Kollontaj Skrevet 13. oktober 2023 #89381 Del Skrevet 13. oktober 2023 (endret) Villroses hage skrev (17 minutter siden): Så knebøy gjør ikke noe for lårmusklene? Nei, da så. 🦵🏋️♂️ Hvis du løper ei mil eller to hver dag, vil det vel motvirkes. Eventuelt leve på minimumskost. Endret 13. oktober 2023 av Kollontaj 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Villroses hage Skrevet 13. oktober 2023 #89382 Del Skrevet 13. oktober 2023 1 minutt siden, Kollontaj said: Hvis du løper ei mil eller to hver dag, vil det vel motvirkes. Eventuelt leve på monimumskost. Er jo ikke sikkert modellen gjør så mange knebøy som hun later som, heller 🤨 19 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hvalstad45 Skrevet 13. oktober 2023 #89383 Del Skrevet 13. oktober 2023 27 minutter siden, Villroses hage said: Så knebøy gjør ikke noe for lårmusklene? Nei, da så. 🦵🏋️♂️ Forøvrig er ikke timeglassfigur noe man får, men noe man har i genene. For et latterlig useriøst opplegg, dette blir bare verre og verre. Ingen seriøse trenere lager opplegg for stor rumpe men ikke trene lår, det er idiotisk og vil jo bare føre til skader. 27 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ingo Skrevet 13. oktober 2023 #89384 Del Skrevet 13. oktober 2023 Kollontaj skrev (3 timer siden): Ja, de skriver jo akkurat det. Dette er det største sprøytet jeg har sett. Kan ikke tro at dette kommer fra en ny «treningsplattform», i 2023, fra voksne mennesker, i et land som (heldigvis ) ikke har kultur for «plastic fantastic». 32 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cerruti Skrevet 13. oktober 2023 #89385 Del Skrevet 13. oktober 2023 Karianne30 skrev (3 timer siden): tror hun kunne fått til mye om hun var litt mindre oppstilt og glatt. Om hun tok en utdannelse vil jeg si. 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stargaze Skrevet 13. oktober 2023 #89386 Del Skrevet 13. oktober 2023 (endret) Den arrogante besserwisseren LKE er stadig på banen. Han skjønner ikke at andre kan være ydmyke og faktisk be om råd på områdene de ikke er spesialister på. LKE derimot…ja hva skal man si. Kanskje Netfit skulle slutte å komme med treningstips for skadde. Ref løperkne som de sa: ja bare løp du. Når man absolutt helst ikke skal løpe. Han er faen meg ikke god. https://instagram.com/coach_eriksen?igshid=MzRlODBiNWFlZA== Endret 13. oktober 2023 av Stargaze 37 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cerruti Skrevet 13. oktober 2023 #89387 Del Skrevet 13. oktober 2023 Villroses hage skrev (44 minutter siden): Så knebøy gjør ikke noe for lårmusklene? Nei, da så. 🦵🏋️♂️ Forøvrig er ikke timeglassfigur noe man får, men noe man har i genene. Og det hjelper med brystforstørrelse når du ikke har det i genene… 21 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hvalstad45 Skrevet 13. oktober 2023 #89388 Del Skrevet 13. oktober 2023 3 minutter siden, Stargaze said: Den arrogante besserwisseren LKE er stadig på banen. Han skjønner ikke at andre kan være ydmyke og faktisk be om råd på områdene de ikke er spesialister på. LKE derimot…ja hva skal man si. Kanskje Netfit skulle slutte å komme med treningstips for skadde. Ref løperkne som de sa: ja bare løp du. Når man absolutt helst ikke skal løpe. Han er faen meg ikke god. Ja, for det er mye bedre å bare finne på ting selv, fra ens eget "geniale" hode som vet alt best, hilsen LKE. Og han har da ikke en PT-utdannelse en gang? Noe påbegynt? Hans selvtillit kontra hans faktiske kompetanse er helt utrolig. Det er få jeg kan komme på som virker mer usympatiske enn han, forferdelig some-persona. 29 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 13. oktober 2023 #89389 Del Skrevet 13. oktober 2023 Stargaze skrev (20 minutter siden): Den arrogante besserwisseren LKE er stadig på banen. Han skjønner ikke at andre kan være ydmyke og faktisk be om råd på områdene de ikke er spesialister på. LKE derimot…ja hva skal man si. Kanskje Netfit skulle slutte å komme med treningstips for skadde. Ref løperkne som de sa: ja bare løp du. Når man absolutt helst ikke skal løpe. Han er faen meg ikke god. Han trenger ingen andre for å knuse eget omdømme enn seg selv. 21 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Felis Skrevet 13. oktober 2023 Populært innlegg #89390 Del Skrevet 13. oktober 2023 CBE lanserer et holistisk treningsprogram, hvor alt henger sammen. To dager etterpå henger ikke engang rumpa sammen med lårene.... Og til @hvalstad45, LKE klarte til slutt å fullføre PT-utdanning. Og FOR en utdanning det må ha vært! Han ble faktisk ekspert i ALLE typer trening for ALLE typer mennesker og trenger aldri å fylle på med faglig innhold igjen. Det er jo ganske pussig at han ikke drar kunder, for det er ganske unikt. 62 25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MacBeth Skrevet 13. oktober 2023 #89391 Del Skrevet 13. oktober 2023 MarianneE skrev (7 timer siden): Apropos hestehalen.. Det hender at jeg, som er totalt avhengig av å ha håret i strikk, setter opp en hestehale kun ved hjelp av fingrene og et strikk. Ikke så mye som en børste en gang! Take a walk on the wild side.. Avsporing: Kan tenke meg du har fått en masse spørsmål fra kollegaene dine, vennene dine og familie om du ikke kan lage en toturial! Lag en og se hvor mange likes du får!! (vær så snill å se humoren i kommentaren min her ) 22 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frisk Frosk Skrevet 13. oktober 2023 #89392 Del Skrevet 13. oktober 2023 Stargaze skrev (53 minutter siden): Den arrogante besserwisseren LKE er stadig på banen. Han skjønner ikke at andre kan være ydmyke og faktisk be om råd på områdene de ikke er spesialister på. LKE derimot…ja hva skal man si. Kanskje Netfit skulle slutte å komme med treningstips for skadde. Ref løperkne som de sa: ja bare løp du. Når man absolutt helst ikke skal løpe. Han er faen meg ikke god. @Stargaze kan du legge ved link slik at dette ikke blir slettet? 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Frisk Frosk Skrevet 13. oktober 2023 Populært innlegg #89393 Del Skrevet 13. oktober 2023 Kommentar til det @Stargaze la ut om Lars Kristian Eriksens oppgulp hvor han rakker ned på andre personlige trenere: Mer enn noe annet - og det er virkelig mye å velge i fra den karen - så viser dette hvorfor ingen bør ta imot treningsråd fra LKE. Mer enn noe annet viser dette også overtydelig at han ikke har nok erfaring med å jobbe med andre som faktisk har fagkompetanse. For personer som har nok utdanning og erfaring er det faktisk helt normalt å spørre kollegaer om hvilke erfaringer de har med noe spesifikt, det er helt normalt å spørre om det er spesielle - i dette tilfellet - øvelser som kan ha bedre effekt. Det er virkelig ingen grunn til at alle skal sitte på hver sin ensomme tue og finne opp kruttet på nytt! Det er nettopp i samhandling, ved ydmykhet, ved kompetansedeling man kommer seg langt. Jo mindre erfaring man selv har, jo viktigere blir en slik kollegial kunnskaps- og erfaringsdeling å få med seg! LKE viser at dette er noe han er ukjent med. Her plukker han "tilfeldig" ut en idrettsgren hvor han selv i mange år før han en gang tenkte på å ta pt-utdanning ble instruert av trenere med mange, mange års erfaring bak seg i fotball, og også fysioterapeuter med både generell og spesifikk fotballerfaring. Så LKE har hatt 13-14 år i elitefotballen (ikke 20 år som han sier selv!), med faktisk profesjonell oppfølging. Og nå sitter han og rakker ned på pt-kollegaer som ikke har den erfaringen, pt-kollegaer som tar ansvar for egen læring og tilegning av grenspesifisering innen idrett. Dette er så utrolig pinlig av Lars Kristian Eriksen, at ingen kan ta han på alvor som såkalt personlig trener. Som om ikke det er nok... så motsier han seg selv, og viser med det at han i utgangspunktet ikke forstod det opprinnelige spørsmålet han kommenterer. En personlig trener spør om idrettsspesifikke råd. LKE kritiserer så andre pt'ere for å spørre om spesifikke tips - bare at han da kaller det "grunnleggende ting". Og så avslutter han med å si at det er greit å spørre andre om detaljer... som jo var akkurat det den han kritiserte gjorde - spurte om spesifikke detaljer mtp. skadeforebygging for akkurat fotballspillere. Det er helt krise om noen velger en slik pt som LKE her viser seg å være - for med ham risikerer man å bli skadet, noe flere av programmene på Netfit.no også viser. Selv om det alltid vil være en del helt grunnleggende styrke- og stabilitetstrening som vil være felles for de fleste idretter - så vil det som regel være store forskjeller i idrettsspesifikke øvelser man bør fokusere mer/mindre på. Plusser man så på skadeforebyggende treningsprogram i ulike idretter så vil det også der være store forskjeller på hva, hvor mye, hvor ofte m.m. man trener i tillegg til det grunnleggende. Men akkurat dette har LKE tydeligvis ikke forstått. Snakk om å rykke teppet vekk fra egen "profesjonalitet". Og på toppen av alt kommer dette innlegget etter at han/de via Netfit AS /netfit.no har lagt ut trening hvor de påstår at de kan trene setet uten å trene lårene... (the devil's in the details - man kan trene lårene mindre, men ikke unngå å trene dem noe). Når man tror Lars Kristian Eriksen, Caroline Berg Eriksen, Netfit AS /netfit.no ikke kunne bli mer useriøse... At Adrian Paul er daglig leder av Netfit AS og utad mot samarbeidspartnere (f.eks. Apollo) utgir seg som faglig ansvarlig for Netfit AS viser at heller ikke han kan være en seriøs pt, tross den erfaringen han har. Ingen seriøse pt'er jobber slik som Netfit AS nå gjør! Det inkl. også de som nå har sluttet seg til Netfit AS! 37 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Laia Skrevet 13. oktober 2023 #89394 Del Skrevet 13. oktober 2023 Meanwhile på socialblade.com…. (Sjekk under Instagram og account Carolinebergeriksenno, og trykk «detailed statistics» rett under profilbildet for å se stor tabell) 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs Bella Skrevet 13. oktober 2023 #89395 Del Skrevet 13. oktober 2023 (endret) Hvorfor reklamerer AP på sin egen insta fremdeles for netfit treningsreise med link til Apollos treningskalender? Netfits treningsreise står ikke på Apollos kalender. Har AP eget samarbeid med Apollo? På netfit.no ser det fremdeles ut som at treningsreisen til Fuerteventura gjennomføres nå i oktober i år. Først når du klikker på linken, så står det utsatt til 2024, men link til påmelding ligger der. Trykker du på den, så går du i loop og ny nettside med identisk info åpnes. Er dette villedende markedsføring? Etter Apollo ble oppmerksom på feilprogrammeringen på netfit.no og hos AP, så har de forsøkt å rette det opp hos involverte parter. I dette samarbeidet ser det faktisk ut som at Apollo ikke leverer produktet som Netfit.no og AP reklamerer for. Ser forøvrig at netfit.no har lagt ut ny treningsreise (med faktafeil!). TH Run Travels as, der du selvsagt må lete deg frem til avbestillingsvilkårene da det ikke er noen direkte link dit. Er det lovlig markedsføring og praksis? Altså: Påmelding via en link på en bedrifts nettside, og for å finne avbestillingsvilkår, så må du inn på en annen bedrifts nettside? Eller er det villedende? Endret 7. november 2024 av Mrs Bella Endring forenkling villedende markedsføring? 24 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 13. oktober 2023 #89396 Del Skrevet 13. oktober 2023 MacBeth skrev (1 time siden): Avsporing: Kan tenke meg du har fått en masse spørsmål fra kollegaene dine, vennene dine og familie om du ikke kan lage en toturial! Lag en og se hvor mange likes du får!! (vær så snill å se humoren i kommentaren min her ) Det er aldri fred å få nei 😂 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
swiftyness Skrevet 13. oktober 2023 #89397 Del Skrevet 13. oktober 2023 Kollontaj skrev (6 timer siden): Ja, de skriver jo akkurat det. Er ikke ofte jeg kommenterer her inne, men dette kunne jeg ikke la stå usagt. For et sykt amatørmessig opplegg de driver med, totalt blottet for helt grunnleggende kunnskap og kompetanse. Og dette skal de altså ta seg betalt for… stakkars de som går i den fella. Her risikerer man å pådra seg skader eller forverre skader hvis man hører på de rådene de kommer med. I tillegg er dette folk som ikke har kunnskap om helt grunnleggende anatomi, som jeg trodde alle PT utdanninger inneholdt. Breaking News: rumpemuskulaturen henger faktisk sammen med lårene; bare å Google. Og ellers; hvem er det som IKKE vil trene lårene??? sykt opplegg 35 1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hvalstad45 Skrevet 13. oktober 2023 #89398 Del Skrevet 13. oktober 2023 3 hours ago, Felis said: CBE lanserer et holistisk treningsprogram, hvor alt henger sammen. To dager etterpå henger ikke engang rumpa sammen med lårene.... Og til @hvalstad45, LKE klarte til slutt å fullføre PT-utdanning. Og FOR en utdanning det må ha vært! Han ble faktisk ekspert i ALLE typer trening for ALLE typer mennesker og trenger aldri å fylle på med faglig innhold igjen. Det er jo ganske pussig at han ikke drar kunder, for det er ganske unikt. Ah, det har jeg ikke fått med meg. Var det nettbasert det da? For han har vel aldri dokumentert å faktisk ha en eneste kunde? 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NettoppJa Skrevet 13. oktober 2023 #89399 Del Skrevet 13. oktober 2023 Kollontaj skrev (7 timer siden): Ja, de skriver jo akkurat det. Ikke rart hun ble så sliten i beina av å gå fjelltur da... for hvem vil vel ha en kropp som fungerer? 🤔 timeglassfigur og thigh-gap er åpenbart viktigere... 28 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MFO Skrevet 13. oktober 2023 #89400 Del Skrevet 13. oktober 2023 Frisk Frosk skrev (På 10.10.2023 den 15.55): Hvem som helst kan lese både anatomi og treningslære. Det kan muligens, for friske, være nok til at de selv forebygger skader hos seg selv. Men NEI, man kan slik IKKE tilegne seg "god kunnskap som helt klart kan formidles videre"! Man kan kanskje dele erfaring med en venn, men man er på INGEN måte der at man skal legge det ut som bedriftsinnhold og ta penger for det! Unnskyld meg, men jeg blir f..n så forb...a på slike uvettige utsagn som du her forsvarer Caroline Berg Eriksen og Netfit AS med! Om noe - så bekrefter det innlegget til Netfit AS / CBE om løpers kne mer enn noe annet at selv om de pr. i dag har seks pt'er og CBE som ikke har noen som helst utdanning innen kondisjonstrening, styrketrening, så er det INGEN kvalitetskontroll på hva de holder på med! Det kan for noen - merk kan for noen - gå an å jogge rolig selv om man får runner's knee. Men for de aller fleste så er det ikke hverken mulig eller anbefalt! Videre, hvis man er blant de få som kanskje kan fortsette å løpe, tross runner's knee, så er det en rekke faktorer man først må vurdere og også ting man skal ta hensyn til hvis man skal gjøre det, og CBE/Netfit AS skriver ingenting om dette. Dette er HELT uforsvarlig! De skriver ingenting om hva årsakene ofte er og hva man må ta tak i for både å bli bra igjen og forebygge å få samme problemene igjen. Det er ingen interesse for eller kunnskap eller en gang nysgjerrighet overfor den tilsynelatende betalende kunden som spør - hvorfor fikk den nå løperkne, hva skjedde forut, hvordan er personens helse, er det en erfaren løper eller er det en nybegynner, hvordan er generell styrke i kroppen, har personen fotproblemer, løper personen i sko som er helt feil for dens kropp og belastning nå, hvor raskt har personen ev. økt treningsmengde, hvordan er kosthold og livsstil, belastning ellers i livet? Har personen en benlengdeforskjell? Hvilken type jobbelastning har personen? Neida, Caroline Berg Eriksen og de andre pt'ene i Netfit AS, de gir blaffen i slikt - for de mener at man bør fortsette å løpe, og kommer med litt løst pjatt om at man må tilpasse det "vevet", som om hvermansen forstår hvordan man skal vurdere hva "vevet" tåler når Netfits egne medarbeidere ikke en gang greier å formidle noe rundt akkurat det selv... Og det tredje punktet - jeg er usikker på om jeg skal le eller gråte av det punktet. Om ikke annet så viser det at de ikke kan noe som helst om dette. Og hvis det mot formodning er noen i Netfit som kan og som har godkjent dette innlegget, så viser de at det er enorm forskjell på å kunne noe teoretisk og å kunne det godt nok til å kunne formidle kunnskap på en trygg og god måte. Men det tredje punktet viser at det ikke bare er formidlingsevne det skorter på, det er også kunnskapen. Det Netfit AS med sine andre pt'er og Caroline Berg Eriksen her gjør burde vært straffbart! Svarene som gis til en med overbelastning av hofte er ikke bedre. Netfit AS avslører så tydelig store, store hull i kunnskap og forståelse av hvordan kroppen henger sammen - eller totalt manglende evne til å formidle det de kan. Inntrykket er at det er mangler i begge deler. Det er også tragisk å se hvordan den ene nye pt'en i dag står og poserer seg tynnere og til større rumpe før hun viser tunge øvelser for ben/bak. Dette viser at Netfit AS, også for minst en av de tre nye pt'ene som har tilsluttet seg dem også først og fremst er en kanal for å få posere selv. Men her legger du til grunn at man IKKE har lest og tilegnet seg informasjon, noe Erikens åpenbart ikke har gjort. Dette er kunnskap som man kan tilegne seg ved å lese og forstå materiale på området. Man MÅ ikke ta en eksamen for å være kompetent. På samme måte som at man kan bestå brevkurs som PT og samtidig være helt kunnskapsløs. Jeg forsvarer ingen og på ingen måte Eriksens. Det hadde jeg håpt kom tydelig fram i innlegget mitt. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå