Isola2 Skrevet 14. april 2020 #19461 Skrevet 14. april 2020 2 timer siden, MaleficentAurora skrev: Ikke sikkert at alle bhg å småskoler er det. Likevel så har jeg svært lite tro at de klare å gjennomføre det. Jeg tror ikke barn kan få en full dag i barnehage/skole om to uker..med mindre man har en samfunnskritisk jobb..og det tror jeg ikke å filme til en app regnes som.. 8
MaleficentAurora Skrevet 14. april 2020 #19462 Skrevet 14. april 2020 3 minutter siden, Klaraku78 skrev: Vil det si 200 øvelser fra samme vinkel, samme rom og samme klær?.. akkurat som den mage challengen... høres ikke så veldig inspirerende ut... Leste også at de etterhvert skal ha yoga og mindfullnes. Hvem skal være instruktør der, for det har de vel null peiling på. Det vet jeg ikke, før det sto det ikke noe om i den lille snutten i IG Story🤷♀️
miamiamia Skrevet 14. april 2020 #19463 Skrevet 14. april 2020 4 timer siden, Surikatt skrev: Treningsklær i str XS da sikkert. Altså, jeg er mindre en henne. Det er helt tydelig at hun har større rumpe og lår enn meg. Hun er dessuten høyere enn meg. Jeg bruker SMALL. Og enkelte merker kan være litt stramme rundt rumpa i str small. Så det at hun mener hun bruker XS kan umulig stemme. UMULIG stemme. 18
Oline12 Skrevet 14. april 2020 #19464 Skrevet 14. april 2020 12 minutter siden, miamiamia skrev: Altså, jeg er mindre en henne. Det er helt tydelig at hun har større rumpe og lår enn meg. Hun er dessuten høyere enn meg. Jeg bruker SMALL. Og enkelte merker kan være litt stramme rundt rumpa i str small. Så det at hun mener hun bruker XS kan umulig stemme. UMULIG stemme. Det har ingenting å si hva som blir sagt. Problemet her er at det blir sagt, og hvorfor bedriften føler behov for å formidle dette. Igjen og igjen. Bloggeier har også tidligere en sykdomshistorie med spiseforstyrrelser og burde vite bedre. 31
miamiamia Skrevet 14. april 2020 #19465 Skrevet 14. april 2020 Blir så dumt å påpeke størrelsen sin når det er helt tydelig at hun ikke er det hun sier. 18
Halle-Palle Skrevet 14. april 2020 #19466 Skrevet 14. april 2020 31 minutter siden, miamiamia skrev: Altså, jeg er mindre en henne. Det er helt tydelig at hun har større rumpe og lår enn meg. Hun er dessuten høyere enn meg. Jeg bruker SMALL. Og enkelte merker kan være litt stramme rundt rumpa i str small. Så det at hun mener hun bruker XS kan umulig stemme. UMULIG stemme. Det samme med min datter. Hun er liten og slank og bruker XS/S. Hun hadde svømt i klærne til cbe, som er minst 15 cm høyere. 8
Ostepooopp Skrevet 14. april 2020 #19467 Skrevet 14. april 2020 Jeg ser jo såklart viktigheten av denne tråden nå. Her det blir dokumentert så mye bra og viktig. For hva er vel viktigere enn å diskutere kles størrelsen til CBE. Seriøst? Skjerp dere! Noen påstår hun umulig kan være XS. Altså, jeg er feitere enn CBE, og de fleste av mine klær er i størrelse S (har noe treningstøy i XS). Nå handler ikke jeg i billigbutikker som HM, Cubus Gina T osv, men ikke kom og si at hun ikke passer inn i XS i mange plagg (flere av kjedebutikkene har også økt størrelsene sine de siste årene etter press fra den stadig mer overvektige befolkningen, slik at en S i gamle dager nå er en XS). Det var også utrolig viktig det noen skrek ut med at hun hadde Nutrilett i skapet. Så vidt jeg forstod er det ikke engang reklamert for, noen satt med lupe og kikket inn i skapene, oppdaget Nutrilett og mener hele dama er bygd på falske premisser. Hør her, man kan ha et sunt og godt kosthold selv om man tyr til barer i ny og ne. Regner med CBE er en del mer på farten enn de fleste her, så at man spiser en bar i bilen eller mellom møter er faktisk ikke krise. Det jeg er enig i at dere kan kritisere for, er den løpeturen (ikke sett selv, kun basert på ting lest her). Det var fryktelig unødvendig og noe frue-mannen fortjener kritikk for!! Når det kommer til møter ellers er det ikke forbudt å gå i møter, man oppfordres til å ha hjemmekontor dersom man kan. Det er da fortsatt mange som er rundt på kontorer og ikke jobber hjemme. Husk på det at verden skal gå videre etter corona, så at man holder liv i ting som kan gi en inntekt fremover er essensielt. Det vil være nok at mennesker som mister jobben, jo fler som kan brødfø seg uten hjelp fra Nav, dess bedre. Husk at selv om din bedrift har lagt ned forbud mot møtevirksomhet, betyr ikke det at det er nasjonale forbud. Det er internt hos dere. 20
Populært innlegg pøbelsara Skrevet 14. april 2020 Populært innlegg #19468 Skrevet 14. april 2020 Jeg tenker at folk må få ha sin mening om hva som er viktig eller ikke. Hvis man mener noe som diskuteres, bryter forumreglene, så oppfordrer jeg til å rapportere istedet for å kjefte på de man mener bryter reglene, da det er avsporing. Når det gjelder helsemyndighetenes ANBEFALINGER så håper jeg alle gjør sitt aller beste og bidrar som best de kan med å holde risikoen for spredning av virus på et absolutt minimum. Det er derfor vi oppfordres til å ha hjemmekontor og virtuelle møte når vi kan. Klart det er vittig å holde samfunnshjulene i gang - men det er de aller, aller færreste møter som må gjøres ved fysiske møter. Hvis fastlegene og sykehusene kan bruke videokonferanse til en god del pasientundersøkelser, tenker jeg at en profesjonell annonseselger også burde kunne få til å gjøre jobben sin uten å være fysisk tilstede. Særlig en som lever av digitale medier. Jeg vil avslutte med en av mine kjepphester - selv om noe ikke er uttrykkelig forbudt, er det ikke alltid greit og uproblematisk å gjøre det. Hvis man er i en posisjon hvor man lever av å påvirke og inspirere, har man jo en ypperlig anledning til å bruke påvirkningskraften si til noe positivt og gå foran med et godt eksempel. HVis jeg hadde tjent millioner av å påvirke folk, hadde jeg tenkt at en super måte å vise takknemlighet og gjøre gjengjeld på, ville være å påvirke folk til å gjøre bra ting. For eksempel å gjøre slik helsemyndighetene anbefaler når vi står oppe i en verdensomfattende pandemi. 53
Klink Skrevet 14. april 2020 #19469 Skrevet 14. april 2020 Og vi er i gang igjen. Klesstr.. Fantastisk 👌 Saklig og viktig. 😂😂 12
Guidet Kvinne Skrevet 14. april 2020 #19470 Skrevet 14. april 2020 1 time siden, Ostepooopp skrev: Regner med CBE er en del mer på farten enn de fleste her, At hun er mer på farten enn de fleste? Det er vel motsatt: hun er mer i stillstand enn de aller fleste. Hun er jo bare hjemme, unntatt noen viktige møter i Byen Oslo midt i påsken. Hvilke firmaer har fysiske møter midt i påsken, midt i corona egentlig? Ingen. Til vanlig er nok mange ganske mye på farten. Jeg reiser f.eks mye tur-retur Oslo-Bergen-Tromsø-Stavanger daglig. Tur-retur på dagen, altså. Men det vil jo aldri skje i disse dager, det sier jo seg selv. 32
Halle-Palle Skrevet 14. april 2020 #19471 Skrevet 14. april 2020 1 time siden, Ostepooopp skrev: Jeg ser jo såklart viktigheten av denne tråden nå. Her det blir dokumentert så mye bra og viktig. For hva er vel viktigere enn å diskutere kles størrelsen til CBE. Seriøst? Skjerp dere! Noen påstår hun umulig kan være XS. Altså, jeg er feitere enn CBE, og de fleste av mine klær er i størrelse S (har noe treningstøy i XS). Nå handler ikke jeg i billigbutikker som HM, Cubus Gina T osv, men ikke kom og si at hun ikke passer inn i XS i mange plagg (flere av kjedebutikkene har også økt størrelsene sine de siste årene etter press fra den stadig mer overvektige befolkningen, slik at en S i gamle dager nå er en XS). Det var også utrolig viktig det noen skrek ut med at hun hadde Nutrilett i skapet. Så vidt jeg forstod er det ikke engang reklamert for, noen satt med lupe og kikket inn i skapene, oppdaget Nutrilett og mener hele dama er bygd på falske premisser. Hør her, man kan ha et sunt og godt kosthold selv om man tyr til barer i ny og ne. Regner med CBE er en del mer på farten enn de fleste her, så at man spiser en bar i bilen eller mellom møter er faktisk ikke krise. Det jeg er enig i at dere kan kritisere for, er den løpeturen (ikke sett selv, kun basert på ting lest her). Det var fryktelig unødvendig og noe frue-mannen fortjener kritikk for!! Når det kommer til møter ellers er det ikke forbudt å gå i møter, man oppfordres til å ha hjemmekontor dersom man kan. Det er da fortsatt mange som er rundt på kontorer og ikke jobber hjemme. Husk på det at verden skal gå videre etter corona, så at man holder liv i ting som kan gi en inntekt fremover er essensielt. Det vil være nok at mennesker som mister jobben, jo fler som kan brødfø seg uten hjelp fra Nav, dess bedre. Husk at selv om din bedrift har lagt ned forbud mot møtevirksomhet, betyr ikke det at det er nasjonale forbud. Det er internt hos dere. Takk for at du informerer om hva som er greit å diskutere 🙌🏼 9
Ansjosen Skrevet 14. april 2020 #19472 Skrevet 14. april 2020 Det som er spennende å se på syns jeg da er noe som egentlig ble kommentert her for mange uker siden også: Hvordan tilpasser bedriften seg endringen i samfunnet, som nå ikke er kommet i små drypp men som en kalddusj av dimensjoner for mange av oss. Og jada, endringen tilbake er sakte begynt, men det vil ta tid og de beste kommunikasjonsfolkene endrer jo "tonen i formidlingen" underveis. Ser man dette hos CBE? Jeg personlig syns hun er veldig lik som alltid, men følger ikke godt nok med til å plukke opp de minste nyansene. Kan man påstå at et glanset magasin er og forblir et glanset magasin? Vil Costume, Harpers Bazar og Vogue (Det staver jeg alltid feil) være bortimot det samme om jeg plukker opp april utgaven for 2010 vs 2020? Eller er det dynamikk, endring, flytting av fokus? Hva med endringen fra november 2019 til april 2020? Har man raskt gjort en kursendring for å tekkes en bekymret og mindre mobil kjøpergruppe? Altså er tomannsblekka carolinebergeriksen.no i takt med sine forbilder og langt mer folkerike redaksjonelle storesøstre? At the show must go on? Eller er det her man ser forskjellen på stor og profesjonell redaksjon og blogger med lite utferdstrang ? Mange spm, og få svar, men dette er iallfall ting jeg syns det kan være interessant om det kan spinnes litt videre på av dere som er flinkere ordsmeder enn meg i denne tråden. 17
Rev. Revenge Skrevet 14. april 2020 #19473 Skrevet 14. april 2020 7 minutter siden, Ansjosen skrev: Det som er spennende å se på syns jeg da er noe som egentlig ble kommentert her for mange uker siden også: Hvordan tilpasser bedriften seg endringen i samfunnet, som nå ikke er kommet i små drypp men som en kalddusj av dimensjoner for mange av oss. Og jada, endringen tilbake er sakte begynt, men det vil ta tid og de beste kommunikasjonsfolkene endrer jo "tonen i formidlingen" underveis. Ser man dette hos CBE? Kan man påstå at et glanset magasin er og forblir et glanset magasin? ...Eller er det dynamikk, endring, flytting av fokus? Hva med endringen fra november 2019? Har man raskt gjort en kursendring for å tekkes en bekymret og mindre mobil kjøpergruppe? Altså er tomannsblekka carolinebergeriksen.no i takt med sine forbilder og langt mer folkerike redaksjonelle storesøstre? At the show must go on? Eller er det her man ser forskjellen på stor og profesjonell redaksjon og blogger med lite utferdstrang ? Jeg skal fatte meg i korthet: Nei. Etter de siste fire ukene der resten av verden har tatt innover seg en unntakstillstand, har cbe.no stort sett effektivt blamert seg selv, fullt synlig på sosiale medier, kommentarfelt og i blogginnlegg. 24
oblt Skrevet 14. april 2020 #19474 Skrevet 14. april 2020 Jeg er enig i at daglig leders klesstørrelse er uinteressant. Den burde ikke nevnes, verken her eller på bedriftens kanaler. Det støttes av bloggernes egen versjon av vær varsom-plakaten. https://sunnfornuft.unitedbloggers.no/ Jeg merker meg at CBE ikke står på listen over bloggere som støtter plakaten. Men, jeg tror mange legger merke til at det virker som det alltid må bemerkes at alle klær er i en viss størrelse. Hvorfor ikke følge sunn fornuft-plakaten og bare ikke nevne det? Det er veldig rart å alltid passe i samme størrelse. Jeg, og de fleste andre jeg kjenner, bruker ulike størrelser i ulike merker/modeller. Om idealet er å alltid passe denne eksakte størrelsen, gir det unødvendig kroppspress. 37
FluffyChix Skrevet 15. april 2020 #19475 Skrevet 15. april 2020 (endret) 7 timer siden, Ostepooopp skrev: Jeg ser jo såklart viktigheten av denne tråden nå. Her det blir dokumentert så mye bra og viktig. For hva er vel viktigere enn å diskutere kles størrelsen til CBE. Seriøst? Skjerp dere! Noen påstår hun umulig kan være XS. Altså, jeg er feitere enn CBE, og de fleste av mine klær er i størrelse S (har noe treningstøy i XS). Nå handler ikke jeg i billigbutikker som HM, Cubus Gina T osv, men ikke kom og si at hun ikke passer inn i XS i mange plagg (flere av kjedebutikkene har også økt størrelsene sine de siste årene etter press fra den stadig mer overvektige befolkningen, slik at en S i gamle dager nå er en XS). Det var også utrolig viktig det noen skrek ut med at hun hadde Nutrilett i skapet. Så vidt jeg forstod er det ikke engang reklamert for, noen satt med lupe og kikket inn i skapene, oppdaget Nutrilett og mener hele dama er bygd på falske premisser. Hør her, man kan ha et sunt og godt kosthold selv om man tyr til barer i ny og ne. Regner med CBE er en del mer på farten enn de fleste her, så at man spiser en bar i bilen eller mellom møter er faktisk ikke krise. Det jeg er enig i at dere kan kritisere for, er den løpeturen (ikke sett selv, kun basert på ting lest her). Det var fryktelig unødvendig og noe frue-mannen fortjener kritikk for!! Når det kommer til møter ellers er det ikke forbudt å gå i møter, man oppfordres til å ha hjemmekontor dersom man kan. Det er da fortsatt mange som er rundt på kontorer og ikke jobber hjemme. Husk på det at verden skal gå videre etter corona, så at man holder liv i ting som kan gi en inntekt fremover er essensielt. Det vil være nok at mennesker som mister jobben, jo fler som kan brødfø seg uten hjelp fra Nav, dess bedre. Husk at selv om din bedrift har lagt ned forbud mot møtevirksomhet, betyr ikke det at det er nasjonale forbud. Det er internt hos dere. Greia er at man ikke bør diskutere klesstørrelser i det hele tatt. Hvis man vrir på det, så dukker diskusjonen opp fordi CBE fokuserer veldig på klesstørrelsen, som ikke er helt ok for en influenser. Grunnen er at det kan virke triggende på andre mennesker som sammenligner seg. Dermed oppstår spiseforstyrrelser og sårbar psyke. Jeg har ikke foran meg, men tror det står noe om dette i denne vær-varsom plakaten som CBE ikke undertegnet, uviss av hvilken årsak. Nå er jeg forsåvidt enig i at denne nutrilett-historien er skapt av luft og ingenting av noen som så det i et glimt i bloggerne, og er fryktelig unødvendig å bruke som argument for både det ene og det andre. Dessverre er hun tilsynelatende aldri på farten da... Endret 15. april 2020 av FluffyChix 9
Populært innlegg Aricia Skrevet 15. april 2020 Populært innlegg #19476 Skrevet 15. april 2020 9 timer siden, Klink skrev: Og vi er i gang igjen. Klesstr.. Fantastisk 👌 Saklig og viktig. 😂😂 Enig med deg - det er veldig usaklig og uforståelig at CBE SELV til stadighet fokuserer på hvilken klesstørrelse hun bruker. Hva slags nytteverdi gir denslags informasjon til leserne hennes? I tillegg fraråder Sunn fornuft-plakaten og spesialister som Finn Skårderud influencere å oppgi slik informasjon fordi det kan virke triggende på lesere som sliter med spiseforstyrrelser. 50
Klink Skrevet 15. april 2020 #19477 Skrevet 15. april 2020 3 minutter siden, Aricia skrev: Enig med deg - det er veldig usaklig og uforståelig at CBE SELV til stadighet fokuserer på hvilken klesstørrelse hun bruker. Hva slags nytteverdi gir denslags informasjon til leserne hennes? I tillegg fraråder Sunn fornuft-plakaten og spesialister som Finn Skårderud influencere å oppgi slik informasjon fordi det kan virke triggende på lesere som sliter med spiseforstyrrelser. Ja ikke uenig. Jeg er ikke enig i at når noen brukere her oppgir sin egen klesstr og blablabla så er det saklig eller noe som hører hjemme noe sted. 6
FluffyChix Skrevet 15. april 2020 #19478 Skrevet 15. april 2020 Jeg lurer litt på hva klesstørrelsen betyr i dag...ser i mitt skap og der har jeg et bredt spekter av størrelser. Det irriterer meg egentlig litt - for jeg prøver aldri klær, jeg kjøper de om de ser sånn noenlunde ut som noe jeg vil ha etter en sånn gefyl-vurdering på størrelse. Men det har hendt at jeg har kommet hjem med to topper i samme størrelse, hvor den ene får jeg ikke over hodet og den andre svømmer jeg i. 7
Onille Skrevet 15. april 2020 #19479 Skrevet 15. april 2020 Netfit-konseptet kommer nok dessverre til å floppe. Hvem gidder teste en økt der de ikke filmer hele sekvensene? Den nyeste økten på Netfit-instaen skal være 40 sekunder arbeid og 10 sekunder hvile, men dette får vi ikke se. Vi ser en stiv fremføring av hver øvelse. Varer ca 10 sekunder, og så må man bla videre til neste øvelse. Jeg synes det er en særs dårlig løsning. Man vil vel helst ha en full gjennomkjøring der antall sekunder telles ned, der man ikke selv må stoppe opp i treningen for å finne frem til neste øvelse? Og ikke minst: Der personen på videoen OGSÅ kjører gjennom økten slik den skal være. Kanskje de fant ut at de ikke har en frontfigur som fungerer som live-trener. Det er forsåvidt greit nok. Men det å filme en økt, for så å legge på stoppeklokke, verbale forklaringer o.l., må da kunne gå an? Mitt forslag er at de finner en frontfigur som faktisk klarer å gjennomføre øktene selv. Ansette noen, kanskje? 39
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå