Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

1 minutt siden, virkelig skrev:

Jeg var selv i kontakt med Redd Barna, og de er tydelig klare på at de vet hvor disse kritiske mailene kom fra, og når de samme personene her inne er kritiske til omvendt julenisse så er det jo greit for Redd barna at de ser hvordan enkelte kun er ute etter bloggeren 

Det der blir for enkelt. Noen her er mer ute etter bloggeren enn andre og kritikken går ofte for langt over i harselering. Det er jeg enig i.

Men å si at man bare er ute etter bloggeren fordi man kritiserer to ulike veldedighetsstunt som hun er med på, er ingen tjent med. Hverken du eller Redd Barna. Kritikken er jo like ekte samme hvor den «kommer fra.»

• Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Lana01 skrev:

Det blir noe manisk over det hele, med den voldsomme samlinger av linker og diverse, spesielt retter mot CBE, og som du sier veldig lite nyansert og vinklet kun fra en side. Det hele gjør bloggen veldig lite interessant, blir kun en forlenget arm fra KG. 

Nå får du  gi deg! For det første er ikke CBE den eneste influenceren hun dokumenterer, men CBE gjør flest overtramp og da blir det naturlig nok flest lenker knyttet til hennes navn. Det hadde sett helt annerledes ut hvis CBE klarte å følge diverse regelverk 😉

Asti har dokumentert CBEs bruk av barn i sosiale medier. Hvis vi tar for oss den siste posten så dokumenterer hun at CBE bruker barn på IGstory 31 ganger (12 ganger mer enn nestemann på listen). Men du hadde kanskje foretrukket at hun fokuserte på hvor mange ganger hun IKKE brukte barna?

Skulle hun ramset opp alle gangene CBE klarte å merke reklame riktig? Det hadde nok vært en enklere jobb for Asti, men en totalt uinteressant samling lenker når man skal dokumentere kritikkverdige forhold, som den bloggen er ment som.

Du må huske at bloggen Om Influencere ikke dreier seg om Astis meninger, det er ikke en kritisk blogg som f.eks BOTB. Det er fakta, og KUN fakta! Det du oppfatter som manisk, oppfatter jeg som enorm arbeidskapasitet. Tenk hvis CBE hadde samme kapasitet og samme yrkesstolthet, da hadde hun kanskje holdt styr på fakta og slapp å bli tatt i løgn igjen og igjen.

Og igjen...

• Liker 48
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, virkelig skrev:

Jeg var selv i kontakt med Redd Barna, og de er tydelig klare på at de vet hvor disse kritiske mailene kom fra, og når de samme personene her inne er kritiske til omvendt julenisse så er det jo greit for Redd barna at de ser hvordan enkelte kun er ute etter bloggeren 

Imponert at du igjen får slike svar på de du henvender deg til, og ikke den felles som alle andre har fått.

• Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, LilleSnupp skrev:

Imponert at du igjen får slike svar på de du henvender deg til, og ikke den felles som alle andre har fått.

Nå var nok mailen min litt annerledes utformet enn fra de fleste andre, så derfor heller ikke standardsvar som tydeligvis mange andre her inne har fått

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, virkelig skrev:

Nå var nok mailen min litt annerledes utformet enn fra de fleste andre, så derfor heller ikke standardsvar som tydeligvis mange andre her inne har fått

Hvordan vet du hvordan de andres mail var utformet?

#spekulasjoner

• Liker 41
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 minutter siden, LilleSnupp skrev:

Enig, når alle andre får standardsvar uavhengig av hva de spør om, så tar de seg altså tid til å forfatte et annet svar til EN person? Jeg ville trodd at bare bloggeren selv kunne hatt en slik dialog med Redd Barna...

Endret av Felis
  • Liker 40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 hours ago, Skrottefar said:

Det blir jo så utrolig feil å legge ut et slikt innlegg mens man er på et sponset opphold, men så er det nettopp det å tenke før man handler da, noe jeg vil tro er en umulighet for visse.......det beste hadde nok vært å bare tatt en liten prat med servitøren eller hovmesteren ang. dette før man legger ut innlegget.....og så kunne man kanskje i ettertid når man skulle beskrive opplevelsen ved oppholdet tatt med at stedet ble gjort oppmerksom på mangelen, men at de løste det på en profesjonell måte når de ble gjort oppmerksom på det, enklere kan det ikke gjøres, med mindre man vil fremstå ennå mer uspiselig enn hva man allerede er 🤢

Det er vel ikke vanlig med kaffe til desserten til middag? Hvertfall ikke på lktt dyrere restauranter. Da får man heller fortelle eksplisitt at man ønsker å få dessert og kaffe servert sammen.

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jonas Bie
18 minutter siden, virkelig skrev:

Denne historien er såpass spesiell at man nesten kreve en utdypning. 

Siden denne kontakten var pr.mail, så legg gjerne ut både din henvendelse, og Redd Barnas svar.

Jeg blir  nærmest skrekkslagen hvis det stemmer at Redd Barna kan svare en random privatperson (for det er du vel?) på denne måten.

Enten du dokumenterer eller ikke, kommer jeg til å ta opp dette med RB i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, LilleSnupp skrev:

Hvordan vet du hvordan de andres mail var utformet?

#spekulasjoner

Det er ikke så vanskelig å skjønne. Når det kommer frem fra brukere her at de har sendt mail til Redd barna angående dette samarbeidet, skrevet her inne at de velger støtte andre organisasjoner etc. Så er det vel ikke veldig vanskelig å skjønne hvordan ordlyden er i flere av mailene. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, virkelig skrev:

Det er ikke så vanskelig å skjønne. Når det kommer frem fra brukere her at de har sendt mail til Redd barna angående dette samarbeidet, skrevet her inne at de velger støtte andre organisasjoner etc. Så er det vel ikke veldig vanskelig å skjønne hvordan ordlyden er i flere av mailene. 

Du spekulerer altså?

• Liker 39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Felis skrev:

Enig, når alle andre får standardsvar uavhengig av hva de spør om, så tar de seg altså tid til å forfatte et annet svar til EN person? Jeg ville trodd at bare bloggeren selv kunne hatt en slik dialog med Røde Kors...

Hva har Røde kors med dette å gjøre ?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Jonas Bie skrev:

Denne historien er såpass spesiell at man nesten kreve en utdypning. 

Siden denne kontakten var pr.mail, så legg gjerne ut både din henvendelse, og Redd Barnas svar.

Jeg blir  nærmest skrekkslagen hvis det stemmer at Redd Barna kan svare en random privatperson (for det er du vel?) på denne måten.

Enten du dokumenterer eller ikke, kommer jeg til å ta opp dette med RB i morgen.

Hvorfor i alle dager skal jeg legge inn både hva jeg har skrevet og hva svaret jeg fikk var ? Når de får x antall stort sett like mail om akkurat dette samarbeidet med CBE /UI så er det vel ikke rart at de svarer standardsvar, min mail var ikke for å være kritisk til CBE, og derfor et anerledes svar. Ikke verre enn det 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Jonas Bie

Hvorfor i alle dager skal jeg legge inn både hva jeg har skrevet og hva svaret jeg fikk var ? Når de får x antall stort sett like mail om akkurat dette samarbeidet med CBE /UI så er det vel ikke rart at de svarer standardsvar, min mail var ikke for å være kritisk til CBE, og derfor et anerledes svar. Ikke verre enn det 

Da kan jeg informere om at min henvendelse heller ikke kommer til å være kritisk til CBE. Går dermed ut fra at jeg også får et annerledes svar.

Grunnen til at du blir bedt om dokumentasjon er rett og slett for at du da kan bevise at denne røverhistorien faktisk er sann😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi slike påstander skal dokumenteres, ellers går det under spekulasjoner/ryktespredning.. eller 100% BS, som jeg ville kalt det. 
Ikke er det du hevder til fordel for RB heller, å svare en random person på den måten.

• Liker 49
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, virkelig skrev:

Hva har Røde kors med dette å gjøre ?

Sorry, rettet. Men kan du ikke legge ut denne kommunikasjonen med Redd Barna? Du kan jo bare stryke ut navnet ditt så du ikke blir identifisert...

• Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
53 minutter siden, virkelig skrev:

Er det slik å forstå at du skrev en støttende mail, der du for eksempel viste til at Caroline Berg Eriksen (etter din mening?) blir utsatt for hets eller lignende på Kvinneguiden,  og at folk herfra har sendt kritiske mailer? Og så fikk du til svar at Redd Barna kjenner til at mailer kom fra personer som skriver her?

Hvilken betydning har det i tilfelle,  om Redd Barna er klar over CBE-tråden? Mente de eller du at det ugyldiggjør kritikken?

Vedr. "når de samme personene her inne er kritiske til omvendt julenisse så er det jo greit for Redd barna at de ser hvordan enkelte kun er ute etter bloggeren ": Er dette din mening,  eller svarte Redd Barna deg det?

Endret av LeiaO
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille_Krokodille
9 minutter siden, Jonas Bie skrev:

Grunnen til at du blir bedt om dokumentasjon er rett og slett for at du da kan bevise at denne røverhistorien faktisk er sann😂

Åh, dette er så standard... @virkelig kommer alltid inn i slike situasjoner og kan meddele at h*n har fått svar som beviser at firmaer, organisasjoner og lignende ikke bryr seg om kritikken, og at de anser alle kritiske mail som KG-sladder. 

Dokumentasjon på disse svarene kan du imidlertig vente i evigheten på! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Stjernekikkeren said:

Nå har du sjansen til å dokumentere dette, vi som kritiserer bloggerens gjøren og laden har som regel alltid en link, et innlegg, eller en konkret handling å omtale, ellers blir vi redigert bort som rykter og spekulasjoner. Dette er DIN sjanse til å dokumentere det du påstår her og nå. Legg ut bilder eller kopier av mailene, slik andre her har gjort. 

Det forutsetter jo at denne påståtte kommunikasjonen Virkelig hevder å ha hatt, faktisk også har funnet sted. 

For det er jo en særdeles drøy påstand Virkelig kommer med her. 

• Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...