Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg skjønner at veldedige organisasjoner har et reklamebudsjett og hele den pakka der, men jeg får så bismak når jeg ser de bruker bloggere som fronter et kjøpehysteri uten sidestykke. 

Hva med å bruke noen mer troverdige? Jeg er sikker på at Redd Barna hadde fått både Kronprinsparet eller Prinsesse Ingrid til å stilt opp til en videosnutt på IG gratis til og med. Bare noen andre som brydde seg om mer enn sin egen navle. 

• Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, pøbelsara skrev:

Å herrefred. Redd Barna bruker barneeksponerende CBE til å reklamere for arbeidet sitt? Nå ble jeg faktisk veldig overrasket - og ganske sjokkert. Snakker ikke marekdsavdelingen med fagavdelingene? De som kjører på med nettvettkampanjer og ønsker å styrke barns rettssikkerhet og annen sikkerhet på nettet bruker en kommersiell SoMe-aktør med mer enn 30 000 googletreff på sine mindreårige ikke-samtykkekompetente barn? Dette er  jo helt krise for dem.

lenke?

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva vi har sett av produktplassering/reklame den siste måneden..

• Redd barna
  • Rømmesild
  • Nissehus
  • Omvendt julenisse
  • Hair Lust
  • Nakdfashion
  • Posterstore
  • Foreo 
  • Dukkehus
  • Hardangerbestikk
  • Fotoknudsen
  • goodiebox
  • Kremmerhuset
  • Netfit
  • Partyking
  • bara sportswear
  • sponset frisør
  • sponset negler
  • bastiste tørrsjampo
  • Coverbrands
  • Barnehagenett.no
  • Bertel O. Steen

Sånn lett oppsummert, så var det vel november måned.. 

• Liker 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sorry. Jeg gir ikke bloggen klikk kun for å tilfredsstille egen nysgjerrighet. Da sender jeg heller en særs skuffet e-post til Redd Barna.

Det finnes heldigvis nok av andre organisasjoner å velge mellom.

• Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, pøbelsara skrev:

Å herrefred. Redd Barna bruker barneeksponerende CBE til å reklamere for arbeidet sitt? Nå ble jeg faktisk veldig overrasket - og ganske sjokkert. Snakker ikke marekdsavdelingen med fagavdelingene? De som kjører på med nettvettkampanjer og ønsker å styrke barns rettssikkerhet og annen sikkerhet på nettet bruker en kommersiell SoMe-aktør med mer enn 30 000 googletreff på sine mindreårige ikke-samtykkekompetente barn? Dette er  jo helt krise for dem.

https://www.reddbarna.no/vaart-arbeid/barns-rettigheter/barnekonvensjonen

Til å grine av..

• Liker 39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pussig observasjon når jeg scroller nedover på Facebooksiden til CBE: "Godhets-Caroline" har glatt hår og stirrer tankefullt ut i lufta, mens ellers er det krøller eller lignende som gjelder. Nytt image på gang?

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva er sjansen for at CBE har gitt Redd Barna gratis reklame? Det er det eneste scenariet som kan stoppe meg fra å flytte min faste avtale over til Unicef.

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, MissLucy skrev:

hvis det er slik at Redd Barna er med å støtte opp under rosablogging gjennom å plassere reklame der, så er jeg så skuffet at jeg vet ikke hva jeg skal gjøre.  Flytte de faste bidragene til en annen organisasjon kanskje.

4 minutter siden, Revenge o'Cavatina skrev:

Sorry. Jeg gir ikke bloggen klikk kun for å tilfredsstille egen nysgjerrighet. Da sender jeg heller en særs skuffet e-post til Redd Barna.

Det finnes heldigvis nok av andre organisasjoner å velge mellom.

Det er denne innsamlingen her Redd Barna har fått CBE til å reklamere for:
https://www.facebook.com/donate/417321202504541/

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillesnøfnugg

Å herlighet, her har virkelig redd barna tabbet seg ut. Det er virkelig så feil på mange nivåer.  For det første å bruke denne bloggeren som bryter barnas rettigheter flere ganger i uka for penger. For det andre, det etiske aspektet her er så totalt fraværende med tanke på hvem de samarbeider med. Jeg er faktisk sjokkert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, MissLucy said:

hvis det er slik at Redd Barna er med å støtte opp under rosablogging gjennom å plassere reklame der, så er jeg så skuffet at jeg vet ikke hva jeg skal gjøre.  Flytte de faste bidragene til en annen organisasjon kanskje.

Ja, uffameg så grusomt at Caroline kan bidra til at barn kan få det bedre eller overleve ved hjelp av bloggen og de hun når. Best å boikotte hele Redd Barna nå og sende klagebrev, slik at alle de stakkars barna slipper å motta hjelp fra akkurat denne forferdelige bloggeren. Tror også de foretrekker å sulte og fryse pga. prinsipp.

Det viktigste er tydeligvis ikke at de får hjelp, men at bloggeren ikke skal få kred.
Det er til å grine av!

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, lillesnøfnugg skrev:

Å herlighet, her har virkelig redd barna tabbet seg ut. Det er virkelig så feil på mange nivåer.  For det første å bruke denne bloggeren som bryter barnas rettigheter flere ganger i uka for penger. For det andre, det etiske aspektet her er så totalt fraværende med tanke på hvem de samarbeider med. Jeg er faktisk sjokkert.

jeg synes dette hadde vært problematisk også om CBE IKKE brøt barnekonvensjonen på ukentlig basis. Hun er et gjennomgående dårlig forbilde, og jeg ser på alle som kjøper reklame hos henne som medvirkere til å finansiere virksomheten hennes. Uten reklameinntekter, ingen influencer. Den sammenhengen gjør dette problematisk uansett hvor godt det konkrete formålet er.

• Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
2 minutter siden, Nebel86 skrev:

Ja, uffameg så grusomt at Caroline kan bidra til at barn kan få det bedre eller overleve ved hjelp av bloggen og de hun når. Best å boikotte hele Redd Barna nå og sende klagebrev, slik at alle de stakkars barna slipper å motta hjelp fra akkurat denne forferdelige bloggeren. Tror også de foretrekker å sulte og fryse pga. prinsipp.

Det viktigste er tydeligvis ikke at de får hjelp, men at bloggeren ikke skal få kred.
Det er til å grine av!

ja, for det finnes bare 1 eneste organisasjon som hjelper barn i nød - det er INGEN andre vi kan hjelpe gjennom istedet 🙄

• Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt rart at CBE bruker bikkja i nyeste innlegget sitt om Redd barna. Mens hun ellers er så villig til å bruke dem som utstillingsdokker på SOME. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting jeg stusser på er måten de skal velge de som skal få hjelp. De skal lese masse brev, for å så sjekke alle SOME kanaler og skattelister. Blir dette informert om når man søker?

Her syns jeg at man kunne ha samarbeidet med de i kommunen som allerede har kontakt med de som trenger hjelpen. Anonymt, selvfølgelig.

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...