Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Fremhevede innlegg

Skrevet
Snødronninga skrev (På 21.7.2025 den 20.49):

Jeg har nettopp lidd meg gjennom episoden med CBE i Mathildeshow. :laugh: Hvorfor vil man seg selv så vondt. Jeg orker ikke lage et referat av episoden, men det snakkes om ting som har vært snakket om uttalige ganger før. Hvis Mathilde er fan av CBE så vet hun vel det meste fra før, hvorfor ikke bruke tiden med CBE på en bedre måte? Hun kunne faktisk stilt henne mange spennende spørsmål. 

Når det atter en gang blir snakket om redigeringsskandalen, snakker Caroline om seg selv som "man var vel ikke helt fornøyd, da" og sånn går det utover episoden. "Man"er visst et favorittord, kanskje for å lage litt distanse til temaet. Jeg har aldri hørt på Mathildeshow før, denne episoden var i alle fall utrolig kjedelig. Det samme gamle går på repeat. Bla bla bla. Det nye, er saken om datterens instaprofil, som CBE selvfølgelig forsvarer. Mathilde spurte ikke hvorfor Caroline linket til den på sin egen instagram, men her snakker vi om en kvinne som er tvers igjennom fan og nesten starstruck av CBE: 

Det er mye latter, CBE synes jeg har har vanskelig for å forklare seg og det kommer absolutt ingenting nytt fra den kanten. På slutten av episoden ler CBE fordi magen hennes rumlet. "Hørte du det? hahaha!" Jeg lurer på om Mathilde selv er fornøyd med hvordan resultatet ble. 

Ble det nevnt noe om det katastrofale inntekts-sviktet? 

• Liker 8
Videoannonse
Annonse
Gjest Jojo345
Skrevet
cerruti skrev (42 minutter siden):

Men for et fall det må være å leve i. Nå må hun vel delta i reality for å få regnestykket til å gå opp. 

Alternativt få en baby. Ser jo meget inntektsgivende ut å livestreame en fødsel.

Gjest Xstrella
Skrevet

Må være så trist å reise på tur og ikke kunne slappe av. Legge vekk mobil, slippe ut magen og senke skuldrene. Hvem gjør hun dette for?? Det har bikket over i alvorlig psykisk lidelse. Er det ingen nære som kan hjelpe henne? Hver dag driter de seg ut, til spott og spe for hele verden. Ingen er misunnelige eller ønsker dette falske livet hun presenterer. 

Skrevet
FruJohansen skrev (2 timer siden):

Jeg tenkte faktisk på det, at romvesen- parallellen kanskje burde oppdateres til framveksten av AI - bilder. De gjør jo nettopp det, samler biter av informasjon og setter dem sammen igjen på en måte som den syns passer, men så bommer den på de små tingene, og den klarer ikke å formidle noen sjel. Det er denne sjelløsheten som gjør at man reagerer på bildene, av og til uten å skjønne helt hvorfor man reagerer.

Caroline har alltid drevet med dette, denne iscenesettelsen av bilder. Det var en av de tingene som løftet bloggen hennes fra mengden, bildene deres stilte i en helt annen klasse. Men det var en annen tid, bloggere flest var ikke drevet av økonomiske incentiver og innholdet var mer "ekte" og mindre fokusert på hva som var "content". Man blogget om hva man gjorde, man gjorde ikke ting for å ha noe å blogge om. Caroline var tidlig ute med å skape innhold mer tilpasset annonsørene, men det tok litt tid før publikum skjønte at Eriksens kun var friluftsmennesker når Caroline ble sponset av Twentyfour, f.eks. Også blir det en av de tingene som aldri kan bli usett igjen, når man først ser det. Caroline som bokorm (med briller) når hun sponses av bokklubber, som yogi når hun får sponset et instruktørkurs (sittende på en yogamatte i fjellheimen på en iskald morgen i lett bekledning), som...... jeg vet ikke hva hun prøver å formidle med feriebildene som alltid heter "golden hour", i glamorøse kjoler i solnedgang, på vei til en eller annen restaurant, sammen med resten fra charterflyene som har kjøpt tilsvarende billetter til samme sted på restplass.no. 

Forskjellen fra før til nå, er at innholdet besto av mer "ekte" jobbing, de hadde gode samarbeid, stødige annonsører, og hun brukte tid på tekstene sine, selv om de aldri var oppe i kategorien Wassmos samlede verker, så var det lett og underholdende. De hadde innhold OG estetikk, selv om estetikken hadde noen pussigheter (f.eks de porselenskoppene på skogstur). 

Nå står de igjen med kun denne bisarre estetikken, som ikke er verken fugl eller fisk, og som ofte ser åpenbart malplassert ut. Det er så å si ingen samarbeid, ingen annonsører og det ligger minimalt innsats bak det som legges ut - kun hvordan det ser ut, eller først og fremst hvordan Caroline ser ut. 

Strategien som Caroline fortalte om i sin egen podcast, om å gjøre mer av det hun blir kritisert for har ikke funket så bra, for nå står de kun tilbake med alt som alltid har vært kritikkverdig, og ingenting annet. 

Veldig godt tenkt og skrevet. Du er en av dem som virkelig klarer å få frem gode poeng, og har ekstremt bra formuleringsevne. Flere innlegg fra deg, takk. :blomst2:

• Liker 26
  • Hjerte 3
  • Nyttig 4
Skrevet
Kollontaj skrev (2 timer siden):

Ble det nevnt noe om det katastrofale inntekts-sviktet? 

Selvfølgelig ikke. :fnise:  Mathilde sier at det er veldig imponerende at CBE har hanket inn masse penger, at det sånn generelt sett har gått bra med bedriften. Men det er vel ganske mange år siden nå, at det lønte seg for Caroline å være influencer. Jeg vet ikke om Mathilde er helt oppdatert, men jeg skjønner jo at episoden ikke skal ha en kritisk vinkling. 

En annen ting som Caroline sier i episoden er litt morsomt. Mathilde spør om CBE blir drevet av tall. Tall er litt skummelt, innrømmer hun. "Hvorfor skal man liksom bli styrt av det, av likerklikk og kommentarer og følgere.." Jammen Caroline, hvorfor stenger du profilen og/eller kjøper nye følgere når det går nedover? Men etterhvert innrømmer hun at hun tidvis følger med på om følgerene vokser, hva som slår an osv. Når hun henger seg opp i det, kan hun bli gal, sier hun. Det høres veldig stressende og slitsomt ut. 

• Liker 27
  • Nyttig 6
Skrevet
FruJohansen skrev (15 timer siden):

De er i alle fall eksperter i å iscenesette måltider i helt utrolig nyskapende (og upraktiske) miljøer! 

Pizza bokstavelig talt PÅ bryggekanten, spaghetti på et badehåndkle på stranden, porselenskopper i skogen (fra bloggtiden), en frokostbuffé komplett med speilegg i stekepanne i sengen, jeg vil minnes en skål med noe greier, eller var det stekte egg, på en eller annen ferie, der maten ble flyttet rundt på ulike lokasjoner på altanen som et annet accessoire, i forbindelse med Caroline sin feriefrokostphotoshoot. 

Dette har jeg skrevet i tråden minst to ganger før, men til "glede" for evt nye brukere: slike bilder får meg til å tenke at de er som romvesener, som prøver å etterligne mennesker. De har imidlertid all informasjonen sin fra TV- serier og reklamer og de mangler alle ekte referanser, kontekster og erfaringer vanlige folk gjør seg gjennom livet. Dermed ender de alltid bare bittelitt på siden av virkeligheten, i en slags parodisk framstilling, alltid akkurat litt for klisjé eller litt for over the top. Som den famøse Paristuren i stripete genser og beret, reklamene for studier på PCen med briller, snurrende med blomsterkranser på hodet på St.Hans, og kakaokopper (uten innhold) i vinduskarmen på vinteren. 

Det lønner seg i alle fall ikke lenger, det er da noe. 

Den romvesenasossiasjonen (og AI) er så treffende!

For liksom å understreke det la CBE ut en post i går 23. juli, hvor hun står i det gyldne kveldslyset, oppdollet og poserende. 

Som en effekt, som også synes å skulle understreke at hun er tynn (i tillegg til poseringene) så bruker de bevisst skyggen av henne på muren ved siden av. Spesielt skyggen på første bilde avslører hvor unaturlig hun faktisk står (selv om det også er tydelig bare ved å se på henne, ekstremt bakoverlent, hode og nakke langt foran kroppen) - men den skyggen (+ den på siste bildet) minnet meg om noe jeg har sett en gang, og fant denne:

Ikke få av moves'ene i videoen minner komisk nok om CBEs mange unaturlige poseringer både på IG-kontoen med hennes eget navn og pt-kontoen.

:D

• Liker 25
  • Nyttig 3
Skrevet
Frisk Frosk skrev (13 minutter siden):

Ikke få av moves'ene i videoen minner komisk nok om CBEs mange unaturlige poseringer både på IG-kontoen med hennes eget navn og pt-kontoen.

:D

:skratte:Nå lo jeg!

• Liker 11
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)

Ikke rare responsen på siste post som nå har ligget ute et halvt døgn (der for øvrig barn blir eksponert i ferien sin 🥺). 
Kun 8 kommentarer, hvorav kun en av disse er av type skryt (og med det sedvanlige «tusen takk, så hyggelig» tilsvaret fra CBE).

De 6 neste kommentarene er krangling mellom en kritisk røst, og syrlig forsvar fra bedriften. I den stilen vi etter hvert kjenner godt nå (eks. «du følger åpenbart ikke med» etc. etc.)

Endret av Laia
  • Liker 17
  • Nyttig 3
Skrevet

Merkelig at det får stå. Antar CBE uansett får siste ordet, det er jo lett å skjule kommentarer man ikke ønsker at alle skal se. 

• Liker 14
Skrevet
Kollontaj skrev (58 minutter siden):

Merkelig at det får stå. Antar CBE uansett får siste ordet, det er jo lett å skjule kommentarer man ikke ønsker at alle skal se. 

Ja enig, det er faktisk overraskende. Ser likevel ikke bort fra at kommentarene forsvinner etter hvert. Det har skjedd før.

Antall likes er, som vanlig, skjult.

• Liker 5
Gjest Jojo345
Skrevet (endret)
Laia skrev (1 time siden):

Ja enig, det er faktisk overraskende. Ser likevel ikke bort fra at kommentarene forsvinner etter hvert. Det har skjedd før.

Antall likes er, som vanlig, skjult.

De trenger jo litt krangling i kommentarfeltet for å få mer oppmerksomhet og genere klikk. Kassa er tom vet du 

Endret av Jojo345
Skrevet

Snap er litt dust, som plutselig kaster meg inn på populære snapper, som Caroline sin, etter jeg har sett den jeg opprinnelig trykka meg inn for å se. Jeg er egt ikke interessert i at hun skal tjene penger på mine klikk, men når jeg først var der, så kunne jeg jo se. Få snapper fra i går og i dag. 
«Tankefull og reflekterende… Internettet kan være grusomt…» 

Er det tilbakemeldingen hun fikk på Instagram, som gnager? 

Det er kanskje ikke så dumt å ta det innover seg og reflektere rundt egen opptreden Caroline. 

• Liker 15
  • Nyttig 1
Skrevet

Hun skriver at hun har 2-3 dager der hun trener, og 4-5 dager med hvile/restitusjon? Syns hun deler filmer av joggingen og eller trening i den mørke kjelleren hver dag….  Haha, konge-kommentarer fra han i kommentarfeltet. 

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet

Hun posert med bikini og barna rett ved siden. Værsågod til det mørke nettet.

• Liker 7
  • Nyttig 2
Skrevet
Outandabout skrev (18 minutter siden):

Hun skriver at hun har 2-3 dager der hun trener, og 4-5 dager med hvile/restitusjon? Syns hun deler filmer av joggingen og eller trening i den mørke kjelleren hver dag….  Haha, konge-kommentarer fra han i kommentarfeltet. 

Å jogge/trene lett defineres også som restitusjon, noe hun nok ofte gjør off-camera skal man tolke på resultatene fra treningen hennes.

• Liker 4
Skrevet
Melkebart1 skrev (32 minutter siden):

Snap er litt dust, som plutselig kaster meg inn på populære snapper, som Caroline sin, etter jeg har sett den jeg opprinnelig trykka meg inn for å se. Jeg er egt ikke interessert i at hun skal tjene penger på mine klikk, men når jeg først var der, så kunne jeg jo se. Få snapper fra i går og i dag. 
«Tankefull og reflekterende… Internettet kan være grusomt…» 

Er det tilbakemeldingen hun fikk på Instagram, som gnager? 

Det er kanskje ikke så dumt å ta det innover seg og reflektere rundt egen opptreden Caroline. 

Helt sjokkert over at hun tør å ta opp igjen og igjen hvor fælt det er å være på internett samtidig som de pusher ungene på det samme nettet til de samme følgerne for alt det er verdt. Og har laget insta for ene barnet. 

• Liker 27
  • Nyttig 8
Skrevet
Embla82 skrev (2 minutter siden):

Helt sjokkert over at hun tør å ta opp igjen og igjen hvor fælt det er å være på internett samtidig som de pusher ungene på det samme nettet til de samme følgerne for alt det er verdt. Og har laget insta for ene barnet. 

Helt utrolig at hun ikke selv ser hvor hårreisende dette er. 

"internett er så grusomt, jeg får ikke sove for alle er så slemme!"

to sekunder senere: "hei internett, her har du datteren minnservert på et sølvfat! Vær så god!"

Og en ting er nå kjipe kommentarer, de trenger ikke Caroline være redd for. Men pedofile voksne mennesker som vet nøyaktig hvor barna hennes er til enhver tid….. GRØSS. Voksne menn som stalker konstruktive forfattere av kommentarer, følger etter dem, riper opp bilene til leserne. Der Har du to type mennesker Caroline skal beskytte barna sine fra! Men neida, her inviteres alt rett inn, inn i livet, inn i huset, inn til døtrene! Alt for litt -oppmerksomhet- og penger i kassa. 

Stakkars, stakkars barn. 

• Liker 34
  • Hjerte 1
  • Nyttig 12
Skrevet (endret)

Ikke mye nytt i hvertfall. Første bildet fra siste pizza-innlegg er jo gjenbruk fra fjorårets tur. Litt annen vinkel, men samme klær på alle sammen, samme plassering folk, pizzaeskene og brusen m.m. Resten kan fint være nytt, men ikke det første. 

Ser dere på innlegget fra i fjor så er det redigert for noen timer siden også. "For en tilfeldighet". 

Ikke første gang det er gjenbruk, akkurat. 

Edit: ser litt andre båter i videoen, men resten av den er jo til nærmet helt likt og kan fint være fra samme kveld, bare fra en annen vinkel. Skal derfor ikke være like sikkert i uttale om videoen. 

Endret av annebanane
  • Liker 18
  • Nyttig 4
Skrevet
annebanane skrev (1 minutt siden):

Ikke mye nytt i hvertfall. Første bildet og video fra siste pizza-innlegg er jo gjenbruk fra fjorårets tur. Litt annen vinkel, men samme klær på alle sammen, samme plassering folk, pizzaeskene og brusen m.m. Resten kan fint være nytt, men ikke det første. 

Ser dere på innlegget fra i fjor så er det redigert for noen timer siden også. "For en tilfeldighet". 

Ikke første gang det er gjenbruk, akkurat. 

Luftslottet slår sprekker…

Godt observert. 

• Liker 9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...