Nudeldama Skrevet 17. mars 2020 #17681 Skrevet 17. mars 2020 1 minutt siden, Klokkereim skrev: Hvor skriver jeg at jeg ikke respekterer din mening? Så bra at du gjør det. 1
Nudeldama Skrevet 17. mars 2020 #17682 Skrevet 17. mars 2020 Akkurat nå, lillesnøfnugg skrev: Hvorfor så på offensiven og tar alt i verste mening? I wonder why, gitt. 4
Gjest lillesnøfnugg Skrevet 17. mars 2020 #17683 Skrevet 17. mars 2020 (endret) 4 minutter siden, Nudeldama skrev: I wonder why, gitt. Det er hersketeknikk, slik kritikken her blir kritisert for å dekke over de store uetiske utfordringene med denne bedriften. Trist men sant. Endret 17. mars 2020 av lillesnøfnugg
LaSorella Skrevet 17. mars 2020 #17684 Skrevet 17. mars 2020 Akkurat nå, lillesnøfnugg skrev: Hvorfor så på offensiven og tar alt i verste mening? Men i alle dager... 1
pøbelsara Skrevet 17. mars 2020 #17685 Skrevet 17. mars 2020 4 minutter siden, Klokkereim skrev: Jeg forstår ikke hvordan man kan kan bli inspirert av dette? Det hun legger ut av klær, sminke og interiør er jo kun reklame? Og hensikten hennes er jo at nettopp du skal inspireres til å kjøpe det? Rett i fella der altså. Jeg er 100% sikker på at halvparten av stæsjet hun viser frem liker hun ikke selv engang. Så mange folk som kjøper det fordi de tror det er stilen hun liker. Det handler om blikkfang og produktplassering...i alt hun legger ut. Akkurat som fysiske butikker, feks apotek som setter solkrem fint dandert på et bord rett før påske. For at folk som egentlig ikke hadde tenkt å kjøpe gjør det allikevel. Nemlig. Hvis an sjekker kategoriene hennes som skal være til inspirasjon ser man at nesten alle innleggene under feks "Caroline tipser" er reklame, og at det samme gjelder innleggene under "bolig & interiør". Så greit at man lar seg inspirere. Men - igjen - man kan vel ikke akkurat bli furten over at andre påpeker at det er reklame? Eller av at andre derfor IKKE synes det er så veldig inspirerende? 32
Nudeldama Skrevet 17. mars 2020 #17686 Skrevet 17. mars 2020 1 minutt siden, pøbelsara skrev: Men - igjen - man kan vel ikke akkurat bli furten over at andre påpeker at det er reklame? Eller av at andre derfor IKKE synes det er så veldig inspirerende? Enig med deg, jeg blir ikke furten av det. Selv om jeg ikke helt forstår trangen til å påpeke det så ofte som det gjøres her. Det jeg synes er rart, er at man er så blindet av ens negative syn av CBE at man ikke klarer å forstå at andre kan finne det hun legger ut inspirerende. Det er da jeg tenker at gardinene har gått ned og man har mistet evnen til å se andre sider av saken. 7
Gjest lillesnøfnugg Skrevet 17. mars 2020 #17687 Skrevet 17. mars 2020 Akkurat nå, Nudeldama skrev: Enig med deg, jeg blir ikke furten av det. Selv om jeg ikke helt forstår trangen til å påpeke det så ofte som det gjøres her. Det jeg synes er rart, er at man er så blindet av ens negative syn av CBE at man ikke klarer å forstå at andre kan finne det hun legger ut inspirerende. Det er da jeg tenker at gardinene har gått ned og man har mistet evnen til å se andre sider av saken. Mulig at det moralske og etiske kompasset i forhold til hvordan bedrifter agerer, er større hos noen enn hos andre. Respekterer at du syns glanset magasin er inspirerende, og forventer også at det respekteres at andre oppfatter det på en annen måte. Uten at man kalles for mobbere og andre type ting av samme kaliber.
Nudeldama Skrevet 17. mars 2020 #17688 Skrevet 17. mars 2020 1 minutt siden, lillesnøfnugg skrev: Mulig at det moralske og etiske kompasset i forhold til hvordan bedrifter agerer, er større hos noen enn hos andre. Respekterer at du syns glanset magasin er inspirerende, og forventer også at det respekteres at andre oppfatter det på en annen måte. Uten at man kalles for mobbere og andre type ting av samme kaliber. Nå lo jeg høyt og lenge. Virkelig? Shit, du er så ovenpå? Og forstår fortsatt ikke hvorfor noen reagerer på denne tråden. Dette er ubetalelig! 8
LaSorella Skrevet 17. mars 2020 #17689 Skrevet 17. mars 2020 2 minutter siden, lillesnøfnugg skrev: Mulig at det moralske og etiske kompasset i forhold til hvordan bedrifter agerer, er større hos noen enn hos andre. Respekterer at du syns glanset magasin er inspirerende, og forventer også at det respekteres at andre oppfatter det på en annen måte. Uten at man kalles for mobbere og andre type ting av samme kaliber. Les innlegget ditt en gang til og se om det er respekt for hverandres syn som kommer frem her 😂 6
pøbelsara Skrevet 17. mars 2020 #17690 Skrevet 17. mars 2020 1 time siden, Nudeldama skrev: Dere er ikke alene. Jeg leser og tenker også som dere. (Og, ja @LaSorella, du vil tape. Fordi du vil bli møtt med en gish-galopp av hersketeknikker, latterliggjøringer og vri og vend på det du skriver til du blir utslitt. Ren utmattelsestaktikk, slik at de etterpå kan slå seg på brystet med at "de ikke takler dokumentasjon og saklige innlegg"). Jeg er også der at denne tråden gir meg mer sympati ovenfor CBE enn jeg ville hatt ellers. Den sinnsyke mengde kritikk hun får her for absolutt alt hun sier og gjør, gjør at jeg ikke med god samvittighet kan hive min stemme på som enda en. Jeg synes ikke det hun gjør fortjener det hun får i denne tråden, hver dag over flere år. Derfor ender jeg opp med å føle med henne mer enn å kritisere henne. Det nevnes at CBE får så mye kritikk fordi hun ikke er i stand til å ta selvkritikk men bare turer på med sitt løp uansett. Hvis noen av de faste i denne tråden stusser på denne oppførselen, så er det bare å ta en titt i speilet - dere går frem på akkurat samme måte. 36 minutter siden, Nudeldama skrev: Du må gjerne mene det er merkelig. Selv har jeg gitt opp å forsøke å "argumentere" videre i denne tråden av grunner nevnt tidligere. Men jeg forstår jo hvorfor du konkluderer som du gjør. Det er jo det som er lettest for å beholde det verdensbildet man selv har og å avfeie all kritikk. (Derfor antar jeg at du ikke kritiserer CBE for å ikke ta til seg kritikk heller). 6 minutter siden, Nudeldama skrev: I wonder why, gitt. Hersketeknikk, much? :vet ikke: 2 minutter siden, Nudeldama skrev: Enig med deg, jeg blir ikke furten av det. Selv om jeg ikke helt forstår trangen til å påpeke det så ofte som det gjøres her. Det jeg synes er rart, er at man er så blindet av ens negative syn av CBE at man ikke klarer å forstå at andre kan finne det hun legger ut inspirerende. Det er da jeg tenker at gardinene har gått ned og man har mistet evnen til å se andre sider av saken. OG du beskylder oss som mener noe annet enn deg for å diskutere ufint? Giant pot, meet kettle. Og for the record: Ja, jeg ser at du og mange andre blir inspirert og synes det er mye bra i bloggen. Jeg forstår ikke hvorfor. Jeg forstår heller ikke hvorfor folk er så takknemlige for å bli påvirket. Det er lov til å opplyse om at det mange synes er flott inspirasjon, faktisk er kommersiell reklame. Ikke redaksjonelt stoff. 28
pøbelsara Skrevet 17. mars 2020 #17691 Skrevet 17. mars 2020 1 minutt siden, Nudeldama skrev: Nå lo jeg høyt og lenge. Virkelig? Shit, du er så ovenpå? Og forstår fortsatt ikke hvorfor noen reagerer på denne tråden. Dette er ubetalelig! Nå må du søren meg ta deg et blikk i speilet. Dette er ufin hersketeknikk. 30
Nudeldama Skrevet 17. mars 2020 #17692 Skrevet 17. mars 2020 1 minutt siden, pøbelsara skrev: Hersketeknikk, much? :vet ikke: OG du beskylder oss som mener noe annet enn deg for å diskutere ufint? Giant pot, meet kettle. Og for the record: Ja, jeg ser at du og mange andre blir inspirert og synes det er mye bra i bloggen. Jeg forstår ikke hvorfor. Jeg forstår heller ikke hvorfor folk er så takknemlige for å bli påvirket. Det er lov til å opplyse om at det mange synes er flott inspirasjon, faktisk er kommersiell reklame. Ikke redaksjonelt stoff. Ja, jeg har gitt opp god diskusjon i denne tråden. Det lar seg ikke gjøre om man har en annen mening enn flertallet. Jeg har aldri sagt at jeg blir så veldig inspirert. Jeg har heller aldri sagt noe om å være takknemlig(?). Da er vi tilbake til det slitsomme med å måtte gå tilbake til å si "Nei, det har jeg aldri sagt". Selvsagt er det reklame. Det kan fortsatt være inspirerende. 9
Nudeldama Skrevet 17. mars 2020 #17693 Skrevet 17. mars 2020 1 minutt siden, pøbelsara skrev: Nå må du søren meg ta deg et blikk i speilet. Dette er ufin hersketeknikk. Og du ser ikke hva vedkommendes skrev med å føle seg moralsk høyverdig? Du reagerte ikke på det? 7
Gjest lillesnøfnugg Skrevet 17. mars 2020 #17694 Skrevet 17. mars 2020 (endret) 13 minutter siden, Nudeldama skrev: Og du ser ikke hva vedkommendes skrev med å føle seg moralsk høyverdig? Du reagerte ikke på det? Når man ikke kan forstå at man kan oppfatte en slik bedrift som inspirerende på tross av alt det som går på tvers av fagfolk og eksperter mener er helt på trynet så handler det ikke om moralsk høyverdig. Men at man er opplyst og informert om hva som faktisk er viktig og riktig. Endret 17. mars 2020 av lillesnøfnugg
Nudeldama Skrevet 17. mars 2020 #17695 Skrevet 17. mars 2020 (endret) 3 minutter siden, lillesnøfnugg skrev: Når man kan oppfatte en slik bedrift som inspirerende på tross av alt det som går på tvers av fagfolk og eksperter mener er helt på trynet så handler det ikke om moralsk høyverdig. Men at man er opplyst og informer om hva som faktisk er viktig og riktig. Verden er ikke så svart/hvitt, selv om jeg forstår at den kanskje er det for deg. Da antar jeg at du a) aldri spiser kjøtt b) aldri kjøper klær eller annet fra barneproduksjon eller ansatte med dårlige vilkår c) aldri tar fly d) aldri forurenser med å kjøre bil Endret 17. mars 2020 av Nudeldama 6
Aricia Skrevet 17. mars 2020 #17696 Skrevet 17. mars 2020 26 minutter siden, pøbelsara skrev: Hun svarer jo? Hun er bare ikke enig. Det er lov Dette er et diskusjonsforum. Ingen eier sannheten, ei heller du. Du må TA TIL DEG KRITIKK skjønner du vel! Du altså, ikke LaSorella/Nudeldama selvsagt. Og så må du stoppe å skrive så mye kvalm her, og feks heller gjøre det i et Word-dokument på din egen maskin eller noe sånt. Da har du respondert tilfredsstillende på de atferdsregulerende tiltakene, og får gullstjerne i det superhemmelige søndagsskolekortet. 29
Gjest lillesnøfnugg Skrevet 17. mars 2020 #17697 Skrevet 17. mars 2020 (endret) 1 time siden, Nudeldama skrev: Verden er ikke så svart/hvitt, selv om jeg forstår at den kanskje er det for deg. Fortell det til de som faktisk betaler prisen. Og det er ikke de som står bak bedriften for å si det sånn, de er voksne og har tatt dette valget. Hvis alle skulle tenke slik som deg, så ville man ikke hatt hverken FN eller UNICEF, eller Amnesty. Eller LO, Arbeidstilsynet eller andre viktige institusjoner i Norge. Man må faktisk dra dette problemet opp på makro -nivå for å forstå kritikken, ikke som et «glanset magasin» hvor eiere pusler med sitt. Det er overhodet ikke virkeligheten! Selv om noen jobber hardt for å dra det ned til det nivået. Endret 17. mars 2020 av lillesnøfnugg
LaSorella Skrevet 17. mars 2020 #17698 Skrevet 17. mars 2020 Nå skjer jo det som skjer hver gang noen prøver å pirke litt borti sjargongen som er her inne. Diskusjonen handler jo ikke om @Nudeldama blir inspirert av CBE eller hvorfor noen blir det, gjør den det da? 6
Nudeldama Skrevet 17. mars 2020 #17699 Skrevet 17. mars 2020 1 minutt siden, Aricia skrev: Du må TA TIL DEG KRITIKK skjønner du vel! Du altså, ikke LaSorella/Nudeldama selvsagt. Og så må du stoppe å skrive så mye kvalm her, og feks heller gjøre det i et Word-dokument på din egen maskin eller noe sånt. Da har du respondert tilfredsstillende på de atferdsregulerende tiltakene, og får gullstjerne i det superhemmelige søndagsskolekortet. Er dette et eksempel på en av de saklige innleggene i denne tråden? 7
Nudeldama Skrevet 17. mars 2020 #17700 Skrevet 17. mars 2020 Akkurat nå, LaSorella skrev: Nå skjer jo det som skjer hver gang noen prøver å pirke litt borti sjargongen som er her inne. Diskusjonen handler jo ikke om @Nudeldama blir inspirert av CBE eller hvorfor noen blir det, gjør den det da? Fordi det er slik det funker i denne tråden. Man får masse irrelevante spørsmål man må svare på, noen kommer for å latterligjgjøre - og man forteller hverandre hvor fantastisk saklige man er og hvor lite kritikerne av kritikerne egentlig forstår av det hele. 9
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå