Gjest lillesnøfnugg Skrevet 2. desember 2019 #12141 Del Skrevet 2. desember 2019 (endret) 1 time siden, Bettys skrev: Jeg er ikke så overrasket over at Redd Barna velger å samarbeide med en så etisk tvilsom aktør som CBE. Målet helliget middelet, har jeg inntrykk av når det gjelder Redd Barna, jfr svært pågående og ufine fadderververe. Takk, det er nettopp det jeg tenker også, dessuten er reklamen skikkelig usmakelig. Her sitter blogg eier foran den sponsede (!) kakkelovnen sin, med svindyre tøfler og snikreklamerer for DW klokke mens det reklameres (betalt annonse fra 50-100.00 kr koster det) for at barn i andre land skal få en god jul? Endret 2. desember 2019 av lillesnøfnugg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissLucy Skrevet 2. desember 2019 Forfatter #12142 Del Skrevet 2. desember 2019 er der annonser for Redd Barna hos andre influencere som del av denne innsamlingsaksjonen? 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sarah. Skrevet 2. desember 2019 #12143 Del Skrevet 2. desember 2019 (endret) Jeg har fulgt tråden en stund, men jeg er så sjokkert nå at jeg ikke kan la vær å skrive. Jeg heier alltid på veldedig arbeid og synes disse menneskene gjør en fantastisk jobb. Men i dette tilfellet sitter to mennesker som velter seg i overflod og luksus, har et forbruk som ikke ligner noe annet, og som nå skal leke helgen og hjelpe familier i Østfold som må sende søknad og dokumentere at de ikke lyver om situasjonen sin. For tenk om familien skrapet sammen penger sydentur slik at barna skulle få en fin sommer, nei da fortjener du ingen ribbe. De kan ikke bruke egne sakser eller biler, for dette prosjektet skal ikke gi slitasje eller verditap på egne gjenstander. Og å kjøpe innpakningspapir for egne penger kan selvsagt heller ikke forventes. Det får jo være måte på hvor mye man selv må ofre. I Facebookgruppen til omvendt julenisse Østfold er det en kvinne som spør om de henter varer, hvor det blir svart at hun må ta kontakt på melding og så «ordner det seg sikkert». Altså, blir det insinuert her at de ikke har for vane å hente ting som blir donert? Selvsagt henter man jo ting når folk er snille å donerer! Jeg blir bare så sjokkert av hele greia. Jeg har virkelig ikke ord. Endret 2. desember 2019 av Sarah. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rev. Revenge Skrevet 2. desember 2019 #12144 Del Skrevet 2. desember 2019 I følge kommentarfeltet under det betalte innlegget for Redd Barna proklamerer bloggeieren etter oppfordring at det skal legges ut mer om de ulike prosjektene "nå som de kommer til å jobbe mer aktivt med det". Jobbe mer aktivt med hva, egentlig? 22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnie Mus Skrevet 2. desember 2019 #12145 Del Skrevet 2. desember 2019 1 hour ago, pøbelsara said: Og under bildet på IG om er reklame for Redd barna-kampanjen, er det dessverre ingen som kommenterer kampanjen - det går på hvor pen cbe er, hvor fint bildet er og hvor hun har kjøpt genseren sin. Det sier vel litt om hvilke type mennesker som følger henne. Hun vil jo ha fokuset på seg selv og ikke selve saken, som faktisk er Redd Barna. 23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Liver Skrevet 2. desember 2019 #12146 Del Skrevet 2. desember 2019 For meg viser det enda tydeligere hvor viktig det er for bloggere å ha noen eksterne å drøfte etikk og moral. De har en jobb der alle skal godsnakke og selge, da er det lite plass til refleksjon rundt hvordan de påvirker samfunnet. Dette er rett og slett mangel på erfaring og kunnskap i hvordan gå fram i en slik jobb (veldedighet), og de hadde nok vunnet på å alliert seg med de som allerede er godt etablert. Det er som de ikke forstår hvor langt mennesker går for å skjule egen fattigdom, og den enkleste plassen å gjøre dette er jo SOME. Er det normal praksis for OJ konseptet å google de som søker, og blir man informert om dette på forhånd? 27 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Pås Skrevet 2. desember 2019 Populært innlegg #12147 Del Skrevet 2. desember 2019 Jeg VIL vite om Redd Barna har betalt for dette eller ikke! Dersom mine penger går til betalte oppdrag hos CBE er det jevnt slutt! Dersom hun gjør det ut av sitt gode hjerte, vel og bra, men jeg VIL VITE det, så hvis noen finner ut hva som er saken er det fint om dere kan poste det her! Og til en som skrev tidligere i tråden: de ressurssterke leserne til CBE har sikkert hørt om Redd Barna før, og gir sikkert penger allerede, de er ikke så veldig ressurssterke dersom de får vite om Redd Barna gjennom denne bloggen... 67 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bypass Skrevet 2. desember 2019 #12148 Del Skrevet 2. desember 2019 25 minutter siden, Pås skrev: Jeg VIL vite om Redd Barna har betalt for dette eller ikke! Dersom mine penger går til betalte oppdrag hos CBE er det jevnt slutt! Dersom hun gjør det ut av sitt gode hjerte, vel og bra, men jeg VIL VITE det, så hvis noen finner ut hva som er saken er det fint om dere kan poste det her! Og til en som skrev tidligere i tråden: de ressurssterke leserne til CBE har sikkert hørt om Redd Barna før, og gir sikkert penger allerede, de er ikke så veldig ressurssterke dersom de får vite om Redd Barna gjennom denne bloggen... Hvis det er merket med reklame så er det et betalt oppdrag. Nå sier reglene at man skal merke alt som er reklame med reklame (selv om det ikke er et betalt oppdrag) , men denne delen av regelverket følger ikke CBE. Når det er sagt synes jeg det er synd at du ikke vil fortsette å større Redd Barna, bare fordi de har et PR byrå som nå har valgt å bruke CBE i markedsføring. De gjør et viktig stykke arbeid... 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissLucy Skrevet 2. desember 2019 Forfatter #12149 Del Skrevet 2. desember 2019 3 minutter siden, Bypass skrev: Hvis det er merket med reklame så er det et betalt oppdrag. Nå sier reglene at man skal merke alt som er reklame med reklame (selv om det ikke er et betalt oppdrag) , men denne delen av regelverket følger ikke CBE. Når det er sagt synes jeg det er synd at du ikke vil fortsette å større Redd Barna, bare fordi de har et PR byrå som nå har valgt å bruke CBE i markedsføring. De gjør et viktig stykke arbeid... heldigvis finnes der andre organisasjoner som gjør like viktig arbeid for akkurat de samme trengende. Jeg kommer til å flytte mitt faste bidrag over til Unicef i stedet. 39 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pås Skrevet 2. desember 2019 #12150 Del Skrevet 2. desember 2019 3 minutter siden, Bypass skrev: Hvis det er merket med reklame så er det et betalt oppdrag. Nå sier reglene at man skal merke alt som er reklame med reklame (selv om det ikke er et betalt oppdrag) , men denne delen av regelverket følger ikke CBE. Når det er sagt synes jeg det er synd at du ikke vil fortsette å større Redd Barna, bare fordi de har et PR byrå som nå har valgt å bruke CBE i markedsføring. De gjør et viktig stykke arbeid... De gjør et veldig viktig arbeid, helt enig! Men det finnes heldigvis flere som gjør det samme! Jeg har tenkt flere ganger på å bytte, nettopp fordi jeg ikke vil legge alle eggene i samme kurv, og dette var dyttet jeg trengte! 29 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Inocybe Skrevet 2. desember 2019 Populært innlegg #12151 Del Skrevet 2. desember 2019 53 minutter siden, Bypass skrev: Hvis det er merket med reklame så er det et betalt oppdrag. Nå sier reglene at man skal merke alt som er reklame med reklame (selv om det ikke er et betalt oppdrag) , men denne delen av regelverket følger ikke CBE. Når det er sagt synes jeg det er synd at du ikke vil fortsette å større Redd Barna, bare fordi de har et PR byrå som nå har valgt å bruke CBE i markedsføring. De gjør et viktig stykke arbeid... Helt klart at Redd Barna gjør et veldig viktig arbeid. Men som flere andre skriver så blir det helt feil at en organisasjon som jobber for implementering og oppfølging av barnekonvensjonen benytter en reklamekanal som daglig bryter samme. Viktigheten av barnekonvensjonen gjelder ikke bare for barn i utlandet, men også for norske barn. Det er så umusikalsk jeg er redd for at Redd Barna også mister min støtte og den flyttes til en tilsvarende annen organisasjon. Mulig det "bare" er dårlige PR-rådgivere hos Redd Barna men da må de virkelig skjerpe seg og gjøre jobben sin! 53 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Aquarius04 Skrevet 2. desember 2019 Populært innlegg #12152 Del Skrevet 2. desember 2019 (endret) 6 timer siden, Glemtbrukernavnet skrev: Caroline Berg Eriksen har svart følgende vedr. hva de kan finne på sosiale medier - https://www.carolinebergeriksen.no/2019/11/30/forsmak-pa-arets-juleverksted/#comment-964664 Og: Det er meg hun har svart her. Og det beviser NØYAKTIG hvor motbydelig hele opplegget med å sile ut hvem som er trengende nok og ikke er. Misforstå meg rett - tanken om å hjelpe folk som ikke har like mye å rutte med i jula, den er god. Men fremgangsmåten dette paret holder på med her nå synes jeg er både kynisk og suspekt. Jeg håper folk legger pengene sine igjen hos organisasjoner der alle er velkomne, som er bygget på tillit og der man ikke må stå med lua i hånda overfor herr og fru blogg som burde skjemmes over egen oppførsel. Dette gjør meg både forbannet og opprørt! Endret 2. desember 2019 av Aquarius04 55 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Surikatt Skrevet 2. desember 2019 Populært innlegg #12153 Del Skrevet 2. desember 2019 2 timer siden, lillesnøfnugg skrev: Takk, det er nettopp det jeg tenker også, dessuten er reklamen skikkelig usmakelig. Her sitter blogg eier foran den sponsede (!) kakkelovnen sin, med svindyre tøfler og snikreklamerer for DW klokke mens det reklameres (betalt annonse fra 50-100.00 kr koster det) for at barn i andre land skal få en god jul? Litt som da hun satt i suiten på Continental og kikket ut på de stakkars uteliggerne. Det mest usmakelige innlegget hun noen gang har skrevet. 59 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kaputt Skrevet 2. desember 2019 #12154 Del Skrevet 2. desember 2019 2 timer siden, Sarah. skrev: Jeg har fulgt tråden en stund, men jeg er så sjokkert nå at jeg ikke kan la vær å skrive. Jeg heier alltid på veldedig arbeid og synes disse menneskene gjør en fantastisk jobb. Men i dette tilfellet sitter to mennesker som velter seg i overflod og luksus, har et forbruk som ikke ligner noe annet, og som nå skal leke helgen og hjelpe familier i Østfold som må sende søknad og dokumentere at de ikke lyver om situasjonen sin. For tenk om familien skrapet sammen penger sydentur slik at barna skulle få en fin sommer, nei da fortjener du ingen ribbe. De kan ikke bruke egne sakser eller biler, for dette prosjektet skal ikke gi slitasje eller verditap på egne gjenstander. Og å kjøpe innpakningspapir for egne penger kan selvsagt heller ikke forventes. Det får jo være måte på hvor mye man selv må ofre. I Facebookgruppen til omvendt julenisse Østfold er det en kvinne som spør om de henter varer, hvor det blir svart at hun må ta kontakt på melding og så «ordner det seg sikkert». Altså, blir det insinuert her at de ikke har for vane å hente ting som blir donert? Selvsagt henter man jo ting når folk er snille å donerer! Jeg blir bare så sjokkert av hele greia. Jeg har virkelig ikke ord. 👍 Post denne på Facebook-siden til både Redd Barna og omvendt julenisse! 34 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kaputt Skrevet 2. desember 2019 #12155 Del Skrevet 2. desember 2019 2 timer siden, Sarah. skrev: Jeg har fulgt tråden en stund, men jeg er så sjokkert nå at jeg ikke kan la vær å skrive. Jeg heier alltid på veldedig arbeid og synes disse menneskene gjør en fantastisk jobb. Men i dette tilfellet sitter to mennesker som velter seg i overflod og luksus, har et forbruk som ikke ligner noe annet, og som nå skal leke helgen og hjelpe familier i Østfold som må sende søknad og dokumentere at de ikke lyver om situasjonen sin. For tenk om familien skrapet sammen penger sydentur slik at barna skulle få en fin sommer, nei da fortjener du ingen ribbe. De kan ikke bruke egne sakser eller biler, for dette prosjektet skal ikke gi slitasje eller verditap på egne gjenstander. Og å kjøpe innpakningspapir for egne penger kan selvsagt heller ikke forventes. Det får jo være måte på hvor mye man selv må ofre. I Facebookgruppen til omvendt julenisse Østfold er det en kvinne som spør om de henter varer, hvor det blir svart at hun må ta kontakt på melding og så «ordner det seg sikkert». Altså, blir det insinuert her at de ikke har for vane å hente ting som blir donert? Selvsagt henter man jo ting når folk er snille å donerer! Jeg blir bare så sjokkert av hele greia. Jeg har virkelig ikke ord. 👍 Post denne på Facebook-siden til både Redd Barna og omvendt julenisse! 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest LeiaO Skrevet 2. desember 2019 #12156 Del Skrevet 2. desember 2019 Fra https://www.carolinebergeriksen.no/2019/12/01/varm-et-barn-til-jul/#comment-964375 Er det et bra tiltak å få betalt av Redd Barna for å reklamere for dem? Det betyr jo kun at Redd Barna bruker av innsamlede midler til å gi Caroline Berg Eriksen penger for en jobb. Hadde det ikke vært rederlig å svare denne og andre lesere at innlegget er ikke et "veldedighetstiltak" fra hennes side, men et betalt oppdrag? Nå kommer ikke det fram (enda). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
På besøk Skrevet 2. desember 2019 #12157 Del Skrevet 2. desember 2019 (endret) " I dag Endret 2. desember 2019 av På besøk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 2. desember 2019 #12158 Del Skrevet 2. desember 2019 (endret) Er det ikke et bra tiltak og bruke influencerrollen sin til å reklamere for redd barna eller omvendt julenisse? Drit nå i hva hun personlig gjør, men bedre dette enn mye annet. Da kan man vel gå ut fra at andre blir påvirket eller inspirert til å gjøre det samme? Hva betyr det at hun tjener penger på innlegget eller at hun har baktanker med omvendt julenissegreiene. Drit nå i det, hva er problemet? Skal en først drive med annonser og reklame vil jeg se mer av dette! Endelig litt "bra" reklame fra en blogger 👍😊 Og ikke er det bilder av barna hennes i innlegget om redd barna heller. 👍 Endret 2. desember 2019 av Klink 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bettys Skrevet 2. desember 2019 #12159 Del Skrevet 2. desember 2019 2 minutter siden, Glemtbrukernavnet skrev: Fra https://www.carolinebergeriksen.no/2019/12/01/varm-et-barn-til-jul/#comment-964375 Er det et bra tiltak å få betalt av Redd Barna for å reklamere for dem? Det betyr jo kun at Redd Barna bruker av innsamlede midler til å gi Caroline Berg Eriksen penger for en jobb. Hadde det ikke vært rederlig å svare denne og andre lesere at innlegget er ikke et "veldedighetstiltak" fra hennes side, men et betalt oppdrag? Nå kommer ikke det fram (enda). Hun bruker jo av sin dyrebare tid til å skrive innlegget🙄 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Pås Skrevet 2. desember 2019 Populært innlegg #12160 Del Skrevet 2. desember 2019 5 minutter siden, Klink skrev: Er det ikke et bra tiltak og bruke influencerrollen sin til å reklamere for redd barna eller omvendt julenisse? Drit nå i hva hun personlig gjør, men bedre dette enn mye annet. Da kan man vel gå ut fra at andre blir påvirket eller inspirert til å gjøre det samme? Hva betyr det at hun tjener penger på innlegget eller at hun har baktanker med omvendt julenissegreiene. Drit nå i det hva er problemet. Endelig litt "bra" reklame fra en blogger 👍😊 Og ikke er det bilder av barna hennes i innlegget om redd barna heller. 👍 Vi andre støtter Redd Barna ved å overføre penger, CBE mottar betaling for å støtte Redd Barna, stor forskjell synes jeg! Helt greit at jobben hennes er å selge annonser, men når man driver veldedighet synes jeg det er hinsides å få penger for det! 67 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå