Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

Jeg er ikke her for å forsvare eller dømme men har god erfaring med forskjellige kvalmestillende medisin. 

Nå ble Caroline fryktelig bilsyk og kvalm. Man kan bli ganske sløv av kvalmestillende.  Dopet ble hun vel ikke men etter noen heftige dager og uten næring så reagerte hun kanskje på den måten av medisinen? Det var ikke vanskelig å se at hun var påvirket av noe. Syntes hun så sløv ut og kommenterte det også til samboer da vi så det. 

Har jo ikke noe å si for hun lå jo sist uansett men at hun presterte dårlig i dimmekamp kan jeg absolutt forstå. 😃

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Inocybe skrev (1 time siden):

Bilsykemedisiner er noe annet enn kvalmestillende. Jeg blir ekstremt sløv, trøtt og får hjernetåke av reisesyketabletter. Helt grusomt.

Kvalmestillende har jeg fått intravenøst på sykehus uten jeg husker presis hvilket medikament jeg fikk ved alle anledninger. Og ble bare u-kvalm om man kan beskrive det slik.
Ikke alle reagerer likt på medisiner men at CBE ble dopet og der med ikke i stand til å gjennomføre dimmekamp høres mer ut som den klassiske: CBE skylder på noen andre for enda en gang å bortforklaringer et uønsket resultat. 

Reisesykemedisiner blir brukt både forebyggende og mot kvalme/brekninger.

"Postafen forebygger og lindrer kvalme og brekninger ved å dempe følsomheten i labyrinten i det indre øret."

https://www.felleskatalogen.no/medisin/pasienter/pil-postafen-campuspharma-562910

Ut fra tilstanden til CBE antar jeg hun også var dehydrert i tillegg til at hun hadde fått i seg for lite mat relativt til aktivitetsnivå. Da blir man mer sårbar, også for reisesyke.

Det høres ikke troverdig ut at de har dopet henne, for lege vil vanskelig kunne forsvare å dope noen for at de skal gjennomføre en (strengt tatt unødvendig) konkurranse.

Men det er jo veldig beleilig at CBE vet at legen har taushetsplikt... Da kan hun jo forsøke å skape mer drama.

Det at selskapet går ut og beskriver situasjonen og sier hun fikk intravenøs og kvalmestillende, det synes jeg tyder på at de motsier hennes påstand om at de har dopet henne ned.

• Liker 5
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt i alt synes jeg hun gjorde en god figur Litt uheldig med parter i team til tider, men hun taklet det bra 

Mår det gjelder siste utfordring var det nok ingen fordel at hun ikke spiste, det i kombinasjon med knapt med søvn ingen bra kombinasjon 
Det med utgangspunkt , reagerte hun nok mer en hun normalt ville gjort på kvalmestillende / postafen Tenker man skal gi henne applaus for bra gjennomført. 

Endret av Lana01
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk om hun én gang kunne gått ut med verdigheten i behold!

Først legger hun grunnlaget ved å si at hun savnet jentene så mye og at hun lurte på vitsen med å gå rundt i skogen, og nå var hun både trøtt, syk og dopet. 

Alle var gjennom det samme, og Caroline Berg var dårligst og måtte hjem. 

Jeg klarer bare ikke se bort fra det totalt fremmede ansiktet som vises på KL. Så stram hud og markerte kinnben at det ser ut som implantater, smale lepper (jeg trodde at når man hadde i fillers så har med det helt til det fysisk blir fjernet) som viser at det vi ser på hennes sosiale medier er kraftig redigert og bittelite ansikt i forhold til hennes egne bilder hvor hodet er større enn midjen. 

• Liker 24
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dopet? Og husker ingenting? Så kvalm, men likevel så sminket. Jada, veldig troverdig.

• Liker 17
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FruRosa skrev (3 timer siden):

Hun ble bilsyk på vei tilbake til kasernen ETTER at øvelsen var slutt og alle poengene var delt ut. Hun lå helt nederst FØR bilturen som gjorde henne kvalm.

Lagt til: og hun har vel ofte havnet langt nede når hun har måttet prestere alene, for så å bli reddet inn ved å havne på gode lag?

Hun løp nå som en av de beste damene og gjorde det godt i hinderløype og på turen opp til fjellet foreksempel. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Klink skrev (7 minutter siden):

Hun løp nå som en av de beste damene og gjorde det godt i hinderløype og på turen opp til fjellet foreksempel. 

Hun var blant de siste opp fjellet. Jeg trodde hun var i mye bedre fysisk form enn dette, så mye hun trener hver dag.

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klink skrev (3 timer siden):

Jada, hun har vært rask i noen øvelser. Ikke uventet så mye som hun løper til vanlig.

Likevel er det fakta at hun ofte har ligget i bunnsjiktet av poenglista, med fare for å havne i dimmekamp , men blitt reddet inn av at laget hun har havnet på har gjort det godt. 

En viktig del av å være i makkerpar er å spille makkeren sin god, det har vært ikke Caroline klart.

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bawja så også ekstremt sliten ut før dimmekampen (det gjorde vel i grunn de fleste), men han gav virkelig jernet for han skulle hoppe i fallskjerm. Frua fikk også fyr på bålet først, men var mye dårligere på å bygge det opp. Jeg tenker i grunnen at hun bare gav opp jeg.. For hadde hun ønsket så kunne hun fint ha vunnet.

(og bare tent bål en gang i sitt liv før dette, og det var på oppgaven rett før.. hun som skryter sånn av turene der de lager bål på svalberg... men det er vel Lasse som lager de bålene kanskje...)

• Liker 18
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg visste CBE spiser nøtte stek på julaften… men trodde faktisk ikke at motstanden mot å spise kjøtt var så sterk som hun viste i episoden. Så fra en ytterlighet (lavkarbo) til en annen altså. Har hun begrunnet det noen gang? Dyrevelferd? Helse? Miljø? 

Uansett, som vegetarianer og personlig trener/Hyrox deltager har hun jo her en ypperlig mulighet til å skille seg litt ut på markedet.

«Hvordan kombinere vegetarkost med styrketrening og utholdenhet?» 

• Liker 13
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den siste øvelsen, der de sprang med jerrykannene, burde vært midt blinken for Hyrox-Caroline, men hun kom helt sist. 

Mens Torjussen, med flere senebetennelser og store smerter i bena, fikk best tid. Det sier litt om tåleevnen…

• Liker 16
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FruRosa skrev (12 minutter siden):

Den siste øvelsen, der de sprang med jerrykannene, burde vært midt blinken for Hyrox-Caroline, men hun kom helt sist. 

Mens Torjussen, med flere senebetennelser og store smerter i bena, fikk best tid. Det sier litt om tåleevnen…

Hun er for spinkel og spiser for lite. 

• Liker 20
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at minimalt med mat over lang tid, ikke bare i KL, er medvirkende til at Caroline går tom.

De bitene med lammelår hun ikke spiste, det var jo ikke snakk om store mengder, var neppe avgjørende for resultatet. Og de hadde jo annen mat også på denne øvelsen.

• Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

FruRosa skrev (27 minutter siden):

Var kannene like tunge for alle, eller prosent av egen kroppsvekt? Jeg er et knøtt på 50 kilo og er godt trent, men har en høy venninne på over 100 kilo. Hun klarer jo å bære, dytte og dra MYE tyngre enn meg, selv om jeg er i mye bedre form og er sterkere i forhold til egen kroppsvekt og kan løpe i 8-tall rundt henne uten vekter. 

Caroline er sikkert minst 10 cm høyere enn meg og veier sikkert det samme, så hun kan jo ikke være i stand til å bære særlig tungt…? Selv om hun sikkert kan løpe?

Hvordan måler man forresten andres smerte? 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FruRosa skrev (2 timer siden):

Jada, hun har vært rask i noen øvelser. Ikke uventet så mye som hun løper til vanlig.

Likevel er det fakta at hun ofte har ligget i bunnsjiktet av poenglista, med fare for å havne i dimmekamp , men blitt reddet inn av at laget hun har havnet på har gjort det godt. 

En viktig del av å være i makkerpar er å spille makkeren sin god, det har vært ikke Caroline klart.

Det mener jeg hun har klart! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes alt i alt hun gjorde en god innsats i KL og det var lett å se at hun ikke var frisk etter bilturen tilbake. Men jeg er forsåvidt enig i at hun ikke virker spesielt sterk mtp all treningen hun viser og at KL på mange måter har underbygd hvorfor hun trener. 

Jeg var inne på IG for å lese det siste innlegget hun har lagt ut og kom da over det nest siste innlegget (film); jeg håper virkelig jeg tar feil men har hun forstørret ansiktet på den filmen? Det ser så utrolig merkelig ut. Jeg har ikke ord hvis det i så fall er tilfelle. 

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
velociraptor skrev (43 minutter siden):

Var kannene like tunge for alle, eller prosent av egen kroppsvekt? Jeg er et knøtt på 50 kilo og er godt trent, men har en høy venninne på over 100 kilo. Hun klarer jo å bære, dytte og dra MYE tyngre enn meg, selv om jeg er i mye bedre form og er sterkere i forhold til egen kroppsvekt og kan løpe i 8-tall rundt henne uten vekter. 

Caroline er sikkert minst 10 cm høyere enn meg og veier sikkert det samme, så hun kan jo ikke være i stand til å bære særlig tungt…? Selv om hun sikkert kan løpe?

CBE er neppe 50 kg, da hun er ca 170 cm høy. Hun ønsker dog å fremstille seg med lav vekt..

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

velociraptor skrev (1 time siden):

Torjussen, som jeg sammenliknet Caroline med, er ikke store damen hun heller.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel. Kommentarene på IG går mest ut på at CBE var RÅ, så noen synes iallfall det. Jeg har sett så lite at det er vanskelig å uttale seg om det, hun var ikke mye vist i den episoden. Som influencer ser det uansett ikke ut som fokus er noe annerledes enn før, tvert i mot: enda mer eksponering av barn. Det var helt sikkert ikke noe som ble lært i KL og det er langt unna å være RÅ på en positiv måte. 

• Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...