Gå til innhold

carolinebergeriksen.no


Fremhevede innlegg

Skrevet
1 minutt siden, Klokkereim skrev:

Hvor skriver jeg at jeg ikke respekterer din mening? 

Så bra at du gjør det. :)

  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Akkurat nå, lillesnøfnugg skrev:

 

 

Hvorfor så på offensiven og tar alt i verste mening? 

I wonder why, gitt. 

  • Liker 4
Gjest lillesnøfnugg
Skrevet (endret)
4 minutter siden, Nudeldama skrev:

I wonder why, gitt. 

Det er hersketeknikk, slik kritikken her blir kritisert for å dekke over de store uetiske utfordringene med denne bedriften. Trist men sant. 

Endret av lillesnøfnugg
Skrevet
Akkurat nå, lillesnøfnugg skrev:

 

 

Hvorfor så på offensiven og tar alt i verste mening? 

Men i alle dager... 

  • Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, Klokkereim skrev:

Jeg forstår ikke hvordan man kan kan bli inspirert av dette? Det hun legger ut av klær, sminke og interiør er jo kun reklame? Og hensikten hennes er jo at nettopp du skal inspireres til å kjøpe det? Rett i fella der altså. Jeg er 100% sikker på at halvparten av stæsjet hun viser frem liker hun ikke selv engang. Så mange folk som kjøper det fordi de tror det er stilen hun liker. 

Det handler om blikkfang og produktplassering...i alt hun legger ut. Akkurat som fysiske butikker, feks apotek som setter solkrem fint dandert på et bord rett før påske. For at folk som egentlig ikke hadde tenkt å kjøpe gjør det allikevel. 

Nemlig.

Hvis an sjekker kategoriene hennes som skal være til inspirasjon ser man at nesten alle innleggene under feks "Caroline tipser" er reklame, og at det samme gjelder innleggene under "bolig & interiør". Så greit at man lar seg inspirere. Men - igjen -  man kan vel ikke akkurat bli furten over at andre påpeker at det er reklame? Eller av at andre derfor IKKE synes det er så veldig inspirerende?

  • Liker 32
Skrevet
1 minutt siden, pøbelsara skrev:

Men - igjen -  man kan vel ikke akkurat bli furten over at andre påpeker at det er reklame? Eller av at andre derfor IKKE synes det er så veldig inspirerende?

Enig med deg, jeg blir ikke furten av det. Selv om jeg ikke helt forstår trangen til å påpeke det så ofte som det gjøres her.

Det jeg synes er rart, er at man er så blindet av ens negative syn av CBE at man ikke klarer å forstå at andre kan finne det hun legger ut inspirerende. Det er da jeg tenker at gardinene har gått ned og man har mistet evnen til å se andre sider av saken.

  • Liker 7
Gjest lillesnøfnugg
Skrevet
Akkurat nå, Nudeldama skrev:

Enig med deg, jeg blir ikke furten av det. Selv om jeg ikke helt forstår trangen til å påpeke det så ofte som det gjøres her.

Det jeg synes er rart, er at man er så blindet av ens negative syn av CBE at man ikke klarer å forstå at andre kan finne det hun legger ut inspirerende. Det er da jeg tenker at gardinene har gått ned og man har mistet evnen til å se andre sider av saken.

Mulig at det moralske og etiske kompasset i forhold til hvordan bedrifter agerer, er større hos noen enn hos andre. Respekterer at du syns glanset magasin er inspirerende, og forventer også at det respekteres at andre oppfatter det på en annen måte. Uten at man kalles for mobbere og andre type ting av samme kaliber. 

Skrevet
1 minutt siden, lillesnøfnugg skrev:

Mulig at det moralske og etiske kompasset i forhold til hvordan bedrifter agerer, er større hos noen enn hos andre. Respekterer at du syns glanset magasin er inspirerende, og forventer også at det respekteres at andre oppfatter det på en annen måte. Uten at man kalles for mobbere og andre type ting av samme kaliber. 

Nå lo jeg høyt og lenge. Virkelig? Shit, du er så ovenpå? Og forstår fortsatt ikke hvorfor noen reagerer på denne tråden.

Dette er ubetalelig!

  • Liker 8
Skrevet
2 minutter siden, lillesnøfnugg skrev:

Mulig at det moralske og etiske kompasset i forhold til hvordan bedrifter agerer, er større hos noen enn hos andre. Respekterer at du syns glanset magasin er inspirerende, og forventer også at det respekteres at andre oppfatter det på en annen måte. Uten at man kalles for mobbere og andre type ting av samme kaliber. 

Les innlegget ditt en gang til og se om det er respekt for hverandres syn som kommer frem her 😂

  • Liker 6
Skrevet
1 time siden, Nudeldama skrev:

 

Dere er ikke alene. Jeg leser og tenker også som dere. (Og, ja @LaSorella, du vil tape. Fordi du vil bli møtt med en gish-galopp av hersketeknikker, latterliggjøringer og vri og vend på det du skriver til du blir utslitt. Ren utmattelsestaktikk, slik at de etterpå kan slå seg på brystet med at "de ikke takler dokumentasjon og saklige innlegg").

Jeg er også der at denne tråden gir meg mer sympati ovenfor CBE enn jeg ville hatt ellers. Den sinnsyke mengde kritikk hun får her for absolutt alt hun sier og gjør, gjør at jeg ikke med god samvittighet kan hive min stemme på som enda en. Jeg synes ikke det hun gjør fortjener det hun får i denne tråden, hver dag over flere år. Derfor ender jeg opp med å føle med henne mer enn å kritisere henne.

Det nevnes at CBE får så mye kritikk fordi hun ikke er i stand til å ta selvkritikk men bare turer på med sitt løp uansett. Hvis noen av de faste i denne tråden stusser på denne oppførselen, så er det bare å ta en titt i speilet - dere går frem på akkurat samme måte.

 

36 minutter siden, Nudeldama skrev:

Du må gjerne mene det er merkelig. Selv har jeg gitt opp å forsøke å "argumentere" videre i denne tråden av grunner nevnt tidligere. 

Men jeg forstår jo hvorfor du konkluderer som du gjør. Det er jo det som er lettest for å beholde det verdensbildet man selv har og å avfeie all kritikk. (Derfor antar jeg at du ikke kritiserer CBE for å ikke ta til seg kritikk heller).

 

6 minutter siden, Nudeldama skrev:

I wonder why, gitt. 

Hersketeknikk, much? :vet ikke:

2 minutter siden, Nudeldama skrev:

Enig med deg, jeg blir ikke furten av det. Selv om jeg ikke helt forstår trangen til å påpeke det så ofte som det gjøres her.

Det jeg synes er rart, er at man er så blindet av ens negative syn av CBE at man ikke klarer å forstå at andre kan finne det hun legger ut inspirerende. Det er da jeg tenker at gardinene har gått ned og man har mistet evnen til å se andre sider av saken.

OG du beskylder oss som mener noe annet enn deg for å diskutere ufint?

Giant pot, meet kettle.

 

Og for the record: Ja, jeg ser at du og mange andre blir inspirert og synes det er mye bra i bloggen. Jeg forstår ikke hvorfor. Jeg forstår heller ikke hvorfor folk er så takknemlige for å bli påvirket. Det er lov til å opplyse om at det mange synes er flott inspirasjon, faktisk er kommersiell reklame. Ikke redaksjonelt stoff.  

  • Liker 28
Skrevet
1 minutt siden, Nudeldama skrev:

Nå lo jeg høyt og lenge. Virkelig? Shit, du er så ovenpå? Og forstår fortsatt ikke hvorfor noen reagerer på denne tråden.

Dette er ubetalelig!

Nå må du søren meg ta deg et blikk i speilet. Dette er ufin hersketeknikk. 

  • Liker 30
Skrevet
1 minutt siden, pøbelsara skrev:

 

 

Hersketeknikk, much? :vet ikke:

OG du beskylder oss som mener noe annet enn deg for å diskutere ufint?

Giant pot, meet kettle.

 

Og for the record: Ja, jeg ser at du og mange andre blir inspirert og synes det er mye bra i bloggen. Jeg forstår ikke hvorfor. Jeg forstår heller ikke hvorfor folk er så takknemlige for å bli påvirket. Det er lov til å opplyse om at det mange synes er flott inspirasjon, faktisk er kommersiell reklame. Ikke redaksjonelt stoff.  

Ja, jeg har gitt opp god diskusjon i denne tråden. Det lar seg ikke gjøre om man har en annen mening enn flertallet.

Jeg har aldri sagt at jeg blir så veldig inspirert. Jeg har heller aldri sagt noe om å være takknemlig(?). Da er vi tilbake til det slitsomme med å måtte gå tilbake til å si "Nei, det har jeg aldri sagt". 

Selvsagt er det reklame. Det kan fortsatt være inspirerende.

  • Liker 9
Skrevet
1 minutt siden, pøbelsara skrev:

Nå må du søren meg ta deg et blikk i speilet. Dette er ufin hersketeknikk. 

Og du ser ikke hva vedkommendes skrev med å føle seg moralsk høyverdig? Du reagerte ikke på det?

  • Liker 7
Gjest lillesnøfnugg
Skrevet (endret)
13 minutter siden, Nudeldama skrev:

Og du ser ikke hva vedkommendes skrev med å føle seg moralsk høyverdig? Du reagerte ikke på det?

Når man ikke kan forstå at man  kan oppfatte en slik bedrift som inspirerende på tross av alt det som går på tvers av fagfolk og eksperter mener er helt på trynet så handler det ikke om moralsk høyverdig. Men at man er opplyst og informert om hva som faktisk er viktig og riktig.

Endret av lillesnøfnugg
Skrevet (endret)
3 minutter siden, lillesnøfnugg skrev:

Når man kan oppfatte en slik bedrift som inspirerende på tross av alt det som går på tvers av fagfolk og eksperter mener er helt på trynet så handler det ikke om moralsk høyverdig. Men at man er opplyst og informer om hva som faktisk er viktig og riktig.

Verden er ikke så svart/hvitt, selv om jeg forstår at den kanskje er det for deg.

Da antar jeg at du a) aldri spiser kjøtt b) aldri kjøper klær eller annet fra barneproduksjon eller ansatte med dårlige vilkår c) aldri tar fly d) aldri forurenser med å kjøre bil

Endret av Nudeldama
  • Liker 6
Skrevet
26 minutter siden, pøbelsara skrev:

Hun svarer jo? Hun er bare ikke enig. Det er lov Dette er et diskusjonsforum. Ingen eier sannheten, ei heller du.

Du må :rope: TA TIL DEG KRITIKK skjønner du vel!

Du altså, ikke LaSorella/Nudeldama selvsagt.

Og så må du stoppe å skrive så mye kvalm her, og feks heller gjøre det i et Word-dokument på din egen maskin eller noe sånt. Da har du respondert tilfredsstillende på de atferdsregulerende tiltakene, og får gullstjerne i det superhemmelige søndagsskolekortet.

  • Liker 29
Gjest lillesnøfnugg
Skrevet (endret)
1 time siden, Nudeldama skrev:

Verden er ikke så svart/hvitt, selv om jeg forstår at den kanskje er det for deg.

Fortell det til de som faktisk betaler prisen. Og det er ikke de som står bak bedriften for å si det sånn, de er voksne og har tatt dette valget. Hvis alle skulle tenke slik som deg, så ville man ikke hatt hverken FN eller UNICEF, eller Amnesty. Eller LO, Arbeidstilsynet eller andre viktige institusjoner i Norge. Man må faktisk dra dette problemet opp på makro -nivå for å forstå kritikken, ikke som et «glanset magasin» hvor eiere pusler  med sitt. Det er overhodet ikke virkeligheten! Selv om noen jobber hardt for å dra det ned til det nivået.

Endret av lillesnøfnugg
Skrevet

Nå skjer jo det som skjer hver gang noen prøver å pirke litt borti sjargongen som er her inne. Diskusjonen handler jo ikke om @Nudeldama blir inspirert av CBE eller hvorfor noen blir det, gjør den det da? 

  • Liker 6
Skrevet
1 minutt siden, Aricia skrev:

Du må :rope: TA TIL DEG KRITIKK skjønner du vel!

Du altså, ikke LaSorella/Nudeldama selvsagt.

Og så må du stoppe å skrive så mye kvalm her, og feks heller gjøre det i et Word-dokument på din egen maskin eller noe sånt. Da har du respondert tilfredsstillende på de atferdsregulerende tiltakene, og får gullstjerne i det superhemmelige søndagsskolekortet.

Er dette et eksempel på en av de saklige innleggene i denne tråden?

  • Liker 7
Skrevet
Akkurat nå, LaSorella skrev:

Nå skjer jo det som skjer hver gang noen prøver å pirke litt borti sjargongen som er her inne. Diskusjonen handler jo ikke om @Nudeldama blir inspirert av CBE eller hvorfor noen blir det, gjør den det da? 

Fordi det er slik det funker i denne tråden. Man får masse irrelevante spørsmål man må svare på, noen kommer for å latterligjgjøre - og man forteller hverandre hvor fantastisk saklige man er og hvor lite kritikerne av kritikerne egentlig forstår av det hele.

  • Liker 9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...