Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

28 minutter siden, Kollontaj skrev:

Det er jo ikke snakk om hva unger trenger eller ikke, men at Treasures drar inn penger på reklame. 

Nettopp, det handler jo ikke om hva barna vil ha og trenger i disse tingene, det er snakk om pengene treasures tjener på å reklamere for det. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

32 minutter siden, Kollontaj skrev:

Det er jo ikke snakk om hva unger trenger eller ikke, men at Treasures drar inn penger på reklame. 

Det er nettopp sånn det har blitt, Fru og Herr CBE er blitt så pengegriske at de gjør hva som helst for å generere klikk og få inntekter at de gladelig eksponerer barna for hva det er verdt, og nåde de som kritiserer de, da blir det psychobitch much, selvopptattheten er det som råder i den heimen, og forbruksbonanzaen er mer regelen enn unntaket

• Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Halle-Palle skrev:

Ser at hun reklamerer for et dukkehus. Har de ikke allerede et stort dukkehus fra tidligere reklame? 

Trenger virkelig barna hvert sitt hus til tusenvis av kroner?

Ja, jeg husker hun viste frem et svært dukkehus på bloggen en gang. Men du vet, et dukkehus er ikke nok for dem. Og koster det virkelig 3000 kroner? Det er jo galskap. 

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Surikatt skrev:

Ja, jeg husker hun viste frem et svært dukkehus på bloggen en gang. Men du vet, et dukkehus er ikke nok for dem. Og koster det virkelig 3000 kroner? Det er jo galskap. 

Jeg lurer virkelig på hvem som faktisk kjøper de tingene, målgruppen er jo kjøpesterke kvinner med høy utdannelse, men de kvinnene jeg kjenner som faller i den kategorien ville aldri vurdert å kjøpe et tilfeldig dukkehus til flere tusen kroner til barna sine. De arrangerer heller ikke sknnsyke bursdager og festligheter med helium ballonger, dyr pynt og tilbehør, så hvem er det egentlig som slår til på de reklamene? 

• Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Surikatt skrev:

Eldste har tidligere stilt opp i sponset innlegg med stort dukkehus ja. En ting er at huset koster 3000, som er galskap, men "interiøret" og bamsene hun har fylt opp med koster og et par tusen sikkert. Over 200kr bare for det strykebrettet ser jeg 🙃

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva jeg blir trist av når jeg ser bildene fra det første dukkehuset er at det er helt tydelig satt frem lysbokser. Man får ikke slikt lys bare ved taklampen. Dette er så iscenesatt så det holder! Og ungen vet ingenting om det... det gir klikk... på hennes regning liksom...

• Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo mer jeg følger med på denne bloggen jo mer takknemlig blir jeg for å ikke leve et liv slik de gjør. Alt er jo falskt. Det MÅ være slitsomt å leve slik.

• Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Hilde444 skrev:

Jo mer jeg følger med på denne bloggen jo mer takknemlig blir jeg for å ikke leve et liv slik de gjør. Alt er jo falskt. Det MÅ være slitsomt å leve slik.

Bloggen er framstilt falskt, men hvordan kan du mene at livet hennes er falskt. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må flire litt når noen hevder at mindre reklame på bloggen betyr at de har færre, men bedre betalte, jobber. Samtidig prøver frua og overbevise sine høyt utdannede, kjøpesterke lesere om at Zara er favorittmerker hennes. Så glad er hun i den billige polyesterdritten at hun skriver innlegg etter innlegg om plagg som hun hevder å ha kjøpt der. Seriøst? Til og med beryktede Anne Brith legger ut bilder av seg selv i bluser fra Zara med unnskyldningen: Mange har spurt.. Er det der CBE legger lista nå?

• Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Klink skrev:

Bloggen er framstilt falskt, men hvordan kan du mene at livet hennes er falskt. 

Når foreldre forteller andre i familien at de jobber som fotografer i stedet for å si at de skriver og viser frem seg selv og familien, vil jeg karakterisere det som et falskt liv. 

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, Lin10 skrev:

Hva er poenget. Hadde CBE valgt å bli hjelpepleier så hadde hun fått den opplæringen, kunnskapen og holdningen som må til for å skifte på en eldre bl.a. Da kunne hun heller ikke hatt lange negler. Men, hun har ikke valgt det yrket. Hun liker å ha lange negler, bruke sminke og pynte seg. Skulle likt å sett noen av dere her inne ta over jobbe hennes og gjøre det på en slik måte hun utøver sitt yrke. Kvalitet i alle ledd. Det er det ingen av dere som hadde greid sånn uten videre. Men, når det gjelder CBE så skal man prøve å latterligjøre henne og påstå at hun ikke hadde greid det og det. Hun har selv fortalt at hun fikk gode karakterer på videregående og kunne helt sikkert klart en annen utdannelse, men det er ikke det hun ønsker. Hun elsker jobben sin, tjener millioner og driver sitt eget firma. Det kan ikke blir bedre enn det. 

En ting jeg er sikker på og som antakeligvis er tungt å høre for flesteparten her inne, at når bloggvirksomheten en dag tar slutt, så har hun ved sitt merkenavn, erfaringen som blogger og alle kontaktene hun har,  kan få seg en annen attraktiv jobb som passer henne helt utmerket. En positiv sjel som behandler folk med respekt og som er hardt arbeidende, får det til. Til ettertanke for noen og enhver. Så er det flott at hun bryr seg om andre og nå skal hjelpe vanskeligstilte i julen. 

For det første: Det var da voldsomt til spekulering uten grunnlag over hva brukerne her kan og ikke kan gjøre utenfor KG. Deretter: Det var da voldsomt til spekulering over hva personen bak bloggen har fortalt om karakterer på videregående (som cirka er den eneste utdannelsen hun har uten verifisering av karakterer), hva hun ønsker og elsker. Til slutt avslutter du med enda mer spekulering over hva brukerne i tråden her føler rundt det synkende skipet bloggvirksomheten er og hva som er oppnådd ved å opphøye en annonseselger på en pidestall av egenskaper verken du eller andre vet noe om, og du følger opp med en moraliserende pekefinger mot alle som skulle mene noe annet. 

Det er litt irriterende å bli utsatt for slik undervurdering av mitt intellekt på denne måten, så jeg forbeholder meg retten til å uttale at denne nesegruse beundringen og forsvaret av et AS er reinspikka vås og noe jeg ikke kan ta seriøst av ovenstående grunner.

• Liker 43
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Lin10 skrev:

Det er ikke yrket hennes, så hvorfor skal jeg eller andre tenke henne på et sykehjem. Men, å jobbe der hadde hun klart helt fint. Det finnes flust av ufaglærte på sykehjem som bidrar på en god måte. Hun har jo nå er sideprosjekt som skal hjelpe vanskeligstilte i julen. Så det å kunne hjelpe og bry seg om andre virker jo absolutt ikke fremmed for henne. 

Det er ikke hjelp for å hjelpe, det er merkevare/omdømmebygging.

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
39 minutter siden, Kollontaj skrev:

Når foreldre forteller andre i familien at de jobber som fotografer i stedet for å si at de skriver og viser frem seg selv og familien, vil jeg karakterisere det som et falskt liv. 

Jeg syns fremdeles det er ganske spesielt å si at hun lever et falskt liv. Og inkluderer ikke jobben hennes å fotografere? Bildene er ganske bra. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Kollontaj skrev:

Enig, det er falskt.  

Tilføyelse: Aune Sand får sagt det - fra https://www.tv2.no/a/10990412/

"– Ordet influencer, eller påvirker, det skal man være veldig forsiktig med å bruke. Og når de i tillegg kommer med det som bare er tanketomt vås for det meste, da er det ikke det samfunnet trenger, sier han."

Endret av LeiaO
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Kollontaj skrev:

Det er en sannhet med modifikasjoner, siden Treasures betalte ut 1,4 i lønn i 2018, dvs samlet til CBE og LKE. De tok ikke ut utbytte, så dette er det de tjente gjennom firmaet. 

https://www.proff.no/regnskap/treasures-as/sarpsborg/-/IF43DL80000/

Lurer på om de kan skrive av huset på firmaet? Som kulisse?

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Minnie Mus skrev:

Nå reklamerer frua for bestikk.... jaja, bedre enn å reklamere for ting som har med barna hennes å gjøre

Inviterer mamma og pappa på middag, dekker på med rødt og grønt og får smyget inn en reklame med det samme. Business and pleasure, der altså. Som vanlig. Så ufattelig anstrengende å style seg slik opp for et kveldsbesøk av sine egne foreldre. 

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...