Frisk Frosk Skrevet 8. oktober 2024 #100102 Skrevet 8. oktober 2024 Kollontaj skrev (31 minutter siden): «– Jeg blir litt overrasket over at Ingeborg ikke viser større forståelse for at andre mennesker kan ha et helt annet forhold til mat og trening enn hva hun har selv.» https://www.tv2.no/underholdning/reagerer-vondt-i-magen/17067870/ Sparker litt under beltestedet her. Dette reagerte jeg også på. Det er så tydelig at CBE gjør det for å devaluere kritikken hun får fra Ingeborg Senneset. CBE forstår ikke at hun faktisk bare bekrefter det dårlige inntrykket hun selv gir av seg selv. Hun har rett og slett ingen gode argumenter å komme med, ergo er det eneste hun greier å komme opp med å sparke IS. 32 6
Snødronninga Skrevet 8. oktober 2024 #100103 Skrevet 8. oktober 2024 Inocybe skrev (37 minutter siden): En historisk hendelse. Ikke at CBE får berettiget kritikk altså, for det er helt standard, men at hun er tilgjengelig for svar! Kan nesten ikke huske sist det skjedde. Hadde bare funket litt bedre enn med det klassiske CBE svaret "alle misforstår meg og dessuten er det andre som gjør det samme". Jeg kan legge til "bare jeg som får kritikken fordi (sett inn grunn som for eksempel misunnelse, hatere eller lignende)" men den tok hun altså i eget kommentarfelt i stedet. CBE når enda nye høyder i usympatiskhet. Imponerende lavmål. Hun tør nok ikke slette kommentarer fra andre kjente influencere, da hadde det slått tilbake på henne. Tror nok hun har skjult eller slettet noen kommentarer, og så er det nok en drøss som blir blokkerte eller begrenset nå. Slik slipper hun uønskede tilbakmeldinger ved neste anledning. 21
Keaton Skrevet 8. oktober 2024 #100104 Skrevet 8. oktober 2024 Frisk Frosk skrev (3 minutter siden): Dette reagerte jeg også på. Det er så tydelig at CBE gjør det for å devaluere kritikken hun får fra Ingeborg Senneset. CBE forstår ikke at hun faktisk bare bekrefter det dårlige inntrykket hun selv gir av seg selv. Hun har rett og slett ingen gode argumenter å komme med, ergo er det eneste hun greier å komme opp med å sparke IS. Jepp, veldig tydelig. Du som er spiseforstyrret, kom ikke her og belær meg om kalorier. 28
moon.extravaganza Skrevet 8. oktober 2024 #100105 Skrevet 8. oktober 2024 Fortell meg at du har et vanskelig forhold til mat uten å si det: "jeg spiser noe "usunt" hver dag, men innenfor gitte rammer slik at jeg vet hva jeg får i meg". Problemet er jo uansett at CBE ikke har kompetanse innen ernæring, og at hun dessuten går utifra at alle er tjukke og har et brennende ønske om å gå ned i vekt. 35 4
KatyP Skrevet 8. oktober 2024 #100106 Skrevet 8. oktober 2024 Jobbermedbarn skrev (5 timer siden): Amen! Spiseforstyrrelser er den sykdommen med høyest dødelighet blant unge mennesker, og den mest komplekse. Jeg fatter ikke at denne bedriften får lov til å fortsette slik, det er så lavmål og stygt at jeg har ikke ord. Ikke jeg heller. Er det virkelig ingen som kontrollerer noe? 12 1 5
CityCityBangBang Skrevet 8. oktober 2024 #100107 Skrevet 8. oktober 2024 (endret) Honningmor skrev (29 minutter siden): Hva skrev Senneset? Det ser du hvis du blar litt lenger bak i tråden. 🙂 Ligger flere skjermdumper og linker. Endret 8. oktober 2024 av CityCityBangBang 3
Jobbermedbarn Skrevet 8. oktober 2024 #100108 Skrevet 8. oktober 2024 (endret) Jeg tenker de provoserer med vilje, noe sier meg at LKE er hjernen bak både film og det som kommenteres. Men en av de siste kommentarene er at PTCB skriver at hun ikke teller kalorier, men har god oversikt. Samtidig så skriver hun at hun ler av LKE som teller mer for å se om han kan spise mer. Om han KAN spise mer… Og i dette vokser det altså opp barn… Det er skikkelig bekymringsfullt, spesielt i kombinasjon med den totalt manglende selvinnsikten og viljen til å se at man kan ta feil. Klump i magen her… Endret 8. oktober 2024 av Jobbermedbarn 33 10
moon.extravaganza Skrevet 8. oktober 2024 #100109 Skrevet 8. oktober 2024 Veiledende for om man kan spise mer: er jeg sulten? 10 7
Zenhouse Skrevet 8. oktober 2024 #100110 Skrevet 8. oktober 2024 Guri så barnslig. En kommenterer at 190 har likt kommentaren til Senneset, CBE svarer: hva så - 350 har likt posten min. Et annet sted skrev hun at hun har fått masse positive tilbakemeldinger i innboksen. Rart de ikke støtter henne åpent i kommentarfeltet da. ( for ordens skyld så har nå over 700 likt Senneset, mens 425 har likt posten til CBE) Og ang kaloritelling- nå vet vi hva ekteparet koser seg med om kvelden - nemlig kaloritelling! Dvs den ene teller og den andre humrer og ler. Håper det er etter ungene har lagt seg Bilde er fra Instagram. 22 12
Rev. Revenge Skrevet 8. oktober 2024 #100111 Skrevet 8. oktober 2024 Zenhouse skrev (7 minutter siden): Og ang kaloritelling- nå vet vi hva ekteparet koser seg med om kvelden - nemlig kaloritelling! 🤦♀️ 5 2
AntiBullshit Skrevet 8. oktober 2024 #100112 Skrevet 8. oktober 2024 Synes denne var litt morsom all den tid CBE aldri har noen utstrakt kundekontakt i kraft av å være PT: «MANGE I DAG HAR EN EKSTREMT DÄRLIG LIVSSTIL OG TRENGER TA TAK». Hun er kanskje en «personlig trener» for seg selv ja, men hva får henne til å tro at det gir henne innsikt i og kunnskap om at «veldig mange trenger å ta tak i egen ekstremt dårlige livsstil». Og med «trenger å ta tak» mener hun da å spise mindre nøtter og drikke mindre vin og iskaffe i og med at dette blir skrevet på story som en oppfølger til proana-videoen? Jo mer hun jobber på for å overbevise om at hun har rett jo verre blir det. På generelt grunnlag er det klokt å avstå fra å beskrive ting som «ekstremt dårlig» og «utrolig bra balanse» dersom man har ambisjoner om å fremstå som troverdig og nyansert. Når man i tillegg bruker usaklige virkemidler for å skape sjokkfaktor, blikkfang eller hva enn så kan man ikke forvente at budskapet kommer helskinnet frem. Hun og mannen er totalt useriøse hva gjelder kommunikasjon og formidling (twitterkontoen til herr fotballfrue er jo greit avslørende i så måte) - er jo egentlig et under at de har klart å holde det gående så lenge som de har tatt i betraktning hvor mye lyssky greier de har blitt tatt i oppigjennom. 28 5
Physalis Skrevet 8. oktober 2024 #100113 Skrevet 8. oktober 2024 Noen som er flink til å ordlegge seg som kan skrive en liten tekst om hvorfor nominert til gullbarbie? Jeg skal absolutt nominere henne, dette blir bare verre og verre. 7
CityCityBangBang Skrevet 8. oktober 2024 #100114 Skrevet 8. oktober 2024 AntiBullshit skrev (7 minutter siden): Synes denne var litt morsom all den tid CBE aldri har noen utstrakt kundekontakt i kraft av å være PT: «MANGE I DAG HAR EN EKSTREMT DÄRLIG LIVSSTIL OG TRENGER TA TAK». Hun er kanskje en «personlig trener» for seg selv ja, men hva får henne til å tro at det gir henne innsikt i og kunnskap om at «veldig mange trenger å ta tak i egen ekstremt dårlige livsstil». Og med «trenger å ta tak» mener hun da å spise mindre nøtter og drikke mindre vin og iskaffe i og med at dette blir skrevet på story som en oppfølger til proana-videoen? Jo mer hun jobber på for å overbevise om at hun har rett jo verre blir det. På generelt grunnlag er det klokt å avstå fra å beskrive ting som «ekstremt dårlig» og «utrolig bra balanse» dersom man har ambisjoner om å fremstå som troverdig og nyansert. Når man i tillegg bruker usaklige virkemidler for å skape sjokkfaktor, blikkfang eller hva enn så kan man ikke forvente at budskapet kommer helskinnet frem. Hun og mannen er totalt useriøse hva gjelder kommunikasjon og formidling (twitterkontoen til herr fotballfrue er jo greit avslørende i så måte) - er jo egentlig et under at de har klart å holde det gående så lenge som de har tatt i betraktning hvor mye lyssky greier de har blitt tatt i oppigjennom. Hallo - det er jo ikke utrolig bra! Det er dødsbra!!!! Det er skikkelig seriøst "journalist"-språk det: 24
Keaton Skrevet 8. oktober 2024 #100115 Skrevet 8. oktober 2024 Det er iallfall viktig å være klar over at man ikke har en like dødsbra balanse som CBE og LKE. Kjempeviktig. 21
Sol79 Skrevet 8. oktober 2024 #100116 Skrevet 8. oktober 2024 Escadamango skrev (2 timer siden): Så hun er står 100% inne for budskap og formidling. Må være godt å være så sikker på egne evner. Formidling kan hun ikke. Det hun fokuserer på er å være deilig. On fleek hår, sminke og noen hjelpemidler slik at huden er rynkefri. Bekledning og kameravinkel har nok et spesielt formål. Videoen ga meg dårlige vibber. Formidlingsevne eier hun ikke i det hele tatt. Videoen ser billig ut. 8 4
Snødronninga Skrevet 8. oktober 2024 #100117 Skrevet 8. oktober 2024 CityCityBangBang skrev (7 minutter siden): Hallo - det er jo ikke utrolig bra! Det er dødsbra!!!! Det er skikkelig seriøst "journalist"-språk det: Dødsbra balanse ja. Nå tenker jeg på livsstil, ikke bare mat og kalorier. Slik som å aldri droppe en treningøkt? Trene 2 ganger om dagen? Sove altfor lite over lang tid? (Dette er noe hun stadig tar opp) Maten hun viser er heller ikke spesielt sunn, det spises mye pizza og pasta. Salater og grønnsaker er det lite av. (Som vises i alle fall. Hvorfor ikke vise at du spiser sunt og variert, hvis du gjør det?) Derimot er det mye proteinbarer, pulvervafler, shakes og "snacks". Flott for Caroline at hun mener hun har funnet den perfekte balansen, men den kjøper jeg ikke et sekund. Holdningene, fokuset, verdiene og livsstilen virker ikke særlig sunt etter min mening. 24 12
Margit777 Skrevet 8. oktober 2024 #100118 Skrevet 8. oktober 2024 (endret) Synd at ungene skal begynne så tidlig som mulig med å sminke og ødelegge huden sin. Endret 9. oktober 2024 av Margit777 8 2
Gjest NordreSving Skrevet 9. oktober 2024 #100119 Skrevet 9. oktober 2024 Jeg antar at det er en grunn til at nettopp TV2 tar opp saken. De må jo prøve å gjøre henne aktuell igjen i forbindelse med KompaniL. Jeg lurer på om det i kontrakten også er løfter om profilering på TV2 sine flater. Sleivsparket til Senneset er så stygt, men ingenting sjokkerer meg lenger med paret. Caroline som selv har vært innlagt på sykehus etter å ha slukt Olsentvillingenes tynne kropper burde vite bedre enn å shame noen for spiseforstyrrelser. Men de fleste gjennomskuer vel «angrep er beste forsvar» - strategien hennes. Håper dette slår tilbake på henne i form av ar flere får øynene opp for det problematiske hun fronter og hvor usympatisk hun er.
Melkebart1 Skrevet 9. oktober 2024 #100120 Skrevet 9. oktober 2024 Physalis skrev (5 timer siden): Noen som er flink til å ordlegge seg som kan skrive en liten tekst om hvorfor nominert til gullbarbie? Jeg skal absolutt nominere henne, dette blir bare verre og verre. Jeg har også nominert henne! Dårlig forbilde fordi; alle bilder og videoer er tatt i en vinkel hvor kroppen er i fokus, ikke ansikt. Hode er større enn midjen, som gir et feil bilde av hvordan «normale» kropper skal være. Redigerer alle bilder, nese, lepper.. osv. Ja det var vel noe jeg skrev. Kontoen hennes kan virke som en motiverende konto ved første øyekast, men følger man med så handler det bare om hvor perfekt hun ønsker å framstå, filter og vinkel bruk og hvor deilig hun er. Ekstreeemt dårlig forbilde! 15 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå