Gå til innhold

carolinebergeriksen.no


MissLucy

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, lillesnøfnugg skrev:

Det er ingenting som er overlatt til tilfeldighetene så det var nok ikke det. Og når alle i familien bidrar til å opprettholde Venninne forholdet som denne bloggeren bruker som salgsfremmende triks, så må nok mamma det.

Spesielt. Jeg hadde vært flau om jeg og mamma kom i samme klær, men hadde det skjedd hadde jeg sikkert tatt bilde av det for å vise selvironi 😉 Trodde egentlig de fleste synes det var flaut å komme i like klær som andre (men mindre det er mor og datter som matcher, brudepiker, osv). 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest lillesnøfnugg
1 time siden, Lady T skrev:

Om de leser denne bloggen aner jeg ikke, men jeg ser på Instagram at flere av mine instavenner følger henne. De har veldig lik stil og like «perfekt» Instagram og like overdådige barnebursdager osv som CBE, bare at de har privat profil. 

Så rart..jeg bor i en av Norges rikeste kommuner og mange pengesterke mennesker her. Vi feirer bursdager med flere, og har Max 50 kr i gave. Det er fordi det er solidarisk og inkluderende. Det er ingen her som har behov for å flashe penger på den måten denne «nyrike russer» bloggeren gjør. Det gjelder forsåvidt flere av bloggerne. Også de som ikke har så mye penger og hvor barna står for inntjeningen. 

Endret av lillesnøfnugg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg undrer om det er noen flere som inviterer foreldrene/svigers på middag, tar på seg finstasen, prøver å se så sofistikerte ut, men nipplene, dem skal flashes til alle penga! SÅ ekkelt. 

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, lillesnøfnugg skrev:

Så rart..jeg bor i en av Norges rikeste kommuner og mange pengesterke mennesker her. Vi feirer bursdager med flere, og har Max 50 kr i gave. Det er fordi det er solidarisk og inkluderende. Det er ingen her som har behov for å flashe penger på den måten denne «nyrike russer» bloggeren gjør. Det gjelder forsåvidt flere av bloggerne. 

Jeg bor ikke i en rik kommune. Jeg har helt vanlige barnebursdager, så jeg skjønner det ikke, men likevel ser jeg jo at flere av de jeg kjenner («kjenner») er sånn. Feks nå til Halloween hadde noen av de forvandlet hele huset og stylet til Halloweenfest. Jeg hadde satt en gresskarlykt på trappa 😅 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jonas Bie
3 minutter siden, Felis skrev:

Er det ingen som har spurt hvor skjørtene er fra enda? Jeg tipper Zara. Eventuelt HM eller BikBok...

Det kommer nok! ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

41 minutter siden, lillesnøfnugg skrev:

Så rart..jeg bor i en av Norges rikeste kommuner og mange pengesterke mennesker her. Vi feirer bursdager med flere, og har Max 50 kr i gave. Det er fordi det er solidarisk og inkluderende. Det er ingen her som har behov for å flashe penger på den måten denne «nyrike russer» bloggeren gjør. Det gjelder forsåvidt flere av bloggerne. 

Jeg har observert noe lignende, men mener å kunne se en forskjell mellom "gamle" og "nye" penger. De med "gamle" penger flasher det minimalt og er solidariske og inkluderende, mens de med "nye" mye oftere er i nyrik russer-kategorien. I tillegg virker det til at høy akademisk utdannelse gir mer solidaritet og lavere forbruk. 

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillesnøfnugg
5 minutter siden, Inocybe skrev:

Jeg har observert noe lignende, men mener å kunne se en forskjell mellom "gamle" og "nye" penger. De med "gamle" penger flasher det minimalt og er solidariske og inkluderende, mens de med "nye" mye oftere er i nyrik russer-kategorien. I tillegg virker det til at høy akademisk utdannelse gir mer solidaritet og lavere forbruk. 

Jeg er helt enig 👏🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Felis skrev:

Er det ingen som har spurt hvor skjørtene er fra enda? Jeg tipper Zara. Eventuelt HM eller BikBok...

Bare vent, det er nok «mange som spør!» 😊

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Inocybe skrev:

Jeg har observert noe lignende, men mener å kunne se en forskjell mellom "gamle" og "nye" penger. De med "gamle" penger flasher det minimalt og er solidariske og inkluderende, mens de med "nye" mye oftere er i nyrik russer-kategorien. I tillegg virker det til at høy akademisk utdannelse gir mer solidaritet og lavere forbruk. 

Jeg har observert det samme. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Inocybe skrev:

Jeg har observert noe lignende, men mener å kunne se en forskjell mellom "gamle" og "nye" penger. De med "gamle" penger flasher det minimalt og er solidariske og inkluderende, mens de med "nye" mye oftere er i nyrik russer-kategorien. I tillegg virker det til at høy akademisk utdannelse gir mer solidaritet og lavere forbruk. 

Jepp, eg bur i eit område med ein del «gamle» pengar, og det er lite ekstravaganse blant dei som har budd her i generasjonar. Eg ser likevel at det vert meir og meir flashing, eg har budd i «the suburbs» (typisk kvite, øvre middelklasse) i USA og ser at det er enkelte grupperingar her i Norge som tek etter same stilen som der, ganske sikkert påvirka av realityserier og sosiale medier. Me budde heldigvis ikkje så lenge i det området der, det var så overfladisk og så stort statusjag at for ein traust, halvveis vestlending som meg vart det skikkeleg kulturkrasj (dette var rundt årtusenskiftet). Mange av aktørane i influenser-Norge minner meg veldig om den type personar eg traff på der, fasade og det å framstå som perfekt utad var det aller viktigaste.

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Inocybe skrev:

Jeg har observert noe lignende, men mener å kunne se en forskjell mellom "gamle" og "nye" penger. De med "gamle" penger flasher det minimalt og er solidariske og inkluderende, mens de med "nye" mye oftere er i nyrik russer-kategorien. I tillegg virker det til at høy akademisk utdannelse gir mer solidaritet og lavere forbruk. 

Det stemmer at dette er jenter/damer som kommer fra helt vanlige familier med helt ordinær økonomi, men som har en mann som tjener veldig bra med penger. Men det er jo egentlig samme det, poenget er at det er mange husmødre som kjøper mange av de samme tingene som CBE.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Lady T skrev:

Det stemmer at dette er jenter/damer som kommer fra helt vanlige familier med helt ordinær økonomi, men som har en mann som tjener veldig bra med penger. Men det er jo egentlig samme det, poenget er at det er mange husmødre som kjøper mange av de samme tingene som CBE.

Vi er nesten enige :). Jeg har ikke observert så veldig mange "CBE-typer" her men noen få er det muligvis. Jeg har ikke inntrykk av at CBE er et forbilde for de som ønsker å framstå som rike og suksessfulle. Tror Vixen-beskrivelsen guilty pleasure er spot on i dette tilfellet. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tråden er ryddet for brukerdebatt, spekulasjoner, latterliggjøring, persondebatt og svar til dette. 

Sol, admin.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Inocybe skrev:

Vi er nesten enige :). Jeg har ikke observert så veldig mange "CBE-typer" her men noen få er det muligvis. Jeg har ikke inntrykk av at CBE er et forbilde for de som ønsker å framstå som rike og suksessfulle. Tror Vixen-beskrivelsen guilty pleasure er spot on i dette tilfellet. 

Aner ikke om de har henne som forbilde 😅 Men de er samme typen. Ikke et hårstrå som ligger feil 😏  De har herskapelige hus, hytter, tesla, ferier til Dubai og jada. Det ser veldig idyllisk ut på insta 😜

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Lady T skrev:

Aner ikke om de har henne som forbilde 😅 Men de er samme typen. Ikke et hårstrå som ligger feil 😏  De har herskapelige hus, hytter, tesla, ferier til Dubai og jada. Det ser veldig idyllisk ut på insta 😜

Ja det er dessverre mange som i likhet med CBE mener at fasade betyr alt 😞

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er det lov å diskutere stilen hennes eller blir man stemplet som en sur KG-kjerring da?

Syns skjørtet i det siste innlegget er fint i seg selv, men jeg syns moren hennes stylet det bedre. Syns ofte Caroline prøver for hardt ift antrekkene hennes, de har ikke helt den effortless-looken over seg, hun prøver for hardt rett og slett. Tror ikke hun helt har forstått ordtaket less is more. Et eks er de nye knehøyde bootsene hennes (fra Zara?), syns ikke det er noe fint med buksene stappet oppi dem, blir veldig rotete og too much. 

Det Gucci-belte bruker hun også til alle antrekk. 

Endret av Breakeven
  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, Lady T skrev:

Aner ikke om de har henne som forbilde 😅 Men de er samme typen. Ikke et hårstrå som ligger feil 😏  De har herskapelige hus, hytter, tesla, ferier til Dubai og jada. Det ser veldig idyllisk ut på insta 😜

Rett skal være rett, jeg tror CBE.no har uttalt seg negativt om Dubaiferie-sponsing. (Noen som husker bedre enn meg? De har iallfall ikke vært der, så vidt jeg vet.) Derimot har de investert der:

«Paret eier aksjer i eiendomsselskapet Dubai Real Development Holding as med en anskaffelseskost på 60.000 kroner. Markedsverdien på disse hadde i 2018 nesten blitt halvert til 32.000 kroner.»

https://www.dn.no/medier/caroline-berg-eriksen/lars-kristian-eriksen/influenser/caroline-berg-eriksens-omsetning-falt-med-15-millioner-kroner/2-1-627850

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Kollontaj skrev:

Rett skal være rett, jeg tror CBE.no har uttalt seg negativt om Dubaiferie-sponsing. (Noen som husker bedre enn meg? De har iallfall ikke vært der, så vidt jeg vet.) Derimot har de investert der:

«Paret eier aksjer i eiendomsselskapet Dubai Real Development Holding as med en anskaffelseskost på 60.000 kroner. Markedsverdien på disse hadde i 2018 nesten blitt halvert til 32.000 kroner.»

https://www.dn.no/medier/caroline-berg-eriksen/lars-kristian-eriksen/influenser/caroline-berg-eriksens-omsetning-falt-med-15-millioner-kroner/2-1-627850

Det kan godt hende. Jeg verken leser bloggen hennes eller følger henne på insta. Får med meg bare små glimt om henne 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det alkohol i skjult reklame, igjen? Først skriver hun om middagen med bilder av et dekket bord og Lars Kristian Eriksen skjenker alkohol i glass. I neste innlegg nye bilder av bordet hvor det viser seg at hun reklamerer for bestikket. Kommer ikke disse to innleggene i feil rekkefølge og bruk av alkohol i reklame er forbudt? 

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...