Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lurer på hvor mye Treasures AS, Peter Peters og sistnevnte har satset på dette her. Peter Peters slår meg som en svært driftig forretningsmann, som smir mens jernet er varmt. Det ser en jo de utallige Pihl produktene. Treasures AS styrer jo på med det samme gamle uten noen form for fornying eller produkter, som kan generere inntekt. 

Skal de leve av dette produktet må de også jobbe. Det virker ikke som om de ansatte eller eierne er spesielt interesserte i nettopp det. 

• Liker 16
Skrevet
3 timer siden, MiniMjau skrev:

Kan det  være at en hurtiglansering av netfit ikke skjedde fordi en eller flere i firmaet er redd for at produktet ikke skal være 100% on fleek, flawless og perfekt?

Live-sendingene var vel langt fra flawless og om fleek.Pinlig amatørmessig..

• Liker 16
Skrevet

Nå spekulerer jeg bare, men kan det være at Netfit lanseringen skal sammenfalle med lansering av noe treningsklær/-stæsj? 

• Liker 9
Skrevet
5 minutter siden, LilleSnupp skrev:

Nå spekulerer jeg bare, men kan det være at Netfit lanseringen skal sammenfalle med lansering av noe treningsklær/-stæsj? 

Ja det kan jo hende det blir en Netfit-kolleksjon så vi alle kan få gleden å matche CBE :nigo:
Men uansett så bør Netfit jobbe aktivt for å skaffe flest mulig kunder nå. Ellers er det ingen til å kjøpe volange crop toppene. 

• Liker 14
Skrevet
11 minutter siden, LilleSnupp skrev:

Godt mulig det er det CBE har vært på møte i Oslo om, men som likevel kunne taes via per Skype etc. Uansett.. Da burde de virkelig levere når den store dagen kommer. For slik det ser ut til nå så er det 100% et dødt prosjekt som ingen vil ha en bit av.

• Liker 9
Skrevet
52 minutter siden, LilleSnupp skrev:

Var ihvertfall det jeg tenkte da møte om treningsklær ble nevnt (spekulert i?), at disse lanseringene følger hverandre 

• Liker 6
Skrevet

Enda mer investert med andre ord om det er tilfelle, da MÅ de vel også levere. Jeg har mine tvil gitt på om det er bærekraftig lenger enn kanskje 1 sesong. 

• Liker 6
Skrevet (endret)

Jeg får hvertfall inntrykk av at de legger ned minimalt med innsats på hele netfit prosjektet. Vet ikke om de kanskje tror at alle bare skal komme løpende fordi de tror at folk vil se ut CBE. Jeg så noen kommentarer på bloggen angående det at det etterhvert i appen skal komme hundrevis av matoppskrifter.  På spørsmål om hvor hun skal få de oppskriftene fra, så svarer hun at hun i løpet av de siste 10 årene, så har hun lagt ut mange hundre oppskrifter på bloggen. Det vil altså si at oppskriftene er jo tilgjengelig i dag, hvorfor skal folk betale for de om noen mnd. 

Hadde jeg vært dem, hadde jeg heller satset på foto som bryllup, butikk-kampanjer, fødsel osv. Men da får jo ikke CBE stått foran kamera, og det blir nok et stort problem. 

Endret av Klaraku78
  • Liker 20
Skrevet

Treningsklær i str XS da sikkert. 

• Liker 9
Skrevet
8 minutter siden, Klaraku78 skrev:

Hadde jeg hvert dem, hadde jeg heller satset på foto som bryllup, butikk-kampanjer, fødsel osv. Men da får jo ikke CBE stått foran kamera, og det blir nok et stort problem. 

Drev de ikke litt med dette i en periode? Mener de tok noen bilder av babyen til noen venner. Virker som det liksom aldri blir noe ordentlig greie på noe de prøver å få til. 

• Liker 16
Gjest Finlay
Skrevet
22 minutter siden, Gunvald skrev:

Drev de ikke litt med dette i en periode? Mener de tok noen bilder av babyen til noen venner. Virker som det liksom aldri blir noe ordentlig greie på noe de prøver å få til. 

Husker i hvert fall noen bryllupsbilder LK tok, som var så mørke og dystre at de ga assosiasjoner til noe helt annet enn bryllup. 

Skrevet
17 timer siden, Inocybe skrev:

Med Netfit tror jeg CBE/LKE (igjen) gjør for lite og for tregt. Jeg heier på Netfit for jeg heier på det som (burde) holde barna unna SoMe. Men hva i allverden er det Netfit-eierne tenker med?

Corona-krisen er en gullgruve for alle som ønsker å gjøre det stort med nettbasert trening. 13. mars stod hele verden klar til start og ventet bare på opplegg de kunne melde seg til. 
Det var mengder av motiverte potensielle kunder. Og ikke bare var de motiverte men de første ukene så jeg stor overbærenhet med småfeil og ikke helt optimale forhold og løsninger. Det var mye humor og god bonding med trenerne. Leirbålsfølslse som burde gjøre enhver rosablogger mo i knærne. Det er hvert fall min observasjon etter å ha browset litt rundt.

I midten av mars stod nettrenings-dørene altså vidt åpne for alle som ønsket å gjøre karriere. Men de samme dørene lukker seg også raskt. Med mengder av permiterte PT-er og trenere er det nå flust å velge i mellom. Fra å kunne kapre "uendelig" mange kunder har nå de potensielle kundene (som faktisk var hele den trenende delen av Norges befolkning så skikkelig mange altså) testet og funnet noe de liker og de har tydeligvis ikke valgt Netfit (ref. de veldig lave likertallene). 

https://www.aftenposten.no/sport/sprek/i/jdEMGz/treningskjeder-lanserer-nytt-konsept-det-har-faatt-mange-personlige-trenere-tilbake-i-jobb

Så hvorfor svingte ikke  Netfit-eierne seg rundt og laget noe som skapte lyst og kunder når sjansen i den grad ble servert på et sølvfat? Var virkelig den pinlig uforberedte Live-treningen alt de kunne se for seg og da den gikk litt i dass så hvorfor fant de ikke på noe annet? Hvorfor vente til august på en app når det er (var?) når mulighetene virkelig blomstret? De har brukt, hva er det to? år nå, og fortsatt hadde de ikke testet en live Tabata-trening og for lenge siden kommet til den helt åpenbare konklusjonen at man trenger en klokke og treneren må henvende seg til publikum og ikke seg selv eller kameramannen.

Hva driver de med? Ønsker de ikke at Netfit blir en suksess? For det de leverer virker ikke på noen som helst måte overbevisende. Hadde jeg vært investor hadde jeg trukket ut pengene mine. 

Fordi de føler at de ikke trenger verden.

Verden trenger de. 

Jeg tror oppriktig det er slik CBE AS tenker.

• Liker 22
Skrevet

Ifølge Netfit sin IG story som er hentet fra LK sin IG story så skal de begynne å filme 200 øvelser til appen om to uker. Når tid skal de få til det når de ikke en gang klare å priotere hjemnekontor pga barna?

• Liker 14
Gjest Finlay
Skrevet
2 minutter siden, MaleficentAurora skrev:

Ifølge Netfit sin IG story som er hentet fra LK sin IG story så skal de begynne å filme 200 øvelser til appen om to uker. Når tid skal de få til det når de ikke en gang klare å priotere hjemnekontor pga barna?

Om to uker er barnehager og småskoler åpnet.

Skrevet
3 minutter siden, Finlay skrev:

Om to uker er barnehager og småskoler åpnet.

Ikke sikkert at alle bhg å småskoler er det. Likevel så har jeg svært lite tro at de klare å gjennomføre det.

• Liker 2
Skrevet
21 hours ago, Undreguri said:

Vedr lansering av Netfit og troverdighet, faglig tyngde osv

Jeg har sett bedriftseier løpe, og det er med stor sannsynlighet ikke sant at hun løper 12 km med en snittfart på ca 5min på km. Form/kondis på livesendinger bekrefter langt på veg dette. Det er enkelt å kople pulsklokke opp mot tredemølle, og så gjøre annet mens mølla går. Jeg finner det svært alvorlig at eiere av denne treningsappen formidler resultater mange stiller seg undrende  til ( ja, jeg vet man  løper raskere på tredemølle enn i terreng), hun spurter jo nesten  i over en mil ifølge den pulsklokka hun viser.

Og svarer at sykling vil gi deg tynnere ben? ( svar i kommentarfelt på bloggen).

Når i tillegg flere øvelser gjøre feil, håper jeg at noen med større faglig tyngde enn meg kan stille saklige og kritiske spørsmål til bedriftseier. 

Jeg er ingen fan av denne bloggeren, men synes det er ufint å antyde at hun jukser med pulsklokka! Dette har vi da absolutt ingen forutsetning til å vite. Å løpe 12 km på 1:03 tilsier en fart på 5:15 per km. Det er ikke å spurte i over en mil for en som løper mye altså. 
Nå er heller ikke jeg overbevist om at Netfit vil bli en stor suksess, med mindre de helt endrer opplegget og begynner å fokusere på mottakeren i stede for på formidleren. De har et godt stykke arbeid foran seg om dette skal bli en suksess i et marked med veldig mange flinke aktører. 

• Liker 15
Skrevet
15 minutter siden, Ultiva skrev:

Med det synet som bedriften forfekter av kvinnekroppen; altså at magen må suges inn og bloggerfoten må løftes for slimmende effekt selv om man er slank og trent, så tviler jeg på at særlig mange gravide/nybakte mødre/bruder/kvinner generelt ønsker å bruke dem dersom de tilbyr fototjenester. Jeg glemmer ikke at LKE i 2009 sa at Beyoncé var 15-20 kg overvektig. Det er ti år siden, men ingenting ved bloggens velretusjerte bilder av en slank person som poserer med kronisk innsugd mage antyder endring av kroppssyn. Jeg hevet også øyenbrynene når CBE uttalte på Bloggerne at hun ikke ville spise mer enn frokost den dagen det var vixen awards, fordi hun "orket ikke å være mett i den kjolen hun skulle ha på kvelden". Underforstått; for da hadde det tross alt dukket opp en liten kul på magen. Sunne forbilder? 😳 

Jeg tenkte kanskje de ville være mer mottakelig for tilbakemeldinger da gjelder andre type bilder,  og at de har større muligheter for å lykkes. Netfit kommer de ingen vei med så lenge CBE bare er opptatt med å vise seg frem. Ser på de siste videoene de har lagt ut nå, der hun er mer opptatt av å ha samme farge på klærne som på sofaen...bare for at det skal mætsje...

• Liker 16
Skrevet
2 timer siden, MaleficentAurora skrev:

Vil det si 200 øvelser fra samme vinkel, samme rom og samme klær?.. akkurat som den mage challengen... høres ikke så veldig inspirerende ut...

Leste også at de etterhvert skal ha yoga og mindfullnes. Hvem skal være instruktør der, for det har de vel null peiling på. 

• Liker 17

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...