Gå til innhold

carolinebergeriksen.no


Fremhevede innlegg

Skrevet

Finner det veldig fascinerende over hvor mye mer privatliv de kongelige barna over verden har det ,enn hva disse stakkars bloggbarnan. Venter forsatt på at rettninglinjen mot eksponering av barn på blogg skal bli innført. Og den dagen det skjer, da sliter CBE 100%. Samt mange andre som bruker sine barn for å få mer pluss på kontoen å råd til spinnville luksus ferier som barn igrunn ikke trenger. Men som utgangspunktet er planlangt for at de voksne skal ha noe ekstra å skryte av på IG.

  • Liker 15
Videoannonse
Annonse
Skrevet
5 timer siden, galmamma skrev:

Hei.

Jeg er litt enig med Pilotfrue og Ulrik her. Vi i Norge er litt hysteriske når det gjelder barneeksponering på nett...

Jeg tror helt oppriktig at barna til CE ikke kommer til å ta seg nære av det de har blitt utlevert på bloggen.. ikke barnet til pilotfrue, ikke barna til speiltvillingene... Men jeg tror Anne Brith gjorde lurt i en pause, for jeg tror kanskje barna der følte/føler  litt på dette...

Hva baserer du denne teorien på?

  • Liker 32
Skrevet
1 time siden, lillesnøfnugg skrev:

Jeg er 100 % enig, men det er en forskjell på å dele, og selge ut. Barn blir delt og solgt ut (via Treasures AS og CBE blogg) som gjør det ekstra ille. Det er unødvendig med begge men å tjene penger på dette,  er hårreisende. 

Ja, det er ille å eksponere barn på samme sted hvor en selger varer, annonser og lignede.

  • Liker 10
Skrevet
7 minutter siden, MaleficentAurora skrev:

Finner det veldig fascinerende over hvor mye mer privatliv de kongelige barna over verden har det ,enn hva disse stakkars bloggbarnan. Venter forsatt på at rettninglinjen mot eksponering av barn på blogg skal bli innført. Og den dagen det skjer, da sliter CBE 100%. Samt mange andre som bruker sine barn for å få mer pluss på kontoen å råd til spinnville luksus ferier som barn igrunn ikke trenger. Men som utgangspunktet er planlangt for at de voksne skal ha noe ekstra å skryte av på IG.

Det handler om kunnskap om risikofaktorer som livet i all offentlighet kan medføre. Ønsket til kongefamilien har vært å skjerme barna da de ønsker at de skal få en normal oppvekst som mulig. Dersom personlige opplysninger blir delt kan det sette barna i fare. 

  • Liker 14
Skrevet
48 minutter siden, Surikatt skrev:

Dette kommer hun ikke til å svare på fordi de ikke vil lage en diskusjon rundt barna. Jeg mener det er fordi hun har ingen gode svar. Hun kan heller ikke diskutere eller bare si sin mening i media. Alt hun sier er nøye innstudert og ellers ser hun bort på mannen for å få bekreftelse fordi hun er så usikker på seg selv. Stikk i strid med hvordan hun fremstår på bloggen, der vet hun alltid best. Dette forteller meg at den hun fremstiller seg som og det livet de later som de lever, er falskt fra ende til annen. 

Har hun ikke svart på dette da? Jeg mener hun sa at det i sum var det beste for barna å bli eksponert. Jeg husker ikke om hun hadde noen god forklaring på dette, men jeg er bombesikker på at hun ikke kunne dokumentere det.

  • Liker 15
Gjest lillesnøfnugg
Skrevet
4 minutter siden, Felis skrev:

Har hun ikke svart på dette da? Jeg mener hun sa at det i sum var det beste for barna å bli eksponert. Jeg husker ikke om hun hadde noen god forklaring på dette, men jeg er bombesikker på at hun ikke kunne dokumentere det.

Hun har svart på det i kommentarfeltet, mulig jeg husker feil men det var noe med at total summen av eksponeringen i kommersielle sammenheng var positiv for de mindreårige? Noen har nevnt flexitid og lettere for foreldrene å holde sammen også. Men vet ikke om det er bedriftens ord eller fansen sine.

Skrevet
3 minutter siden, lillesnøfnugg skrev:

Hun har svart på det i kommentarfeltet, mulig jeg husker feil men det var noe med at total summen av eksponeringen i kommersielle sammenheng var positiv for de mindreårige? Noen har nevnt flexitid og lettere for foreldrene å holde sammen også. Men vet ikke om det er bedriftens ord eller fansen sine.

Nei, det der går i surr for meg også.

Angående argumentet om at foreldrene holder sammen, så er det neppe utført noen forskning på det, da de aller færreste er sammen med partneren sin 24 timer i døgnet. Fra det jeg har sett på Bloggerne virker Caroline absolutt mest glad og avslappet da ikke LKE er i nærheten, men det kan jo skyldes at hun synes det er morsommere med teater enn uendelig posering foran kamera.

  • Liker 9
Skrevet
11 minutter siden, CecilieX skrev:

https://www.carolinebergeriksen.no/2019/10/24/en-ny-uke-starter-na/#comment-940155

I dette kommentarfeltet argumenteter CBE for at hennes barneeksponering er innafor. Her finnes også argumentet om at «valgene vi tar i sum er til det positive». 

Det er så gøy å lese cbe argumentere for eksponering av barn, spesielt når hun drar inn at foreldrene bestemmer over barna og at barna ikke kan få bestemme alt.. 

sitat fra bloggen «

Argumentet «tror du barna vil det selv» er jo helt malplassert. Skal man hele tiden gjøre «som barna vil» tror jeg du stryker i barneoppdragelse 😉 Frem til de nærmer seg 18 så tar man som forelder de fleste avgjørelser i større eller mindre grad. Noen populære og noen upopulære. Jeg hadde aldri lagt ut bilder av de slik vi gjør nå, om jeg ikke mente at det i sum er til det beste for dem og oss som familie. 

Barna våre har i aller høyeste grad er privatliv, og det er viktig både for meg selv og for dem, selv om jeg deler mer enn gjennomsnittet.»

  • Liker 16
Skrevet

Er det padding i baken på de thightsene hun reklamerer for på Instastory? 
 

  • Liker 14
Skrevet

Nå så jeg det... Netfit er tro kopi av Kayla Itsines. Sjekk henne ut på insta. 

  • Liker 12
Skrevet
22 minutter siden, LilleSnupp skrev:

Er det padding i baken på de thightsene hun reklamerer for på Instastory? 
 

Nei. Men det kan se slik ut fordi den er høy i livet, som gir en siluettfasong. I tillegg er hun naturlig svai (jeg er sånn selv, så det går an, ja) som gjør at rumpa ser større ut enn den er. Det hele er litt "synet bedrar" så jeg skjønner at flere lurer. Men det har med  å kle seg for fasongen sin for å utheve det "fine". Og litt innsuge mage så klart hjelper, og operert bryst.

  • Liker 3
Skrevet
10 minutter siden, miamiamia skrev:

Nei. Men det kan se slik ut fordi den er høy i livet, som gir en siluettfasong. I tillegg er hun naturlig svai (jeg er sånn selv, så det går an, ja) som gjør at rumpa ser større ut enn den er. Det hele er litt "synet bedrar" så jeg skjønner at flere lurer. Men det har med  å kle seg for fasongen sin for å utheve det "fine". Og litt innsuge mage så klart hjelper, og operert bryst.

Om du ser på videoene som de filmer til netfit.no, så ser du det som ser ut som padding når hun beveger seg.

  • Liker 13
Skrevet
1 hour ago, LilleSnupp said:

Er det padding i baken på de thightsene hun reklamerer for på Instastory? 
 

Det er nok det ja, ser det veldig godt når hun løfter foten opp og bak. Vises godt den "kanten" gjennom stoffet i tightsen

  • Liker 18
Skrevet
58 minutter siden, Minnie Mus skrev:

Det er nok det ja, ser det veldig godt når hun løfter foten opp og bak. Vises godt den "kanten" gjennom stoffet i tightsen

Har de tightsene selv. Det er ikke det... 

  • Liker 1
Skrevet
2 timer siden, CecilieX skrev:

https://www.carolinebergeriksen.no/2019/10/24/en-ny-uke-starter-na/#comment-940155

I dette kommentarfeltet argumenteter CBE for at hennes barneeksponering er innafor. Her finnes også argumentet om at «valgene vi tar i sum er til det positive». 

Hun mener de har privatliv. Det er jeg ikke enig i. Og sammenligne eksponering på nettet med barneoppdragelse er jo helt hinsides. De har et forvridd syn på virkeligheten og hvordan de fremstår. 

  • Liker 23
Gjest CecilieX
Skrevet
30 minutter siden, Surikatt skrev:

Hun mener de har privatliv. Det er jeg ikke enig i. Og sammenligne eksponering på nettet med barneoppdragelse er jo helt hinsides. De har et forvridd syn på virkeligheten og hvordan de fremstår. 

Jeg bet meg merke i følgende sitat fra henne:

«Nei, jeg skrev at i sum så er opplevelsene positive. Som ved alt som er offentlig vil det også være negative erfaringer, men summen er altså positiv, ellers hadde jeg ikke gjort det»

Det betyr jo at det har vært negative erfaringer, og det er jo helt hinsides at de da fortsetter. En negativ erfaring burde jo være nok til å få dem til å snu!

Skrevet

Ja, som den gangen hun ble oppsøkt av en stalker da hun var hjemme alene med eldste der de bodde før. Hadde hun likt at jentene er alene hjemme når de blir større slik andre er eller skal de skaffe livvakt, alltid være hjemme eller må foreldrene hennes komme og være der? 

  • Liker 21
Skrevet
14 minutter siden, CecilieX skrev:

Jeg bet meg merke i følgende sitat fra henne:

«Nei, jeg skrev at i sum så er opplevelsene positive. Som ved alt som er offentlig vil det også være negative erfaringer, men summen er altså positiv, ellers hadde jeg ikke gjort det»

Det betyr jo at det har vært negative erfaringer, og det er jo helt hinsides at de da fortsetter. En negativ erfaring burde jo være nok til å få dem til å snu!

Så lenge summen er den summen de ser på kontoutskriften så vil de fortsette i det uendelige

  • Liker 31

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...