Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Jeg tenker at dette blir kverulering på semantikk, altså ordvalg eller bruk av terminologi.

Hun har ikke brukt filter, "bare" kontrast, vidvinkel og vignettering. De to førstnevnte kan gjøre store endringer på bilder - alle som feks har vært på visning i en knøttliten leilighet der bildene i boligannonsen var tatt med vidvinkel har fått erfare det.

Sistnevnte kan man lese mer om her: https://phlearn.com/magazine/how-you-can-use-or-not-use-vignetting-to-transform-your-photography/ Som man ser innledes forklaringen på hva vignettering er med følgende setning: 

Sitat

You may already associate vignetting with photo filters you’ve used on an app or on social media

Tillegg: Jeg har ikke fagkunnskap om dette, men etter mine beskjedne erfaringer med billedredigering tenker jeg at kontrast og vignettering er mer enn nok verktøy til å glatte ut ujevnheter og lage mer definerte strukturer i ansikt og på kroppen ellers, og vidvinkel kan forandre proporsjoner og former på ting temmelig drastisk.

Eventuelle fagfolk her må gjerne korrigere og utdype.

Endret av Aricia
  • Liker 18
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Snødronninga skrev (6 timer siden):

Jeg tok rett og slett og kontaktet Caroline via Netfit, for å spørre hvorfor hun valgte å bruke filter på alt hun legger ut. Eksemplene jeg kom med, er fra de to videoene i kollasjen. Ikke overraskende får jeg til svar at det ikke er brukt filter, så hun har ingen anelse hva jeg snakker om. Er dette reinspikka løgn eller er det bare en drøss av oss som tar feil? 

Øynene er blå på hennes telefon, jaha. Jeg kan opplyse om at jeg har iphone 14 selv, og øynene er ikke blå. Det er huden først og fremst som avslører at noe er gjort. Ingen har slik hud, og den "klumpen" hun normalt sett har i panna er helt borte. Så jeg har veldig vanskelig for å tro på Carolines påstand om at det kun er kontrastendringer og en vignett. 

Hva tenker dere? 

Kilde: https://instanavigation.com/user-profile/carolinebergeriksenno 

Skjermbilde 2023-10-15 kl. 01.51.34.png

unnamed.jpg

Så hun mener hun er en levende voksdukke?

• Liker 14
Skrevet (endret)
Snødronninga skrev (6 timer siden):

Jeg tok rett og slett og kontaktet Caroline via Netfit, for å spørre hvorfor hun valgte å bruke filter på alt hun legger ut. Eksemplene jeg kom med, er fra de to videoene i kollasjen. Ikke overraskende får jeg til svar at det ikke er brukt filter, så hun har ingen anelse hva jeg snakker om. Er dette reinspikka løgn eller er det bare en drøss av oss som tar feil? 

Øynene er blå på hennes telefon, jaha. Jeg kan opplyse om at jeg har iphone 14 selv, og øynene er ikke blå. Det er huden først og fremst som avslører at noe er gjort. Ingen har slik hud, og den "klumpen" hun normalt sett har i panna er helt borte. Så jeg har veldig vanskelig for å tro på Carolines påstand om at det kun er kontrastendringer og en vignett. 

Hva tenker dere? 

unnamed.jpg

Du skulle lagt ved bilder eller film tatt av andre og spørre om hun ikke ser forskjellen. Er ikke overrasket over at hun nekter. De kommer ikke til å endre seg og med mulighet til å bruke verktøy til å endre seg selv til hvordan hun ønsker hun så ut, er mulighetene til det endeløse. Hun så ikke ut som dette på VGTV for kort tid siden.

Endret av Surikatt
  • Liker 14
Skrevet (endret)

Uansett hvor mye hun ønsker å være en levende voksdukke - det er hun ikke. Ser for eksempel på disse bildene at hun ikke er det, og at ansiktsform, ansiktstrekk og hud ikke engang ligner. Et helt annet ansikt enn det hun selv publiserer. Noe så flaut, å insistere på at de tusen filterversjonene (evt lys/skygge/vidvinkel/whatever) er sånn hun ser ut.

https://www.dn.no/magasinet/intervjuet/trondheim/oslo/medier/bak-fasaden/1-1-5289023

https://www.vg.no/rampelys/i/LAe9rP/caroline-berg-eriksen-delte-nakenbilder-av-seg-selv-jeg-maatte-gaa-noen-runder

https://www.vg.no/rampelys/i/rgogje/coronasmell-for-influencer-caroline-berg-eriksen

https://e24.no/karriere-og-ledelse/i/4qOVrq/blogger-caroline-berg-eriksen-faar-50000-for-aa-omtale-en-bok

Endret av Lopploella
  • Liker 6
  • Nyttig 7
Skrevet

Tenk å nærme seg 40-årene og velge å blånekte for å "blurre", vignettere (eller hva de mener de gjør) seg til et helt annet utseende. 

Jeg tror de selv tror at hun ser ut sånn. De lever jo hele livet gjennom kameraer, og ser vel på bilder av Caroline som "utgangspunkt" som skal jobbes videre med. Det er jo det som er den "travle jobben" til LKE. 

Det må være nitrist å se på seg selv om et utgangspunkt bare.

• Liker 35
Skrevet

På min telefon må jeg passe på at ikke selve kamera legger til filter. Kan stille inn fra 1-10 på hvor mye «skjønnhet» den skal fikse til. Høyere tall jo mer filter. Kanskje cbe har «glemt» dette på sin telefon?  

• Liker 11
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
vinterskog skrev (8 minutter siden):

På min telefon må jeg passe på at ikke selve kamera legger til filter. Kan stille inn fra 1-10 på hvor mye «skjønnhet» den skal fikse til. Høyere tall jo mer filter. Kanskje cbe har «glemt» dette på sin telefon?  

Skjønnhet og skjønnhet. Hun ser ut som en mager, blank voksdukke med overfylte lepper på egne bilder, mens hun ser ut som en normalt pen og normalt slank og trent dame på TV og på bilder tatt av andre.

CBE ser også yngre ut uten all den tekniske bildebehandlingen, da den poreløse, linjeløse og speilblanke voks-looken gjør at hun ligner mer på en desperate housewife enn ei søt dame fra Sarpsborg.

Endret av Rastebenk
  • Liker 24
  • Hjerte 1
Skrevet (endret)
Snødronninga skrev (8 timer siden):

Hva tenker dere? 

unnamed.jpg

Hva jeg tenker om det? Jeg tenker at CBE lyver igjen. Jeg er på ingen måte overrasket for slik har hun holdt på absolutt hele SoMe-karrieren sin. Modus operandi.

Men jeg lurer på hva hun mener å oppnå ved å lyve så åpenbart. Er det ikke en fordel for en influencer med litt troverdighet hos følgerne sine? Hun sjonglerte løgnene relativt godt fram til bilderedigerings- og kommentarfelt-skandalene (blant annet fordi hun hadde full kontroll over mediene sine) men etter det virker det til mengden av blåøyde forsvarere har sunket til noe nær null. Ingen tror på noe lengre og de dedikerte fansene er borte. Løgn er så inkorporert i CBEs virke det virker vanskelig for henne å forklare noe som helst med annet enn det. Uansett hvor uviktig en sak det er eller om hun forlengs er tatt med buksene nede. Hvorfor lyve når hun ikke oppnår noe annet enn å bli tatt og latterliggjort for enda en latterlig løgn. 

Neste jeg lurer på. Mener hun oppriktig disse filtrene, eller vignettene eller vinklene eller hva hun nå kaller det i dag, gjør utseendet hennes penere? Hun er søt og naturlig på bilder andre tar, mens disse filterbonanzaene er det rake motsatte. Creepy, alien eller gammel avdanket Hollywood-frue. Hvorfor velger en ellers normalt pen snart førtiåring å bilderedigere seg styggere og eldre?

Hvorfor? Gir absolutt ingen mening. 

Endret av Inocybe
Stavefeil
  • Liker 34
Skrevet
Snødronninga skrev (8 timer siden):

Hva tenker dere? 

unnamed.jpg

Imponerende at du ikke ble blokkert?

• Liker 7
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)

Hun nærmer seg 40, ingen på nærmere 40 ser ut som en voksdukke. Uten en eneste rynke, skygge under øynene, urenhet eller annet normalt.

Det er fascinerende at hun lyver så hun tror det selv.

De 4 linkene til Lopploella viser hvordan hun egentlig ser ut.

Problemet er at hun har et sykelig forhold til utseendet og ikke vil se ut som hun egentlig gjør.

Hun lurer bare seg selv og jeg synes synd på henne, må jo være noe helt alvorlig galt. 

Smilet ser heller aldri ekte ut, tipper det ligger en haug av problemer i kø, og at alt vi ser er sammensatt og bunner i noe alvorlig.

Endret av Stargaze
  • Liker 29
Skrevet
Snødronninga skrev (10 timer siden):

Hva tenker dere? 

unnamed.jpg

Jeg synes hun ser trist og «død» ut her

• Liker 9
  • Nyttig 1
Skrevet
Surikatt skrev (4 timer siden):

Du skulle lagt ved bilder eller film tatt av andre og spørre om hun ikke ser forskjellen. Er ikke overrasket over at hun nekter. De kommer ikke til å endre seg og med mulighet til å bruke verktøy til å endre seg selv til hvordan hun ønsker hun så ut, er mulighetene til det endeløse. Hun så ikke ut som dette på VGTV for kort tid siden.

Hun må jo leve i total fornektelse

Skrevet
Lopploella skrev (3 timer siden):

Uansett hvor mye hun ønsker å være en levende voksdukke - det er hun ikke. Ser for eksempel på disse bildene at hun ikke er det, og at ansiktsform, ansiktstrekk og hud ikke engang ligner. Et helt annet ansikt enn det hun selv publiserer. Noe så flaut, å insistere på at de tusen filterversjonene (evt lys/skygge/vidvinkel/whatever) er sånn hun ser ut.

https://www.dn.no/magasinet/intervjuet/trondheim/oslo/medier/bak-fasaden/1-1-5289023

https://www.vg.no/rampelys/i/LAe9rP/caroline-berg-eriksen-delte-nakenbilder-av-seg-selv-jeg-maatte-gaa-noen-runder

https://www.vg.no/rampelys/i/rgogje/coronasmell-for-influencer-caroline-berg-eriksen

https://e24.no/karriere-og-ledelse/i/4qOVrq/blogger-caroline-berg-eriksen-faar-50000-for-aa-omtale-en-bok

For å sette det helt på spissen, så blir det like dumt som å påstå at bilder av seg med hundefilter på Snapchat er naturlig og ekte. 

Alle ser jo at de bildene de selv legger ut ikke lenger ligner henne - fordi de er så "vignetterte". 

• Liker 25
Skrevet

Som alltid er hun mer opptatt av å forsvare, tildekke og fordumme med «hæ, øh, jeg?...».

Hun burde heller ta innover seg det faktum at ingen mennesker, verken 15, 20, 30, 40, 50- åringer -+, ser slik ut.

Hva har hun tenkt å gjøre med det? Droppe kontrast, vindvinkel og vignetter? 

• Liker 24
Skrevet

Hun/de stilte seg i sin tid uforstående til beskyldninger om redigering av bilder også. Etterhvert kom det fram at de redigerte bort deler av armene, bena og ryggen hennes. 

Eneste forandringen som skjedde etter den fadesen var at de fjernet muligheten til å se originalbildene.

Så hvorfor skal vi tro på henne nå?

• Liker 35
  • Nyttig 8
Skrevet
swiftyness skrev (4 timer siden):

Imponerende at du ikke ble blokkert?

Tok kontakt på netfit sin nettside, så jeg fikk svar på epost. 

• Liker 12
Gjest NordreSving
Skrevet
FruRosa skrev (6 minutter siden):

Hun/de stilte seg i sin tid uforstående til beskyldninger om redigering av bilder også. Etterhvert kom det fram at de redigerte bort deler av armene, bena og ryggen hennes. 

Eneste forandringen som skjedde etter den fadesen var at de fjernet muligheten til å se originalbildene.

Så hvorfor skal vi tro på henne nå?

Det er et legitimt spørsmål. Jeg tipper at grunnene til «behandlingen» av bildene er den samme da som nå og på er dypt personlig plan. 

Hun har alltid drevet med perfeksjons-blogging. Hun fremstiller seg som perfekt i alt hun gjør. Selvironien mangler og selvkritikk er fraværende. Legger man til at de som velger en karriere på SoMe ofte har et stort behov for anerkjennelse som nettopp dekkes av likerklikk og kommentarer så peker dette i en velkjent retning.

I grunnen er det synd på CBE. Problemet er likevel at de rammer følgerne når de insisterer på perfeksjon. Fler av kollegene hennes som har levd livene sine på SoMe viser tydelige tegn på å slite psykisk. Det spørs om ikke forklaringen finnes her: 

https://skolerom.no/undervisning/psykt-deg-din-digitale-avatar-1/

Internett-psykologen beskriver det som om du lager deg en avatar; et falskt selv. 
«Det kan være skadelig hvis det falske selvet og ditt faktiske selv er veldig ulike hverandre. Du kan få lav selvfølelse og slite med sosial engstelse» 

Dette skader både deg selv og de som følger deg. 

Skrevet
Snødronninga skrev (12 timer siden):

Hva tenker dere? 

unnamed.jpg

Svaret fra Caroline Berg Eriksen og Netfit AS her er rett og slett...

Same shit, different wrapping.

Dette er samme måte de har tjent penger på hele veien - ved juks og bedrag, ved falske narrativ og falskt utseende.

Ikke bare det, dette er Caroline Berg Eriksen, Lars Kristian Eriksen, Treasures AS, og nå også Netfit AS' bedriftsstrategi. Juks, bedrag, skylde på alt og alle andre, bryte norsk lov. Dette er eiernes og bedriftenes helt bevisste strategi for å tjene penger.

Og hvorfor - fordi de har sluppet unna med det i 14 år...

Og dette er de forbildene de ønsker å være også for de som stadig må bedrive barnearbeid for bedriftene...

Ingen andre bedrifter ville kommet unna med 14 år med lovbrudd uten at både bedrift og ansvarlige ville blitt straffet for det.

Ikke rart at de har null i engasjement og må få nye følgere på mistenkelig vis - når CBE og co viser at de ikke har endret seg siste 14 årene når det kommer til innhold og bedriftsmål.

Dritt er dritt uansett hvordan du pakker det inn.

At de i tillegg skader andre, det bryr de seg åpenbart ikke om.

At CBE og Netfit AS benekter bilderedigering er imidlertid helt som forventet. Ikke en gang CBE, LKE, Treasures AS, Netfit AS eller Coached by Eriksen vil tåle en ny avsløring av bilderedigering. De vet at luftslottet de lever på er i ferd med å forsvinne.

Så svaret er som forventet. Caroline Berg Eriksen inntar scenen, spiller helt fullstendig månebedotten av beskyldninger om bildejuks - og presenterer så tåpelige bortforklaringer for hvorfor bildene er som de er. Tatt med buksa nede. Benektelse til magekrampa tar henne - men like fullt, det de presenterer er samme dritt som de har levd av i 14 år.

• Liker 17
  • Nyttig 5
Skrevet
Lopploella skrev (6 timer siden):

Ser for eksempel på disse bildene at hun ikke er det, og at ansiktsform, ansiktstrekk og hud ikke engang ligner.

Men dette er vel før de fleste inngrep og som fast kunde hos venninnen. Sistnevnte som for øvrig legger ut masse om Gaza hele tiden og ikke ett ord om lidelsene til sivilbefolkningen i Israel. Hun burde lese her feks https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/wA2xw4/rave-festen-ble-til-et-blodbad-gjemte-seg-i-likhaug

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Vi har skrevet litt frem og tilbake, fikk andre forklaringer på hvorfor huden er babyglatt og uten porer: 

Det er ikke brukt noe filter, og årsaken til at du ikke ser noen porer i huden så er sikkert fordi kvaliteten på de klippene er for lav. 

At ting noen gang blir uklare/diffuse om jeg forstår deg riktig skyldes at vi filmer med filmatisk kamera. Ikke noe filterbruk.

Uansett hva som er gjort, så ser ikke Caroline naturlig ut, lang der i fra. Litt rart de 1. ikke ser det selv 2. er klar over det, men foretrekker denne avatarversjonen. 🤷‍♂️

• Liker 18
  • Nyttig 12

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...