Snublefot62 Skrevet 3. juni 2024 #96721 Skrevet 3. juni 2024 Sinccis skrev (22 minutter siden): Den talentløse fotografen fra Barskingen hadde tatt et overeksponert og kontrastløst bilde, men heldigvis hadde LKE klart å rette dette opp med en harmløs redigering. Siden fotografen var så dårlig (sikkert bare misunnelig på LKE), og bildet nå er LKEs verk etter redigeringen, var det selvfølgelig greit å fjerne stempelet hans fra bildet. Bra at dette ble avklart. Så forsvaret hans er at ham «bare» gjorde noe ulovlig? Uansett har ikke LKE lov til å ta noen andre sitt verk, endre det, fjerne vannmerke og publisere det på nytt som sitt eget. Han er attpåtil så dum at han innrømmer det skriftlig. 42 4
Populært innlegg ella morax Skrevet 3. juni 2024 Populært innlegg #96722 Skrevet 3. juni 2024 Sinccis skrev (23 minutter siden): Den talentløse fotografen fra Barskingen hadde tatt et overeksponert og kontrastløst bilde, men heldigvis hadde LKE klart å rette dette opp med en harmløs redigering. Siden fotografen var så dårlig (sikkert bare misunnelig på LKE), og bildet nå er LKEs verk etter redigeringen, var det selvfølgelig greit å fjerne stempelet hans fra bildet. Bra at dette ble avklart. Jeg forsøkte å gjøre det samme med det opprinnelige bildet fra Barskingen. Senket eksponeringen og økte kontrastene, usikker på hva som menes med klarhet (skarphet?). Men uansett hvordan jeg justerer lys/skygger/skarphet opp og ned ender jeg opp med at det ytterste partiet på hans høyre arm kun blir lysere, ikke mørkere/mer skittent. Må jeg kalibrere skjermen min? Finnes det en for meg ukjent "add mud" funksjon? Kan noen hjelpe meg? 55 9
Sugar&Spice Skrevet 3. juni 2024 #96723 Skrevet 3. juni 2024 ella morax skrev (5 minutter siden): Jeg forsøkte å gjøre det samme med det opprinnelige bildet fra Barskingen. Senket eksponeringen og økte kontrastene, usikker på hva som menes med klarhet (skarphet?). Men uansett hvordan jeg justerer lys/skygger/skarphet opp og ned ender jeg opp med at det ytterste partiet på hans høyre arm kun blir lysere, ikke mørkere/mer skittent. Må jeg kalibrere skjermen min? Finnes det en for meg ukjent "add mud" funksjon? Kan noen hjelpe meg? Add mud-funksjon 35 7
Populært innlegg Felis Skrevet 3. juni 2024 Populært innlegg #96724 Skrevet 3. juni 2024 Så ikke bare stjeler han fotografens bilde, men han disser jobben han gjør også? Sjarmerende! Nå rødmer jeg nok en gang på Eriksens vegne. Jeg forsøkte å gjøre som han sa på Lightroom, men uansett hvordan jeg stilte eksponering, kontrast og clarity, så ble det ikke sånn. Man må nok fysisk inn og pensle på litt gjørme. Men det er jo veldig opplysende om hvordan han tenker. "Bare" litt harmløst filter? Er det slik de tenker om filterne som får hans kone til å se ut som en helt annen person? (Og noen ganger knapt nok en person...) 72 6
Populært innlegg Jobbermedbarn Skrevet 3. juni 2024 Populært innlegg #96725 Skrevet 3. juni 2024 (endret) Jeg tror aldri jeg har opplevd i mitt etterhvert ganske lange liv og møte med veldig mange mennesker, et menneske som fremstiller seg mer usympatisk enn LKE. Det er så man ikke tror det man ser og leser. Og hvordan kan du leve med at det meste du driver med er løgn, bortforklaringer og skryt oppå alt? (Jmf cbe.no) Og inni alt dette eksponerer du to uskyldige barn? Og det får bare fortsette? Skammelig og trist. Endret 3. juni 2024 av Jobbermedbarn 52 1 7
ella morax Skrevet 3. juni 2024 #96726 Skrevet 3. juni 2024 Felis skrev (13 minutter siden): Så ikke bare stjeler han fotografens bilde, men han disser jobben han gjør også? Sjarmerende! Nå rødmer jeg nok en gang på Eriksens vegne. Jeg forsøkte å gjøre som han sa på Lightroom, men uansett hvordan jeg stilte eksponering, kontrast og clarity, så ble det ikke sånn. Man må nok fysisk inn og pensle på litt gjørme. Men det er jo veldig opplysende om hvordan han tenker. "Bare" litt harmløst filter? Er det slik de tenker om filterne som får hans kone til å se ut som en helt annen person? (Og noen ganger knapt nok en person...) Jeg tror faktisk ikke det er mulig å gjøre det lyseste området i bildet (yttersiden av høyre overarm) mørkere enn f.eks. underarmen? Når det er et såpass lyst område er det ikke mer informasjon å hente. Ikke mulig med vanlige justeringer av lys vel og merke, med pensel kan man vel få til hva som helst. 16 2
Populært innlegg Inocybe Skrevet 3. juni 2024 Populært innlegg #96727 Skrevet 3. juni 2024 ella morax skrev (36 minutter siden): Jeg forsøkte å gjøre det samme med det opprinnelige bildet fra Barskingen. Senket eksponeringen og økte kontrastene, usikker på hva som menes med klarhet (skarphet?). Men uansett hvordan jeg justerer lys/skygger/skarphet opp og ned ender jeg opp med at det ytterste partiet på hans høyre arm kun blir lysere, ikke mørkere/mer skittent. Må jeg kalibrere skjermen min? Finnes det en for meg ukjent "add mud" funksjon? Kan noen hjelpe meg? Add mudd-funksjonen finner du ved siden av Add abs. Du vet den CBE bruker. 41 1 9
ella morax Skrevet 3. juni 2024 #96729 Skrevet 3. juni 2024 Han er i alle fall kjent med at overeksponering = dårlig mens senke eksponeringsverdien = bra resultat. Skulle ønske de kunne overføre denne innsikten fra å gjelde foto til å gjelde for barna. 23 8
Inocybe Skrevet 3. juni 2024 #96730 Skrevet 3. juni 2024 Jobbermedbarn skrev (5 minutter siden): Jeg tror aldri jeg har opplevd i mitt etterhvert ganske lange liv og møte med veldig mange mennesker, har opplevd et menneske som fremstiller seg mer usympatisk enn LKE. Det er så man ikke tror det man ser og leser. Og hvordan kan du leve med at det meste du driver med er løgn, bortforklaringer og skryt oppå alt? (Jmf cbe.no) Og inni alt dette eksponerer du to uskyldige barn? Og det får bare fortsette? Skammelig og trist. Enig. Hadde det vært en karakter i en film hadde den vært så usympatisk det er utroverdig. Minner meg mye om Donald Trump. Så én annen er det faktisk. 16 7
LilleSnupp Skrevet 3. juni 2024 #96731 Skrevet 3. juni 2024 Det er sånn man ikke tror de faktisk gjør alle kukstykkene de klarer i full seriøsitet! Det må være stunt for å forsøke å holde seg aktuelle/bli snakket om. Noe annet er jo helt hinsides! 23 1 5
AntiBullshit Skrevet 3. juni 2024 #96732 Skrevet 3. juni 2024 Bare forestill dere for et sant helvette LKE er på foreldremøter, utviklingssamtaler, FAU-møter osv. Han virker totalt blåst for selvinnsikt, og retorikken hand er tidvis skremmende lik Jan Helge Andersen på den måten at de begge har et krampaktig behov for å minimere egen rolle når de har gjort noe galt, og gjerne dytter andre under bussen. «Han tvang meg til det. Jeg drepte bare litt fordi jeg måtte» == «jeg har bare endret litt på bildet, ikke noe mer enn vanlige filtre uansett gjør. Det var dessuten et dårlig bilde tatt av en dårlig fotograf så jeg måtte redigere det for at det skulle være brukenes» 44 4
Spanky Skrevet 3. juni 2024 #96733 Skrevet 3. juni 2024 Egentlig er vi alle skitne, det er bare det at alle fotografer er for dårlige til å fange det opp på bilde. 🤭 20 8
Populært innlegg Isild Skrevet 3. juni 2024 Populært innlegg #96734 Skrevet 3. juni 2024 Korkoselig skrev (3 timer siden): Han er så gjennomført tragisk. Han har et grandiost selvbilde og forsøker å bløffe seg til å fremstå som noe "stort". Men juks, liksom-univers, redigering, juging, stakling, furte-fakturering, klein og pompøs ranting i kommentarfelt - og ikke minst et direkte vemmelig kvinnesyn, alt dette gjør han istedet til en bitte bitte liten og stusselig mann. 37 16
Populært innlegg pøbelsara Skrevet 3. juni 2024 Populært innlegg #96735 Skrevet 3. juni 2024 Unnskyld, men … Fordi bildet er dårlig, kan han både manipulere og droppe kreditering? når man trodde man hadde sett alt lavmål fra den kanten … 51 8
Jobbermedbarn Skrevet 3. juni 2024 #96736 Skrevet 3. juni 2024 pøbelsara skrev (1 minutt siden): Unnskyld, men … Fordi bildet er dårlig, kan han både manipulere og droppe kreditering? når man trodde man hadde sett alt lavmål fra den kanten … Ja, man må jo bare le, selvom det hele er mest trist. Jeg tror kanskje vi ikke ser helt enden på lavmålet ennå faktisk, kommer nok mer… 25
Frisk Frosk Skrevet 3. juni 2024 #96737 Skrevet 3. juni 2024 Sinccis skrev (1 time siden): Den talentløse fotografen fra Barskingen hadde tatt et overeksponert og kontrastløst bilde, men heldigvis hadde LKE klart å rette dette opp med en harmløs redigering. Siden fotografen var så dårlig (sikkert bare misunnelig på LKE), og bildet nå er LKEs verk etter redigeringen, var det selvfølgelig greit å fjerne stempelet hans fra bildet. Bra at dette ble avklart. Bravo til FruJohansen.no! LKE her viser hvor patetisk, kynisk og uprofesjonell han/de er. Bildejukset er i dag langt verre enn da de ble avslørt for massiv bildejuks gjennom flere år. Nå er det gått mange flere år, og bedriftseierne Lars-Kristian Eriksen og Caroline Berg Eriksen blir verre og verre. Nå har de bikket over i en nærmest manisk bildejuksing, som mer og mer gir inntrykk av desperasjon. Ikke rart siden de driver så fullstendig uforsvarlig og uprofesjonelt... og altfor ofte også ulovlig. Når han, som påstått fotograf, her stjeler andres arbeid, endrer på det og ikke refererer til opprinnelig fotograf - men tvert imot velger å kritisere opprinnelig fotografs arbeid, da burde dette være mediamat så det holder. Og med den historien CBE og LKE har med bildejuks så er det ikke slik lenger at all oppmerksomhet er god oppmerksomhet, heldigvis! Jeg håper aktuell fotograf får med seg dette og går etter LKE for alt det er verdt! 22 17
Gjest issoras Skrevet 3. juni 2024 #96738 Skrevet 3. juni 2024 (endret) 1 hour ago, ella morax said: Jeg forsøkte å gjøre det samme med det opprinnelige bildet fra Barskingen. Senket eksponeringen og økte kontrastene, usikker på hva som menes med klarhet (skarphet?). Men uansett hvordan jeg justerer lys/skygger/skarphet opp og ned ender jeg opp med at det ytterste partiet på hans høyre arm kun blir lysere, ikke mørkere/mer skittent. Må jeg kalibrere skjermen min? Finnes det en for meg ukjent "add mud" funksjon? Kan noen hjelpe meg? 1 hour ago, Felis said: Så ikke bare stjeler han fotografens bilde, men han disser jobben han gjør også? Sjarmerende! Nå rødmer jeg nok en gang på Eriksens vegne. Jeg forsøkte å gjøre som han sa på Lightroom, men uansett hvordan jeg stilte eksponering, kontrast og clarity, så ble det ikke sånn. Man må nok fysisk inn og pensle på litt gjørme. Men det er jo veldig opplysende om hvordan han tenker. "Bare" litt harmløst filter? Er det slik de tenker om filterne som får hans kone til å se ut som en helt annen person? (Og noen ganger knapt nok en person...) Bildet ser ut som et HDR-bilde (dvs man setter sammen tre versjoner av ett og samme bilde med lav, middels og høy eksponering). Dere får ikke samme effekt av å bare dra litt på eksponeringsspaken. Jeg kan tro på han jeg, man kan fint frem lure frem skygger og farger man ikke kan se med det blotte øyet vha lek med eksponering. Trenger ingen pensel for det. Men det blir jo likevel å overdrive det som øyet kan se. Noen synes HDR er kult, andre at det er lureri. Eksempel: https://www.deviantart.com/danielebetter/art/HDR-ATTEMPT-PRT-365638829 Her er flere kule HDR-bilder, men oppsøker man disse stedene vil det jo ikke se helt sånn ut... https://fotographee.com/hdr-examples/ Ellers skjønner jeg ikke helt hva FruJohansen vil frem til angående sitatretten? Den gjelder da ikke bilder på den måten at man bare kan poste andres bilder, ikke en gang om man krediterer? Man skal ha tillatelse fra den som eier bildet. Endret 3. juni 2024 av issoras
Snublefot62 Skrevet 3. juni 2024 #96739 Skrevet 3. juni 2024 issoras skrev (3 minutter siden): Bildet ser ut som et HDR-bilde (dvs man setter sammen tre versjoner av ett og samme bilde med lav, middels og høy eksponering). Dere får ikke samme effekt av å bare dra litt på eksponeringsspaken. Jeg kan tro på han jeg, man kan fint frem lure frem skygger og farger man ikke kan se med det blotte øyet vha lek med eksponering. Trenger ingen pensel for det. Men det blir jo likevel å overdrive det som øyet kan se. Noen synes HDR er kult, andre at det er lureri. Eksempel: https://www.deviantart.com/danielebetter/art/HDR-ATTEMPT-PRT-365638829 Her er flere kule HDR-bilder, men oppsøker man disse stedene vil det jo ikke se helt sånn ut... https://fotographee.com/hdr-examples/ Men det forutsetter jo at LKE har HDR materiale? Dette bildet han har manipulert/plagiert ser jo ut til å ha vært hentet fra en annen Instagram-konto. 14
Medici Skrevet 3. juni 2024 #96740 Skrevet 3. juni 2024 Det var vel ikke mørkt og dystert nok? Er for øvrig ikke helt enig i at det opprinnelige bildet er overeksponert og uten kontraster. Det er ikke nok gjørme på han på originalbildet til at han kan se så skitten ut på sin egen versjon uten at det er lagt på mer enn det som var der. 22
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå