Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, Levina skrev:

Det er overhode ikke ukjent for bloggernes samarbeidspartner at det finnes en gruppe mennesker som sender henvendelse til i dette tilfellet CBE samarbeidspartnere. Det er også behørig dokumentert i denne trådene. De  skriver ut din vreden om at de synes det er forkastelig at de samarbeider med ei som ikke tar hensyn til barnekonvensjon, selgere barnas barndom, er frekk mor leseren, er kroppsfiksert, er et dårlig forbilde, har en forferdelig mann, er et miljøsvin osv osv. De skamme som forøvrig følger henne i alle tråder og leser det hun legger ut. Men, hun skal ikke tjene penger på det arbeidet som hun legger ned i sin jobb.  Får ikke det mer ironiske enn det der. Som « truer» med at de aldri skal kjøpe noe derfra igjen, enten det gjelder Kremmerhuset eller Lindex fordi de samebeider med bloggeren. Redd Barna har selv mail gitt sin støtte til CBE, men de vet vel kanskje ikke hva de snakker om..det er jo her inne sannheten råder. 

Det er et kjent fenomen dette, at det finnes folk som klarer å finne noe negativt ved alt som legges ut, overhode ingen nyanser, Kritikken kan ikke blir tatt alvorlig fordi det er så tydelig hva som er agendaen. Men, folk må jo bare fortsette så får CBE og jeg og  andre som ønsker å bruke juletiden på noe hyggelig og meningsfullt fortsette med det. 

du 

Men da burde det være uproblematisk for @virkelig å dokumentere påstanden sin.

• Liker 46
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, Levina skrev:

Det er et kjent fenomen dette, at det finnes folk som klarer å finne noe negativt ved alt som legges ut, overhode ingen nyanser,

Nåja.

Innleggene fra de fleste her inne er litt mer nyanserte enn de fanatiske og til tider svært så usaklige forsvarstalene fra et par-tre faste nick.

Det må være intense følelser i sving hos dere.

Endret av Umylian
  • Liker 46
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Inocybe skrev:

Men da burde det være uproblematisk for @virkelig å dokumentere påstanden sin.

Jeg holder med vedkommende om å ikke legge ut en personlig mail her inne.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Levina skrev:

Uten dokumentasjon er det spekulasjoner og røverhistorier. Går fint å anonymisere så det er ingen unnskyldning.

Hvis det faktisk er hold i påstandene fra @virkelig er jeg sikker på det vil bli tatt til etterretning på KG men så langt framstår påstandene mest som et sterkt ønske om å diskreditere andre uten å ha noe å ha det i. Blir bare pinlig å se på.
Dokumenter - så vi kan få en god debatt! 

• Liker 45
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Levina skrev:

Det må da fint gå an å legge ut et lite utdrag som dokumenterer påstanden om at RB skriver at de er kjent med at de fleste kritiske mail kommer fra debattanter på KG. 

Jeg trenger ikke engang noen screen shot for å bli fornøyd. Jeg er bare veldig nysgjerrig på ordlyden i denne angivelige mailen fra RB.

Endret av Umylian
  • Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest spaniasol
4 minutter siden, Umylian skrev:

personlig mail

Personlig mail? Hvis det er en personlig mail om strengt personlige forhold mellom brevskriveren og Redd Barna, skal den overhodet ikke nevnes her. Har man ikke lært noe av bloggere generelt? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, spaniasol skrev:

Personlig mail? Hvis det er en personlig mail om strengt personlige forhold mellom brevskriveren og Redd Barna, skal den overhodet ikke nevnes her. Har man ikke lært noe av bloggere generelt? 

Da stusser jeg bare enda mer på hvorfor virkelig får så personlige mailer fra RB mens alle andre får en standardmail.

Er det et kundeforhold inne i bildet?

• Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fascinerende at kritikere av kg-brukere alltid kommer i samlet flokk og ikke spredt rundt her og der :jepp: 

• Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, spaniasol skrev:

Kul avatar du har. Minner om et bilde jeg så i en bloggpost for en stund siden.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillesnøfnugg
26 minutter siden, Umylian skrev:

Virkelig må ha en enorm lyst til å forsvare CBE for enhver pris slik vedkommende driver på. Man kan lure på hva som driver mennesket. 

Vet at flere av disse som forsvarer har flere kontoer på KG som de bruker i denne tråden. Det som også er meget rart er at det er samme ordlyd, samme argumentasjon og sitter på info ingen andre har. Og sist men ikke minst, det er ingen andre bloggertråder som har slike «følgere» som engasjerer seg så sterkt. Og avsporingene kommer gjerne i flokk. 

Endret av lillesnøfnugg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest spaniasol
25 minutter siden, Umylian skrev:

Kul avatar du har. Minner om et bilde jeg så i en bloggpost for en stund siden.

Takk! 😎Dette er ikke meg, så noen kan vel tenkes å ha plukket fra samme kurv som meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, lillesnøfnugg skrev:

Vet at flere av disse som forsvarer har flere kontoer på KG som de bruker i denne tråden. Det som også er meget rart er at det er samme ordlyd, samme argumentasjon og sitter på info ingen andre har. Og sist men ikke minst, det er ingen andre bloggertråder som har slike «følgere» som engasjerer seg så sterkt. Og avsporingene kommer gjerne i flokk. 

Ble stille noen minutter nå. Intens rådslagning over et par vinglass?

• Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, spaniasol skrev:

Takk! 😎Dette er ikke meg, så noen kan vel tenkes å ha plukket fra samme kurv som meg.

At det ikke er deg er jeg veldig klar over.  Det er nok få cubanske kvinner som deltar på KG. Men inspirert av stuekunsten til venner, kanskje?

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, pøbelsara skrev:

Hvis Redd Barna faktisk begynner å baktale random folk som har skrevet til dem med en random annen person som også har skrevet til dem (@virkelig) er det helt utrolig uproft. Og ganske sikkert er dette rett og slett ikke sant.  Jeg har sett flere av mailene som er sendt til RB - de er saklige og ryddige og henviser kun til CBEs ganske utstrakte eksponering av sine barn i ulike SoMe-kanaler. At noen i Redd Barna liksom skulle skrive til Virkelig og si 

så er det virkelig helt himmelstormende uproft. Så uproft at det definitivt er mat for mediene. Hvis det ikke er løgn. selvsagt. Men det får vi nok vite i morgen - jeg antar at flere som har skrevet mail til RB kommer itl å spørre om det er tilfelle at de baktaler kundene sine til en random innsender av mail. Jeg kjenner flere som har skrevet mail - det er folk som feks jobber med barns rettigheter til daglig. I en kjent organisasjon.

Virkeligs påstand er jo helt latterlig. Og den bør få stå, slik at alle kan se hvor utrolig uredelig enkelte oppfører seg i debatten - bare for å få rett.

Enig med deg! Det blir for utrolig at noen faktisk lyver om dette og risikerer at en organisasjon som jobber for de aller svakeste, risikerer å miste både troverdighet og tillit! Da snakker man om lavmål av dimensjoner! Men svaret får vi i morgen! 
Og ja, det er definitivt noe for mediene hvis denne mailen er reel! 

Endret av Jobbermedbarn
  • Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Jobbermedbarn skrev:

Enig med deg! Det blir for utrolig at noen faktisk lyver om dette og risikerer at en organisasjon som jobber for de aller svakeste, risikerer å miste både troverdighet og tillit! Da snakker man om lavmål av dimensjoner! Men svaret får vi i morgen! 
Og ja, det er definitivt noe for mediene hvis denne mailen er reel! 

Enda mer vilt blir det når det antageligvis er bloggeier selv som har hevdet dette. 

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Jonas Bie
3 minutter siden, pøbelsara skrev:

Hvis Redd Barna faktisk begynner å baktale random folk som har skrevet til dem med en random annen person som også har skrevet til dem (@virkelig) er det helt utrolig uproft.

Det er såpass uproft at det er tilnærmet umulig å tro på.

Kan dessuten vanskelig forestille meg at korrespondansen mellom "virkelig" og Redd Barna var av en så privat og personlig karakter, at den ikke kan legges ut her med sladding av navn. (hvis ikke...🤔🤫)

Er enig med deg om at hvis dette skulle stemme, så er det mat for mediene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest spaniasol
7 minutter siden, Umylian skrev:

At det ikke er deg er jeg veldig klar over.  Det er nok få cubanske kvinner som deltar på KG. Men inspirert av stuekunsten til venner, kanskje?

Jeg får en følelse av at Umylian forsøker å sette meg i bås. I en bestemt bås, faktisk. Da synes jeg du skal lese deg opp på hva jeg har skrevet i denne tråden tidligere.

For ordens skyld, til din personlige orientering: følgende setning fra mitt seneste innlegg "Redd Barna har faktisk gjort et unntak ved å sende et standardsvar til dere som har tilskrevet dem. Muligens fordi de har fått svært mange henvendelser." var skrevet med en ironisk snert. Veldig vanskelig å forstå sikkert...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, spaniasol skrev:

Jeg får en følelse av at Umylian forsøker å sette meg i bås. I en bestemt bås, faktisk. Da synes jeg du skal lese deg opp på hva jeg har skrevet i denne tråden tidligere.

For ordens skyld, til din personlige orientering: følgende setning fra mitt seneste innlegg "Redd Barna har faktisk gjort et unntak ved å sende et standardsvar til dere som har tilskrevet dem. Muligens fordi de har fått svært mange henvendelser." var skrevet med en ironisk snert. Veldig vanskelig å forstå sikkert...

Ro, ro.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si jeg er forundret over at flere her inne hevder at de har trukket støttet til Redd Barna grunnet samarbeidet med CBE. Redd Barna støtter barn som lider stor nød. Dette er barn som bor på gata, er utsatt for overgrep, manglende helsehjelp og skoletilgang. At de ser det som viktigere å vise avstand fra CBE enn å forsette sitt bidrag til Redd Barna er bare trist.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...