Gjest LeiaO Skrevet 1. desember 2019 #12021 Del Skrevet 1. desember 2019 (endret) Viktig å få opp julelys mot sponset hjelp. Det virker som "Omvendt Julenisse" mottar mye spons som ikke går til formålet. Dette er postet av samarbeidspartneren til Caroline Berg Eriksen - https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=3077725335786062&id=1412391232319489 Endret 1. desember 2019 av LeiaO Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleSnupp Skrevet 1. desember 2019 #12022 Del Skrevet 1. desember 2019 Jeg skjønner at veldedige organisasjoner har et reklamebudsjett og hele den pakka der, men jeg får så bismak når jeg ser de bruker bloggere som fronter et kjøpehysteri uten sidestykke. Hva med å bruke noen mer troverdige? Jeg er sikker på at Redd Barna hadde fått både Kronprinsparet eller Prinsesse Ingrid til å stilt opp til en videosnutt på IG gratis til og med. Bare noen andre som brydde seg om mer enn sin egen navle. 31 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg pøbelsara Skrevet 1. desember 2019 Populært innlegg #12023 Del Skrevet 1. desember 2019 Å herrefred. Redd Barna bruker barneeksponerende CBE til å reklamere for arbeidet sitt? Nå ble jeg faktisk veldig overrasket - og ganske sjokkert. Snakker ikke marekdsavdelingen med fagavdelingene? De som kjører på med nettvettkampanjer og ønsker å styrke barns rettssikkerhet og annen sikkerhet på nettet bruker en kommersiell SoMe-aktør med mer enn 30 000 googletreff på sine mindreårige ikke-samtykkekompetente barn? Dette er jo helt krise for dem. 66 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissLucy Skrevet 1. desember 2019 Forfatter #12024 Del Skrevet 1. desember 2019 1 minutt siden, pøbelsara skrev: Å herrefred. Redd Barna bruker barneeksponerende CBE til å reklamere for arbeidet sitt? Nå ble jeg faktisk veldig overrasket - og ganske sjokkert. Snakker ikke marekdsavdelingen med fagavdelingene? De som kjører på med nettvettkampanjer og ønsker å styrke barns rettssikkerhet og annen sikkerhet på nettet bruker en kommersiell SoMe-aktør med mer enn 30 000 googletreff på sine mindreårige ikke-samtykkekompetente barn? Dette er jo helt krise for dem. lenke? 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleSnupp Skrevet 1. desember 2019 #12025 Del Skrevet 1. desember 2019 Hva vi har sett av produktplassering/reklame den siste måneden.. Redd barna Rømmesild Nissehus Omvendt julenisse Hair Lust Nakdfashion Posterstore Foreo Dukkehus Hardangerbestikk Fotoknudsen goodiebox Kremmerhuset Netfit Partyking bara sportswear sponset frisør sponset negler bastiste tørrsjampo Coverbrands Barnehagenett.no Bertel O. Steen Sånn lett oppsummert, så var det vel november måned.. 42 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skrottefar Skrevet 1. desember 2019 #12026 Del Skrevet 1. desember 2019 Akkurat nå, MissLucy skrev: lenke? Nyeste innlegget på bloggen til CBE 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg MissLucy Skrevet 1. desember 2019 Forfatter Populært innlegg #12027 Del Skrevet 1. desember 2019 hvis det er slik at Redd Barna er med å støtte opp under rosablogging gjennom å plassere reklame der, så er jeg så skuffet at jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Flytte de faste bidragene til en annen organisasjon kanskje. 50 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rev. Revenge Skrevet 1. desember 2019 #12028 Del Skrevet 1. desember 2019 Sorry. Jeg gir ikke bloggen klikk kun for å tilfredsstille egen nysgjerrighet. Da sender jeg heller en særs skuffet e-post til Redd Barna. Det finnes heldigvis nok av andre organisasjoner å velge mellom. 31 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleSnupp Skrevet 1. desember 2019 #12029 Del Skrevet 1. desember 2019 7 minutter siden, pøbelsara skrev: Å herrefred. Redd Barna bruker barneeksponerende CBE til å reklamere for arbeidet sitt? Nå ble jeg faktisk veldig overrasket - og ganske sjokkert. Snakker ikke marekdsavdelingen med fagavdelingene? De som kjører på med nettvettkampanjer og ønsker å styrke barns rettssikkerhet og annen sikkerhet på nettet bruker en kommersiell SoMe-aktør med mer enn 30 000 googletreff på sine mindreårige ikke-samtykkekompetente barn? Dette er jo helt krise for dem. https://www.reddbarna.no/vaart-arbeid/barns-rettigheter/barnekonvensjonen Til å grine av.. 39 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minimymlen Skrevet 1. desember 2019 #12030 Del Skrevet 1. desember 2019 Pussig observasjon når jeg scroller nedover på Facebooksiden til CBE: "Godhets-Caroline" har glatt hår og stirrer tankefullt ut i lufta, mens ellers er det krøller eller lignende som gjelder. Nytt image på gang? 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissLucy Skrevet 1. desember 2019 Forfatter #12031 Del Skrevet 1. desember 2019 hva er sjansen for at CBE har gitt Redd Barna gratis reklame? Det er det eneste scenariet som kan stoppe meg fra å flytte min faste avtale over til Unicef. 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skrottefar Skrevet 1. desember 2019 #12032 Del Skrevet 1. desember 2019 6 minutter siden, MissLucy skrev: hvis det er slik at Redd Barna er med å støtte opp under rosablogging gjennom å plassere reklame der, så er jeg så skuffet at jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Flytte de faste bidragene til en annen organisasjon kanskje. 4 minutter siden, Revenge o'Cavatina skrev: Sorry. Jeg gir ikke bloggen klikk kun for å tilfredsstille egen nysgjerrighet. Da sender jeg heller en særs skuffet e-post til Redd Barna. Det finnes heldigvis nok av andre organisasjoner å velge mellom. Det er denne innsamlingen her Redd Barna har fått CBE til å reklamere for: https://www.facebook.com/donate/417321202504541/ 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lillesnøfnugg Skrevet 1. desember 2019 #12033 Del Skrevet 1. desember 2019 Å herlighet, her har virkelig redd barna tabbet seg ut. Det er virkelig så feil på mange nivåer. For det første å bruke denne bloggeren som bryter barnas rettigheter flere ganger i uka for penger. For det andre, det etiske aspektet her er så totalt fraværende med tanke på hvem de samarbeider med. Jeg er faktisk sjokkert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nebel86 Skrevet 1. desember 2019 #12034 Del Skrevet 1. desember 2019 4 minutter siden, MissLucy said: hvis det er slik at Redd Barna er med å støtte opp under rosablogging gjennom å plassere reklame der, så er jeg så skuffet at jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Flytte de faste bidragene til en annen organisasjon kanskje. Ja, uffameg så grusomt at Caroline kan bidra til at barn kan få det bedre eller overleve ved hjelp av bloggen og de hun når. Best å boikotte hele Redd Barna nå og sende klagebrev, slik at alle de stakkars barna slipper å motta hjelp fra akkurat denne forferdelige bloggeren. Tror også de foretrekker å sulte og fryse pga. prinsipp. Det viktigste er tydeligvis ikke at de får hjelp, men at bloggeren ikke skal få kred. Det er til å grine av! 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg pøbelsara Skrevet 1. desember 2019 Populært innlegg #12035 Del Skrevet 1. desember 2019 Det er en veldig fin aksjon - som jeg allerede har gitt penger til. Men hvis de har betalt for den reklamen hos CBE har de et alvorlig troverdighetsproblem. De jobber med nettvett og barns rettigheter. Hvis CBE har donert reklame for dem, er det OK, men kanskje merkelig, all den tid hun ikke akkurat står inne for de de jobber for. Men hvis de bruker av donerte midler til å betale henne for å reklamere, er dt virkelig skivebom, altså. 61 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissLucy Skrevet 1. desember 2019 Forfatter #12036 Del Skrevet 1. desember 2019 1 minutt siden, lillesnøfnugg skrev: Å herlighet, her har virkelig redd barna tabbet seg ut. Det er virkelig så feil på mange nivåer. For det første å bruke denne bloggeren som bryter barnas rettigheter flere ganger i uka for penger. For det andre, det etiske aspektet her er så totalt fraværende med tanke på hvem de samarbeider med. Jeg er faktisk sjokkert. jeg synes dette hadde vært problematisk også om CBE IKKE brøt barnekonvensjonen på ukentlig basis. Hun er et gjennomgående dårlig forbilde, og jeg ser på alle som kjøper reklame hos henne som medvirkere til å finansiere virksomheten hennes. Uten reklameinntekter, ingen influencer. Den sammenhengen gjør dette problematisk uansett hvor godt det konkrete formålet er. 37 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissLucy Skrevet 1. desember 2019 Forfatter #12037 Del Skrevet 1. desember 2019 2 minutter siden, Nebel86 skrev: Ja, uffameg så grusomt at Caroline kan bidra til at barn kan få det bedre eller overleve ved hjelp av bloggen og de hun når. Best å boikotte hele Redd Barna nå og sende klagebrev, slik at alle de stakkars barna slipper å motta hjelp fra akkurat denne forferdelige bloggeren. Tror også de foretrekker å sulte og fryse pga. prinsipp. Det viktigste er tydeligvis ikke at de får hjelp, men at bloggeren ikke skal få kred. Det er til å grine av! ja, for det finnes bare 1 eneste organisasjon som hjelper barn i nød - det er INGEN andre vi kan hjelpe gjennom istedet 🙄 36 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg pøbelsara Skrevet 1. desember 2019 Populært innlegg #12038 Del Skrevet 1. desember 2019 (endret) 8 minutter siden, Nebel86 skrev: Ja, uffameg så grusomt at Caroline kan bidra til at barn kan få det bedre eller overleve ved hjelp av bloggen og de hun når. Best å boikotte hele Redd Barna nå og sende klagebrev, slik at alle de stakkars barna slipper å motta hjelp fra akkurat denne forferdelige bloggeren. Tror også de foretrekker å sulte og fryse pga. prinsipp. Det viktigste er tydeligvis ikke at de får hjelp, men at bloggeren ikke skal få kred. Det er til å grine av! Nei, nå må du lese hva som skrives her. Jeg mener at Redd BArna IKKE skal bruke innsamlede midler til å betale noen som eksponerer barn. Redd barna arbeider for å styrke barns rettigheter. De bør ha litt integritet. Hvis dette er donert reklame fra CBE, er det greit - da skal hun få masse kred fra meg. Da håper jeg også at det betyr en kursendring i forhold til egne barn hos henne. Har redd barna betalt for dette, er det bare rett og slett ikke greit. Jeg synes det er rart at du ikke ser hva hun gjør med barna sine, @Nebel86. Alle som vet noe om SoMe-Norge, vet hvem de barna er - og det er virkelig ikke greit. Hvorfor kan ikke små barn får ha privatlivet sitt i fred? jeg fatter ikke at du kan synes det er greit at små barn skal være innhold i foreldrenes kommersielle some. Endret 1. desember 2019 av pøbelsara 52 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Monimoni Skrevet 1. desember 2019 #12039 Del Skrevet 1. desember 2019 Det er litt rart at CBE bruker bikkja i nyeste innlegget sitt om Redd barna. Mens hun ellers er så villig til å bruke dem som utstillingsdokker på SOME. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Liver Skrevet 1. desember 2019 #12040 Del Skrevet 1. desember 2019 En ting jeg stusser på er måten de skal velge de som skal få hjelp. De skal lese masse brev, for å så sjekke alle SOME kanaler og skattelister. Blir dette informert om når man søker? Her syns jeg at man kunne ha samarbeidet med de i kommunen som allerede har kontakt med de som trenger hjelpen. Anonymt, selvfølgelig. 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå