Keaton Skrevet 19. februar 2024 #93381 Skrevet 19. februar 2024 (endret) Sursøtsaus skrev (1 time siden): Fru Johansen klarte fint å formidle samme budskap uten å fotoshoppe noen av partene hun kritiserte for å latterliggjøre dem, eller komme med sleivete kommentarer om utseende deres eller personligheten deres. Slike innlegg gjør ikke annet enn å fordumme debatten og fjerne fokuset fra det som er kritikkverdig, nemlig den redigeringen som bedriften gjør gjennom fotoshop og filterbruk. Nå har jeg ikke fotoshoppet, men enig i at det er unødvendig. At han minner om en eller flere filmfigurer med naken overkropp og bandana, får han faktisk leve med. Det er jo tydeligvis noe av imaget (ellers hadde man jo tatt på en t-skjorte før man henvendte seg til mindreårige om trening). Endret 19. februar 2024 av Kollontaj 16
~ Ada ~ Skrevet 20. februar 2024 #93382 Skrevet 20. februar 2024 (endret) Sursøtsaus skrev (1 time siden): Fru Johansen klarte fint å formidle samme budskap uten å fotoshoppe noen av partene hun kritiserte for å latterliggjøre dem, eller komme med sleivete kommentarer om utseende deres eller personligheten deres. Slike innlegg gjør ikke annet enn å fordumme debatten og fjerne fokuset fra det som er kritikkverdig, nemlig den redigeringen som bedriften gjør gjennom fotoshop og filterbruk. LKE tematiserte fotoshopping på seg selv, en bruker tematiserte fotoshopping på ham. Verken mer eller mindre. Han er god nok som han er, CBE er god nok som hun er, vi alle er gode nok. Dessverre finnes det kommersielle krefter og medier som fôrer oss med at vi ikke er det, som seksualiserer og objektiviserer, som kjører folks kroppsbilde og egenverdi rett i dass, noe som er svært alvorlig. Det er bedriften som krenker og latterliggjør menneskers verdi. Glem det ei og adresser rett. Synd å se hvordan influensere gang på gang mestrer faget helt utmerket gjennom fokusskifte og sympati i det som må være verdens smaleste toleransevindu. Motsatt skal de i andre enden ha verdens største vindu for grove overtramp og liste rundt på tå så det ikke smeller. Mission completed. Endret 20. februar 2024 av ~ Ada ~ La til 28 16
Stargaze Skrevet 20. februar 2024 #93383 Skrevet 20. februar 2024 Kollontaj skrev (7 timer siden): Det er jo tydeligvis noe av imaget (ellers hadde man jo tatt på en t-skjorte før man henvendte seg til mindreårige om trening). Det er så uprofft. Som det meste annet Kan ikke fatte hvilken oppegående foreldre som frivillig sender ungene sine for å trene med ham. Eller ta i mot råd fra ham. 27
Xmasclovn Skrevet 20. februar 2024 #93384 Skrevet 20. februar 2024 Stargaze skrev (3 minutter siden): Det er så uprofft. Som det meste annet Kan ikke fatte hvilken oppegående foreldre som frivillig sender ungene sine for å trene med ham. Eller ta i mot råd fra ham. «Venners venner» og foreldre som vil at unga skal bli proff for enhver pris. 4
lotti__s Skrevet 20. februar 2024 #93385 Skrevet 20. februar 2024 FruRosa skrev (14 timer siden): Kjipt å bli syk på ferie (hun har vært hos legen i dag og fått antibiotika pga bronkitt), men hva ER det som gjør at hun nesten alltid blir syk når det "er noe"? Da hun er på ferie blir kroppen litt roligere og da blir hun syk. Det er typisk. Hun kjører seg selv altfor hardt og kroppen sier stopp enkelt og greit. Løye at hun ikke ser det selv. Trist rett og slett.! 18
Gjest Bulsara Skrevet 20. februar 2024 #93386 Skrevet 20. februar 2024 Xmasclovn skrev (16 timer siden): Hvem vet. Hvis man har lett for å bli syk, eller har helseproblemer, er det jo normalt å ro ned i forkant av «store hendelser» for å spare energi, krefter osv, noe CBE mest sannsynlig ikke gjør. Vanlig å bli syk i feirer og helger. Da slapper man av litt og slipper opp litt av hverdagsmaser og kroppen "tar seg tid" til å bli syk. Så noe har hun overbelastet seg med før ferien.
Gjest Bulsara Skrevet 20. februar 2024 #93387 Skrevet 20. februar 2024 Caroline Berg Eriksen åpner opp om den siste tiden: - Helt forferdelig (seher.no) Sitat - Nå er det veldig mye greier, men det går bra. Det er jo alltid hektiske perioder, og det er utrolig hva man klarer å få til bare man fokuserer. Jeg skal komme meg gjennom det. Det går nok fint. Det er mye å tenke på, for man har to barn og hele pakka, sier Berg Eriksen. Jøss. Her har hun virkelig ikke vist frem hverdagen hun beskriver i Ser og Hør intervjuet. Det hele starter med sensasjonssetningen: "Derfor forsvant hun" Jeg sitter igjen som et spørsmålstegn. Hvor forsvant hun fra? Insta? Hun har jo forsøkt massivt å holde seg relevant. Å forsvinne for meg vil si ingen posting på sosiale medier. Helt borte. Ingen oppdatering. Men hun poster jo daglig. Det er bare så merkelig hele det intervjuet. Men hun vil jo bli bittelitt relevant igjen nå som CK starter opp i mars. Burde vel passe på å smi mens det lille jernet er varmt. Lurer også fælt på hvem som passer på Netfit mens de er på 2 ukers ferie. Vil tippe alle de betalende kundene har fått god informasjon og oppfølging om dette eller ikke-for de finnes vel ei La forresten merke til at LKE hadde en voksen, betalende kunde han viste frem. Det var en trikse fyr som var en stor Tik Toker. Han var på en time, men har ikke sett han siden. Usikker på om han betalte eller om det var et "gratis" samarbeid for å gi LKE PR ut i hans kanaler, hvor fokus jo er fotball.
Korsihalsen Skrevet 20. februar 2024 #93388 Skrevet 20. februar 2024 Er rart de ikke klarer å markedsføre seg bedre hvis de virkelig vil ha kunder, har vel vært jobben deres/hennes i 15 år elns. Det er bare halveis/ kvartveis og så dør det ut. 19
Xmasclovn Skrevet 20. februar 2024 #93389 Skrevet 20. februar 2024 Bulsara skrev (25 minutter siden): Vanlig å bli syk i feirer og helger. Da slapper man av litt og slipper opp litt av hverdagsmaser og kroppen "tar seg tid" til å bli syk. Så noe har hun overbelastet seg med før ferien. Det kan godt være. Har mine tanker om hva belastningene kan dreie seg om, men skal ikke spekulere for høyt her. 6
Xmasclovn Skrevet 20. februar 2024 #93390 Skrevet 20. februar 2024 Korsihalsen skrev (4 minutter siden): Er rart de ikke klarer å markedsføre seg bedre hvis de virkelig vil ha kunder, har vel vært jobben deres/hennes i 15 år elns. Det er bare halveis/ kvartveis og så dør det ut. Det er dessverre ikke antall år i jobben som gjør deg god, og her har vi kroneksempelet på det! 7
Keaton Skrevet 20. februar 2024 #93391 Skrevet 20. februar 2024 Bulsara skrev (3 timer siden): Caroline Berg Eriksen åpner opp om den siste tiden: - Helt forferdelig (seher.no) Jøss. Her har hun virkelig ikke vist frem hverdagen hun beskriver i Ser og Hør intervjuet. Det hele starter med sensasjonssetningen: "Derfor forsvant hun" Jeg sitter igjen som et spørsmålstegn. Hvor forsvant hun fra? Insta? Hun har jo forsøkt massivt å holde seg relevant. Å forsvinne for meg vil si ingen posting på sosiale medier. Helt borte. Ingen oppdatering. Men hun poster jo daglig. Det er bare så merkelig hele det intervjuet. Men hun vil jo bli bittelitt relevant igjen nå som CK starter opp i mars. Burde vel passe på å smi mens det lille jernet er varmt. Lurer også fælt på hvem som passer på Netfit mens de er på 2 ukers ferie. Vil tippe alle de betalende kundene har fått god informasjon og oppfølging om dette eller ikke-for de finnes vel ei La forresten merke til at LKE hadde en voksen, betalende kunde han viste frem. Det var en trikse fyr som var en stor Tik Toker. Han var på en time, men har ikke sett han siden. Usikker på om han betalte eller om det var et "gratis" samarbeid for å gi LKE PR ut i hans kanaler, hvor fokus jo er fotball. Tror Se og Hør har laget en sak av de to artiklene fra Dagbladet, der den ene handlet om fravær i rampelyset (langt til Oslo) og den andre handlet om ferie, travel hverdag og Oslo to ganger i uka. Mulig jeg husker feil, altså. 4
Populært innlegg Sinccis Skrevet 20. februar 2024 Populært innlegg #93392 Skrevet 20. februar 2024 Synes det er smakløst og skummelt at hun deler nærvideoer av barna sine i bikini på sin offentlige kanal! Har hun ikke fått med seg noe om hva som ikke er lurt å dele av barn på nett, eller bryr hun seg bare ikke? 😰 Særlig når hun snakker om hvor ofte hun får meldinger av kåte menn som spør om OnlyFans og slikt. 40 12
Måne Rampelyset Skrevet 20. februar 2024 #93393 Skrevet 20. februar 2024 Tråden er ryddet for spekulasjoner og bilder uten riktig kildehenvisning. Måne, admin.
Klink Skrevet 20. februar 2024 #93394 Skrevet 20. februar 2024 Derfor forsvant hun… det som står i artikkelen har jo ingenting med overskriften å gjøre! 3
Djerven Skrevet 20. februar 2024 #93395 Skrevet 20. februar 2024 Kollontaj skrev (5 timer siden): Tror Se og Hør har laget en sak av de to artiklene fra Dagbladet, der den ene handlet om fravær i rampelyset (langt til Oslo) og den andre handlet om ferie, travel hverdag og Oslo to ganger i uka. Mulig jeg husker feil, altså. Elsker at Se&hør også gjenbruker det bildet🤭 5 1
Skrottefar Skrevet 20. februar 2024 #93396 Skrevet 20. februar 2024 Kollontaj skrev (5 timer siden): Tror Se og Hør har laget en sak av de to artiklene fra Dagbladet, der den ene handlet om fravær i rampelyset (langt til Oslo) og den andre handlet om ferie, travel hverdag og Oslo to ganger i uka. Mulig jeg husker feil, altså. Se & Hør og Dagbladet har et felles samarbeid i kjendissaker 2
Keaton Skrevet 20. februar 2024 #93397 Skrevet 20. februar 2024 Skrottefar skrev (3 minutter siden): Se & Hør og Dagbladet har et felles samarbeid i kjendissaker Ja, det har de jo tydeligvis. Bare litt merkelig å slå sammen to artikler slik at innholdet gir null mening. 7 2
Isild Skrevet 21. februar 2024 #93398 Skrevet 21. februar 2024 (endret) Sinccis skrev (12 timer siden): Synes det er smakløst og skummelt at hun deler nærvideoer av barna sine i bikini på sin offentlige kanal! Har hun ikke fått med seg noe om hva som ikke er lurt å dele av barn på nett, eller bryr hun seg bare ikke? 😰 Særlig når hun snakker om hvor ofte hun får meldinger av kåte menn som spør om OnlyFans og slikt. De begynte så bra med å ikke ville eksponere barn: https://www.seher.no/kjendis/derfor-viser-fotballfrue-na-fram-babyen/64225074 Men de følte seg altså "presset" til det, og begynte å vise barna bakfra. Allerede da veldig iscenesatte oppstilte bilder. Så klødde vel for mye i fingrene etter å bruke de som "motiv". Hun bryr seg altså bare ikke, for hun forstår det nok. "Politisk korrekt" så uttalte de vel i forbindelse med bloggerne at de skulle skjerme barna mer osv: https://www.dagbladet.no/kjendis/skjermer-barna-mer-enn-for/70168562 Siden da har eksponeringen blitt værre enn noengang. og de har vel forsvart med at det er ok å dele bilder av barna så lenge de er pene og delikate, og det har vel også uttalt noe om at det er "paranoid" å være bekymret for skumle hjørner på internett. Så med bakgrunn i tidligere valg og uttalelser fra de selv, så kan vi altså gå utifra at de forstår og vet, men ikke bryr seg - det er så man ikke tror det er sant. Det er en eller annen "klaff" som fallt ned et sted på veien. Håper ingen føler seg fristet til å blande nettopp barna sine bort i denne bedriften. Nå som de faktisk henvender seg til barn mener jeg. Endret 21. februar 2024 av Isild 29 10
Embla82 Skrevet 21. februar 2024 #93399 Skrevet 21. februar 2024 Doloressa skrev (På 6.1.2024 den 16.44): Man kan jo slenge dritt hvor mye man vil, men jeg tror at det er veldig få dager her som kan si at de har like fast & trent kropp etter 2 barn som CBE. Fint hår også, men usikker på om de er extensions. Hva har det med saken å gjøre? Kritikk av en bedrift som tjener penger på å påvirke andre er akkurat like legitim helt uavhengig av kroppen til den som kritiserer. Jeg har et par venninner som trener like mye som CBE (til tross for barn og vanlig jobb), og som det synes bedre på enn på vanlige bilder av CBE som jo er det man må sammenligne med. Begge er ærlige om at de har en form for ortorexi. De bruker ikke ordet, men beskriver treningen som en plikt der de får mer vonde enn gode følelser av. De skulle ønske de hadde klart å ha et mer avslappet og balansert forhold til trening. Og de sier det rett ut når noen kommenterer at de beundrer dem eller sier de skulle ønske de hadde samme motivasjon, at det er ikke noe å trakte etter. Har også kjent en som ikke var ærlig om det, og hun var virkelig et trist menneske. Alt var base fasade, og trening trening trening, og hun klarte ikke ordentlige relasjoner. Ikke en gang til egen familie, selv om de var et glansbilde utad. Jeg kjenner også folk/foreldre som er godt trent uten å ha issues med det. Men de trener ikke like mye som CBE. To økter om dagen uansett hva, og uten et reelt mål (som en idrettskarriere) er ikke noe folk gjør med mindre de er sykelig besatt. Jeg har en kronisk sykdom. Så mine forbilder er andre med det samme som klarer å finne en balanse hvor de trener slik at de får positive virkninger, uten å gjøre seg selv sykere. Jeg har vært frisk og trent mye, så jeg vet at dette er mye vanskeligere. Om jeg fortsatt hadde vært frisk hadde jeg kanskje sett opp til noen som trente mer, men aldri CBE. Fordi den måten å trene på ikke oppnår verken de beste resultatene eller best livsglede. Men selv jeg, med min kronisk syke kropp som trener men ikke daglig, klarer fint å se at eksponering av barn for et stort, ukjent publikum hvor det også er mye lettkledde bilder av mor absolutt ikke er positivt. Og jeg klarer å se at å være påvirker med trening som fokus og så gi uttrykk for at selve poenget med trening skal være å sjekke av to ganger om dagen uten restitusjon ikke er en positiv påvirkning. Jeg har gjort yoga mange flere år enn CBE, og klarer fint å se at å suge inn magen og spenne kroppen ikke gir riktig positur. Jeg har også naturlig veldig flat mage og store ribbein, så jeg ser godt forskjell på å suge inn og å bare ha en mage som svaier innover. Om noen kaller seg kokk så kan jeg også ha en mening om maten de serverer, selv om jeg ikke lager mat like ofte. Og det finnes tusen lignende eksempler. Poltikerere får kritikk hele tiden selv om ingen som ikke er politiker er i nærheten av å diskutere og jobbe politisk like mye som politikeren. Så hva var egentlig poenget ditt med å dra frem kroppen til influenseren som et argument? 24 4 14
Gjest Xstrella Skrevet 21. februar 2024 #93400 Skrevet 21. februar 2024 Spiser is og niholder magen inne. Altså slapp av, du er på ferie.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå