Gå til innhold

carolinebergeriksen.no


MissLucy

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest no. 72

Jeg blir ofte slått i bakken over hvor reflekterte og flinke dagens ungdom er, så hvis holder på det, kan vi kanskje få noen gode journalister om noen år også 😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette med microinfluencer minner meg om noe jeg leste om for mange år siden, før internett og instagram og influencere. Skulle ønske jeg husket hva de kalte det, men poenget var at brands som ville nå ungdommen, henvendte seg til de trendsettende ungdommene i et miljø (en vgs f.eks) og utstyrte dem med sponsede varer. Ungdommene på sin siden holdt vel kjeft om at de var sponset antar jeg. Det er jo per definisjon influencing tenker jeg, men fordi det bare skjedde i en fysisk virkelighet var det nok enda vanskeligere å fange opp enn dagens influencing.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.3.2019 den 20.24, MissLucy skrev:

dette med microinfluencer minner meg om noe jeg leste om for mange år siden, før internett og instagram og influencere. Skulle ønske jeg husket hva de kalte det, men poenget var at brands som ville nå ungdommen, henvendte seg til de trendsettende ungdommene i et miljø (en vgs f.eks) og utstyrte dem med sponsede varer. Ungdommene på sin siden holdt vel kjeft om at de var sponset antar jeg. Det er jo per definisjon influencing tenker jeg, men fordi det bare skjedde i en fysisk virkelighet var det nok enda vanskeligere å fange opp enn dagens influencing.

Tostegshypotesen og opinionsledere? Sentrale begreper i medievitenskapen.

https://morgenbladet.no/2015/08/mer-makt-til-opinionslederne

https://www.aftenposten.no/norge/i/BjzQG/Mange-vil-gi-deg-rad

Endret av Aricia
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Peaky Blinders skrev:

Det er jeg enig i, men jeg tror nesten den tiden er forbi. Enste vi kan be om er at det merkes riktig tror jeg. Og akkurat det tror jeg kan bli en utfordring for disse micro-påvirkerne, og da også for leserne deres dessverre. Samtidig: jeg har veldig tro på den kommende generasjonen, de er jo så flinke på mange områder, så kanskje de faktisk har et mer bevisst forhold til merking. 

Og derfor er det viktig at kjøperen av (reklame) tjenesten også blir ansvarliggjort ved brudd på markedsføringsloven. Ellers kan de spekulere i at reklamen blir mer "effektiv" fordi loven brytes. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 timer siden, Halle-Palle skrev:

Så har jeg klart å bli utestengt fra kommentarfeltet 🙈

 

Har du blitt utestengt? Eller godkjenner ikke cbe.no kommentaren? Det blir jo ikke godkjent noe saklig kritikk der, bare kritikk som andre blir irritert over og kan lage baluba i kommentarfeltet. Saklig kritikk blir bare slettet,sansynligvis fordi fruen ikke klarer å snakke for seg selv.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"It's not how good you are

 it's how good you want to be"

.....står det på trening-speilet deres. 

Jeg titter inn på siden nå og da. Jeg er rake motsetning av Caroline på mange måter. Kanskje derfor synes jeg det er interessant å se. Det er jo mange vakre bilder, og herlig problemfri verden, på en måte. 

Synes det er godt at vi mennesker er forskjellige. 

Men dette sitatet synes jeg er trist. Jeg reagerte på det første gang jeg så det på speilet deres for lenge siden. Tenkte at jeg må ikke henge meg opp i detaljer og være så bokstavelig, og at de kanskje skiftet det ut etter å ha tenkt seg om.

Jeg mener akkurat det motsatte av sitatet. Jeg mener heller:

It's how good you are, not how good you want to be.

  • Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, exictence skrev:

"It's not how good you are

 it's how good you want to be"

.....står det på trening-speilet deres. 

Jeg titter inn på siden nå og da. Jeg er rake motsetning av Caroline på mange måter. Kanskje derfor synes jeg det er interessant å se. Det er jo mange vakre bilder, og herlig problemfri verden, på en måte. 

Synes det er godt at vi mennesker er forskjellige. 

Men dette sitatet synes jeg er trist. Jeg reagerte på det første gang jeg så det på speilet deres for lenge siden. Tenkte at jeg må ikke henge meg opp i detaljer og være så bokstavelig, og at de kanskje skiftet det ut etter å ha tenkt seg om.

Jeg mener akkurat det motsatte av sitatet. Jeg mener heller:

It's how good you are, not how good you want to be.

Det sitatet oppsummerer mitt inntrykk av dette paret. De er misfornøyde med seg selv og streber etter å fremstå perfekt. 

Endret av Surikatt
  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

«Da jentene var i seng gikk vi ned og gjennomførte ukens siste treningsøkt’. Leser jeg som «da jentene var i seng gikk vi ned stylet og sminket oss, poserte og tok en hel haug med selfies». Og hvorfor så viktig å alltid få med hvor «jentene» er?? Hold dem utenfor bloggen. 

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Surikatt skrev:

Det sitatet oppsummerer mitt inntrykk av dette paret. De er misfornøyde med seg selv og streber etter å fremstå perfekt. 

Ja, det er synd. Håper det beste for dem. De er en flott familie.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden alt hun viser frem på bloggen gir skattemessige fordeler, kan hun da i teorien tjene penger på ukeshandlingen siden innholdet i kjøleskapet flere ganger har blitt avbildet? Bare de tar vare på kvitteringen liksom?

Mtp den episoden i Bloggerne der hun spurte mannen om han fikk kvittering til regnskapet på iskremene de kjøpte som var med på et blogginnlegg, da vil jeg tro det samme prinsippet gjelder for kolonialvarer som blir vist frem 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvem i alle dager er interessert i det kjøleskapet deres? Pepsi Max og helt standard varer? Hvorfor tenker de at folk vil se dette? Jeg forstår det ikke. Det må jo være noe med bobla de lever i, der de tror at hver minste navlelo er spennende for andre. 

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 minutter siden, Lopploella skrev:

Men hvem i alle dager er interessert i det kjøleskapet deres? Pepsi Max og helt standard varer? Hvorfor tenker de at folk vil se dette? Jeg forstår det ikke. Det må jo være noe med bobla de lever i, der de tror at hver minste navlelo er spennende for andre. 

Eller det er pga de tjener penger på det når de kan sende inn kvitteringa for ukas matvarehandel til regnskapsføreren.. 

Alle de utgiftene som går til matrettene og oppskriftene hun legger ut kan også skrives av på skatten siden matinnlegg på bloggen er endel av jobben deres. Ingrediensene, bestikk og tallerkener, servietter, bordpynt....alt som blir vist frem er jobb og kvitteringer på det som blir fremvist tas vare på og går inn i regnskap. 

Hadde ikke tenkt over dette før det kom frem på Bloggerne at de måtte ta vare på kvitteringen på iskremene de kjøpte seg som var en del av et blogginnlegg 

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal jeg være skikkelig pirkete angående den gørrkjedelige kjøleskaps-bloggposten. 

CBE oppbevarer epler, tomater og bananer i kjøleskapet. Tomater kan oppbevares i kjøleskapet, men modningen stanser og tomatene får lite smak. Bananer i kjøleskap får kortere holdbarhet, og kan føre til mer matsvinn. Epler utskiller etylen, noe som fører til at de andre matvarene i nærheten av eplene råtner fortere.

(Kilde f.eks:  https://www.nrk.no/livsstil/riktig-lagring-av-frukt-og-gront-1.11510688 )

Hvis hun først skal vise fram kjøleskapet, hadde det jo vært fint om hun faktisk leste seg opp på riktig oppbevaring av mat. (Men om årsaken til kjøleskapsbildene er bedriftens økonomi, så er vel det underordnet.)

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Snart får vi vel se når de sitter på do, så de kan skrive av dopapiret på skatten.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle generelt ønske at det ble slutt på å omtale de ulike bloggene som rosablogger, livsstilsblogger, inspirasjonsblogger, osv. Dette er reklameblogger, hverken mer eller mindre. Ispedd et og annet personlig for å nøre opp under "venninnefølelsen." Hjertedryss, kjære deg, klem, tusen takk og nå ble jeg glad i kommentarfeltet, er nøye kalkulert for å lure leserne til å tro at de har en relasjon til reklameselgeren - hvilket de selvsagt ikke har. Her er Camilla Pihl er "best i klassen", men CBE ligger på en god andreplass. Ikke kjøp alt mølet om at hun vil være til inspirasjon og tilby et glanset pustehull i hverdagen, eller hva det nå er hun skriver. Hennes fremste motivasjon er selvsagt å tjene mest mulig penger på leserne sine, og det gjør hun så det suser. 

 

  • Liker 39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Lopploella skrev:

Men hvem i alle dager er interessert i det kjøleskapet deres? Pepsi Max og helt standard varer? Hvorfor tenker de at folk vil se dette? Jeg forstår det ikke. Det må jo være noe med bobla de lever i, der de tror at hver minste navlelo er spennende for andre. 

Det ser ut til at kjøleskapsinnlegget har blitt en fast ukentlig spalte. Som treningstirsdag og oppskriftsonsdag. Jeg blir helt matt av at to voksne, friske personer som jobber fulltid i en SoMe-bedrift ikke har annet å formidle enn at folk burde kjøpe dåse- og putespray og at bedriftens frontfigur er avhengig av Pepsi Max og jevnlig restylanepåfyll. Tenk å ha en så stor plattform - og ikke noe som helst å formidle utover kjøpepress og dårlig samvittighet! Finnes det virkelig ingenting som engasjerer denne bedriften utover slankende poseringer og treningstopper med rysjer? Jeg har et forslag - hva med forbruksfredag? Hvor CBE ukentlig kan stikke fingeren i jorda og se hva som faktisk skjer med planeten når man messer til forbrukshysteri.

Men nei, jeg er vel bare en mobber og hetser, som krever at selvstendig næringsdrivende må ta ansvar for egne handlinger og påvirkningskraft.

  • Liker 43
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Macimba

Er det bare jeg som synes det virker manisk å trene 06.41 om morgenen, eller er det vanlig at folk gjør det?. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...