Klaraku78 Skrevet 15. april 2020 #19481 Skrevet 15. april 2020 Full timeplan fra kl. 8 sier hun at dattera har i en kommentar fra dette innlegget: https://www.carolinebergeriksen.no/2020/03/27/jeg-onsker-meg-mer-av-dette/comment-page-1/#comments Men på instastory i dag så må hun jo vekke jentene som fortsatt sover kl. 8. Det er vel ikke første gangen hun har blitt tatt i å pynte litt på sannheten. Dattera har kanskje ikke så lange dager med hjemmeskole alikevel... 42
Gjest CecilieX Skrevet 15. april 2020 #19482 Skrevet 15. april 2020 (endret) Jeg synes det er veldig relevant å belyse problematikken rundt hennes fokus på klesstørrelse. Det føyer seg inn i rekken av problematisk blogging. Først av alt handler det om den glansede virkeligheten som hun presenterer. De har skapt en karakter som er helt perfekt. Hun er faktisk fullstendig feilfri. Dette har vært tydelig og gjennomgående kommunisert. Huden er feilfri, kroppen er feilfri, rumpen er uforandret, de er faktisk så feilfrie at de aldri har innrømmet å gjøre feil. Hun kan alt og vet alt. Mange av leserne ser ut til å idealisere henne. Kommentarfeltet hennes er fult av lesere som synes hun er fantastisk. Nesten uansett hva hun presenterer faller de mest trofaste i staver. Får hun kritiske spørsmål, flyr de i flint. Alle som har fulgt bloggen og tråden her vet at karakteren de presenterer ikke er virkelig. Det dokumenteres stadig at perfeksjonen er falsk. Det er bevist mange ganger at det redigeres både bildemessig og i tekst. Og det er bra at det blir avdekket! Fordi det er usunt for de fleste å ha et uoppnåelig ideal som forbilde. Det gjør noe med deg nå du hele tide sammenlikner deg med noen og faller igjennom. Det kan se ut som smålig kritikk, men i den større sammenhengen handler det om å bevisstgjøre folk på at det du leser og ser ikke nødvendigvis er sant. Det perfekte mennesket finnes ikke. Og det er det som alltid har vært det mest problematiske med CBE sin blogg; perfeksjonsfokuset. Endret 15. april 2020 av CecilieX
Gjest CecilieX Skrevet 15. april 2020 #19483 Skrevet 15. april 2020 (endret) Dobbeltpost Endret 15. april 2020 av CecilieX
Gjest Keikolina Skrevet 15. april 2020 #19484 Skrevet 15. april 2020 Blir vel noen urbillig kinaklær til blodpris som vanlig, hvis det blir noe treningskollektion. Husker smykkene de solgte 😂
Sol79 Skrevet 15. april 2020 #19485 Skrevet 15. april 2020 Tror Netfit hadde gjort seg bedre med Lars Kristian som frontfigur i stedet for Caroline. Syns ikke hun gjør seg på film. Ikke noe med utseende eller noe sånt, men hun bare har "det" ikke. Og hva er greia med disse beige treningsklærne? Litt mer farger hadde gjort seg, så blir det mer energi over det. 33
Ultiva Skrevet 15. april 2020 #19486 Skrevet 15. april 2020 (endret) 23 minutter siden, Sol79 skrev: Tror Netfit hadde gjort seg bedre med Lars Kristian som frontfigur i stedet for Caroline. Syns ikke hun gjør seg på film. Ikke noe med utseende eller noe sånt, men hun bare har "det" ikke. Og hva er greia med disse beige treningsklærne? Litt mer farger hadde gjort seg, så blir det mer energi over det. LKE er i form til å kunne vise frem treningene i sin helhet, fremfor disse små, korte klippene som CBE viser frem. LKE hadde nok også hatt fokus på korrekt teknikk og utførelse, fremfor på å se best mulig ut i trangest mulig antrekk. Men vi må huske på at CBEs følgermasse består av kvinner, og de foretrekker nok å følge en kvinnelig treningsinstruktør. Ei heller kan jeg tenke meg at LKE hadde orket å ha fokus på hopp & sprett, luftboksing og egenvektstrim slik CBE har. Jeg tror derfor ikke at det er aktuelt for netfit å skifte frontfigur. Endret 15. april 2020 av Ultiva 27
Isild Skrevet 15. april 2020 #19487 Skrevet 15. april 2020 Jeg har aldri sett noen treningsinnlegg der LKE viser frem treningene - så jeg vet ikke hvordan han fungerer heller - men det høres veldig logisk ut det jeg leser her. De burde forsøkt å bruke han istedet. 13
miamiamia Skrevet 15. april 2020 #19488 Skrevet 15. april 2020 Han har en liten snutt på hans instastory i dag. Ser MYE bedre ut enn når kona viser seg frem. MER til LK på videoer og Netfit spør du meg! 14
MaleficentAurora Skrevet 15. april 2020 #19489 Skrevet 15. april 2020 1 time siden, Sol79 skrev: Tror Netfit hadde gjort seg bedre med Lars Kristian som frontfigur i stedet for Caroline. 46 minutter siden, Ultiva skrev: LKE er i form til å kunne vise frem treningene i sin helhet, fremfor disse små, korte klippene som CBE viser frem. LKE hadde nok også hatt fokus på korrekt teknikk og utførelse, fremfor på å se best mulig ut i trangest mulig antrekk. Men vi må huske på at CBEs følgermasse består av kvinner, og de foretrekker nok å følge en kvinnelig treningsinstruktør. Ei heller kan jeg tenke meg at LKE hadde orket å ha fokus på hopp & sprett, luftboksing og egenvektstrim slik CBE har. Jeg tror derfor ikke at det er aktuelt for netfit å skifte frontfigur. 2 minutter siden, Isild skrev: Jeg har aldri sett noen treningsinnlegg der LKE viser frem treningene - så jeg vet ikke hvordan han fungerer heller - men det høres veldig logisk ut det jeg leser her. De burde forsøkt å bruke han istedet. Enig med dere. Selv om CBE sine følgere er for det meste kvinner så hadde det gjort seg bra at LK også tok noen øvelser. Før dette er jo en app som skal være for alle og ikke bare for CBE sine følgere. Bærekraften for at Netfit skal klare seg ville ligge hos LK tenker jeg. Hadde jeg komment over appen ut i det blå og sett LK som frontfigur eller delvis så hadde jeg blitt mer nysgjerrig på øvelsene enn at jeg så CBE selv utgjøre dem. 12
MaleficentAurora Skrevet 15. april 2020 #19490 Skrevet 15. april 2020 1 minutt siden, miamiamia skrev: Han har en liten snutt på hans instastory i dag. Ser MYE bedre ut enn når kona viser seg frem. MER til LK på videoer og Netfit spør du meg! Måtte innom å ta en titt. Jammen hadde du rett🙂 8
miamiamia Skrevet 15. april 2020 #19491 Skrevet 15. april 2020 13 timer siden, Klink skrev: Og vi er i gang igjen. Klesstr.. Fantastisk 👌 Saklig og viktig. 😂😂 Grunnen til at dette tas opp er at det er helt irrelevant hvilken str CBE bruker. Hennes kropp er ikke lik din eller min. Og når alle kan se at rumpa hennes er større, og lårene likeså er det helt tydelig at hun lyver når hun tviholder på "XS" hver gang noen spør. Det er forstyrrende å ha så fokus på egne størrelser og måtte fortelle gang på gang. Det hadde vært så mye mer modent om hun skrev at de er normale i størrelsen, kanskje litt kort i armene, gå opp en størrelse om du liker den romslig osv. 27
Klink Skrevet 15. april 2020 #19492 Skrevet 15. april 2020 2 minutter siden, miamiamia skrev: Grunnen til at dette tas opp er at det er helt irrelevant hvilken str CBE bruker. Hennes kropp er ikke lik din eller min. Og når alle kan se at rumpa hennes er større, og lårene likeså er det helt tydelig at hun lyver når hun tviholder på "XS" hver gang noen spør. Det er forstyrrende å ha så fokus på egne størrelser og måtte fortelle gang på gang. Det hadde vært så mye mer modent om hun skrev at de er normale i størrelsen, kanskje litt kort i armene, gå opp en størrelse om du liker den romslig osv. Jeg er enig, men hvorfor skrive at hun er større enn meg og jeg bruker sånn og sånn. Hun bruker den str hun vil. At hun ikke burde legge ut str sin er jeg enig i. 4
oblt Skrevet 15. april 2020 #19493 Skrevet 15. april 2020 20 minutter siden, Klink said: Jeg er enig, men hvorfor skrive at hun er større enn meg og jeg bruker sånn og sånn. Hun bruker den str hun vil. At hun ikke burde legge ut str sin er jeg enig i. Ikke meg du siterer, men det kan tenkes at folk mener å feilaktig påstå man er mindre størrelse enn man faktisk er bidrar til kroppspress. Eksempel: Jeg ser cbe, en helt vanlig norsk kvinne (som er over 170 cm?) påstå hun bruker XS, og tror på henne selv om det ikke nødvendigvis er sant. Jeg er 19 år, 165 cm og pga litt hofter kommer jeg ikke inn i XS, men må bruke S eller til og med M. Men cbe ser jo ut litt som meg, pluss er høyere, så jeg er nok tykkere enn jeg tror siden jeg ikke passer inn i samme størrelse. Og så er forvrengt kroppsbilde i gang. 35
Klink Skrevet 15. april 2020 #19494 Skrevet 15. april 2020 Akkurat nå, oblt skrev: Ikke meg du siterer, men det kan tenkes at folk mener å feilaktig påstå man er mindre størrelse enn man faktisk er bidrar til kroppspress. Eksempel: Jeg ser cbe, en helt vanlig norsk kvinne (som er over 170 cm?) påstå hun bruker XS, og tror på henne selv om det ikke nødvendigvis er sant. Jeg er 19 år, 165 cm og pga litt hofter kommer jeg ikke inn i XS, men må bruke S eller til og med M. Men cbe ser jo ut litt som meg, pluss er høyere, så jeg er nok tykkere enn jeg tror siden jeg ikke passer inn i samme størrelse. Og så er forvrengt kroppsbilde i gang. Ja, jeg mener hun burde slutte å oppgi str sin. Men hva vet vi om hvilken str hun bruker eller ikke bruker. Sier hun xs så sier hun det. Og, selv om jeg virkelig mener det første jeg skrev her, livet er ikke enkelt, unge jenter i dag burde lære seg å tåle litt mer enn en dame som sier hun bruker xs. Egentlig tror jeg ikke cbe er noe særlig forbilde for unge jenter i dag, de fleste vet ikke hvem det er. Heldigvis. 5
Isild Skrevet 15. april 2020 #19495 Skrevet 15. april 2020 Tok en titt på snutten til LKE jeg også. Det syns jeg så bedre ut jeg også. Tenk om de kunne tatt det vi tydeligvis er flere som mener konstruktivt og kanskje prøvd det litt. Det handler ikke om at C ikke er flink til å trene, det handler om at som treningsinspo så funker det rett og slett kanskje ikke helt. Jeg syns det hadde vært gøy om de fikk til Netfit jeg (uten barna!) Mer Nettfit og mindre barn på IG-stories hadde vært helt topp ! Men de må kanskje innse at bar mage, tung sminke, pynt, fjas og fnis ikke er så inspirerende for de fleste som trener - særlig ikke når det blir endel feil teknikk i og med at hun kanskje ikke helt har dreisen på på styrketrening selv ennå. Ser for meg at hun hadde fungert som PT for Svenske Hollywoodfruer som skal gymme og tøyse litt i velourdressen (ikke ment som latterliggjøring - Ironisering må være greit. De er jo litt glossy begge parter mener jeg) Flere løpeinnlegg med henne utendørs kan jeg derimot gjerne ser mer av. Gjerne noen live intervalløkter på mølla også for den saks skyld. 17
Surikatt Skrevet 15. april 2020 #19496 Skrevet 15. april 2020 Hvordan det er interessant å se på noen som løper på ei mølle, det skjønner jeg ikke. 11
Isild Skrevet 15. april 2020 #19497 Skrevet 15. april 2020 (endret) 7 minutter siden, Surikatt skrev: Hvordan det er interessant å se på noen som løper på ei mølle, det skjønner jeg ikke. Jeg trener endel intervaller på mølle selv, så for meg så kan det være motiverende å følge en/ei som løper et program. Litt som de videoene man følger når man trener sykkelintervaller på treningssenter. Endret 15. april 2020 av Isild 2
Gjest CecilieX Skrevet 15. april 2020 #19498 Skrevet 15. april 2020 18 minutter siden, Klink skrev: Ja, jeg mener hun burde slutte å oppgi str sin. Men hva vet vi om hvilken str hun bruker eller ikke bruker. Sier hun xs så sier hun det. Og, selv om jeg virkelig mener det første jeg skrev her, livet er ikke enkelt, unge jenter i dag burde lære seg å tåle litt mer enn en dame som sier hun bruker xs. Egentlig tror jeg ikke cbe er noe særlig forbilde for unge jenter i dag, de fleste vet ikke hvem det er. Heldigvis. Du glemmer en vesentlig ting; hun er en påvirker som lever av dette. Da vil alt hun formidler nå ut til et stort antall mennesker. Da kan man ikke avfeie det som uproblematisk. @oblt forklarer veldig godt hva slags konsekvens det kan få. Den samme begrunnelsen kom også fagfolk med da sunn fornuft-plakaten kom. Informasjonen har heller ingen verdi for leseren.
Klink Skrevet 15. april 2020 #19499 Skrevet 15. april 2020 5 minutter siden, CecilieX skrev: Du glemmer en vesentlig ting; hun er en påvirker som lever av dette. Da vil alt hun formidler nå ut til et stort antall mennesker. Da kan man ikke avfeie det som uproblematisk. @oblt forklarer veldig godt hva slags konsekvens det kan få. Den samme begrunnelsen kom også fagfolk med da sunn fornuft-plakaten kom. Informasjonen har heller ingen verdi for leseren. Jeg sier jo at jeg er enig. Og så sier jeg at å kommentere sin egen str her og spekulere i at hun oppgir feil str er usaklig drit. Begrunnelsen med vær varsom plakaten osv er jeg med på. 6
Gjest CecilieX Skrevet 15. april 2020 #19500 Skrevet 15. april 2020 1 minutt siden, Klink skrev: Jeg sier jo at jeg er enig. Og så sier jeg at å kommentere sin egen str her og spekulere i at hun oppgir feil str er usaklig drit. Begrunnelsen med vær varsom plakaten osv er jeg med på. Det man forsøker å bygge opp en argumentasjon rundt er om hun snakker sant eller ikke. Jeg er dog enig i at brukeres egen kropp ikke har så mye verdi som argumentasjon. Jeg synes dog det er en viktig sak, på lik linje med andre tilfeller der de har blitt tatt i løgn. Vi kjenner historikken, og hvor langt de er villige til å gå for å fremstille CBE som «mager». Fokuset på tynn kropp er stort, det florerer av bilder der hun fremstår tynn, med svært definerte magemuskler. Og altså dette repeterende behovet for å fastholde bruk av XS. Hun redigerte seg tynnere i flere år og det ble sett på som en skandale som fikk medieoppmerksomhet. Å påstå bruk av XS om det ikke er sant, er jo i grunnen samme greia, bare via tekst. Noe skurrer i alle fall, da det påstås at hun ikke har endret fasong siden tenårene, samtidig som bildene viser en helt annen historie.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå