023 Det er fleire ting som skurrer. Politiet meiner han havna i vannet men det er ikkje bekrefta eller gjort nokon funn som tyder på det. Det er ein teori. Passet hans var derimot funnet, kan virke som det var planta/dumpa. Same kan gjelda mobiltelefonen. Vi ser og overvåkningsbilde der Odin passe godt på den blå baggen, holder den tett inntil kroppen. Så blir alt funnet spred utover, mistenkelig! Det er alt for lett å konkludera med ikkje noko straffbart forhold. Det er nokon som veit kva som skjedde. Odin kan ha vore involvert i noko. Synd dei som veit noko holder taust... 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mysticgirl Skrevet 18. februar 2023 #170 Del Skrevet 18. februar 2023 Sommer-damen skrev (12 timer siden): Det er han jeg skrev om lenger oppe. Åja det er samme mann som brant klærne. Takk for opplysningen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rhodiola Skrevet 20. februar 2023 #171 Del Skrevet 20. februar 2023 Ryddet for persondebatt, spekulasjoner, ryktespredninger, brudd på opphavsrett, innlegg kun bestående av lenke, tomme innlegg og svar til slettede innlegg. Tråden er i tillegg ryddet for kommentarer til moderering, de besvares her. Rhodiola, adm. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gasellen Skrevet 21. februar 2023 #172 Del Skrevet 21. februar 2023 Jeg er ikke så godt kjent i trheim. Men hvor ofte havner det egentlig folk i elva der oppe? Snakker vi flere ganger i året? Er det ikke sikret over bruene og langs elva? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trioving Skrevet 21. februar 2023 #173 Del Skrevet 21. februar 2023 Elva i Trondheim er veldig tilgjengelig. Det er lett å falle i den hvis du går rundt full lang elven en lørdagsnatt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vandelay Skrevet 21. februar 2023 #174 Del Skrevet 21. februar 2023 Gasellen skrev (41 minutter siden): Jeg er ikke så godt kjent i trheim. Men hvor ofte havner det egentlig folk i elva der oppe? Snakker vi flere ganger i året? Er det ikke sikret over bruene og langs elva? Det er mange steder man kan havne i elva. Enten ramle uti, bli dyttet eller plassert der etter noe har skjedd. Det er ikke noen spesiell sikring langs elva og flere av bruene har lave rekkverk. Bodde der for en del år siden. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MunkenIDomen Skrevet 21. februar 2023 #175 Del Skrevet 21. februar 2023 6 hours ago, Gasellen said: Jeg er ikke så godt kjent i trheim. Men hvor ofte havner det egentlig folk i elva der oppe? Snakker vi flere ganger i året? Er det ikke sikret over bruene og langs elva? Det er vel en 3-4 tilfeller årlig. Det er ikke veldig godt sikret, men det er heller ikke mange naturlige ruter hvor du går ved elvekanten, med mindre du bevist velger å gjøre det. Men det er mange bruer over den med lave rekkverk. Ville aldri gått over blomsterbrua mot solsiden seint på natta når det er lite folk ute. Der er det til og med et rapportert tilfelle av en tulling som forsøkte å kaste en annen person i elva. 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fjærestein Skrevet 21. februar 2023 #176 Del Skrevet 21. februar 2023 Sommer-damen skrev (På 17.2.2023 den 17.59): Hørte nylig på en podcast om saken. Nei, jeg tror ikke personen hadde ikke alibi. Men heller ikke motiv og kjente ikke Odin. Men personen var en av flere som hadde blitt avhørt av politiet fordi han pleide å ferdes i den skogen hvor eiendelene var blitt funnet. Denne sjåføren ser altså tilfeldigvis, helt uti det blå, klær osv liggende på en øde Kai. Han rygger inn med bilen for å ta tingene. Tar de med seg hjem. Så plutselig etter en tid så innser han at dette er den savnede Odin sine gjenstander. Da får han panikk, drar opp til skogen og brenner tingene der, for han er livredd for å bli blandet inn i saken. Tidligere hadde denne personen som sagt blitt avhørt av polititet og han sa da at han hadde null kjennskap til saken. Glemte selvfølgelig å fortelle at han tilfeldigvis fant alle klærne da og tok de med seg hjem. Er ikke dette en underlig forklaring så vet ikke jeg. Episoden ligger i nrk podcast «oppdatert». Hva heter episoden ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sommer-damen Skrevet 21. februar 2023 #177 Del Skrevet 21. februar 2023 fjærestein skrev (38 minutter siden): Hva heter episoden ? Savnet i 4 år: hva skjedde med odin Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hufsa87 Skrevet 21. februar 2023 #178 Del Skrevet 21. februar 2023 Sommer-damen skrev (4 minutter siden): Savnet i 4 år: hva skjedde med odin Hvor ligger denne?😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sommer-damen Skrevet 21. februar 2023 #179 Del Skrevet 21. februar 2023 hufsa87 skrev (19 minutter siden): Hvor ligger denne?😊 Nrk podcast: oppdatert 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fjærestein Skrevet 21. februar 2023 #180 Del Skrevet 21. februar 2023 Sommer-damen skrev (2 timer siden): Savnet i 4 år: hva skjedde med odin Takk så mye. Ha fin kveld. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå