Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)
25 minutter siden, Lin10 skrev:

Det var spørsmål om dokumentasjon på hvor og når CBE har sagt at den eldste datteren synes det er gøy å bli tatt bilder av. Nå er det en annen bruker som har  funnet frem dokumentasjon på det. Så hvis du leter litt oppover sidene til du finner Frk. saltpastill, så ser du det der. Så er det slik at folk kan ha meninger og synspunkter i diskusjoner uten at alt må dokumenteres. Nå er det moderatorene som vurderer hva som er grei debattskikk, og brukerdebatt som du driver med, går ikke under grei debattskikk. 

nei, det var ikke det det handlet om. Nå er du uredelig. Alle er enige om at CBE sa det. Det var ikke det som skulle dokumenteres.

Det som skulle dokumenteres var dine påstand fra 27. februar om at 6-åringer skjønner så mye, at det underforstått er helt i orden med massiv eksponering. Så det du skal dokumentere er din påstand om 6-åringers samtykkekompetanse.

lenke:

Endret av MissLucy
  • Liker 40
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei.

Jeg er litt enig med Pilotfrue og Ulrik her. Vi i Norge er litt hysteriske når det gjelder barneeksponering på nett...

Jeg tror helt oppriktig at barna til CE ikke kommer til å ta seg nære av det de har blitt utlevert på bloggen.. ikke barnet til pilotfrue, ikke barna til speiltvillingene... Men jeg tror Anne Brith gjorde lurt i en pause, for jeg tror kanskje barna der følte/føler  litt på dette...

• Liker 2
Skrevet
6 minutter siden, galmamma skrev:

Hei.

Jeg er litt enig med Pilotfrue og Ulrik her. Vi i Norge er litt hysteriske når det gjelder barneeksponering på nett...

Jeg tror helt oppriktig at barna til CE ikke kommer til å ta seg nære av det de har blitt utlevert på bloggen.. ikke barnet til pilotfrue, ikke barna til speiltvillingene... Men jeg tror Anne Brith gjorde lurt i en pause, for jeg tror kanskje barna der følte/føler  litt på dette...

Så det du sier er at små barn ikke vil ta seg nære av å bli utlevert på SoMe, mens litt eldre barn slik som ABD sine barn ikke setter pris på det.

Jaha.. ja.. hva når CBE sine barn blir litt eldre barn, vil de fortsatt synes det er like gøy å bli utlevert på bloggen, eller at de har blitt utlevert i årevis?

• Liker 40
Skrevet
22 minutter siden, galmamma skrev:

Hei.

Men kjære vene! Det er jo akkurat det som er poenget. Små barn har ingen forutsetninger for å forstå hva denne massive eksponeringen innebærer. 

Bare vent til barna til CBE, Pilotfrue og Speiltvillingene blir tenåringer som Anne Brith’s barn. Da vil de begynne å skjønne rekkevidden av denne galskapen. Stakkars barn!

• Liker 48
Skrevet
2 timer siden, Lin10 skrev:

Det var spørsmål om dokumentasjon på hvor og når CBE har sagt at den eldste datteren synes det er gøy å bli tatt bilder av. Nå er det en annen bruker som har  funnet frem dokumentasjon på det. Så hvis du leter litt oppover sidene til du finner Frk. saltpastill, så ser du det der. Så er det slik at folk kan ha meninger og synspunkter i diskusjoner uten at alt må dokumenteres. Nå er det moderatorene som vurderer hva som er grei debattskikk, og brukerdebatt som du driver med, går ikke under grei debattskikk. 

Nei, det var da ikke den dokumentasjonen som etterspørs. Prøver du å vei deg unna hva du selv sa? 

Jeg forventer at du kan dokumentere at et barn på seks år har samtykkekompetanse og kan se konsekvensene av å legge ut ‘morsomme’ bilder på mammas komersielle kanaler. 

Hvis ikke har du ingen troverdighet i det hele tett. Deltar du i debatten må du følge reglene. 

• Liker 40
Skrevet
2 timer siden, Revenge o'Cavatina skrev:

Utfra hva Lin10 oppgir her i tråden fremstår det slik at hen selv mener å stå utenfor all dokumentasjonsplikt og at vedkommendes påstander bare er god fisk, mens de aller fleste andre brukerne her på forumet har dokumentasjonsplikt. Dokumentasjonen er også enkel å gi for at påstander ikke fremstår som fabrikkert.

Måten Lin10 driver på syns jeg er ugrei debattskikk.

Jeg er i utgangspunktet helt enig med deg i dette. Men i praksis så fører @Lin10 Med flere sin måte å argumentere på til at kritikernes sak blir forsterket. Hadde ikke @Lin10 og gjengen vært så iherdig i sin argumentasjon så ville ikke kritikerne dokumentert så godt. 

Jeg mener å huske at det var noen tilhengere som krevde dokumentasjon fra kritikerne på påstander, og dette mener jeg bare har styrket kritikernes sak. Jo mer dokumentasjon, jo bedre. Og slik det har vært så langt er det kun kritikerne som dokumenterer. 

Jeg har brukt begrepene kritikere og tilhengere for å illustrere at det er to sider i saken, men jeg vet godt at det er flere nyanser. Dette er kun gjort for å illustrere poenget mitt. 

• Liker 11
Skrevet (endret)

Etter å ha sett dagens episode av Bloggerne er jeg positivt overrasket over at barna ikke var med og knapt nok nevnt. Fokuset var på Omvendt Julenisse, og det bekreftet i grunnen alt dere skrev i forbindelse med dette prosjektet. De hadde ikke peiling og motivasjonen så ut til å være for å føle seg bedre selv. Her er et par setninger Caroline trøkket ut: 

Caroline sier at det er fint at de kan gjøre slike ting som dette, for å føle varmen i hjertet.

Hun er veldig bekymret for at de ikke skal få nok, men hun håper at folk ønsker å bidra så de ikke står i slutten av september og ikke har nok til å hjelpe de hun og mannen vil hjelpe.

Fokuset ser ut til å være helt og holdent på paret selv, hvordan dette får dem til å føle seg bedre og hvordan dette tar seg ut utad.

Kilde Bloggerne, siteringene er fra recap av episoden

Jeg beklager om dette er litt på siden av nåværende diskusjon om barns rettigheter, men siden det går på Bloggerne i disse dager, så er det kanskje relevant uansett...

Endret av Felis
  • Liker 49
Skrevet

Som nevnt fra en annen bruker her inne er det egentlig ganske kjedelig å se på Bloggerne for vi har jo sett alt på bloggen til CBE fra før likevel. Det er ingenting nytt.

Enig i at det er BRA vi slapp å se barna i denne episoden. Tommel opp!

• Liker 10
Gjest Sausedyret
Skrevet
2 timer siden, galmamma skrev:

Hei.

Jeg tror egentlig ABD og forsåvidt også Anna Rasmussen er et godt eksempel på hvordan det går utover barna både personlig men også som uønskede offentlige personer. Når barna dine får trusler fordi folk vet hvor du bor, hvor du går på skole og uønsket oppmerksomhet av fremmede så er det et tegn på at det allerede er for sent. Dette skal ikke skje in the first place. Da har alle grenser blitt trådd. Når CBE allerede har hatt en uhyggelig episode med stalkere, folk som kommer på døra og vil se barna hennes så burde det være en alarmklokke som ringer kraftig om at denne utleveringen ikke er så lurt. Det handler ikke bare om at nybakte foreldre er stolte av barna sine og vil vise dem fram. Det handler om at de utleverer i detaljer hvordan barna ser ut, hvilke skoler de går på, interesser og hvor de befinner seg. Dette er tilgjengelig informasjon for alle som har internett. Jeg er faktisk ganske glad jeg vokste opp på 90-tallet hvor foreldrene mine ikke hadde sosiale medier og heller var påpasselig med at jeg ikke skulle dele personlige opplysninger med andre på nett da jeg var gammel nok til å få bruke ting som MSN, Nettby og etterhvert dagens moderne SoMe.

Skrevet

Tenk så guffent for barna når de er på utflukt til en bondegård for eksempel og alle de ansatte bare "Åh, hei på deg N***, jeg så du koste deg i bursdagen din i helgen, så moro med klovnetema da!"

Jeg håper de voksne i det minste forstår at det er totalt ufrivillig for barna å bli eksponert på den måten og unngår å si slikt. Men jeg får vondt i hjertet for barnas del. Tenk at verden vet så mye om dem :(

• Liker 35
Skrevet
3 timer siden, galmamma skrev:

Hei.

I Norge er barns rettigheter på agenda. Å dele barndommen på nettet er ikke barnas beste. 

• Liker 21
Gjest lillesnøfnugg
Skrevet
39 minutter siden, Agatha Spinatha skrev:

I Norge er barns rettigheter på agenda. Å dele barndommen på nettet er ikke barnas beste. 

Jeg er 100 % enig, men det er en forskjell på å dele, og selge ut. Barn blir delt og solgt ut (via Treasures AS og CBE blogg) som gjør det ekstra ille. Det er unødvendig med begge men å tjene penger på dette,  er hårreisende. 

Skrevet

Hvis jeg hadde fått sjansen til å prate med CBE (eller noen andre for den saks skyld, men nå er det henne denne tråden handler om) så ville jeg spurt henne:

Mener du det er til barnas beste at de blir eksponert gjennom bloggen din, Instagram og tv?

Jeg vet ikke hvilket svar jeg hadde fått.  Men oppfølginggsspørsmålet mitt ville vært:

Er det verdt det? - og hva er det i såfall som gjør at det er verdt det?

Jeg synes ikke det hadde vært urimelig at de på et eller annet tidspunkt i et eller annet forum får disse spørsmålene,  og jeg syns det er på tide at de deltar mer i denne debatten omkring barneeksponering, som heldigvis mange er opptatt av!

• Liker 22
Skrevet

Dette kommer hun ikke til å svare på fordi de ikke vil lage en diskusjon rundt barna. Jeg mener det er fordi hun har ingen gode svar. Hun kan heller ikke diskutere eller bare si sin mening i media. Alt hun sier er nøye innstudert og ellers ser hun bort på mannen for å få bekreftelse fordi hun er så usikker på seg selv. Stikk i strid med hvordan hun fremstår på bloggen, der vet hun alltid best. Dette forteller meg at den hun fremstiller seg som og det livet de later som de lever, er falskt fra ende til annen. 

• Liker 29
Skrevet (endret)
9 timer siden, Lin10 skrev:

Jeg påpeker den uredelige måten du debatterer på. Jeg kan dessverre ikke ta dine argumenter seriøst når det fremstår som om du mener deg hevet over å dokumentere dine egne påstander og gi de mer tyngde, og i tillegg komme med tomme påstander om brukerdebatt istedet for å svare brukerne på en skikkelig måte på det de spør deg om. Denne uredelige måten å debattere på opprettholder du gang etter gang, også når du siterer meg, samtidig som du igjen unnlater å svare på de spørsmålene du har blitt stilt gjentatte ganger i tråden, blant annet om dokumentasjon på at 6-åringer forstår hva massiv eksponering er og kan samtykke til dette.

Endret av Revenge o'Cavatina
  • Liker 31
Skrevet

Nå har CBE blogget om hjemreisen. Jeg slutter aldri å forundre meg over hvor bagatellmessige hverdagsdetaljer bloggere klarer å lage en sak om. De burde fått seg et kontor utenfor hjemmet, så kunne de blogget om jobbreisen sin hver bidige dag, og aldri gått tom for "innhold".

• Liker 22

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...