Frisk Frosk Skrevet 13. oktober 2023 #89441 Del Skrevet 13. oktober 2023 Kollontaj skrev (17 minutter siden): De fleste influencere vil vel ha annonser? Å bo billig på hotell rundt om kan de ikke leve av. Ja, det er tydelig noe umerkede samarbeid her, feks med Vestlia, men de 70-100 000 de kunne skuffe inn pr reklameinnlegg før, ser man lite til nå. Men umerkede reklamer betaler ofte mer enn de merkede... f.eks. hennes konstante og nesten daglige ICIW-reklamer. Lovteksten sier at hun skulle ha merket all bruken av plaggene med reklame. Hun gjør det ikke, men fortsetter med merkede reklamesamarbeid en gang eller to i året. Mellom samarbeidene er det umerket reklame som har annonseverdi for ICIW. CBE har selv uttalt at hun aldri gir reklame for noe gratis... Det auberginefargede treningsantrekket er i salg hos ICIW ,så det er bare å tipse Forbrukertilsynet. Om hun mot formodning skulle drive med gratisreklame for ICIW daglig, så er det likevel ulovlig å ikke merke reklamene, da de har hatt flere tidligere reklamesamarbeid med dem. Hun tjener garantert penger på det hun legger ut umerket. 20 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 13. oktober 2023 #89442 Del Skrevet 13. oktober 2023 Stargaze skrev (1 minutt siden): Altså de disse poseringsbildene, det er jo så stivt, unaturlig og uten et smil at det ser ut som om hun er tvunget til å gjøre det… Må også si at den redigeringen som er gjort i de bildene gjør at hun ser mye eldre og mer herjet ut. Ikke akkurat flatterende. Ekte og naturlig er så mye penere. Enig, rart å ønske seg å se ut som 45, egentlig. Droppet de denne «looken»/filteret for det der? https://www.instagram.com/p/Cu-BENNoB8W/?igshid=MzRlODBiNWFlZA== og her er et annet igjen https://www.instagram.com/p/CxgUGxCI4zw/?igshid=MzRlODBiNWFlZA== Ser ikke ut som søstre, engang, så ulike er de tre (det tredje er siste innlegg på IG). 19 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 13. oktober 2023 #89443 Del Skrevet 13. oktober 2023 Frisk Frosk skrev (2 minutter siden): Men umerkede reklamer betaler ofte mer enn de merkede... f.eks. hennes konstante og nesten daglige ICIW-reklamer. Lovteksten sier at hun skulle ha merket all bruken av plaggene med reklame. Hun gjør det ikke, men fortsetter med merkede reklamesamarbeid en gang eller to i året. Mellom samarbeidene er det umerket reklame som har annonseverdi for ICIW. CBE har selv uttalt at hun aldri gir reklame for noe gratis... Det auberginefargede treningsantrekket er i salg hos ICIW ,så det er bare å tipse Forbrukertilsynet. Om hun mot formodning skulle drive med gratisreklame for ICIW daglig, så er det likevel ulovlig å ikke merke reklamene, da de har hatt flere tidligere reklamesamarbeid med dem. Hun tjener garantert penger på det hun legger ut umerket. Enig i det, men de beløpene Treasures tidligere dro inn på merket reklame er det nok ikke i nærheten av. Det synes jo forøvrig i inntektsfallet de siste årene. 11 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snødronninga Skrevet 13. oktober 2023 #89444 Del Skrevet 13. oktober 2023 (endret) Bare ett av CBEs mange ansikter. Her har hun til og med brunaktige øyne, de pleier jo å være lyseblå. Alt for å se unaturlig ut, og det får hun til med glans. 👏🏻 https://www.instagram.com/reel/CyTxsQgtkI2/?igshid=MzRlODBiNWFlZA== Endret 13. oktober 2023 av Snødronninga 26 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stargaze Skrevet 13. oktober 2023 #89445 Del Skrevet 13. oktober 2023 Snødronninga skrev (10 minutter siden): Bare ett av CBEs mange ansikter. Her har hun til og med brunaktige øyne, de pleier jo å være lyseblå. Alt for å se unaturlig ut, og det får hun til med glans. 👏🏻 https://www.instagram.com/reel/CyTxsQgtkI2/?igshid=MzRlODBiNWFlZA== Så til og med øyenfargen er redigert…? 🤷♂️(som lke pleier å «si» på twitter) 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xstrella Skrevet 13. oktober 2023 #89446 Del Skrevet 13. oktober 2023 Snødronninga skrev (33 minutter siden): Bare ett av CBEs mange ansikter. Her har hun til og med brunaktige øyne, de pleier jo å være lyseblå. Alt for å se unaturlig ut, og det får hun til med glans. 👏🏻 https://www.instagram.com/reel/CyTxsQgtkI2/?igshid=MzRlODBiNWFlZA== Herregud så teit med de filtrene. Jeg blir sprø av dette jukset. Hvorfor ikke være seg selv??? 22 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cerruti Skrevet 14. oktober 2023 #89447 Del Skrevet 14. oktober 2023 CityCityBangBang skrev (9 timer siden): Er det virkelig mulig for en "voksen" dame? Er jo så tydelig at det hun ønsker å se er seg selv. Hadde hun ønsket å kommunisere hadde hun løftet blikket... Hun gjør jo ikke mye annet enn «å leke» modell. Jeg kan ikke tenke meg at noen av disse to egentlig har lyst til å trene noen, men de må jo gjøre noe i 30-ish år til… Jeg ville tatt meg en utdanning som gir jobb i enden. Ikke noe kurs, men en grad. Investert tid og penger i dette istedenfor å leve som indrettsutøver/modell. Et slikt fullstendig taktskifte tror jeg til og med kunne gitt avkastning i SOME. 20 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
swiftyness Skrevet 14. oktober 2023 #89448 Del Skrevet 14. oktober 2023 swiftyness skrev (16 timer siden): Er ikke ofte jeg kommenterer her inne, men dette kunne jeg ikke la stå usagt. For et sykt amatørmessig opplegg de driver med, totalt blottet for helt grunnleggende kunnskap og kompetanse. Og dette skal de altså ta seg betalt for… stakkars de som går i den fella. Her risikerer man å pådra seg skader eller forverre skader hvis man hører på de rådene de kommer med. I tillegg er dette folk som ikke har kunnskap om helt grunnleggende anatomi, som jeg trodde alle PT utdanninger inneholdt. Breaking News: rumpemuskulaturen henger faktisk sammen med lårene; bare å Google. Og ellers; hvem er det som IKKE vil trene lårene??? sykt opplegg Og i forlengelsen av mitt eget innlegg: Vil anbefale alle som vurderer å betale for tjenestene til NetFit å heller melde seg inn i for eksempel SATS, til omtrentlig samme pris, hvor man får med gratis PT-time når man melder seg inn. De har også en app med masse trening online. SATS stiller faktisk krav til at PT-ene minimum skal ha 60 studiepoeng tilsvarende årsstudium for å jobbe hos dem. Hjelper ikke med brevkurs eller to uker i Bali. og nei, jeg jobber ikke i SATS eller er sponset. 30 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skruf Skrevet 14. oktober 2023 #89449 Del Skrevet 14. oktober 2023 Forbrukertilsynet har nettopp holdt et webinar nå om merking av reklame; jeg følger Yummimummy/Veronica Simone, og hun gjenfortalte fra webinaret Det er faktisk så enkelt at all reklame skal merkes, inkludert egenreklame. Den gode nyhet er at FT nå kan begynner å gi bøter, både til influencere og aktørene de reklamerer for. I programmet «Da vi eide Internett» så kom det frem at aktører betaler bedre for umerket reklame pga produkter som ikke er merket som reklame gir mere troverdighet enn det som er merket. Følgerne/kundene tror mere på produktet hvis de tror at det er Influenceren sin oppriktige anbefaling og ikke noe som er betalt for; ergo gir det større salg. Så fortsett å meld inn, la bøtene komme! 35 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 14. oktober 2023 #89450 Del Skrevet 14. oktober 2023 swiftyness skrev (1 time siden): Og i forlengelsen av mitt eget innlegg: Vil anbefale alle som vurderer å betale for tjenestene til NetFit å heller melde seg inn i for eksempel SATS, til omtrentlig samme pris, hvor man får med gratis PT-time når man melder seg inn. De har også en app med masse trening online. SATS stiller faktisk krav til at PT-ene minimum skal ha 60 studiepoeng tilsvarende årsstudium for å jobbe hos dem. Hjelper ikke med brevkurs eller to uker i Bali. og nei, jeg jobber ikke i SATS eller er sponset. Dessverre. Sveits-milliardærer støtter jeg ikke. Uansett hvor bra tilbudet er. 😅 14 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
swiftyness Skrevet 14. oktober 2023 #89451 Del Skrevet 14. oktober 2023 Kollontaj skrev (19 minutter siden): Dessverre. Sveits-milliardærer støtter jeg ikke. Uansett hvor bra tilbudet er. 😅 Det er nå så. Får iallfall valuta for pengene. Netfit sitt opplegg er jo tilnærmet ren svindel. 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnnaCotta Skrevet 14. oktober 2023 #89452 Del Skrevet 14. oktober 2023 Nå er der kommet en ny maraton-tur med Netfit som de tar æren for uten å nevne stakkars Thruntravels som er faktisk arrangør. Det kunne jo vært ok hvis de skrev «i samarbeid med THRuntravelse» eller noe. Også denne gangen sier Caroline at hun skal melde seg på, og at hun vurderer å satse på maraton. Men nå er det bare ca. 6 uker til Valencia maraton uten at hun har en eneste langtur i beina. Litt av en satsing. 22 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ice-91 Skrevet 14. oktober 2023 #89453 Del Skrevet 14. oktober 2023 AnnaCotta skrev (3 minutter siden): Nå er der kommet en ny maraton-tur med Netfit som de tar æren for uten å nevne stakkars Thruntravels som er faktisk arrangør. Det kunne jo vært ok hvis de skrev «i samarbeid med THRuntravelse» eller noe. Også denne gangen sier Caroline at hun skal melde seg på, og at hun vurderer å satse på maraton. Men nå er det bare ca. 6 uker til Valencia maraton uten at hun har en eneste langtur i beina. Litt av en satsing. Hun skal løpe halvmaraton i Valencia neste helg. Spent på om det blir tur med mange Netfit kunder da 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hvalstad45 Skrevet 14. oktober 2023 #89454 Del Skrevet 14. oktober 2023 7 minutter siden, Ice-91 said: Hun skal løpe halvmaraton i Valencia neste helg. Spent på om det blir tur med mange Netfit kunder da Da har hun ikke fulgt et veldig tilpasset program selv, det er jo nærmest litt komisk når man skal fremme treningsprogram og treningstjenester! Hun burde hatt mange flere langturer, men først og fremst: Hun kunne laget så mye interessant løpeinnhold! I stedet for de evinnelige selfiesene av at hun løper. Her kunne hun vist og forklart ulike intervalltreninger og hvorfor hun gjør dem før løpet osv. De er virkelig elendige på innholdsproduksjon, de gjør ikke jobben sin og jeg håper det snart ikke kan kalles en "jobb". 31 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kleenex Skrevet 14. oktober 2023 #89455 Del Skrevet 14. oktober 2023 Frisk Frosk skrev (21 timer siden): Kommentar til det @Stargaze la ut om Lars Kristian Eriksens oppgulp hvor han rakker ned på andre personlige trenere: Mer enn noe annet - og det er virkelig mye å velge i fra den karen - så viser dette hvorfor ingen bør ta imot treningsråd fra LKE. Mer enn noe annet viser dette også overtydelig at han ikke har nok erfaring med å jobbe med andre som faktisk har fagkompetanse. For personer som har nok utdanning og erfaring er det faktisk helt normalt å spørre kollegaer om hvilke erfaringer de har med noe spesifikt, det er helt normalt å spørre om det er spesielle - i dette tilfellet - øvelser som kan ha bedre effekt. Det er virkelig ingen grunn til at alle skal sitte på hver sin ensomme tue og finne opp kruttet på nytt! Det er nettopp i samhandling, ved ydmykhet, ved kompetansedeling man kommer seg langt. Jo mindre erfaring man selv har, jo viktigere blir en slik kollegial kunnskaps- og erfaringsdeling å få med seg! LKE viser at dette er noe han er ukjent med. Her plukker han "tilfeldig" ut en idrettsgren hvor han selv i mange år før han en gang tenkte på å ta pt-utdanning ble instruert av trenere med mange, mange års erfaring bak seg i fotball, og også fysioterapeuter med både generell og spesifikk fotballerfaring. Så LKE har hatt 13-14 år i elitefotballen (ikke 20 år som han sier selv!), med faktisk profesjonell oppfølging. Og nå sitter han og rakker ned på pt-kollegaer som ikke har den erfaringen, pt-kollegaer som tar ansvar for egen læring og tilegning av grenspesifisering innen idrett. Dette er så utrolig pinlig av Lars Kristian Eriksen, at ingen kan ta han på alvor som såkalt personlig trener. Som om ikke det er nok... så motsier han seg selv, og viser med det at han i utgangspunktet ikke forstod det opprinnelige spørsmålet han kommenterer. En personlig trener spør om idrettsspesifikke råd. LKE kritiserer så andre pt'ere for å spørre om spesifikke tips - bare at han da kaller det "grunnleggende ting". Og så avslutter han med å si at det er greit å spørre andre om detaljer... som jo var akkurat det den han kritiserte gjorde - spurte om spesifikke detaljer mtp. skadeforebygging for akkurat fotballspillere. Det er helt krise om noen velger en slik pt som LKE her viser seg å være - for med ham risikerer man å bli skadet, noe flere av programmene på Netfit.no også viser. Selv om det alltid vil være en del helt grunnleggende styrke- og stabilitetstrening som vil være felles for de fleste idretter - så vil det som regel være store forskjeller i idrettsspesifikke øvelser man bør fokusere mer/mindre på. Plusser man så på skadeforebyggende treningsprogram i ulike idretter så vil det også der være store forskjeller på hva, hvor mye, hvor ofte m.m. man trener i tillegg til det grunnleggende. Men akkurat dette har LKE tydeligvis ikke forstått. Snakk om å rykke teppet vekk fra egen "profesjonalitet". Og på toppen av alt kommer dette innlegget etter at han/de via Netfit AS /netfit.no har lagt ut trening hvor de påstår at de kan trene setet uten å trene lårene... (the devil's in the details - man kan trene lårene mindre, men ikke unngå å trene dem noe). Når man tror Lars Kristian Eriksen, Caroline Berg Eriksen, Netfit AS /netfit.no ikke kunne bli mer useriøse... At Adrian Paul er daglig leder av Netfit AS og utad mot samarbeidspartnere (f.eks. Apollo) utgir seg som faglig ansvarlig for Netfit AS viser at heller ikke han kan være en seriøs pt, tross den erfaringen han har. Ingen seriøse pt'er jobber slik som Netfit AS nå gjør! Det inkl. også de som nå har sluttet seg til Netfit AS! Til og med leger spør en kollega om råd og sender ikke personen videre... Pt - Åge ville aldri spurt en kollega, ikke jordmor-Åge heller. 19 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stargaze Skrevet 14. oktober 2023 #89456 Del Skrevet 14. oktober 2023 (endret) Altså lke gir seg ikke og er bare en kvalmt arrogant type. Han som han siterte i innlegget ba slett ikke om et helt program. Men om noen skadeforebyggende øvelser. Helt normal kompetanseheving. Og hvis lke: hvis dere hadde bedt om råd/lyttet til noen med mer kompetanse enn dere, hadde dere kanskje vært en suksess. Men i stedet for å spørre lager dere egne fantasivarianter. Ref løperkne. Det er null inspirasjon i noe av det dere kommer med. Kun innadvendt fokus på «perfekt» kropp. Dere bommer totalt. https://instagram.com/coach_eriksen?igshid=MzRlODBiNWFlZA== Endret 14. oktober 2023 av Stargaze 21 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isola2 Skrevet 14. oktober 2023 #89457 Del Skrevet 14. oktober 2023 Stargaze skrev (18 minutter siden): Altså lke gir seg ikke og er bare en kvalmt arrogant type. Han som han siterte i innlegget ba slett ikke om et helt program. Men om noen skadeforebyggende øvelser. Helt normal kompetanseheving. Og hvis lke: hvis dere hadde bedt om råd/lyttet til noen med mer kompetanse enn dere, hadde dere kanskje vært en suksess. Men i stedet for å spørre lager dere egne fantasivarianter. Ref løperkne. Det er null inspirasjon i noe av det dere kommer med. Kun innadvendt fokus på «perfekt» kropp. Dere bommer totalt. Haha, å opprette egen konto for å kommentere er jo NETTOP det han bruker mye tid på…for en type! Ser han virkelig ikke selv hvor dumt det blir, eller holder han på å drukne i narsissist-bøtta han også…? 32 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stargaze Skrevet 14. oktober 2023 #89458 Del Skrevet 14. oktober 2023 Isola2 skrev (10 minutter siden): Haha, å opprette egen konto for å kommentere er jo NETTOP det han bruker mye tid på…for en type! Ser han virkelig ikke selv hvor dumt det blir, eller holder han på å drukne i narsissist-bøtta han også…? Akkurat, han er motbydelig. Burde kanskje bedt om hjelp selv. Verre PT tror jeg nesten ikke jeg har sett. Men, men han har vel strategi🤷♂️ 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vera Vinge Skrevet 14. oktober 2023 #89459 Del Skrevet 14. oktober 2023 hvalstad45 skrev (1 time siden): Da har hun ikke fulgt et veldig tilpasset program selv, det er jo nærmest litt komisk når man skal fremme treningsprogram og treningstjenester! Hun burde hatt mange flere langturer, men først og fremst: Hun kunne laget så mye interessant løpeinnhold! I stedet for de evinnelige selfiesene av at hun løper. Her kunne hun vist og forklart ulike intervalltreninger og hvorfor hun gjør dem før løpet osv. De er virkelig elendige på innholdsproduksjon, de gjør ikke jobben sin og jeg håper det snart ikke kan kalles en "jobb". Dette er jeg enig, og jeg blir forundret over at hun tror bra innhold er utelukkende at følgerne skal beundre henne og hvordan hun lever livet sitt. Der tenker jeg hun er skikkelig utdatert, at det kanskje var mer sånn før, men at man må leve et ekstremt spennende liv for at det skal trekke følgere. Jeg tenker hun kunne tjent mye på å henvende seg mer til publikum og prøvd å lære bort noe. Jeg syns jo hun virker å ha et forstyrret forhold til egen kropp, og utgangspunktet for trening framstår ikke akkurat helsefremmende. Ikke først og fremst fordi hun løper mye, det kan jeg forstå og mange løper mye uten at det er noe galt i det. Det som ikke er bra, er at hun ikke ser ut til å ha noe fokus på å restituere seg og forholdet til trening virker nesten tvangspreget. Kombinert med all den thinspoen, som er utrolig bekymringsfull mtp hvordan sårbare følgere kan bli påvirket av det, er hun et utrolig dårlig forbilde når det gjelder trening. Jeg skulle inderlig ønske hun kunne endre fokus og skape mer treningsglede framfor at kroppen hennes skal være det bærende elementet hele tiden. Nå er det åpenbart mye å kritisere henne for. Men jeg ser at noe av kritikken i denne tråden samtidig er veldig på siden. Som negative kommentarer om hvordan kroppen hennes ser ut, eller at hun ikke har løpt en eneste tur over en mil. Sistnevnte er nok delvis et poeng mtp hva slags opplegg hun følger, men jeg så faktisk senest for noen dager siden at hun løp rundt to mil. Så jeg mener man må holde tunga rett i munnen når det gjelder kritikken, ellers framstår det ikke så seriøst. Når det er veldig god grunn til å bli bekymret over mye av det hun holder på med, spesielt det som handler om thinspo og eksponering av barn. 19 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 14. oktober 2023 #89460 Del Skrevet 14. oktober 2023 Vera Vinge skrev (18 minutter siden): Dette er jeg enig, og jeg blir forundret over at hun tror bra innhold er utelukkende at følgerne skal beundre henne og hvordan hun lever livet sitt. Der tenker jeg hun er skikkelig utdatert, at det kanskje var mer sånn før, men at man må leve et ekstremt spennende liv for at det skal trekke følgere. Jeg tenker hun kunne tjent mye på å henvende seg mer til publikum og prøvd å lære bort noe. Jeg syns jo hun virker å ha et forstyrret forhold til egen kropp, og utgangspunktet for trening framstår ikke akkurat helsefremmende. Ikke først og fremst fordi hun løper mye, det kan jeg forstå og mange løper mye uten at det er noe galt i det. Det som ikke er bra, er at hun ikke ser ut til å ha noe fokus på å restituere seg og forholdet til trening virker nesten tvangspreget. Kombinert med all den thinspoen, som er utrolig bekymringsfull mtp hvordan sårbare følgere kan bli påvirket av det, er hun et utrolig dårlig forbilde når det gjelder trening. Jeg skulle inderlig ønske hun kunne endre fokus og skape mer treningsglede framfor at kroppen hennes skal være det bærende elementet hele tiden. Nå er det åpenbart mye å kritisere henne for. Men jeg ser at noe av kritikken i denne tråden samtidig er veldig på siden. Som negative kommentarer om hvordan kroppen hennes ser ut, eller at hun ikke har løpt en eneste tur over en mil. Sistnevnte er nok delvis et poeng mtp hva slags opplegg hun følger, men jeg så faktisk senest for noen dager siden at hun løp rundt to mil. Så jeg mener man må holde tunga rett i munnen når det gjelder kritikken, ellers framstår det ikke så seriøst. Når det er veldig god grunn til å bli bekymret over mye av det hun holder på med, spesielt det som handler om thinspo og eksponering av barn. Er vel kommentarer på hvordan kroppen fremstilles og redigeres, ikke hvordan den ser ut? Har sjelden sett veldig negative kommentarer på kropp av kritikerne, de verste har i grunnen vært fra enkelte «forsvarere». 20 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå