Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vera Vinge skrev (52 minutter siden):

Dette er jeg enig, og jeg blir forundret over at hun tror bra innhold er utelukkende at følgerne skal beundre henne og hvordan hun lever livet sitt. Der tenker jeg hun er skikkelig utdatert, at det kanskje var mer sånn før, men at man må leve et ekstremt spennende liv for at det skal trekke følgere. Jeg tenker hun kunne tjent mye på å henvende seg mer til publikum og prøvd å lære bort noe. Jeg syns jo hun virker å ha et forstyrret forhold til egen kropp, og utgangspunktet for trening framstår ikke akkurat helsefremmende. Ikke først og fremst fordi hun løper mye, det kan jeg forstå og mange løper mye uten at det er noe galt i det. Det som ikke er bra, er at hun ikke ser ut til å ha noe fokus på å restituere seg og forholdet til trening virker nesten tvangspreget. Kombinert med all den thinspoen, som er utrolig bekymringsfull mtp hvordan sårbare følgere kan bli påvirket av det, er hun et utrolig dårlig forbilde når det gjelder trening. Jeg skulle inderlig ønske hun kunne endre fokus og skape mer treningsglede framfor at kroppen hennes skal være det bærende elementet hele tiden.

Nå er det åpenbart mye å kritisere henne for. Men jeg ser at noe av kritikken i denne tråden samtidig er veldig på siden. Som negative kommentarer om hvordan kroppen hennes ser ut, eller at hun ikke har løpt en eneste tur over en mil. Sistnevnte er nok delvis et poeng mtp hva slags opplegg hun følger, men jeg så faktisk senest for noen dager siden at hun løp rundt to mil. Så jeg mener man må holde tunga rett i munnen når det gjelder kritikken, ellers framstår det ikke så seriøst. Når det er veldig god grunn til å bli bekymret over mye av det hun holder på med, spesielt det som handler om thinspo og eksponering av barn.

De fleste kommentarene her går jo på hvordan den redigerte og filtrerte kroppen ser ut, hvorfor hun gjør det og at det hadde vært så mye bedre med bilder av en ekte person. 

• Liker 20
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

swiftyness skrev (På 14.10.2023 den 9.38):

Og i forlengelsen av mitt eget innlegg: 

Vil anbefale alle som vurderer å betale for tjenestene til NetFit å heller melde seg inn i for eksempel SATS, til omtrentlig samme pris, hvor man får med gratis PT-time når man melder seg inn. De har også en app med masse trening online. SATS stiller faktisk krav til at PT-ene minimum skal ha 60 studiepoeng tilsvarende årsstudium for å jobbe hos dem. Hjelper ikke med brevkurs eller to uker i Bali.

og nei, jeg jobber ikke i SATS eller er sponset. 

.

Endret av Diosa
  • Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stargaze skrev (4 timer siden):

Altså lke gir seg ikke og er bare en kvalmt arrogant type. Han som han siterte i innlegget ba slett ikke om et helt program. Men om noen skadeforebyggende øvelser. Helt normal kompetanseheving.

Og hvis lke: hvis dere hadde bedt om råd/lyttet til noen med mer kompetanse enn dere, hadde dere kanskje vært en suksess. Men i stedet for å spørre lager dere egne fantasivarianter. Ref løperkne. 
Det er null inspirasjon i noe av det dere kommer med. Kun innadvendt fokus på «perfekt» kropp.

Dere bommer totalt.

IMG_1690.jpeg

Bildet er borte :(

Edit: Nå er det der ja 👍

Endret av Skrottefar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vera Vinge skrev (2 timer siden):

Sistnevnte er nok delvis et poeng mtp hva slags opplegg hun følger, men jeg så faktisk senest for noen dager siden at hun løp rundt to mil. Så jeg mener man må holde tunga rett i munnen når det gjelder kritikken, ellers framstår det ikke så seriøst.

Jeg følger henne på Strava. Siden i sommer har hun hatt 4 turer med over 10-11 km.

En på 14 km, to på 16 km og en på nesten 19 km.

Ellers ligger hun mellom 7 og 10 km. (45-60 min)

I oppkjøring til halv bør hun ha en god langtur hver uke de siste månedene. På 90-100/120 minutter. Hun har bare hatt en tur av den lengden. Også rart at hun ikke har løpt noen andre løp i forkant…

• Liker 13
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lopploella skrev (1 time siden):

Artig å plutselig få brune øyne. 

Hun ser ut som en avatar på det bildet..skummelt! 

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stargaze skrev (1 time siden):

Jeg følger henne på Strava. Siden i sommer har hun hatt 4 turer med over 10-11 km.

I oppkjøring til halv bør hun ha en god langtur hver uke de siste månedene. På 90-100/120 minutter. Hun har bare hatt en tur av den lengden. Også rart at hun ikke har løpt noen andre løp i forkant…

Hun vil fint klare å gjennomføre et halvmaraton. Men da må hun sette ned faren fra start og ikke satse på noe rekord-tid.

Fra tidligere løp pleier hun å starte alt for hardt og brenne seg ut etter 4 km når hun løper 10 km. Veldig spent på hvordan det løpet går... Synes jo litt synd på henne også, det er ikke en opplevelse som frister til gjentakelse hvis man har store smerter eller er helt utmattet de siste 6-7 kilometerne. 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

CityCityBangBang skrev (1 minutt siden):

Henrik Troy altså.... 😂

image.thumb.png.c5a9aea04bcc704a9c5feae4d24c9eb1.png

Kilde: Instanavigation.com henriktroy

Herlig! 

Med de to første bildene tar han både CBE, Netfit og coach_eriksen, og hvordan de har holdt på siste dagene, på kornet :D

• Liker 18
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, h/k said:

Hun vil fint klare å gjennomføre et halvmaraton. Men da må hun sette ned faren fra start og ikke satse på noe rekord-tid.

Fra tidligere løp pleier hun å starte alt for hardt og brenne seg ut etter 4 km når hun løper 10 km. Veldig spent på hvordan det løpet går... Synes jo litt synd på henne også, det er ikke en opplevelse som frister til gjentakelse hvis man har store smerter eller er helt utmattet de siste 6-7 kilometerne. 

Hun har jo løpt et tidligere i år og? eller i fjor? Så hun har nok distansen inne, da må man ikke løpe masse lange løp rett før for å klare det, men hvis man skal trene seriøst og faktisk forsøke å få til noe, da må man følge et program.
I år løp jeg et HM uten å ha løpt særlig planlagt på forhånd, det gikk greit, men jeg vet jeg ville løpt så mye bedre hvis jeg gjorde som andre år og fulgte et program.
At hun, som liksom skal fronte en trenngsapp, ikke benytter anlednngen til å følge et program, dele det med oss og skape inspirasjon OG verdifull reklame er for meg helt ufattelig. De lar bare alle sjansene kjøre forbi seg. Jeg hadde ikke trodd de faktisk er så overflatiske og selvsentrerte at de oppriktig tror de kan leve av å "bare være meg" i mange år fremover.
Men alt de legger ut får det til å virke akkurat sånn!

• Liker 19
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ice-91 skrev (8 timer siden):

Hun skal løpe halvmaraton i Valencia neste helg. Spent på om det blir tur med mange Netfit kunder da

Sikkert riktig, men for litt siden sa hun at hun hadde meldt seg på sitt første maraton i desember. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnnaCotta skrev (14 minutter siden):

Sikkert riktig, men for litt siden sa hun at hun hadde meldt seg på sitt første maraton i desember. 

Ja stemmer. Regner med det er Valencia maraton det er snakk om (som thruntravel  arrangerer) i begynnelsen av des

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kollontaj skrev (7 timer siden):

Er vel kommentarer på hvordan kroppen fremstilles og redigeres, ikke hvordan den ser ut? Har sjelden sett veldig negative kommentarer på kropp av kritikerne, de verste har i grunnen vært fra enkelte «forsvarere». 

Surikatt skrev (6 timer siden):

De fleste kommentarene her går jo på hvordan den redigerte og filtrerte kroppen ser ut, hvorfor hun gjør det og at det hadde vært så mye bedre med bilder av en ekte person. 

De fleste kommentarene går på det, ja. Og det er det absolutt grunn til å kritisere henne for! Men jeg har også sett kommentarer på selve utseendet hennes, som i hvordan hun faktisk ser ut. Eller at man har en ordbruk om kropp (redigert eller ei) som ikke er bra, som da en her for ikke så lenge siden sa at hun så ut som et beinrangel eller knokkelhaug, eller hva det var.

Stargaze skrev (4 timer siden):

Ok, da var det tydeligvis den ene lange økten jeg så. Og enig i at det er merkelig å ikke følge et program hvor hun trener til halvmaraton, altså. 

Poenget mitt er at jeg innimellom ser kritikk i hennes retning som jeg mener er på siden av det man faktisk kan ta henne for, og at når kritikken blir ufin eller urettmessig, blir det fort gjort for henne å kalle all kritikk for mobbing eller at man generelt ikke når gjennom med kritikken.

Jeg er ingen forsvarer av CBE, på ingen måte. Jeg syns hun er et utrolig dårlig og farlig forbilde. Den eneste formildende omstendighetene jeg kan komme på, er at hun kanskje er såpass mye eldre enn de som er mest sårbare for å bli påvirket av den tynnhets-eksponeringen hun driver med…

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 10/9/2023 at 5:31 PM, Frisk Frosk said:

Iflg. Norsk Fotballforbund, så begynte LKE på Lyn i toppfotballen i 2003 og spilte der til 2007. Så hadde han et opphold hvor han var på Lyn 2, så et kort opphold i toppfotballen på Lyn igjen i 2008 før han begynte å spille på Lillestrøms topplag 2009-2011. Så 2012-2016 i Odd.

Tar man 2003 til 2016, så blir det 13-14 år. Altså ikke i nærheten av 20 år som LKE liker å skryte på seg flere steder. Og heller ikke 18 år som han påstår på Twitter her. Men er jo mulig han regner med andrelagene (2.divisjon) og annet som ikke er Elitefotball?

https://www.fotball.no/fotballdata/person/profil/?fiksId=2943352

Wikipedia er nok ikke oppdatert.

For NFF  har, iflg. samme link fra fotball.no) loggført at LKE spilte på Tune 2017-2019, 2020 i Rolvsøy, og 2022-sesongen i Sarpsborg FKs oldboys-fotball.

I 2017 stod det at han skulle være spillende trener for Tune IL, men det ser ut til å bare ha tatt slutt i 2019. Og jeg kan ikke finne noe omtale av ham på Tune IL sine sider. Da LKE spilte på Tune IL så var de forresten i 6. divisjon iflg. samme link jeg la ved.

Her er det nødvendig med litt oppklaring.

På Twitter skrev han at han hadde vært profesjonell i 18 år. Man trenger ikke spille i eliteserien for å være profesjonell. "Profesjonell" refererer til at man har fotball som yrke - altså at man får betalt.

Det er (var hvertfall ikke på tidlig 2000-tallet) ikke uvanlig at de beste juniorspillere hos topplagene får noe betalt før de begynner å spille på toppnivå/seniorlaget. Lars Kristian Eriksen kom til Lyns juniorlag i 2001, og det er neppe feil å si at han var profesjonell fotballspiller fra 2001. 

Det er heller ikke sånn at man slutter å være profesjonell fordi man spiller noen kamper for 2.laget til klubben sin. Det er helt normalt at toppspillere innimellom spiller noen kamper for 2. laget - typisk etter skadeopphold eller om de har en "dårlig" periode. Det betyr ikke at de slutter å være profesjonelle fotballspillere den perioden.

Det ikke umulig at han kan ha fått betalt en periode som junior i Aalesund eller at han fikk bittelitt betalt som spillende trener i Thune, så han kan fint ha rukket 18 år "as a professional".

Endret av gjest:)
  • Liker 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

gjest:) skrev (3 minutter siden):

Her var det mye rart altså.

På Twitter skrev han at han hadde vært profesjonell i 18 år. Man trenger ikke spille i eliteserien for å være profesjonell. "Profesjonell" refererer til at man har fotball som yrke - altså at man får betalt.

Det er (var hvertfall ikke på tidlig 2000-tallet) ikke uvanlig at de beste juniorspillere hos topplagene får noe betalt før de begynner å spille på toppnivå/seniorlaget. Lars Kristian Eriksen kom til Lyns juniorlag i 2001, og det er neppe feil å si at han var profesjonell fotballspiller fra 2001. 

Det er heller ikke sånn at man slutter å være profesjonell fordi man spiller noen kamper for 2.laget til klubben sin. Det er helt normalt at toppspillere innimellom spiller noen kamper for 2. laget - typisk etter skadeopphold eller om de har en "dårlig" periode. Det betyr ikke at de slutter å være profesjonelle fotballspillere den perioden.

Det ikke umulig at han kan ha fått betalt en periode som junior i Aalesund eller at han fikk bittelitt betalt som spillende trener i Thune, så han kan fint ha rukket 18 år "as a professional".

Lars Kristian Eriksen påstår på Netfit.no at han har 20 år i Eliteserien - det er løgn og villedende reklame for Netfit AS.

Screenshot2023-10-15at00-09-41Vrecoacher-Netfit.png.627ff6836363b397f8ea35a3306790b7.png

https://netfit.no/vare-coacher/

• Liker 31
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Just now, Frisk Frosk said:

Lars Kristian Eriksen påstår på Netfit.no at han har 20 år i Eliteserien - det er løgn og villedende reklame for Netfit AS.

Screenshot2023-10-15at00-09-41Vrecoacher-Netfit.png.627ff6836363b397f8ea35a3306790b7.png

https://netfit.no/vare-coacher/

Ja, det er jeg enig i, men innlegget jeg siterte kommenterte også påstanden om "18 år som profesjonell".

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok rett og slett og kontaktet Caroline via Netfit, for å spørre hvorfor hun valgte å bruke filter på alt hun legger ut. Eksemplene jeg kom med, er fra de to videoene i kollasjen. Ikke overraskende får jeg til svar at det ikke er brukt filter, så hun har ingen anelse hva jeg snakker om. Er dette reinspikka løgn eller er det bare en drøss av oss som tar feil? 

Øynene er blå på hennes telefon, jaha. Jeg kan opplyse om at jeg har iphone 14 selv, og øynene er ikke blå. Det er huden først og fremst som avslører at noe er gjort. Ingen har slik hud, og den "klumpen" hun normalt sett har i panna er helt borte. Så jeg har veldig vanskelig for å tro på Carolines påstand om at det kun er kontrastendringer og en vignett. 

Hva tenker dere? 

Kilde: https://instanavigation.com/user-profile/carolinebergeriksenno 

Skjermbilde 2023-10-15 kl. 01.51.34.png

unnamed.jpg

• Liker 16
  • Nyttig 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kollontaj skrev (39 minutter siden):

CBE vet faktisk ikke hva du snakker om. Ok. Artig at hennes IPhone fikser blant annet rynker og «vorter». Gjør leppene større også! Ansiktet smalere! 
Dette må jo være en magisk mobil. 

Hun har heller ikke porer i huden. Hun er rett og slett overjordisk, og tar det som et kompliment at folk synes hun er så plettfri med filter, og lyver så hun tror det selv. 
Både hun og mannen er et eksempel på hvor skadelig det er å leve av å selge seg selv. 

Dømmekraft, sunn fornuft, ydmykhet og evne til refleksjon er ikke-eksisterende i den narsissistiske bobla de har levd i i over 10 år. Når man ikke tar fem øre for å selge barna sine, tar man selvfølgelig ikke fem øre for å lyve og filtrere virkeligheten heller. 

• Liker 28
  • Hjerte 2
  • Nyttig 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...