Orly Skrevet 7. desember 2019 #12621 Del Skrevet 7. desember 2019 9 minutter siden, Lady T skrev: Det blir jo en helt annen diskusjon. Å reklamere for interiør er jo en ting. Å bruke barna i SoMe for å tjene penger er bare trist. Enig med deg. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Superrosa Skrevet 7. desember 2019 #12622 Del Skrevet 7. desember 2019 Hvis huset er et showroom sier det seg selv at interiør byttes ut per sesong, akkurat som enhver interiørbutikk. Eller er det jo bare dårlig business, unntaksvis serier som selger og blir fast inventar. Om det består av dyre eller billige ting tilpasses jo målgruppen, som er de faste leserne. Om de tjener penger på interiøret i så stor grad som det påpekes her kan man ikke lengre tenke på det som privat interiør bruksformål. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 7. desember 2019 #12623 Del Skrevet 7. desember 2019 (endret) 33 minutter siden, Lady T skrev: Samtidig er det bedre, i mine øyne, å reklamere for Kremmerhuset, som har fine priser og er noe mange har råd til, fremfor om hun skulle reklamert for rådyre designmøbler. Poenget mitt - og jeg snakker for meg selv her - er at hun reklamerer for så veldig mye kjøp - kjøp mer - kjøp nytt! og stapper huset fullt av ting som kanskje ikke passer så bra inn. Hvis vi skal leve bærekraftig må vi kjøpe mye mindre ting - og bruke dem mye lenger. Lagt til: Og når kulissen - eller showrommet man bruker til utstilling av varer til salgs, må det være lov å kommentere at gammel klassisk villa med brystingspaneler og fiskebensparkett ikke matcher så godt med billig, masseprodusert julepynt i mengder. Endret 7. desember 2019 av pøbelsara 34 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Umylian Skrevet 7. desember 2019 #12624 Del Skrevet 7. desember 2019 1 minutt siden, Superrosa skrev: Hvis huset er et showroom sier det seg selv at interiør byttes ut per sesong, akkurat som enhver interiørbutikk. Eller er det jo bare dårlig business, unntaksvis serier som selger og blir fast inventar. Om det består av dyre eller billige ting tilpasses jo målgruppen, som er de faste leserne. Om de tjener penger på interiøret i så stor grad som det påpekes her kan man ikke lengre tenke på det som privat interiør bruksformål. Men igjen, hvorfor må man bruke sitt eget hjem og barnas rom som et showroom? 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs Robinson Skrevet 7. desember 2019 #12625 Del Skrevet 7. desember 2019 Må må folk roe ned 10 hakk her. Kritiser gjerne FORBRUKET, men å kritisere hvorvidt ting er billig eller dyrt blir for dumt. Forbruket blir ikke bedre av å bytte ut dyre møbler jevnlig kontra å bytte ut billige møbler jevnlig. 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lille_Krokodille Skrevet 7. desember 2019 #12626 Del Skrevet 7. desember 2019 46 minutter siden, CabinCruiser skrev: Jeg trodde man dekorerte hjemmet sitt slik man ville? Ånei, jeg har både innramma tapet, ord på veggen, jyskmøbler og hundre år gamle møbler om hverandre😪 ...men lever du av å skulle påvirke oss til å kjøpe de samme tingene du dekorerer hjemmet ditt med? Nei. Derfor er det ingen som skal si noe om hvordan du innreder ditt hjem. Men cbe.no lever altså av å reklamere for alt mulig, hjemmet er et showroom og bloggleder en vandrende reklameplakat. Vi som forbrukere har lov til å si at «dette synes jeg ikke er fint», «jeg synes ikke dette passer inn» og lignende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Superrosa Skrevet 7. desember 2019 #12627 Del Skrevet 7. desember 2019 7 minutter siden, Umylian said: Men igjen, hvorfor må man bruke sitt eget hjem og barnas rom som et showroom? Jeg velger å skille interiør og barn i denne saken, da jeg mener det er to forskjellige diskusjoner. Hvorfor ikke tjene penger på interiøret hjemme? Det er tydeligvis god business. Man får mye bedre inntrykk på hvordan ting kan settes sammen i et fullstendig hjem, enn i en interiørbutikk. Er jo derfor disse instagram interørkontoene er så populære hvor samme stuen vises i 50 forskjellige ommøbleringer og stiler. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleSnupp Skrevet 7. desember 2019 #12628 Del Skrevet 7. desember 2019 1 minutt siden, Mrs Robinson skrev: Må må folk roe ned 10 hakk her. Kritiser gjerne FORBRUKET, men å kritisere hvorvidt ting er billig eller dyrt blir for dumt. Forbruket blir ikke bedre av å bytte ut dyre møbler jevnlig kontra å bytte ut billige møbler jevnlig. De fleste bytter ikke ut dyre møbler jevnlig, billige derimot! 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lille_Krokodille Skrevet 7. desember 2019 #12629 Del Skrevet 7. desember 2019 44 minutter siden, Lady T skrev: Samtidig er det bedre, i mine øyne, å reklamere for Kremmerhuset, som har fine priser og er noe mange har råd til, fremfor om hun skulle reklamert for rådyre designmøbler. Å reklamere for en bedrift som lar kundene sine bli trakassert, hengt ut og stalket på deres IG-side er en bra ting? 😳 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs Robinson Skrevet 7. desember 2019 #12630 Del Skrevet 7. desember 2019 Akkurat nå, LilleSnupp skrev: De fleste bytter ikke ut dyre møbler jevnlig, billige derimot! Synes faktisk dette er irrelevant. Opplever at folk flest i dag er såpass opptatt av forbruk og miljø at hvermannsen ikke bytter ut møbler i hytt og gevær. Er enig i 99% av det som skrives i tråden og er absolutt ingen fruefan, men slike diskusjoner er med på å fordumme tråden. Don't go there 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Umylian Skrevet 7. desember 2019 #12631 Del Skrevet 7. desember 2019 1 minutt siden, Superrosa skrev: Hvorfor ikke tjene penger på interiøret hjemme? Det er tydeligvis god business. Man får mye bedre inntrykk på hvordan ting kan settes sammen i et fullstendig hjem, enn i en interiørbutikk. Er jo derfor disse instagram interørkontoene er så populære hvor samme stuen vises i 50 forskjellige ommøbleringer og stiler. Hvis det bare var det hun gjorde da, viste variasjon og gjenbruk med de gjenstandene hun allerede hadde. Det hadde vært flott. Men nei, fokuset er på å kjøpe nye gjenstander kontinuerlig. Uansett synes jeg det er noe trist over hele greia med å selge sitt eget hjem på den måten. Det er ikke en krok i det hjemmet som ikke skal selges og stilles ut for penger. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lille_Krokodille Skrevet 7. desember 2019 #12632 Del Skrevet 7. desember 2019 1 minutt siden, Superrosa skrev: Jeg velger å skille interiør og barn i denne saken, da jeg mener det er to forskjellige diskusjoner. Hvorfor ikke tjene penger på interiøret hjemme? Det er tydeligvis god business. Man får mye bedre inntrykk på hvordan ting kan settes sammen i et fullstendig hjem, enn i en interiørbutikk. Er jo derfor disse instagram interørkontoene er så populære hvor samme stuen vises i 50 forskjellige ommøbleringer og stiler. Jo, men de interiørkontoene bærer preg av at de som driver dem kan noe om interiør. Fargekomposisjoner, gyldne snitt, perspektiver, osv. Det som blir vist hos cbe.no bærer ofte preg av å være satt frem for å reklameres for. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Superrosa Skrevet 7. desember 2019 #12633 Del Skrevet 7. desember 2019 Just now, Umylian said: Hvis det bare var det hun gjorde da, viste variasjon og gjenbruk med de gjenstandene hun allerede hadde. Det hadde vært flott. Men nei, fokuset er på å kjøpe nye gjenstander kontinuerlig. Uansett synes jeg det er noe trist over hele greia med å selge sitt eget hjem på den måten. Det er ikke en krok i det hjemmet som ikke skal selges og stilles ut for penger. Så lenge de selv er komfortable med å ha hjemmet på utstilling mot spons eller hva de får, ser jeg ikke problemet. For dem er det en ok måte å tjene penger på. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Superrosa Skrevet 7. desember 2019 #12634 Del Skrevet 7. desember 2019 2 minutter siden, Lille_Krokodille said: Jo, men de interiørkontoene bærer preg av at de som driver dem kan noe om interiør. Fargekomposisjoner, gyldne snitt, perspektiver, osv. Det som blir vist hos cbe.no bærer ofte preg av å være satt frem for å reklameres for. Det er jo din personlige mening, de hadde ikke hatt showroom hjem om de ikke tjente penger på det, ergo for andre faller det i smak. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Umylian Skrevet 7. desember 2019 #12635 Del Skrevet 7. desember 2019 6 minutter siden, Lille_Krokodille skrev: ...men lever du av å skulle påvirke oss til å kjøpe de samme tingene du dekorerer hjemmet ditt med? Nei. Derfor er det ingen som skal si noe om hvordan du innreder ditt hjem. Men cbe.no lever altså av å reklamere for alt mulig, hjemmet er et showroom og bloggleder en vandrende reklameplakat. Vi som forbrukere har lov til å si at «dette synes jeg ikke er fint», «jeg synes ikke dette passer inn» og lignende. For meg er det noe som skurrer med sammenstillingen av praktvilla, kakkelovn osv og plastikknips à la gigantiske tinnsoldater og falske blomster. Jeg faller ikke for reklamen. 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Umylian Skrevet 7. desember 2019 #12636 Del Skrevet 7. desember 2019 Akkurat nå, Superrosa skrev: Så lenge de selv er komfortable med å ha hjemmet på utstilling mot spons eller hva de får, ser jeg ikke problemet. For dem er det en ok måte å tjene penger på. Men reklamen er temmelig slett i mine øyne. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Inocybe Skrevet 7. desember 2019 #12637 Del Skrevet 7. desember 2019 5 minutter siden, Mrs Robinson skrev: Må må folk roe ned 10 hakk her. Kritiser gjerne FORBRUKET, men å kritisere hvorvidt ting er billig eller dyrt blir for dumt. Forbruket blir ikke bedre av å bytte ut dyre møbler jevnlig kontra å bytte ut billige møbler jevnlig. Det har du selvfølgelig rett i, men er vel slik at billige ting byttes oftere enn dyrere. Derfor har billige ting et underforstått image som bruk og kast selv om det egentlig først er kritikkverdig når det faktisk kastes og kjøpes nytt selv om det man har fortsatt fungerer fint. Kremmerhuset, for å bruke dem som eksempel siden de er relevante i CBE-sammenheng, lever jo nettopp av at man skal bytte interiør veldig ofte. CBE støtter også sterkt opp om bruk og kast-mentaliteten. 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleSnupp Skrevet 7. desember 2019 #12638 Del Skrevet 7. desember 2019 6 minutter siden, Mrs Robinson skrev: Synes faktisk dette er irrelevant. Opplever at folk flest i dag er såpass opptatt av forbruk og miljø at hvermannsen ikke bytter ut møbler i hytt og gevær. Er enig i 99% av det som skrives i tråden og er absolutt ingen fruefan, men slike diskusjoner er med på å fordumme tråden. Don't go there Det @Inocybe skrev. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs Robinson Skrevet 7. desember 2019 #12639 Del Skrevet 7. desember 2019 (endret) 3 minutter siden, Inocybe skrev: Det har du selvfølgelig rett i, men er vel slik at billige ting byttes oftere enn dyrere. Derfor har billige ting et underforstått image som bruk og kast selv om det egentlig først er kritikkverdig når det faktisk kastes og kjøpes nytt selv om det man har fortsatt fungerer fint. Kremmerhuset, for å bruke dem som eksempel siden de er relevante i CBE-sammenheng, lever jo nettopp av at man skal bytte interiør veldig ofte. CBE støtter også sterkt opp om bruk og kast-mentaliteten. Hence: kritiser gjerne forbruket. Når det gjelder CBE tror jeg dessverre hun hadde hatt et skyhøyt forbruk selv om hun hadde hatt dyre møbler. Edit: tenker også at hva leserne og samfunnet mener gjenspeiler seg i engasjementstall og omsetning. Som heldigvis er dalende. CBE henger ikke med i samfunnstrendene og det tror jeg dessverre hun taper på Endret 7. desember 2019 av Mrs Robinson 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Superrosa Skrevet 7. desember 2019 #12640 Del Skrevet 7. desember 2019 1 minutt siden, Umylian said: Men reklamen er temmelig slett i mine øyne. Og det er ok å syntes, men du er mest sannsynligvis i mindretallet. For det selger jo. Er der trender jeg ikke liker på H&M kjøper jeg det ikke. Men jeg bruker ikke tid på å henge ut de som faktisk liker trenden og kjøper det. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå