Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Fremhevede innlegg

Skrevet
2 timer siden, pøbelsara skrev:

Kanskje det? Men det skal vel mer til en litt surkjefting i kommentarfeltet til for å overgå de andre to?  :Knegg:

Er vel for lavt blodsukker 😜

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 time siden, Zeitgeist skrev:

Ja, du sier noe der. CBE var jo rett og slett banebrytende på det feltet. Hun laga vei i vellinga og pløyde opp ny mark. Rett og slett en pioner. Det må da være godt for CBE å vite at hun faktisk har påvirket andre, og sågar ingen ringere enn en kollega. 

Det er et kommentarfelt som bare gir og gir. Personlig gir det meg en bismak i munnen av den slette behandlingen av salgsvaren (les: leserne), men pytt pytt, det er jo sikkert ikke så farlig når man stadig vekk mottar alskens leke-priser. Lurer på når CBE stikker av med "Prisen for mest elendige salgsvarehåndtering" - og kommer det et innlegg på bloggen om det, mon tro? 

Dette fikk hun jo pris for på Vixen. Hun har vist andre bloggere det ikke er noen grense for hvor løgnaktig og usympatisk man kan være og fortsatt få masse annonsør-kroner. Rett og slett vist veien for andre. 

Samme løgnaktige og usympatiske oppførelse er kanskje en del av grunnen til at hun ikke vant noen priser stemt fram av lesere ved samme anledning. Leserne viste tydelig de ikke liker framgangsmåten til CBE, men juryen ordnet helsigvis opp og fant opp en ekstrapremie til CBE. :nordvesta:

• Liker 35
Gjest Emmy_H
Skrevet
9 minutter siden, Inocybe skrev:

Dette fikk hun jo pris for på Vixen. Hun har vist andre bloggere det ikke er noen grense for hvor løgnaktig og usympatisk man kan være og fortsatt få masse annonsør-kroner. Rett og slett vist veien for andre. 

Samme løgnaktige og usympatiske oppførelse er kanskje en del av grunnen til at hun ikke vant noen priser stemt fram av lesere ved samme anledning. Leserne viste tydelig de ikke liker framgangsmåten til CBE, men juryen ordnet helsigvis opp og fant opp en ekstrapremie til CBE. :nordvesta:

Dette 🙏🏽

Skrevet
2 timer siden, Zeitgeist skrev:

Ja, du sier noe der. CBE var jo rett og slett banebrytende på det feltet. Hun laga vei i vellinga og pløyde opp ny mark. Rett og slett en pioner. Det må da være godt for CBE å vite at hun faktisk har påvirket andre, og sågar ingen ringere enn en kollega. 

Det er et kommentarfelt som bare gir og gir. Personlig gir det meg en bismak i munnen av den slette behandlingen av salgsvaren (les: leserne), men pytt pytt, det er jo sikkert ikke så farlig når man stadig vekk mottar alskens leke-priser. Lurer på når CBE stikker av med "Prisen for mest elendige salgsvarehåndtering" - og kommer det et innlegg på bloggen om det, mon tro? 

Hun har nettopp fått den. Av meg. Sender den i en parfymert sikkerhetskonvolutt til Sarpsborg i morgen når jeg har printet den ut og signert den.

• Liker 13
Skrevet
1 time siden, virkelig skrev:

Alt er som vanlig. Konstruktivt og saklig :)

Alt bleknet i forhold til cbe.no sine svar i kommentarfeltet : innlegget er klipt ut i din helthet, dette er altså held kommentaren til cbe.no . Merker jeg blir flau over hvordan voksne folk er: 

»Du har ikke noe grunnlag for å mene noe som helst «basert på gamle innlegg», så spar deg for spekulasjonene.» 

• Liker 25
Skrevet

Kommentarfeltet bare gir og gir. Tenk å være så bastant og best i alt, de burde gi seg selv en doktorgrad i alt.....eller vent, de har vel allerede gjort det. 

• Liker 24
Skrevet

Tendensen med å godkjenne de usaklige kritiske kommentarene og avvise de saklige føyer seg jo fint inn i polariseringslogikken som herjer alle kommentarfelt. Det gjelder å legge til rette for mest mulig skittkasting og dypest mulig skyttergraver for å skape temperatur og dermed klikk.

Jeg mener man dermed kan betrakte bitchingen i kommentarfeltet som en forretningsstrategi, og jeg tror man bommer hvis man psykologiserer og individualiserer også dette. SoMe-aktører må engasjere, og siden så mange av dem ikke har noe genuint engasjerende å melde i postene sine, tyr de til triks som dette i tekstene som er rundt selve innlegget - dvs Anne Brith bruker clickbaits, og CBE ser ut til å røkte kommentarfeltet for å få det mest mulig polarisert og hissig.

Litt det samme som at folk man følger på Instagram plutselig har begynt å stille følgerne spørsmål i hver eneste post: Jeg har gjort sånn og sånn i helgen, hva skal DU gjøre denne helgen? Det er ikke fordi de faktisk lurer eller bryr seg, det er for å få opp engasjementet og antall kommentarer.

• Liker 34
Skrevet
16 minutter siden, Aricia skrev:

Tendensen med å godkjenne de usaklige kritiske kommentarene og avvise de saklige føyer seg jo fint inn i polariseringslogikken som herjer alle kommentarfelt. Det gjelder å legge til rette for mest mulig skittkasting og dypest mulig skyttergraver for å skape temperatur og dermed klikk.

Jeg mener man dermed kan betrakte bitchingen i kommentarfeltet som en forretningsstrategi, og jeg tror man bommer hvis man psykologiserer og individualiserer også dette. SoMe-aktører må engasjere, og siden så mange av dem ikke har noe genuint engasjerende å melde i postene sine, tyr de til triks som dette i tekstene som er rundt selve innlegget - dvs Anne Brith bruker clickbaits, og CBE ser ut til å røkte kommentarfeltet for å få det mest mulig polarisert og hissig.

Litt det samme som at folk man følger på Instagram plutselig har begynt å stille følgerne spørsmål i hver eneste post: Jeg har gjort sånn og sånn i helgen, hva skal DU gjøre denne helgen? Det er ikke fordi de faktisk lurer eller bryr seg, det er for å få opp engasjementet og antall kommentarer.

Jeg tror du har helt rett. Sannsynligvis en bevisst strategi for å få opp engasjementet.  Det har jo stort sett  dreid seg om AB de siste ukene. Det er viktig å ikke bli glemt. 

• Liker 16
Skrevet
45 minutter siden, Aricia skrev:

Jeg tror bare ikke de er så smarte. Hun har holdt på sånn siden den spede begynnelse, i selvrettferdighetens navn. Enig i at det er en fin og lur strategi, men her tror jeg strategien er mer forankret i eiernes faktiske personlighet enn noe bevisst skuespill. Uansett, så funker det jo. Er sånn eller later som, liksom, uansett, who cares. Det funker. 

• Liker 12
Skrevet
1 time siden, Tørst skrev:

Jeg tror bare ikke de er så smarte. Hun har holdt på sånn siden den spede begynnelse, i selvrettferdighetens navn. Enig i at det er en fin og lur strategi, men her tror jeg strategien er mer forankret i eiernes faktiske personlighet enn noe bevisst skuespill. Uansett, så funker det jo. Er sånn eller later som, liksom, uansett, who cares. Det funker. 

I care.

Jeg synes ikke det er så interessant eller viktig hva slags personlighet Caroline Berg Eriksen eventuelt har. Grep som er i spill i kommentarfeltet for å få oss til å bite på, følge med og klikke oss inn gjentatte ganger er viktigere å bli seg bevisst slik jeg ser det. Det gir også debatten større overføringsverdi.

• Liker 16
Skrevet
1 time siden, Kleenex skrev:

Det kan se ut som disse kommentarene er slettet? Finner ingen i farta. 

Ser ut som det er mange kommentarer under denne artikkelen som er slettet. Artikkelen er et bevis på at det ikke er så mye substans i cbe.no sin blogg. Det morsomme er også at kronikken krones med et bildet av en sparklet, fikset og dandert frue som sitter og fargelegger.. det betegner vel cbe.no sitt syn på feminisme; vær delikat så fisk du kalle døden feminist. 

• Liker 6
Skrevet

Er det Treasures/CarolineBergEriksen.no som eier Netfit.no? Eller er dette bare et luftslott som ikke er registrert i Brønnøysundregisteret? 

• Liker 3
Skrevet

Netfit.no er bare et domene som eies av foretaket til PTen vi ikke ser snurten til. Cbe.no har fått tilgang til å publisere på insta-kanalen. Har ikke sjekket om nettsiden er oppe og går ennå.

• Liker 5
Skrevet

Interessant at alle går ut fra at folk er KG-brukere når hun får syrlige kommentarer. Tror de at ingen andre enn KG er kritiske til det de driver med? 

• Liker 35
Skrevet

Kanskje bloggeren skulle fullført denne PT- utdanningen sin dersom hun skal promotere trening på insta og blogg? Hvilken forkunnskap sitter denne bloggeren med når det gjelder teori og teknikker? 

• Liker 12
Skrevet
1 time siden, Snaskesnusken skrev:

Kanskje bloggeren skulle fullført denne PT- utdanningen sin dersom hun skal promotere trening på insta og blogg? Hvilken forkunnskap sitter denne bloggeren med når det gjelder teori og teknikker? 

Ingen. Hun har deltatt på en halvmaraton en gang. Sponset av Imsdal. Det var mye syt og klag under oppkjøringen.

• Liker 21
Skrevet
5 minutter siden, Revenge of Cthulhu skrev:

Ingen. Hun har deltatt på en halvmaraton en gang. Sponset av Imsdal. Det var mye syt og klag under oppkjøringen.

Skjønner... 

Det som gjør dette så useriøst er at Eriksen ikke har en teoretisk- eller pedagogisk tilnærming. Da tenker jeg spesielt på dette blogginnlegget som ble redigert angående besvarelsen til leseren som spurte om hensikten med å trene skyggeboksing.. Det har blitt omtalt i denne tråden tidligere. 

• Liker 9
Skrevet
På 7.3.2019 den 19.22, pøbelsara skrev:

Jeg er så søt at jeg har skrevet til en av samarbeidspartnerne hennes og vist frem hvordan hun bitcher med leserne sine i kommentarfeltet. De er jo de folka hun skal selge produktene hun reklamerer for, til. 

jeg skjønner at hun er lei, men når hun holder på sånn, sager hun jo av selve gullgrenen hun sitter på. Merkelig valg.

Bra - for jeg blir sjokkert om samarbeidspartnere fortsett ønsker å jobbe med henne om de faktisk har vært inne og sett hvordan fru snakker til folk i eget kommentarfelt. Det jeg mener er at jeg håper de aldri har sett det. For hvis de har og likevel ønsker samarbeid så er det nesten verre. 

• Liker 11

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...