Gå til innhold

carolinebergeriksen.no


MissLucy

Anbefalte innlegg

Ikke vanskelig å skjønne hvem som stod for kommenteringen. Null evne til kritikk og null selvinnikt til å se saken fra andre sider enn sin egen.

Kontoen hennes er kun et speil for henne selv.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja ja, hun har i det minste fått litt engasjement i dag 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud for en ubehagelig video å se. Hvor begynner man? Den unaturlige poseringen, de falske leppene, at deler av hodet er croppet bort så all fokus er på kroppen, på det aggressive budskapet? 

 

Nei takk, jeg tar heller den iskaffen, nøttene og tortillachipsene 😆🤭

  • Liker 32
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jojo345 skrev (Akkurat nå):

Liket Ingeborg sin kommentar og er foreløpig ikke blokkert 😅

😅hvis de skal blokkere alle som liker hennes kommentar så har de jo ikke følgere igjen..

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stargaze skrev (2 minutter siden):

Ikke vanskelig å skjønne hvem som stod for kommenteringen. Null evne til kritikk og null selvinnikt til å se saken fra andre sider enn sin egen.

Kontoen hennes er kun et speil for henne selv.

Hun prøver også å gjøre seg selv til offer i vekslingen med LM, med at det er først når hun lager en sånn video at det blir kritisert 🙄

Altså, hun bor virkelig under en stein og evner ikke løfte blikket en millimeter engang. Det er et problem at videoer som dette lages, spesielt på en plattform som hennes, men hun har som vanlig ikke ansvar for hvem innholdet hennes når. Selv ikke når hun innrømmer at det kan nå noen som ikke har noe positivt igjen for det. 

  • Liker 26
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helt latterlig hvordan hun uttaler seg om spiseforstyrrelser og vektnedgang. Hva har hun igjen? Et 3 mnd samlingsbasert PT-kurs? 

  • Liker 15
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

moon.extravaganza skrev (16 minutter siden):

Hun prøver også å gjøre seg selv til offer i vekslingen med LM, med at det er først når hun lager en sånn video at det blir kritisert 🙄

Altså, hun bor virkelig under en stein og evner ikke løfte blikket en millimeter engang. Det er et problem at videoer som dette lages, spesielt på en plattform som hennes, men hun har som vanlig ikke ansvar for hvem innholdet hennes når. Selv ikke når hun innrømmer at det kan nå noen som ikke har noe positivt igjen for det. 

Enig.

Og på siste story på PTCB, er første setningen ‘Kaloritelling er ikke for alle.’ Legger ved bilde. Storyen virker å være direkte svar på kommentarer på videoen, og storyen er kun om hvordan kaloritelling kan hjelpe og hennes egen innsikt i kalorier.

I følgende avsnitt fra CBEs story, er det så mange påstander som man absolutt bør legge merke til:

  • Jeg for eksempel trener mye, og trenger mye mat. Hvis jeg ikke hadde vært bevisst, hadde jeg aldri fått noen fremgang og dessuten ville hele poenget med trening forsvinne. Jeg vet derfor sånn ca hva jeg får i meg i løpet av en dag. Jeg slipper derimot å telle kcal fordi jeg har vært såpass bevisst i lang tid, og vet ca hva ting inneholder.

 

Å trene er helsefremmende og hele poenget med å trene forsvinner absolutt ikke dersom man spiser litt ‘feil’ eller usunt, så CBEs påstand er direkte vranglære eller i beste fall dårlig holdning. 

Jeg forstår ikke sammenhengen hennes med at hun slipper å telle kcal fordi hun har vært såpass bevisst i lang tid, og vet hva ting inneholder. I eget kommentarfelt skrev hun jo også at ‘jeg ble overrasket selv over hvor mye kalorier så lite mat faktisk kan inneholde 😯

Her glemmer hun faktisk det hun med klartekst skriver at budskapet er ‘den ubevisste snakkingen’. Hun glemmer sitt eget budskap og forteller selvsagt hvor flink hun er og da forteller hun om det som ser ut som  kalorier og kaloritelling. Forstå det den som kan.

Alt i alt er virkemidlene i videoen OG måten hun svarer følgerne bare en bekreftelse på at hun ikke burde drive folkeopplysning for å fremme helse.

IMG_9145.png

  • Liker 23
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

moon.extravaganza skrev (16 minutter siden):

Hun prøver også å gjøre seg selv til offer i vekslingen med LM, med at det er først når hun lager en sånn video at det blir kritisert 🙄

Altså, hun bor virkelig under en stein og evner ikke løfte blikket en millimeter engang. Det er et problem at videoer som dette lages, spesielt på en plattform som hennes, men hun har som vanlig ikke ansvar for hvem innholdet hennes når. Selv ikke når hun innrømmer at det kan nå noen som ikke har noe positivt igjen for det. 

Det er jo dette som er hovedstrategien i møte med kritikk: å gjøre seg til offer, fordi da kan du devaluere kritikken / kritikeren. 
 

Linnea tar henne på det umiddelbart. Tror nok at dette stikker litt, for både Senneset og Myhre har tidligere flagget støtte til henne. 
 

Svarene er en studie i hvordan SoMe-profiler unndrar seg kritikk. Jeg lurer på om hun tror på dette selv. 

  • Liker 28
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mrs Bella skrev (4 minutter siden):

 

Enig.

Og på siste story på PTCB, er første setningen ‘Kaloritelling er ikke for alle.’ Legger ved bilde. Storyen virker å være direkte svar på kommentarer på videoen, og storyen er kun om hvordan kaloritelling kan hjelpe og hennes egen innsikt i kalorier.

I følgende avsnitt fra CBEs story, er det så mange påstander som man absolutt bør legge merke til:

  • Jeg for eksempel trener mye, og trenger mye mat. Hvis jeg ikke hadde vært bevisst, hadde jeg aldri fått noen fremgang og dessuten ville hele poenget med trening forsvinne. Jeg vet derfor sånn ca hva jeg får i meg i løpet av en dag. Jeg slipper derimot å telle kcal fordi jeg har vært såpass bevisst i lang tid, og vet ca hva ting inneholder.

 

Å trene er helsefremmende og hele poenget med å trene forsvinner absolutt ikke dersom man spiser litt ‘feil’ eller usunt, så CBEs påstand er direkte vranglære eller i beste fall dårlig holdning. 

Jeg forstår ikke sammenhengen hennes med at hun slipper å telle kcal fordi hun har vært såpass bevisst i lang tid, og vet hva ting inneholder. I eget kommentarfelt skrev hun jo også at ‘jeg ble overrasket selv over hvor mye kalorier så lite mat faktisk kan inneholde 😯

Her glemmer hun faktisk det hun med klartekst skriver at budskapet er ‘den ubevisste snakkingen’. Hun glemmer sitt eget budskap og forteller selvsagt hvor flink hun er og da forteller hun om det som ser ut som  kalorier og kaloritelling. Forstå det den som kan.

Alt i alt er virkemidlene i videoen OG måten hun svarer følgerne bare en bekreftelse på at hun ikke burde drive folkeopplysning for å fremme helse.

IMG_9145.png

Hahaha. I klartekst sier hun at hun har telt kalorier i mange år. What else is new? Hun vet nok på grammet hvor mange kalorier det er i de fleste matvarer. 
 

Treningen hennes har aldri handlet om fremgang, den har utelukkende handlet om kaloriforbrenning.

  • Liker 42
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig mange tilbakemeldinger på triggerwarninger og konstruktiv kritikk og hun bare kjører på med våset sitt. Hjelpes, hun graver virkelig sin egen grav….

  • Liker 43
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NordreSving skrev (3 minutter siden):

Hahaha. I klartekst sier hun at hun har telt kalorier i mange år. What else is new? Hun vet nok på grammet hvor mange kalorier det er i de fleste matvarer. 
 

Treningen hennes har aldri handlet om fremgang, den har utelukkende handlet om kaloriforbrenning.

Sånn konkluderte jeg også.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Videoen i går på snap der hun ser serie med datteren. «that’s scary, mother”. Virker veldig iscenesatt. Mitt engelsktalende barn kaller meg “mom”. Og hvis barnet var reelt redd, burde vel «mother» vært tilstede for barnet i stedet for å filme og legge ut barnets følelser?

  • Liker 15
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er rett og slett utrolig hvor tonedøvt dette er.

CBE påstår at uten kontroll på kalorier forsvinner vitsen med å trene.

Desiree Andersen på motsatt side snakker om viktigheten av spise nok for å kunne prestere på trening og få fremgang. 
To damer på samme alder med samme interesser og yrke.

kilde: Insta boost løpegleden 

 

3063BC9F-9087-4810-8D3C-F7FF3755AB1C.jpeg

  • Liker 25
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

pøbelsara skrev (8 timer siden):

Stoler du på noen av det hun sier? Hun påstår jp både  å være best i klassen til reklamemerking og at hun aldri redigerer annet enn lys i bildene sine, heller. 

Den filmen er fæl - den må være enormt triggende for folk som har den minste antydning til sF. Hun poserer så hodet er større enn midjen. Hun har full oversikt over kaloriinnholdet i alt fra en skje peanøttsmør til noen macho-chips. 

 

MissKatt skrev (8 timer siden):

Herregud for en nifs video... Er det meningen at voksne mennesker skal ha dårlig samvittighet for å spise litt snacks nå og da? Det er jo helt normalt med småsnacks! Jeg spiser mye småsnacks i løpet av dagen, det trives jeg med. Jeg er forresten normalvektig. Jeg hadde blitt helt forstyrret av å drive å regne på hvor mye kalorier det tilsvarer. Driver Caroline og begrenser seg selv mtp småsnacks, siden hun har stålkontroll på hvor mye kalorier det tilsvarer? I så fall er jeg redd for at hun er forstyrret. Dette var bare nifst... Og hvorfor holder hun inn magen på videoen? Og hvorfor spiser hun ikke noe av snacksen hun viser frem? 

Kan bekrefte at videoen er triggende. Jeg har, etter minst halve livet med sf, følt jeg har landet i min normalvektige kropp. Og jeg trives med å «snacke» iløpet av dagen, hovedsaklig på frukt, grønt og nøtter. Kjente faktisk på dårlig samvittighet da jeg så denne videoen. Men mest av alt blir jeg provosert av hvor utrolig nedlatende og besserwisser hun fremstår… 

  • Liker 25
  • Hjerte 14
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Dødsbra balanse", faktisk. Ikke når jeg ser treningen, i hvert fall.

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

www.gullbarbie.no 

 

Kåring 2025: 

«Retten til en trygg oppvekst gjelder for alle barn og unge. Vi vet at store deler av barn og unges oppvekst i dag skjer på nett. Derfor trenger man et regelverk som verner om barns rettigheter til en trygg oppvekst, også på nett.»

  • Liker 16
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kollontaj skrev (14 timer siden):

Beklager tidspunkt; jeg skal på tur. 🤪

Må man ha et tema? Det er ikke vanlig rundt her vi bor, kjenner barn fra to og oppover, har ikke hørt om en eneste som har vært i temabursdag. Riktignok var ene vår i «gul» bursdag en gang rett før påske, men det var det. Beklager språkbruken også; men temaet høres ganske fjottete ut, men så husker man jo på at det ligger kommersielle hensyn bak. Og nei, det gjør ikke saken bedre. Og lipstick for 9-åringer? Vet de bruker det og mest sannsynlig har det fra før, men jeg hadde stusset kraftig som forelder. Det bidrar til å alminneliggjøre sminking for 9-åringer, noe jeg mener er en «aktivitet» de godt kan vente med og som derfor skiller seg ut fra de andre temaene du nevner. 

Her er det normalt med tema bursdager.

Skal sies at min 8 åring kan sin sminke pga cosplay, men til vanlig går det i lipgloss eller til nød lys lys leppestift 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Storyen som forsvarer innlegget viser bare hvor lite hun evner å se tilbakemeldingene. Selve problemet «folk spiser mer enn de tror og det kan bli et problem om man må ned i vekt» er det ingen som motsier, det er innpakningen med filtrert figur med fokus på så tynn som mulig kropp, detaljer om kalorier osv som ikke har noe som helst med helse å gjøre som får folk til å reagere. Sykt bra at også Linnéa Myhre kommenterer, og påpeker det åpenbare: denne videoen treffer ikke overvektige kunder som sårt trenger å gå ned i vekt, den treffer de som allerede har et anstrengt forhold til kropp og mat og gjerne skulle hatt den ihjelposerte og filtrerte kroppen Caroline viser frem her. 
 

Og la oss være ærlige: hun har i 15 år vært en selverklært løpeelsker. Siste årene riktignok noe mer «proft» opplegg på løpingen, men stor fremgang har hun vitterlig ikke og sannsynligvis har det med den «utrolige bra balansen hennes» å gjøre. Hun presterer betydelig dårligere på både halvmaraton og 10 km løp enn det de aller fleste damer på samme alder i vanlig fulltidsjobb som trener nokså løpebevisst men kanskje 4 økter og 40-50 km i uka gjør. Emilie Nereng feks løper HM betydelig raskere. Hun trener nok også mye, men klarer å formidle en MYE sunnere tilnærming til trening og kosthold enn CBE er i stand til.  Det er komisk at hun trekker frem balanse i kosthold som nødvendig for fremgang, når hennes egen tilsynelatende er ganske dårlig. Det er ikke den skjeen med peanøttsmør eller den neven med nachochips eller smågodtet som bremser fremgangen i trening, det er vel heller det matsynet det er å se på en enkelt sjokoladebit til kaffen som «kos» som er problemet…. Men er jo mulig at CBE måler fremgang i lavest mulig fettprosent og evne til å posere hodet så stort som mulig i forhold til midje, og der er hun jo veldig god…. MEN å komme med at dette er et viktig helsefokus og tilby dette til pt- kunder er bare HELT bak mål….

  • Liker 32
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett hva hun lirer ut av seg, så vil hun møte mye mer motstand enn de fleste andre som ville ytret det samme.

Det hjelper ikke ha et lite knippe blodfan, når en hel hærskare har Herr og Fru i «vranghalsen» etter årevis med juks, løgn og bedrevitenhet.

Så topper hun de med å fremstå så anstrengt, uekte og redigert i tillegg.

Det er dette som er inntektsgrunnlaget, ganske trist egentlig.

  • Liker 12
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...