Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

Frua har visst hatt så voldsomt med migrene i dag, at hun har ikke engang greid å redd opp sengen 😮 Samtidig sier hun at hun har jobbet litt da, og viser pc'n som ligger i senga. Helt greit å være syk en dag eller flere, men ikke kom å si at man har migrene og fortsatt greier å sitte foran en pc skjerm og jobbe! Har man skikkelig migrene, så greier man nemlig ikke det!

Grunnen til "migrenen" var visst stress....

• Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, Minnie Mus skrev:

Frua har visst hatt så voldsomt med migrene i dag, at hun har ikke engang greid å redd opp sengen 😮 Samtidig sier hun at hun har jobbet litt da, og viser pc'n som ligger i senga. Helt greit å være syk en dag eller flere, men ikke kom å si at man har migrene og fortsatt greier å sitte foran en pc skjerm og jobbe! Har man skikkelig migrene, så greier man nemlig ikke det!

Jeg "håper" hun har migrene, ikke at jeg ønsker det på NOE levende vesen, men hvis hun faktisk har det så kunne hun skrevet litt om feks hva som hjelper henne så hun kan sitte litt med dataen selv under et anfall. Hvis hun ikke har migrene, og som mange andre kaller all slags litt vond hodepine for migrene, er det utrolig dumt å kalle det migrene, det er med på å spre feiloppfatning at migrene ikke er sååå ille som en skal ha det til, siden hun satt i senga med dataen. 

• Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillesnøfnugg
4 timer siden, Ultiva skrev:

Dette er argumenter som CBE stadig gjentar under sine bursdagsbonanza-innlegg. At det er forskjell på folk, er noe hun mener er svært viktig at barna får inn i hodet så fort som mulig.

https://imgur.com/a/qQoDRF2

Her f eks, forklarer CBE viktigheten av at foreldre med begrensede budsjett setter seg ned med småbarna sine og forklarer at de som familie rett og slett ikke har råd, etter at barna har vært i barnehagevenninnens elleville 3 års bursdagsbonanza og dermed ønsker seg en liknende bursdag selv.

Hvis man ser denne usmakelige kommentaren sammen med prosjekt «omvendt julenisse», så tenker jeg at noen mangler skamvett.

Endret av lillesnøfnugg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Stjernekikkeren said:

Jeg "håper" hun har migrene, ikke at jeg ønsker det på NOE levende vesen, men hvis hun faktisk har det så kunne hun skrevet litt om feks hva som hjelper henne så hun kan sitte litt med dataen selv under et anfall. Hvis hun ikke har migrene, og som mange andre kaller all slags litt vond hodepine for migrene, er det utrolig dumt å kalle det migrene, det er med på å spre feiloppfatning at migrene ikke er sååå ille som en skal ha det til, siden hun satt i senga med dataen. 

Jeg har en venninne som sliter med migrene, og jeg kan love deg at hun ikke greier å ligge i senga og stirre på en pc. Hun greier knapt å røre seg, tåler ikke lys og kaster opp. Dessuten går det som regel ikke over i løpet av en dag. Har av og til skikkelig hodepine jeg også, såpass at jeg blir kvalm, men det er IKKE migrene. Selv med vanlig hodepine, er det forferdelig slitsomt å sitte foran en skjerm

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Ultiva skrev:

Dette blir bare enda et "la dem spise kake"-øyeblikk. De har blitt helt kostnadsblinde i sin iver etter å pushe produkter og å tjene penger. Med CBEs utvalgte inventar så koster dette bleke lille dukkehuset over 5000 kroner! 😱

CBE har flere ganger skrevet at det er sunt for barn å se at det er forskjell på folk. At barn må lære seg at noen er rike mens andre er fattige. Men stort mer usmakelig enn dette kan man vel ikke bli som profesjonell påvirker. Snakk om å dyrke klasseforskjeller og å bidra til et økende gap! 

Spørs om ikke pipen hadde hatt en annen lyd om det hadde vært den andre veien. Lett å sitte på sin høye hest og se ned på andre. 

• Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

20 minutter siden, Minnie Mus skrev:

Stressutløst migrene er ikke uvanlig, og det er også stor forskjell på hvor lenge migreneanfall varer. Noen har anfall som er over på noen timer, andre kan vare i flere døgn.

Å jobbe på PC mens et anfall pågår er nok derimot ikke så lett å få til etter min erfaring i hvert fall. Et mørkt rom og en bøtte er mer standard. Men jeg har ikke lest innlegget og vet ikke hvordan hun formulerer seg. Synes imidlertid ikke det er noen grunn til å spekulere i at diagnosen ikke er korrekt.

• Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg har migrene må jeg ligge i mørkt rom, klarer såvidt å stå på beina, alt av skjerm må vekk og mannen må bare klare seg uten meg. Barna kan ikke komme inn på rommet pga lys og lyd.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, Lana01 skrev:

Hvis du hadde sitert hele innlegget snakker hun om at ingen bursdager er like da noen feirer på lekeland. trampoline parker osv, Hun har et poeng med at vi som foreldre må lære barna at folk er forskjellige. Dette gjelder alt i oppveksten. Barn i ulike hjem har ulike regler, og barn i ulike familier har ulike feiringer .m.m  Det vil alltid være noen som feirer i bowlinghallen eller på lekeland, mens andre ikke vil ha råd., urettferdig kanskje ,, men det er realiteten. Mine barn har vært på mange ulike feiringer, og har alltid vært like fornøyde, Har et inntrykk av at de fleste barn synes bursdag er gøy uansett hva slags feiring.; Det er fornuftig å snakke med barnet , når spørsmålene kommer, om ulikheter, ulike regler i ulike hjem osv Ut fra barnets alder selvfølgelig og med respekt for andre. 

Da sønnen min var fem hadde jeg kjøpt en skikkelig fin Ralph Lauren skjorte til ham, jeg husker at en venninne sa veldig pent til meg da: tenker du på at dere kan bli sånne som skaper merkepress på skolen? At de andre barna som aldri har tenkt på dyre merkeklær vil ha det fordi Ole får det og at de som ikke har råd til det kan føle seg mindre fordi de ikke har råd? Jeg må med skam innrømme at jeg ikke hadde tenkt på det, men det ble en voldsom tankevekker for meg! Etter det ble det stort sett cubus på mine barn også, jeg ville ALDRI være bekjent av å få andre til å føle seg fattige... og joda, vi hadde fint hatt råd til kun merkeklær til barna!

• Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan virkelig ikke diskutere andres migrene, og sammenlignrmed egen. La oss slippe side opp og side ned om hvordan den enkelte her inne har det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillesnøfnugg
5 minutter siden, Pås skrev:

Da sønnen min var fem hadde jeg kjøpt en skikkelig fin Ralph Lauren skjorte til ham, jeg husker at en venninne sa veldig pent til meg da: tenker du på at dere kan bli sånne som skaper merkepress på skolen? At de andre barna som aldri har tenkt på dyre merkeklær vil ha det fordi Ole får det og at de som ikke har råd til det kan føle seg mindre fordi de ikke har råd? Jeg må med skam innrømme at jeg ikke hadde tenkt på det, men det ble en voldsom tankevekker for meg! Etter det ble det stort sett cubus på mine barn også, jeg ville ALDRI være bekjent av å få andre til å føle seg fattige... og joda, vi hadde fint hatt råd til kun merkeklær til barna!

Nettopp! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Liten eller ingen utdanning i kombinasjon med liten eller ingen input og Feedback  i løpet av  arbeidsdagen, gjør at refleksjonsevnen avtar virker det som. I mange yrker er det stadig mulighet til kursing eller etterutdanning, og uansett yrke har vel de fleste faglige diskusjoner i løpet av en arbeidsuke. Utviklende har jeg hørt...!

• Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
1 time siden, Minnie Mus skrev:

Kan jo godt hende hun hadde migrene, ble bedre, jobbet litt, - og så instet seg selv.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Aricia skrev:

Stressutløst migrene er ikke uvanlig, og det er også stor forskjell på hvor lenge migreneanfall varer. Noen har anfall som er over på noen timer, andre kan vare i flere døgn.

Å jobbe på PC mens et anfall pågår er nok derimot ikke så lett å få til etter min erfaring i hvert fall. Et mørkt rom og en bøtte er mer standard. Men jeg har ikke lest innlegget og vet ikke hvordan hun formulerer seg. Synes imidlertid ikke det er noen grunn til å spekulere i at diagnosen ikke er korrekt.

Hun sa ikke at hun jobbet mens hun hadde migrene. Ligger på instastory. Hun sa hun hadde ligget i sengen med migrene, "men nå er jeg bedre". Så filmet hun sengen og sa hun ikke hadde redd sengen, og "der er pc-en min, jeg har fått jobbet litt da"

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det dukkehuset til 3000 kroner var utrolig kjedelig. Hvorfor er mye av det hun reklamerer for til barn egentlig noe som passer bedre til en voksen? Ser aldri noen farger i det huset. Alt er bare blekt og klassisk. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det innafor å først skrive et umerket innlegg hvor mye fokus er på gult skjørt, både hos frua og modern, for så å legge ut annonselenker til samme skjørtet på  insta dagen etter? Modern gikk vel for øvrig kledd i både skjørt og genser som dukker opp på annonselenken... sånn helt tilfeldig...

• Liker 47
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...