Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Fremhevede innlegg

Skrevet

Treningskontoen er jo en vits. Den skriker av «se meg se meg se meg se meg» og gir egentlig nesten imponerende lite nyttig - verken inspirasjon, motivasjon eller råd og tips om trening og hkosthold. Er kanskje EN økt der per tiende innlegg eller noe, og selv det er av laber kvalitet (jøss, push ups ja, det var en lur øvelse, særlig utført i bikini!). Tror det skal litt bevisst leting til for p finne en tilsvarende PT-konto med så lite faktisk treningsinnhold (utover film av seg selv slm løper…)

• Liker 24
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Zenhouse skrev (7 timer siden):

Guri så barnslig. En kommenterer at 190 har likt kommentaren til Senneset, CBE svarer: hva så - 350 har likt posten min. Et annet sted skrev hun at hun har fått masse positive tilbakemeldinger i innboksen. Rart de ikke støtter henne åpent i kommentarfeltet da. 
( for ordens skyld så har nå over 700 likt Senneset, mens 425 har likt posten til CBE) 

Og ang kaloritelling- nå vet vi hva ekteparet koser seg med om kvelden - nemlig kaloritelling! Dvs den ene teller og den andre humrer og ler.  Håper det er etter ungene har lagt seg  

Bilde er fra Instagram.

IMG_7986.jpeg

Vil gjerne nevne at hun her sier at han teller for å være sikker på at han spiser nok! Når man trener så mye som de gjør er det viktig og det er fort gjort å få i seg for lite. Ikke all kaloritelling handler om å begrense seg.

• Liker 4
Skrevet

Og der har Henrik Troy kommet med sin parodi på videoen 😅

• Liker 16
  • Nyttig 4
Skrevet

Da er mannen i gang med å forsvare kona si på Tv2/Facebook. 

• Liker 11
  • Nyttig 2
Skrevet

Det er helt mindblowing hvor ovenfra og ned dette paret er. Ref. kaloriposten på pt-kontoen.

Ingen ydmykhet, forståelse eller evne til å se saken fra flere sider. De står hardnakket på sitt (som vanlig) som om de er i en evig trassalder. De tar ALDRI feil, ALDRI. Det er kun alle andre, som våger å kristisere, som tar feil. For et nivå.

Skulle gjerne sett at de forsvant inn i glemselen i rakettfart. Ingen, absolutt ingen har bruk for disse to barnslige, lavpannede og  utdaterte tullingene. 

• Liker 41
  • Nyttig 7
Skrevet

Det er virkelig på tide at uutdannede influensere roer betraktelig ned på deling av mat og trening. De suller rundt hele dagen og filmer seg selv stylet med et beger cottage cheese eller proteinshake i hånden, mens de fleste andre er i en nyttig jobb. Disse produserer ikke noe nyttig overhode. Det er bare trash!! 

• Liker 19
  • Nyttig 4
Skrevet
CityCityBangBang skrev (8 timer siden):

Hallo - det er jo ikke utrolig bra! Det er dødsbra!!!! Det er skikkelig seriøst "journalist"-språk det: image.png.984cbf1af329d53b8f8df1f369a6bcb0.png

Gud hjelpe! For et liv, og ikke bra å holde på sånn med barn i huset.

Har toppidrettsutøvere (elite) i nær familie de trener mye og spiser mye. Men sitter jo aldri og teller på kvelden hva de har spist. Han har drevet på med dette i mange år. Og burde vite nå hva som skal til for å spise nok. 
Er nok helst redselen for å spise for mye som fører til telling. 

• Liker 17
  • Nyttig 11
Skrevet
Stargaze skrev (2 minutter siden):

Gud hjelpe! For et liv, og ikke bra å holde på sånn med barn i huset.

Har toppidrettsutøvere (elite) i nær familie de trener mye og spiser mye. Men sitter jo aldri og teller på kvelden hva de har spist. Han har drevet på med dette i mange år. Og burde vite nå hva som skal til for å spise nok. 
Er nok helst redselen for å spise for mye som fører til telling. 

Nettopp. 

• Liker 4
Skrevet

Jeg lurer oppriktig på hva de tenker om CBE som forbilde.. Hun har en datter som begynner på ungdomsskolen om under et år! Hva slags påvirkning har moren på døtrene og deres forhold til mat og kropp? Barn fanger jo opp mye og de er ikke små lenger.. Frem til en viss alder er det jo lett å kontrollere barns kosthold og bidra til å holde de i aktivitet, men det er jo vesentlig vanskeligere på ungdomsskolen når de farter mye rundt med venner, blir med hjem, lager nudler osv. Ikke alle ungdommer så klart, men mange får jo i seg en del mat utenfor husets fire vegger. Vil de ha et avslappet forhold til det?

• Liker 14
  • Nyttig 3
Skrevet
Fruktfatet skrev (55 minutter siden):

Da er mannen i gang med å forsvare kona si på Tv2/Facebook. 

image.png.a5a3dd46c9270faea013bc8075bf2d0b.png

Kommentarfeltkongen er i gang!

• Liker 23
  • Nyttig 12
Skrevet

En del av jobben som pt..

Hun viser null og niks som skulle tilsi at hun er en seriøs pt. 

• Liker 22
  • Nyttig 5
Skrevet
Roadrunner skrev (15 minutter siden):

At de gidder. Igjen, hun er en «PT» uten kunder. Hvilke praktiske ferdigheter med tilpasset ernæring(!) gir det? En PT vil aldri kunne sidestilles med en ernæringsfysiolog, og hvertfall ikke en PT som har tatt kveldskurs her og der uten noen form for videreutdanning, spesialisering eller kundekontakt. Utsagnene hans har jo null kredibilitet all den tid han er gift med vedkomne han prøver å forsvare, ikke veldig upartisk med andre ord. I tillegg kan det virke som at de glemmer at de lever av å utlevere seg selv og at «hele Norge» var med da de ble tatt for å lyve på seg kompetanse og titler de ikke har i kommentarfeltet til fruebloggen, mer andre ord bør de være forsiktig å skryte på seg ting i kommentarfeltene. Av og til er det best å holde kjeft, da risikerer man ikke å avsløre hvor idiot man er - noe de åpenbart ikke har skjønt. 

• Liker 18
  • Nyttig 8
Skrevet

Jeg forventer for øvrig at pten min ser sunn, sterk og atletisk ut.

Det har noe med tillit til at den du skal lære av lever på en sunn måte.

Hadde aldri villet ha henne som pt, både fordi jeg ikke synes hun lever opp til ovennevnte og i tillegg fronter at tynn er det viktigste. (Innsugd mage, sære vinkler for se tynnest mulig ut etc)

Har, som andre her,  også levd med spiseforstyrrelser i flere tiår og vet hva det gjør med kroppen.

• Liker 10
  • Nyttig 7
Skrevet
Roadrunner skrev (26 minutter siden):

Hvor er erfaringen utover et helge-PT-kurs😂😂

• Liker 24
  • Nyttig 3
Skrevet

Hvis hun tar jobben som PT seriøst, burde uttalelsene hun kommer med være evidensbaserte, som et minimum. De er anekotiske og tar utgangspunkt i henne selv. 

For hva det er verdt, avslører hun virkelig hvilken type PT hun vil være, og det er aggressiv og nedlatende med et utrolig snevert syn på helse. Yo each their own, I suppose. 

Ellers vil jeg legge til at det er fullt mulig å bli frisk fra SF, selv etter mer enn 20 år ❤️

• Liker 15
  • Hjerte 6
Skrevet
Stargaze skrev (2 minutter siden):

Jeg forventer for øvrig at pten min ser sunn, sterk og atletisk ut.

Det har noe med tillit til at den du skal lære av lever på en sunn måte.

Hadde aldri villet ha henne som pt, både fordi jeg ikke synes hun lever opp til ovennevnte og i tillegg fronter at tynn er det viktigste. (Innsugd mage, sære vinkler for se tynnest mulig ut etc)

Har, som andre her,  også levd med spiseforstyrrelser i flere tiår og vet hva det gjør med kroppen.

I tillegg til x antall endringer av utseende de siste årene. 

• Liker 6
Skrevet
AntiBullshit skrev (5 minutter siden):

At de gidder. Igjen, hun er en «PT» uten kunder. Hvilke praktiske ferdigheter med tilpasset ernæring(!) gir det? En PT vil aldri kunne sidestilles med en ernæringsfysiolog

Om en PT driver med det, har de videreutdanning innen ernæring? 

For øvrig er (klinisk) ernæringsfysiolog en beskyttet tittel, de burde være forsiktige med å slenge ut om kunnskap og kompetanse de ikke har. Ingen av dem har master i ernæringsfysiologi. 

• Liker 12
  • Nyttig 5
Skrevet
moon.extravaganza skrev (3 minutter siden):

Om en PT driver med det, har de videreutdanning innen ernæring? 

For øvrig er (klinisk) ernæringsfysiolog en beskyttet tittel, de burde være forsiktige med å slenge ut om kunnskap og kompetanse de ikke har. Ingen av dem har master i ernæringsfysiologi. 

Nja jeg vet at noen PTer tilbyr det de kaller matplaner, og som navnet tilsier er det en oversikt over planlagte måltider med markrosamensetninger som er tilpasset kundens mål, preferanser, allergier etc. Men dette er ikke noe alle PT tilbyr og er som sagt basert på makronæring og det er ikke sånn at PT tar blodprøver for å kontrollere feks jernnivå, at man har nok av ulike vitaminer, kolesterol osv. så uansett hvordan gemalen prøver å vri og vrenge på hva frua kan og har gjort så vil det aldri kvalifiseres som klinisk arbeid. Dessuten, basert på hvor korte og intensive mange av disse PT-«utdanningene» er så kan det på ingen måte sidestilles med en ernæringsgrad. PTer jobber typisk på sats, ernæringsfysiologer jobber ofte innen helsefag - det er med andre betydelig forskjell. 

Men helt uavhengig av fruas reelle (in)kompetanse så kunne hun like fullt ha bommet på formidling og kommunikasjon selv om hun skulle hatt doktorgrad innen kaloritelling. Det er ingen automatikk i at man er god på tilpasse budskap selv om man kan mye om trening og mat.

• Liker 9
  • Nyttig 2
Skrevet

Er det noen som har link til kommentarfeltet på Facebook ? Må innrømme at det er underholdende å se hvordan han holder på🍿

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...