Lopploella Skrevet 20. mars 2019 #1561 Skrevet 20. mars 2019 1 time siden, MissLucy skrev: men poenget til Kristin Gjelsvik var at SE "hjelper" ungdom til å finne nye komplekser som de ikke hadde tenkt på før, foreslår plastisk kirurgi og injeksjoner og inngrep som løsning, normaliserer disse tingene og omtaler et besøk på klinikk som om det var en tur til frisøren. I det perspektivet er åpenheten et problem. Det er mange som tror at CBE fikser på ting og, men hun snakker ikke om det og hun har ikke annonser for det. Jeg kan heller ikke huske at CBE har pekt på noe hun ikke liker ved seg selv og omtalt det som et problem som må fikses. Det er klart at hvis CBE fikser på ting, så er det problematisk i forhold til det at hun presenterer et urealistisk bilde, men hun presenterer det i det minste ikke som en dagligdags løsning på innbilte komplekser. Jeg har jo ikke spesielt sansen for noen av dem, men jeg forstår ikke helt hvordan SEs brutale ærlighet gjør det så mye bedre, all den tid hun bruker den til å finne på nye og idiotiske skavanker som gjør at folk føler seg enda mer utilstrekkelige. CBE: «6. nov. 2010 · Hvor i all verden blir det av overleppa mi når jeg prater?» Slettet innlegg under overskriften «I have a secret to tell». Så da var det jo bare å fylle på. Kan absolutt sammenlignes. 10
Surikatt Skrevet 20. mars 2019 #1562 Skrevet 20. mars 2019 (endret) 3 timer siden, MissLucy skrev: CBE er verre enn SE til hva? artikkelen handler om det problematiske skillet mellom person og merkevare. Synes du det skillet er verre når det gjelder CBE enn SE? hvorfor? Jeg synes Sophie Elise er en ærlig person i motsetning til CBE som også fikser på ting for å fremstå perfekt deriblant plastisk operasjon, botox, restylane, redigerer seg tynnere osv osv. Men hun fremstiller det som det er slik hun naturlig ser ut og det er jo en regelrett løgn. Når en blogger redigerer seg tynnere i Photoshop da er det gått for langt. Da kan man jo slanke seg herfra til månen men man vil aldri bli slik som henne for hun ser ikke slik ut i virkeligheten. Jeg ser heller ikke noe skille mellom person og merkevare men det gjelder vel alle rosabloggere. Det handler om dem selv det er ikke noe skille. Kristin Gjeldsvik er sikkert bare sjalu😂. Endret 20. mars 2019 av Surikatt 12
Surikatt Skrevet 20. mars 2019 #1563 Skrevet 20. mars 2019 4 timer siden, Bestemorskogmus skrev: Synes nesten det er urettferdig at SE blir "tatt", for CBE osv er ikke det døyt bedre. SE skal ha for at hun tar selvkritikk og ikke minst for at hun stiller opp til debatt. Ikke alle som tør det. Det er jeg også helt enig i. CBE hadde løpt og gjemt seg. Hun sier jo ingenting fornuftig. 14
Emilie112 Skrevet 20. mars 2019 #1564 Skrevet 20. mars 2019 Jeg synes ikke cbe er det spor bedre en Sofie Elise. Cbe later som om verden er heeelt perfekt og problem fri. Hun later som om kroppen er et resultat av trening og sunt kosthold, at puppene som plutselig strutter oppover etter å ha ammet to barn kun fordi hun trener. Så om hun ikke sier at hun feks skal opere puppene fordi hun synes det har blitt slappe etter fødsel er det så langt over kanten når det gjøres og hun unnlater å informere, men fortsetter å servere løgnen om at hun ikke gjør noe annet en å trene. jeg mener cbe er verstingen i å gjøre at andre får problemer og komplekser, siden hun ( som skrevet) hevder at alt er naturlig perfekt hos henne når sannheter er at omtrent ingenting er naturlig. 38
MissLucy Skrevet 20. mars 2019 Forfatter #1565 Skrevet 20. mars 2019 10 minutter siden, Surikatt skrev: Jeg synes Sophie Elise er en ærlig person i motsetning til CBE som også fikser på ting for å fremstå perfekt deriblant plastisk operasjon, botox, restylane, redigerer seg tynnere osv osv. Men hun fremstiller det som det er slik hun naturlig ser ut og det er jo en regelrett løgn. Når en blogger redigerer seg tynnere i Photoshop da er det gått for langt. Da kan man jo slanke seg herfra til månen men man vil aldri bli slik som henne for hun ser ikke slik ut i virkeligheten. Jeg ser heller ikke noe skille mellom person og merkevare men det gjelder vel alle rosabloggere. Det handler om dem selv det er ikke noe skille. Kristin Gjeldsvik er sikkert bare sjalu😂. men hva tenker du om det poenget Kristin Gjelsvik drar frem om at SE finner på skavanker og komplekser som ingen har tenkt på før, og omtaler en tur til klinikken som en helt dagligdags ting? jeg sier ikke at det CBE gjør er ok. Jeg bare lurer på hvorfor hun er så mye verre enn SE? 7
Surikatt Skrevet 20. mars 2019 #1566 Skrevet 20. mars 2019 1 minutt siden, MissLucy skrev: men hva tenker du om det poenget Kristin Gjelsvik drar frem om at SE finner på skavanker og komplekser som ingen har tenkt på før, og omtaler en tur til klinikken som en helt dagligdags ting? jeg sier ikke at det CBE gjør er ok. Jeg bare lurer på hvorfor hun er så mye verre enn SE? Hun finner ikke på dem, de er et problem for henne. Fordi CBE lyver og SE er ærlig. 7
MissLucy Skrevet 20. mars 2019 Forfatter #1567 Skrevet 20. mars 2019 (endret) 13 minutter siden, Surikatt skrev: Hun finner ikke på dem, de er et problem for henne. Fordi CBE lyver og SE er ærlig. men Kristin Gjelsviks poeng er at denne ærligheten er problematisk: Hun deler disse ikke-feilene slik at andre begynner å lete etter samme feil, og hun er et dårlig forbilde når løsningen på problemet er å stikke innom klinikken, istedet for å jobbe med det mentale. Igjen, jeg liker ikke normaliseringen av injeksjoner og plastisk kirurgi enten den er åpen eller skjult. Jeg forstår bare ikke denne graderingen av hvem som er verst. Jeg tror ikke effekten CBE har på selvbildet til de som påvirkes er bedre eller verre enn effekten SE har. Jeg synes det er enormt problematisk å fremheve SEs ærlighet som positiv her - som om vi unnskylder og ufarliggjør henne fordi hun er mer likandes enn CBE? Endret 20. mars 2019 av MissLucy 25
MissLucy Skrevet 20. mars 2019 Forfatter #1568 Skrevet 20. mars 2019 37 minutter siden, Lopploella skrev: CBE: «6. nov. 2010 · Hvor i all verden blir det av overleppa mi når jeg prater?» Slettet innlegg under overskriften «I have a secret to tell». Så da var det jo bare å fylle på. Kan absolutt sammenlignes. grunnen til at jeg ikke kan huske noen eksempler er vel at det var det ene tilfellet, og det er 8 år siden. I motsetning til SE der det etter det jeg forstår er et mønster å komme opp med stadig nye komplekser. 7
Gjest no. 72 Skrevet 20. mars 2019 #1569 Skrevet 20. mars 2019 1 time siden, Emilie112 skrev: Jeg synes ikke cbe er det spor bedre en Sofie Elise. Cbe later som om verden er heeelt perfekt og problem fri. Hun later som om kroppen er et resultat av trening og sunt kosthold, at puppene som plutselig strutter oppover etter å ha ammet to barn kun fordi hun trener. Så om hun ikke sier at hun feks skal opere puppene fordi hun synes det har blitt slappe etter fødsel er det så langt over kanten når det gjøres og hun unnlater å informere, men fortsetter å servere løgnen om at hun ikke gjør noe annet en å trene. jeg mener cbe er verstingen i å gjøre at andre får problemer og komplekser, siden hun ( som skrevet) hevder at alt er naturlig perfekt hos henne når sannheter er at omtrent ingenting er naturlig. Gjør hun det? Det er vel heller det at hun ikke nevner det. Hun skriver ikke at hun får struttende bryster av å trene, ei heller skriver hun at hun tar silikon. CBE er absolutt ikke et godt forbilde når det gjelder kropp og mat, hun har en lang historie med manisk trening og redigering, men hun har en helt annen innfallsvinkel til eksponering av inngrep i egen kropp. CBE er ikke nødvendigvis noe bedre, for det å ikke nevne kan også være problematisk. Samtidig syns jeg ikke CBE er noe verre enn SE.
Gjest no. 72 Skrevet 20. mars 2019 #1570 Skrevet 20. mars 2019 1 time siden, Surikatt skrev: Hun finner ikke på dem, de er et problem for henne. Fordi CBE lyver og SE er ærlig. Jeg mener at CBE ikke lyver. Det å ikke fortelle er ikke det samme som å lyve. Benektes det når det kommer en påstand er det løgn. Men det å sitte stille i båten, ikke si noe er ikke det samme som å lyve. SE er kanskje ærlig om inngrepene sine (hvis du ser bort i fra runpa), men mye av det SE kommer med av både påstander og det hun markedsfører blir motsagt av henne selv like etterpå.
pøbelsara Skrevet 20. mars 2019 #1571 Skrevet 20. mars 2019 21 minutter siden, Peaky Blinders skrev: Jeg mener at CBE ikke lyver. Det å ikke fortelle er ikke det samme som å lyve. Benektes det når det kommer en påstand er det løgn. Men det å sitte stille i båten, ikke si noe er ikke det samme som å lyve. SE er kanskje ærlig om inngrepene sine (hvis du ser bort i fra runpa), men mye av det SE kommer med av både påstander og det hun markedsfører blir motsagt av henne selv like etterpå. Det å ikke fortelle er ikke det samme som å lyve, nei. Samtidig så handler hennes some-kanaler om mer bilder enn tekst, og det er lett å se at noe er endret. Forøvrig synes jeg det er litt morsomt at hun er ute og sykler uten hjelm igjen i dag. Hver gang hun lar seg avbilde med sykkel uten hjelm, blir det liv og røre i kommentarfeltet, og besøkstallene i bloggen øker. Det har jo vært mye fokus på helt andre some-aktører de siste ukene, så det var kanskje på tide med en sykkeltur nå. 26
Papirfly Skrevet 20. mars 2019 #1572 Skrevet 20. mars 2019 Tråden er ryddet for persondebatt. Papirfly, mod,.
Akj Skrevet 21. mars 2019 #1573 Skrevet 21. mars 2019 (endret) 8 timer siden, Peaky Blinders skrev: Gjør hun det? Det er vel heller det at hun ikke nevner det. Hun skriver ikke at hun får struttende bryster av å trene, ei heller skriver hun at hun tar silikon. CBE er absolutt ikke et godt forbilde når det gjelder kropp og mat, hun har en lang historie med manisk trening og redigering, men hun har en helt annen innfallsvinkel til eksponering av inngrep i egen kropp. CBE er ikke nødvendigvis noe bedre, for det å ikke nevne kan også være problematisk. Samtidig syns jeg ikke CBE er noe verre enn SE. Hun har skrevet at brystene ikke har endret seg noe etter amming og at hun er veldig fornøyd mer dem. Kilde: https://www.carolinebergeriksen.no/2016/04/17/fortelleellerikkefortelle/comment-page-1/ (kommentarfelt) Endret 21. mars 2019 av Akj Kilde 9
Viking-girl Skrevet 21. mars 2019 #1574 Skrevet 21. mars 2019 1 time siden, Akj skrev: Hun har skrevet at brystene ikke har endret seg noe etter amming og at hun er veldig fornøyd mer dem. Kilde: https://www.carolinebergeriksen.no/2016/04/17/fortelleellerikkefortelle/comment-page-1/ (kommentarfelt) Bilder etter mai 2018 sier noe helt annet enn at hun var fornøyd! 14
MissLucy Skrevet 21. mars 2019 Forfatter #1575 Skrevet 21. mars 2019 (endret) 1 time siden, Akj skrev: Hun har skrevet at brystene ikke har endret seg noe etter amming og at hun er veldig fornøyd mer dem. Kilde: https://www.carolinebergeriksen.no/2016/04/17/fortelleellerikkefortelle/comment-page-1/ (kommentarfelt) men det innlegget er skrevet lenge før hun tok silikon, så det kan jo ikke brukes som bevis på at hun lyver om silikon.Tvert imot så er det dette innlegget som la grunnen for at hun skulle kunne ta silikon uten å fortelle om det. Hun skriver jo nesten rett ut at hun kommer til å ignorere spørsmålene. Jeg aner ikke hva som er verst eller best av CBEs eller SEs tilnærming, men jeg er enig med de som skriver at CBE ikke lyver om det. Jeg synes hun gjør greitt rede for hvordan hun tenker om det i dette innlegget, og det er mer reflektert enn vi pleier å se fra den kanten, så jeg synes at hun er så redelig som det går an å være om dette temaet, i forhold til leserne her. Endret 21. mars 2019 av MissLucy 15
Emilie112 Skrevet 21. mars 2019 #1576 Skrevet 21. mars 2019 (endret) 10 timer siden, Peaky Blinders skrev: Gjør hun det? Det er vel heller det at hun ikke nevner det. Hun skriver ikke at hun får struttende bryster av å trene, ei heller skriver hun at hun tar silikon. CBE er absolutt ikke et godt forbilde når det gjelder kropp og mat, hun har en lang historie med manisk trening og redigering, men hun har en helt annen innfallsvinkel til eksponering av inngrep i egen kropp. CBE er ikke nødvendigvis noe bedre, for det å ikke nevne kan også være problematisk. Samtidig syns jeg ikke CBE er noe verre enn SE. Jeg er vel egentlig enig. Problemet er at hun ikke forteller. Akkurat ang brystene så sier hun ikke at hun har fått struttende bryst, men det trenger hun jo ikke akkurat å fortelle, det ser man. Og underforstått, når hun ikke forteller noen om operasjon, men legger ut den ene treningsvideoen etter den andre kan man ta det for gitt at trening er måten å få slike bryst på. Vi ser stor forskjell på bilder før og etter, så det kan man ikke løpe fra. cbe er ikke bedre og ikke verre, de er to forskjellig som begge påvirker negativt. Forskjellen er at Sophie står for det hun gjør og er for meg mer spiselig nettopp pga det. Sophie viser seg som et sårbart menneske og at livet ikke er perfekt. Cbe eier ikke evne til å vise refleksjon eller tæl nok til å stå for det polerte livet hun lever. I mitt hodet kan ikke Sophie Elise og cbe helt sammenlignes. Sophie Elise stiller nå opp og diskuterer tabbene sine, tar selvkritikk og forhåpentligvis gjør noe med det. Hun gir ikke skylden på andre, men tar ansvaret selv, akkurat omhun gjør noe med det gjenstår og se, forresten... Cbe legger seg i forskerstilling og skyller på leserne sine når hun gjør feil, men først må det så klart nektes litt før hun gjør seg selv til et offer. Synes hele cbe.no og hva det står for er grusomt og mektig irriterende. Endret 21. mars 2019 av Emilie112 16
Aricia Skrevet 21. mars 2019 #1577 Skrevet 21. mars 2019 25 minutter siden, MissLucy skrev: men det innlegget er skrevet lenge før hun tok silikon, så det kan jo ikke brukes som bevis på at hun lyver om silikon.Tvert imot så er det dette innlegget som la grunnen for at hun skulle kunne ta silikon uten å fortelle om det. Hun skriver jo nesten rett ut at hun kommer til å ignorere spørsmålene. Jeg aner ikke hva som er verst eller best av CBEs eller SEs tilnærming, men jeg er enig med de som skriver at CBE ikke lyver om det. Jeg synes hun gjør greitt rede for hvordan hun tenker om det i dette innlegget, og det er mer reflektert enn vi pleier å se fra den kanten, så jeg synes at hun er så redelig som det går an å være om dette temaet, i forhold til leserne her. Enig i at hun ikke lyver, men billedbruken etter mai 2018 og særlig gjennom sommeren samme år setter et såpass påfallende fokus på brystpartiet hennes at hun i hvert fall dobbeltkommuniserer. Vi skal legge merke til og beundre endringen som er skjedd, men holde kjeft om det og gjøre som ingenting, slik hun selv gjør. Hvis ikke er det kun leseren som spekulerer og hun som ikke har sagt noe, og derfor ikke løyet. Det blir som vanlig vel mye ansvar for kommunikasjonen som veltes over på leserne, synes jeg. 29
Ultiva Skrevet 21. mars 2019 #1578 Skrevet 21. mars 2019 (endret) Caroline Berg Eriksen fronter utdaterte verdier. Vi vet at det vil være mer plastikk enn fisk i havet i 2050: https://www.nrk.no/urix/i-2050-vil-det-vaere-mer-plast-enn-fisk-i-havet-1.12760316 .... mens den ekstremt godt lønnede påvirkeren CBE lokker oss med det ene unødvendige produktet etter det andre. "Gi meg en hel haug!" "Jeg har denne i fire farger men ønsker meg enda flere" er uttrykk som denne bloggeren bruker for å normalisere overforbruk hos sine følgere. Hun fikk ikke årets selger-pris ("annonsørenes pris") for ingenting. I tillegg frontes det kunstige. Kunstige vipper, kunstige negler, restylane i leppene, økt frontparti, tenner som er redigert hvitere enn snø, fillers osv. Det skal poseres, suges inn, fordreies. Selv med langrennsski på beina så må bloggerfoten løftes for å oppnå slankende effekt. Det er rett og slett et enormt fokus på idyllisk fasade (dog tydelig iscenesatt) på carolinebergeriksen.no. Noe som henger sammen med at det er en renbarket reklamekanal, ispedd personlige bilder og tekster for å kunne avskrive alt av kritikk som hets og hat mot privatpersoner. Sophie Elise er et like farlig forbilde som CBE, da begge fronter et enormt utseendefokus og er tilhengere av kunstig forskjønning. CBE fronter kjøpegalskap og miljøsvineri, mens SE selger dårlig selvtillit og unødvendig plastikkirurgi. Begge deler er like ille. Endret 21. mars 2019 av Ultiva 37
MissLucy Skrevet 21. mars 2019 Forfatter #1579 Skrevet 21. mars 2019 (endret) Jeg er helt enig i at dobbeltkommunikasjonen til CBE er kritikkverdig, og det samme med måten det legges opp til at det skal fremstå som alt er kun er resultater av hardt arbeid. Poenget mitt er egentlig bare et annet: Vi må være nøye med hvordan vi sier ting, for hvis vi snubler i fakta så blir det brukt til å diskreditere alt som blir sagt i tråden. Vi må ikke si at CBE lyver, hvis hun ikke gjør det, fordi den saklige kritikken som egentlig er at hun tier/later som/feier under teppet/dobbeltkommuniserer vil bli forsøkt ugyldiggjort av den unøyakigheten det er å si at hun lyver. Endret 21. mars 2019 av MissLucy 28
Aricia Skrevet 21. mars 2019 #1580 Skrevet 21. mars 2019 1 time siden, MissLucy skrev: Jeg er helt enig i at dobbeltkommunikasjonen til CBE er kritikkverdig, og det samme med måten det legges opp til at det skal fremstå som alt er kun er resultater av hardt arbeid. Poenget mitt er egentlig bare et annet: Vi må være nøye med hvordan vi sier ting, for hvis vi snubler i fakta så blir det brukt til å diskreditere alt som blir sagt i tråden. Vi må ikke si at CBE lyver, hvis hun ikke gjør det, fordi den saklige kritikken som egentlig er at hun tier/later som/feier under teppet/dobbeltkommuniserer vil bli forsøkt ugyldiggjort av den unøyakigheten det er å si at hun lyver. Enig, det er et viktig poeng. 13
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå