Gå til innhold

carolinebergeriksen.no


MissLucy

Anbefalte innlegg

8 timer siden, MissLucy skrev:

men det innlegget er skrevet lenge før hun tok silikon, så det kan jo ikke brukes som bevis på at hun lyver om silikon.Tvert imot så er det dette innlegget som la grunnen for at hun skulle kunne ta silikon uten å fortelle om det. Hun skriver jo nesten rett ut at hun kommer til å ignorere spørsmålene. Jeg aner ikke hva som er verst eller best av CBEs eller SEs tilnærming, men jeg er enig med de som skriver at CBE ikke lyver om det. Jeg synes hun gjør greitt rede for hvordan hun tenker om det i dette innlegget, og det er mer reflektert enn vi pleier å se fra den kanten, så jeg synes at hun er så redelig som det går an å være om dette temaet, i forhold til leserne her.

Poenget er jo nettop at hun fremstiller seg som «perfekt», puppene hennes er faktisk HELT perfekte etter amming, helt i tråd med illusjonen om at hun er en superkvinne uten «feil». MEN, så  opererer hun åpenbart seg, og da må man jo trekke konklusjonen om at puppene ikke var perfekte allikevel. Men hun innrømmer det ikke, men fortsetter å fremstille seg som perfekt men nå med et helt uoppnåelig unaturlig utgangspunkt. 

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

11 minutter siden, Akj skrev:

Poenget er jo nettop at hun fremstiller seg som «perfekt», puppene hennes er faktisk HELT perfekte etter amming, helt i tråd med illusjonen om at hun er en superkvinne uten «feil». MEN, så  opererer hun åpenbart seg, og da må man jo trekke konklusjonen om at puppene ikke var perfekte allikevel. Men hun innrømmer det ikke, men fortsetter å fremstille seg som perfekt men nå med et helt uoppnåelig unaturlig utgangspunkt. 

det er fremdeles ikke løgn, og det er løgn som var diskusjonstemaet.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, MissLucy skrev:

det er fremdeles ikke løgn, og det er løgn som var diskusjonstemaet.

Er det ikke? Hvorfor skulle hun operere puppene om de var perfekte? 

Jeg er helt enig i at man ikke skal ilegge bloggen ting og hendelser som ikke er sanne, men at cbe.no ikke lyver er en sannhet med modifikasjoner. Hun skriver noe og bilder viser noe annet. Ingen som mener de har perfekte pupper operer dem. ( og at puppene ikke har forandret seg etter at hun har ammet to barn er helt spesielt. Hun har også hevdet at kroppen ikke har forhandle seg etter to svangerskap, også veldig rart.. )

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, MissLucy skrev:

det er fremdeles ikke løgn, og det er løgn som var diskusjonstemaet.

Vel, kanskje ikke definisjonsmessig, men det å fremstille brystene som perfekte og uendret etter amming, og at hun er ekstremt fornøyd med dem, for å så operere er iallefall svært uærlig. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Peaky Blinders skrev:

Gjør hun det? Det er vel heller det at hun ikke nevner det. Hun skriver ikke at hun får struttende bryster av å trene, ei heller skriver hun at hun tar silikon. 

CBE er absolutt ikke et godt forbilde når det gjelder kropp og mat, hun har en lang historie med manisk trening og redigering, men hun har en helt annen innfallsvinkel til eksponering av inngrep i egen kropp. 

CBE er ikke nødvendigvis noe bedre, for det å ikke nevne kan også være problematisk. Samtidig syns jeg ikke CBE er noe verre enn SE.  

Hun passer ihverfall på å posere slik at vi alle skal se de nye puppene hennes og spesielt når hun trener, da er det mest posering i små topper som er viktig. Hva vil hun med dette? Og når ansiktet er så redigert at jeg må se to ganger om det er samme person. 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Akj skrev:

Poenget er jo nettop at hun fremstiller seg som «perfekt», puppene hennes er faktisk HELT perfekte etter amming, helt i tråd med illusjonen om at hun er en superkvinne uten «feil». MEN, så  opererer hun åpenbart seg, og da må man jo trekke konklusjonen om at puppene ikke var perfekte allikevel. Men hun innrømmer det ikke, men fortsetter å fremstille seg som perfekt men nå med et helt uoppnåelig unaturlig utgangspunkt. 

Kan ikke se eller huske at hun har skrevet at puppene hennes er perfekte etter 2 svangerskap og dertil amming. Brystene kan forandre seg etter et nytt svangerskap. Hun har verken snakket om hva hun eventuelt har gjort eller frontet noen form for kirurgi. Veldig godt tenkt av henne. Hva hun gjør på privaten er da helt opp til henne. Poenget med denne debatten er bloggere som forteller om hva de er misfornøyd med og hva  de har gjort av inngrep. Det er en farlig utvikling.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Emilie112 skrev:

Er det ikke? Hvorfor skulle hun operere puppene om de var perfekte? 

Jeg er helt enig i at man ikke skal ilegge bloggen ting og hendelser som ikke er sanne, men at cbe.no ikke lyver er en sannhet med modifikasjoner. Hun skriver noe og bilder viser noe annet. Ingen som mener de har perfekte pupper operer dem. ( og at puppene ikke har forandret seg etter at hun har ammet to barn er helt spesielt. Hun har også hevdet at kroppen ikke har forhandle seg etter to svangerskap, også veldig rart.. )

hør, diskusjonen gikk veldig snevert på løgn. Det var noen som sa at hun lyver. Jeg prøver bare å si at hvis vi sprer usannheter om hva CBE lyver eller ikke lyver om, så ødelegger vi for oss selv. Vi blir hele tiden angrepet for innholdet i denne tråden, og det budskapet jeg prøver å formidle her er at hvis vi vil bli tatt seriøst, så må vi diskutere seriøst.

Det betyr at vi kan si at det er mange som tror at CBE har operert brystene, men hun ignorerer spørsmålene. Vi kan si at vi tror at hun fortier sannheten.Men vi kan ikke hevde at CBE har sagt at hun ikke har operert brystene, eller at hun lyver om det. Da er det ikke hun som lyver, det oss.

 

Endret av MissLucy
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bnanny
22 timer siden, MissLucy skrev:

men poenget til Kristin Gjelsvik var at SE "hjelper" ungdom til å finne nye komplekser som de ikke hadde tenkt på før, foreslår plastisk kirurgi og injeksjoner og inngrep som løsning, normaliserer disse tingene og omtaler et besøk på klinikk som om det var en tur til frisøren. I det perspektivet er åpenheten et problem.

Det er mange som tror at CBE fikser på ting og, men hun snakker ikke om det og hun har ikke annonser for det. Jeg kan heller ikke huske at CBE har pekt på noe hun ikke liker ved seg selv og omtalt det som et problem som må fikses. Det er klart at hvis CBE fikser på ting, så er det problematisk i forhold til det at hun presenterer et urealistisk bilde, men hun presenterer det i det minste ikke som en dagligdags løsning på innbilte komplekser.

Jeg har jo ikke spesielt sansen for noen av dem, men jeg forstår ikke helt hvordan SEs brutale ærlighet gjør det så mye bedre, all den tid hun bruker den til å finne på nye og idiotiske skavanker som gjør at folk føler seg enda mer utilstrekkelige.

Neida, hun bare retusjerte bildene sine og blånektet for at hun gjorde det....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Macimba

Jeg blir så irritert på C som legger ut sykkelbilder der hun syklet uten hjelm slik som hun gjør hvert år. Hun legger det bevisst ut for å få kommentarer, hun tar med negative kommentarer om manglende hjelmbruk  - og lar tradisjonen tro være å svare på dem.

Dette er helt bevisst fra hennes side for å lage blest i et halvdødt/ dødt kommentarfelt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, MissLucy skrev:

hør, diskusjonen gikk veldig snevert på løgn. Det var noen som sa at hun lyver. Jeg prøver bare å si at hvis vi sprer usannheter om hva CBE lyver eller ikke lyver om, så ødelegger vi for oss selv. Vi blir hele tiden angrepet for innholdet i denne tråden, og det budskapet jeg prøver å formidle her er at hvis vi vil bli tatt seriøst, så må vi diskutere seriøst.

Det betyr at vi kan si at det er mange som tror at CBE har operert brystene, men hun ignorerer spørsmålene. Vi kan si at vi tror at hun fortier sannheten.Men vi kan ikke hevde at CBE har sagt at hun ikke har operert brystene, eller at hun lyver om det. Da er det ikke hun som lyver, det oss.

 

Men hun har vel en gang sagt at hun ønsket å bevise at kroppen ikke behøvde å bli ødelagt av svangerskap? Kan det være det hun nå vil bevise med all denne poseringen i lettkledde/utringede klær? Det er jo i såfall et lite mirakel det hun viser frem. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Levina skrev:

Kan ikke se eller huske at hun har skrevet at puppene hennes er perfekte etter 2 svangerskap og dertil amming. Brystene kan forandre seg etter et nytt svangerskap. Hun har verken snakket om hva hun eventuelt har gjort eller frontet noen form for kirurgi. Veldig godt tenkt av henne. Hva hun gjør på privaten er da helt opp til henne. Poenget med denne debatten er bloggere som forteller om hva de er misfornøyd med og hva  de har gjort av inngrep. Det er en farlig utvikling.

Obviously you have never seen my boobs 😛 They looked exactly the same post-birth as pre-birth (after breastfeeding of course) and I’m verry happy with them 🙂

hentet fra kommentarfeltet her; 

https://www.carolinebergeriksen.no/2016/04/17/fortelleellerikkefortelle/comment-page-1/

 

Det er nok hovedsaken av den pågående debatten, men i mitt hodet er det like farlig når man sier man er er fornøyd med noe, men operer alikevel. Skal man operere for å operere da, eller? 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Donatello skrev:

Men hun har vel en gang sagt at hun ønsket å bevise at kroppen ikke behøvde å bli ødelagt av svangerskap? Kan det være det hun nå vil bevise med all denne poseringen i lettkledde/utringede klær? Det er jo i såfall et lite mirakel det hun viser frem. 

jeg har sagt veldig mange ganger nå at det eneste jeg mente var å peke på at vi må være nøye med hvordan vi ordlegger oss, slik at ikke den saklige kritikken blir ugyldiggjort av folk som leter etter slurv og unøyaktigheter.

Den andre samtalen, den om hva CBE sier kontra hva hun gjør,  har ikke jeg involvert meg i denne gang.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, MissLucy skrev:

hør, diskusjonen gikk veldig snevert på løgn. Det var noen som sa at hun lyver. Jeg prøver bare å si at hvis vi sprer usannheter om hva CBE lyver eller ikke lyver om, så ødelegger vi for oss selv. Vi blir hele tiden angrepet for innholdet i denne tråden, og det budskapet jeg prøver å formidle her er at hvis vi vil bli tatt seriøst, så må vi diskutere seriøst.

Det betyr at vi kan si at det er mange som tror at CBE har operert brystene, men hun ignorerer spørsmålene. Vi kan si at vi tror at hun fortier sannheten.Men vi kan ikke hevde at CBE har sagt at hun ikke har operert brystene, eller at hun lyver om det. Da er det ikke hun som lyver, det oss.

 

OK. Jeg trodde du henviste til meg, fordi jeg skrev at hun serverte løgn og akkurat det står jeg faktisk for. Hun hevder hun er fornøyd og operere alikevel. Da mener jeg man ikke kan hevde at man er fornøyd.. (for hvem utsetter seg for den risikoen det er å operere seg om man ikke synes man må? ) og da mener jeg hun serverer en løgn 😀

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Emilie112 skrev:

Obviously you have never seen my boobs 😛 They looked exactly the same post-birth as pre-birth (after breastfeeding of course) and I’m verry happy with them 🙂

hentet fra kommentarfeltet her; 

https://www.carolinebergeriksen.no/2016/04/17/fortelleellerikkefortelle/comment-page-1/

 

Det er nok hovedsaken av den pågående debatten, men i mitt hodet er det like farlig når man sier man er er fornøyd med noe, men operer alikevel. Skal man operere for å operere da, eller? 

Hun har da fått ett barn til etter det.. 

Dette er fra 2016. Så argumentet ditt faller jo bare bort. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uavhengig av hva bloggeren uttaler i innlegg og kommentarfelt, sier den 10 år tunge bildedokumentasjonen på bloggen sitt. Både før og etter fødsler, amming, og alle årene i mellom

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, Emilie112 skrev:

OK. Jeg trodde du henviste til meg, fordi jeg skrev at hun serverte løgn og akkurat det står jeg faktisk for. Hun hevder hun er fornøyd og operere alikevel. Da mener jeg man ikke kan hevde at man er fornøyd.. (for hvem utsetter seg for den risikoen det er å operere seg om man ikke synes man må? ) og da mener jeg hun serverer en løgn 😀

kommentaren om at hun var fornøyd kom to år før selve operasjonen, og da synes jeg merkelappen løgn blir strukket veldig. Jeg er ikke uenig med deg i at det er dobbeltmoralsk og hyklerisk og - sett inn hva du vil av negativt ladede ord her - Men jeg sier bare at det blir feil å si at hun lyver, og hvis du sier det, så går det ut over vår (dvs vi som er kritiske til influenceres kroppspress) side av debatten. Du gir CBE og tilhengerne helt unødig ammunisjon hvis du vil hevde at hun lyver om akkurat dette.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun påsto hun hadde influensa i en uke i mai i fjor og etter influensaen dukker hun opp med nytt frontparti. Det er en løgn.

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva carolinebergeriksen.no lirer av seg på bloggen vedrørende kroppsmodifisering er én ting. Hva privatpersonen gjør er noe annet. Om cbe selv ikke klarer å skille mellom hva som er privat og hva som er narrativ, så skal da minsanten vi klare den differensieringen.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...