Populært innlegg Inocybe Skrevet 14. desember 2019 Populært innlegg #13361 Del Skrevet 14. desember 2019 1 minutt siden, Klink skrev: Tror jeg misforsto deg litt da. Hvorfor må hun på død og liv kreditere veganmisjonen om hun har oppskriften fra noen andre? Fordi det er høflig, sympatisk og hyggelig kanskje? Holder med en “Jeg ble gjort oppmerksom på at oppskriften opprinnelig kommer fra Veganmisjonen - link”. Jeg blir stadig forundret over at CBE stadig velger den mest usympatiske metoden. Spesielt når den sympatiske er så enkel og helt gratis for henne som denne. Hvorfor velger hun igjen og igjen dra-til-oppførelse? Fordi det er eneste måten for henne å få oppmerksomhet? 67 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg MiniBaguette Skrevet 14. desember 2019 Populært innlegg #13362 Del Skrevet 14. desember 2019 Episoder som dette er i utgangspunktet "små" og kunne lett vært rettet opp i med et "å, det var jeg ikke klar over, takk for informasjon, jeg skal selvsagt rette opp blogginnlegget og kreditere opphavspersonen" når Caroline Berg Eriksen blir forsøkt opplyst i eget kommentarfelt. Men selvsagt ikke, i stedet kverulerer og argumenterer hun for at hun ikke MÅ kreditere og det er ikke opphavsrett på oppskrifter og dessuten har hun oppskriften fra søsteren sin, tenk. Og det er ikke ulovlig, så det så! Caroline Berg Eriksen og hennes "assistent" gjør ikke seg selv og merkevaren noen tjenester, det er i hvertfall sikkert. Jeg skjønner ikke hvorfor de ønsker å fremstå så aldeles fantastisk usympatiske og ufordragelige. 71 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Guidet Kvinne Skrevet 14. desember 2019 #13363 Del Skrevet 14. desember 2019 6 minutter siden, Klink skrev: Tror jeg misforsto deg litt da. Hvorfor må hun på død og liv kreditere veganmisjonen om hun har oppskriften fra noen andre? Fordi hun driter seg ut. Alle/«alle» vet hvor vegisterkaker kommer fra. Her undervurderer hun publikummet sitt , og det er bare pinlig. Det er ikke som å stjele en oppskrift på laks. 46 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 14. desember 2019 #13364 Del Skrevet 14. desember 2019 7 minutter siden, Guidet Kvinne skrev: Fordi hun driter seg ut. Alle/«alle» vet hvor vegisterkaker kommer fra. Her undervurderer hun publikummet sitt , og det er bare pinlig. Det er ikke som å stjele en oppskrift på laks. Ser virkelig ikke problemet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bypass Skrevet 14. desember 2019 #13365 Del Skrevet 14. desember 2019 7 minutter siden, MiniBaguette skrev: Episoder som dette er i utgangspunktet "små" og kunne lett vært rettet opp i med et "å, det var jeg ikke klar over, takk for informasjon, jeg skal selvsagt rette opp blogginnlegget og kreditere opphavspersonen" når Caroline Berg Eriksen blir forsøkt opplyst i eget kommentarfelt. Men selvsagt ikke, i stedet kverulerer og argumenterer hun for at hun ikke MÅ kreditere og det er ikke opphavsrett på oppskrifter og dessuten har hun oppskriften fra søsteren sin, tenk. Og det er ikke ulovlig, så det så! Caroline Berg Eriksen og hennes "assistent" gjør ikke seg selv og merkevaren noen tjenester, det er i hvertfall sikkert. Jeg skjønner ikke hvorfor de ønsker å fremstå så aldeles fantastisk usympatiske og ufordragelige. Jeg skjønner ikke hvorfor dette er en «sak» i det hele tatt? For det første så er det ikke opphavsrett på oppskrifter, og for det andre så er det ikke vanlig praksis i sosiale medier å kreditere oppskrifter på den måten heller. Det er da nok å «ta» denne bloggeren på om ikke man må lage problemer der de ikke eksisterer også! Gir denne tråden et meget dårlig rykte. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Inocybe Skrevet 14. desember 2019 #13366 Del Skrevet 14. desember 2019 3 minutter siden, MiniBaguette skrev: Episoder som dette er i utgangspunktet "små" og kunne lett vært rettet opp i med et "å, det var jeg ikke klar over, takk for informasjon, jeg skal selvsagt rette opp blogginnlegget og kreditere opphavspersonen" når Caroline Berg Eriksen blir forsøkt opplyst i eget kommentarfelt. Men selvsagt ikke, i stedet kverulerer og argumenterer hun for at hun ikke MÅ kreditere og det er ikke opphavsrett på oppskrifter og dessuten har hun oppskriften fra søsteren sin, tenk. Og det er ikke ulovlig, så det så! Caroline Berg Eriksen og hennes "assistent" gjør ikke seg selv og merkevaren noen tjenester, det er i hvertfall sikkert. Jeg skjønner ikke hvorfor de ønsker å fremstå så aldeles fantastisk usympatiske og ufordragelige. Jeg er helt enig. Hun prøver å bygge opp et narrativ som hyggelig og hjelpsom og så ruinerer hun alt ved å insistere på filleting som dette. "Alle" vet hvor oppskriften er fra og at CBE bare kverulerer og gjør seg vanskelig. Hvorfor? Hvorfor tillater hun at trangen til å ha rett får overdøve alt snill-og-omtenksom-arbeidet hun gjør? Er det fordi hun godt selv vet hun ikke ville hatt lesere igjen om ikke hun jevnlig oppfører seg som drittsekk? At det som trekker hovedparten av lesere ikke er snille gode Caroline men krangling og uten krangling ingen influencer-liv? På den annen side har hun alltid oppført seg slik. Selv den gangen hun hadde en betydningsfull lesermasse. Så virker som om det usympatiske er et så stærkt karaktertrekk hos henne hun ikke klarer å undertrykke det. 39 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofahjørnet Skrevet 14. desember 2019 #13367 Del Skrevet 14. desember 2019 (endret) På 14.12.2019 den 8.58, Klink skrev: Er dette innafor også? Endret 1. januar 2020 av Sofahjørnet 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Guidet Kvinne Skrevet 14. desember 2019 #13368 Del Skrevet 14. desember 2019 5 minutter siden, Klink skrev: Ser virkelig ikke problemet. Problem og problem, det blir vel hva ungdommen kaller «cringe». Det er nesten smertefullt å se på. 25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aricia Skrevet 14. desember 2019 #13369 Del Skrevet 14. desember 2019 24 minutter siden, Klink skrev: Tror jeg misforsto deg litt da. Hvorfor må hun på død og liv kreditere veganmisjonen om hun har oppskriften fra noen andre? #headmeetdesk 28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 14. desember 2019 #13370 Del Skrevet 14. desember 2019 (endret) 5 minutter siden, Aricia skrev: #headmeetdesk Det var da en trivelig måte å svare meg på. 20 minutter siden, Guidet Kvinne skrev: Fordi hun driter seg ut. Alle/«alle» vet hvor vegisterkaker kommer fra. Her undervurderer hun publikummet sitt , og det er bare pinlig. Det er ikke som å stjele en oppskrift på laks. 23 minutter siden, Inocybe skrev: Fordi det er høflig, sympatisk og hyggelig kanskje? Holder med en “Jeg ble gjort oppmerksom på at oppskriften opprinnelig kommer fra Veganmisjonen - link”. Jeg blir stadig forundret over at CBE stadig velger den mest usympatiske metoden. Spesielt når den sympatiske er så enkel og helt gratis for henne som denne. Hvorfor velger hun igjen og igjen dra-til-oppførelse? Fordi det er eneste måten for henne å få oppmerksomhet? Jeg forstår at de kakene er veganmisjonen sine, og at hun kunne jo..., men da driver hun vel med gratis reklame da plutselig. Det blir jo aldri rett det hun driver med heller. Og veganmisjonen hadde vel blitt boikottet også. Så bra for de at hun ikke nevner de...? Endret 14. desember 2019 av Klink 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Guidet Kvinne Skrevet 14. desember 2019 #13371 Del Skrevet 14. desember 2019 4 minutter siden, Klink skrev: Det var da en trivelig måte å svare meg på. Jeg forstår at de kakene er veganmisjonen sine, og at hun kunne jo..., men da driver hun vel med gratis reklame da plutselig. Det blir jo aldri rett det hun driver med heller. Og veganmisjonen hadde vel blitt boikottet også. Så bra for de at hun ikke nevner de...? Å kreditere andre for en oppskrift er ikke snikreklame. Det hadde blitt rett om hun hadde drevet med det. 36 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleSnupp Skrevet 14. desember 2019 #13372 Del Skrevet 14. desember 2019 Hun har da ingen vansker med å snikreklamere for bedrifter, så hvorfor denne vrangvilje mot kollegaer? .. sånn om vi skal følge den argumentasjon. 46 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lenebu Skrevet 14. desember 2019 #13373 Del Skrevet 14. desember 2019 Hvordan kan 3-4 søknader til Omvendt Julenisse resultere i 40-60 gaver, ref. kommentarfeltet under vegisterkake-oppskriften? Jeg lurer oppriktig. 26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bypass Skrevet 14. desember 2019 #13374 Del Skrevet 14. desember 2019 10 minutter siden, LilleSnupp skrev: Hun har da ingen vansker med å snikreklamere for bedrifter, så hvorfor denne vrangvilje mot kollegaer? .. sånn om vi skal følge den argumentasjon. Det er ikke vrangvilje... Det er ikke «vanlig høflighet». Om du søker veggisterkaker vil du få opp en rekke med oppskrifter. Svært få krediterer veganmisjonen selv om oppskriften er lik. Om jeg hadde fått en bolleoppskrift av min mor og delt den på Facebook, så er det jo ikke forventet at jeg skal kreditere Trines Matblogg, selv om hun hadde hatt en lik oppskrift?! 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FotbaIlflua Skrevet 14. desember 2019 #13375 Del Skrevet 14. desember 2019 11 minutter siden, lenebu skrev: Hvordan kan 3-4 søknader til Omvendt Julenisse resultere i 40-60 gaver, ref. kommentarfeltet under vegisterkake-oppskriften? Jeg lurer oppriktig. Det lurer jeg også på. Man trenger ikke 4-5 julegaver pr person i en familie, slik CBE skriver. Barna kan få julegaver, de voksne trenger ikke. 23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Christiane_W Skrevet 14. desember 2019 #13376 Del Skrevet 14. desember 2019 5 minutter siden, FotbaIlflua skrev: Det lurer jeg også på. Man trenger ikke 4-5 julegaver pr person i en familie, slik CBE skriver. Barna kan få julegaver, de voksne trenger ikke. Helt enig. Og barna trenger heller ikke 4-5 gaver hver, 1-2 er vel mer vanlig fra veldedige organisasjoner? Er jo ikke rart de går tom for «midler» når det skal være så voldsomt. Jeg synes det virker som dårlig utnytting av ressursene. Det er vel bedre at 10 familier får mat til juledagene (julaften, 1. og 2. juledag) og 1-2 gaver til hvert av barna en at 3 familier får mat for nesten en uke og 4-5 gaver til hvert barn? 36 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg pøbelsara Skrevet 14. desember 2019 Populært innlegg #13377 Del Skrevet 14. desember 2019 Det er ikke påbudt å si takk. Men det er hyggelig når folk gjør det - og hvis noen krangler på at de ikke behøver å si takk fordi det ikke er påbudt, så blir de ikke tiltalt og straffeforfulgt for det. Men folk synes jo at man er skikkelig kjip, da, hvis man krangel om noe så enkelt som et «takk». forøvrig tenker jeg at søsteren til cbe som drev vegetarrestaurant, helt garantert både kjenner til og har brukt veganmisjonen. 56 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleSnupp Skrevet 14. desember 2019 #13378 Del Skrevet 14. desember 2019 6 minutter siden, pøbelsara skrev: Det er ikke påbudt å si takk. Men det er hyggelig når folk gjør det - og hvis noen krangler på at de ikke behøver å si takk fordi det ikke er påbudt, så blir de ikke tiltalt og straffeforfulgt for det. Men folk synes jo at man er skikkelig kjip, da, hvis man krangel om noe så enkelt som et «takk». forøvrig tenker jeg at søsteren til cbe som drev vegetarrestaurant, helt garantert både kjenner til og har brukt veganmisjonen. Jeg kan svare her, siden jeg regner med svarene du får vil være ala: Men frua takker da ofte i kommentarfeltet; "Tusen takk, søte du" eller "Tusen takk for så fine ord/at du synes det" osv.., så jeg skjønner ikke sammenligningen. Galt når hun takker og galt når hun ikke takker. Beviser bare poenget mitt om at dere er ute etter å ta henne. Glemte jeg noe nå? 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Inocybe Skrevet 14. desember 2019 #13379 Del Skrevet 14. desember 2019 1 time siden, Klink skrev: Det var da en trivelig måte å svare meg på. Jeg forstår at de kakene er veganmisjonen sine, og at hun kunne jo..., men da driver hun vel med gratis reklame da plutselig. Det blir jo aldri rett det hun driver med heller. Og veganmisjonen hadde vel blitt boikottet også. Så bra for de at hun ikke nevner de...? Hvis jeg et øyeblikk godtar det søkte argumentet ditt om at det er feil å kreditere fordi da får Veganmisjonen gratis reklame og der med dårlig publisitet fordi det er på bloggen til CBE.no det foregår. Da lurer jeg igjen på: Hvorfor velger CBE den løsningen som pletter hennes eget ømdømme og stempler henne som usympatisk naut? Hun har jo ingen problemer med å bruke alle mulige andre til gratis reklame. Både store og små bedrifter. Hvorfor nesten konsekvent velge den veien som framstiller henne selv mest mulig usympatisk? Det er bare rart eller anses det som bedre å bli omtalt negativt enn ikke omtalt i det hele tatt? Det siste er et jevnlig observert handlingsmønster hos influencere for eksempel AR og AB. Ellers vil jeg presisere at CBE på ingen måte får kritikk for alt hun gjør. Det er en mye brukt argumentasjon blant metakritikere men altså ikke korrekt. Veldig mye av det som publiseres blir aldri kommentert så altså hverken ris eller ros på KG. På KG får hun ros når hun fortjener det. Jeg skulle gjerne ha rost henne oftere jeg. 35 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleSnupp Skrevet 14. desember 2019 #13380 Del Skrevet 14. desember 2019 På 8.12.2019 den 21.12, LilleSnupp skrev: Psst.. Caroline Berg Eriksen. Når du dekker på med to flate og én dyp tallerken, så må du legge på mer bestikk enn én kniv og én gaffel. Sånn ang. dette med at hun/de aldri tar feil. Flere lesere kommenterer dette, og joda, hun mangler en dessertskje - svarer hun. Den største tallerken hevder hun er en dekketallerken. Det finnes ikke dekketallerken i den serien, det er nok bare en vanlig middagstallerken. Correct me if I am wrong - dog med dokumentasjon! Slik kan det også gå når man konsekvent bruker feil størrelse. Her frokosttallerkner som middagstallerkener.. #wrongsize 29 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå