Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Caroline Berg-Eriksen synes det er greit å legge ut bilder av barna på bloggen, forsvarerne her inne synes det er helt greit og uskyldig. Men man må jo spørre den det gjelder om det er greit? Og gjelder det så små barn som ikke skjønner konsekvensene ja da lar man det være til han eller hun er gammel nok (tenåring). Og da er det definitivt ikke greit, bare kleint. Fordi om du mener det er greit betyr det ikke at personen det gjelder gjør det. Snakk om å ha manglende respekt for andres personvern. 

Endret av Surikatt
  • Liker 39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Felis skrev:

Har noen skrevet her at CBE er en helvetes drittkjerring? Eller forveksler du med LKEs "nesevise drittkjerring"?

Det er en av CBE sine kritikere her i tråden som hadde et utbrudd om det for litt siden, 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, virkelig skrev:

Det er en av CBE sine kritikere her i tråden som hadde et utbrudd om det for litt siden, 

Kan ikke huske å ha sett det. Håper det har blitt slettet! Men om det er slettet er det i følge regelverket spekulasjon siden det ikke lengre er bevis. 

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Surikatt skrev:

For når jeg sjekker bloggen når ting blir kritisert her så ser jeg veldig lite av livet til barna på det personlige plan, som f.eks når de er ute og leker, hvor de befinner seg til enhver tid, hva deres tanker er, hvem vennene deres er osv. Det eneste jeg ser er at de er med på bilder når bloggeren finner det naturlig å ha dem med siden de er en stor del av livet hennes.

Klippet ut akkurat dette for å påpeke at eksponeringen skjer i størst grad på instastory, hver eneste dag. Ser du kun bloggen, så får du ikke med deg omfanget. 

Asti tok en stikkprøve i juni, CBE var på topp (eller bunn, etter hvordan man ser det) blant de 8 bloggerne Asti følger.

https://influencere.wordpress.com/2019/06/11/bruk-av-barn-pa-instastory-01-06-10-06-19/

Endret av Vipser
Uæh, fjerna min løgn om at Asti ikke følger Funky. Klart du gjør, Asti!
  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Vipser skrev:

Klippet ut akkurat dette for å påpeke at eksponeringen skjer i størst grad på instastory, hver eneste dag. Ser du kun bloggen, så får du ikke med deg omfanget. 

Asti tok en stikkprøve i juni, CBE var på topp (eller bunn, etter hvordan man ser det) blant de 8 bloggerne Asti følger. Asti følger ikke Funky, så jeg vet ikke hvordan hun eventuelt hadde skåret her. 

https://influencere.wordpress.com/2019/06/11/bruk-av-barn-pa-instastory-01-06-10-06-19/

Funkygine er med, fra lenken som viser "Bruk av barn på instastory 01.06. -10.06.19"

1. Caroline Berg Eriksen: 11 bilder + 21 filmer = 31 ganger (snitt 3,1 bilder/film pr. dag)

....

6. Funkygine: 5 bilder + 3 filmer = 8 ganger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest lillesnøfnugg
7 minutter siden, Glemtbrukernavnet skrev:

Funkygine er med, fra lenken som viser "Bruk av barn på instastory 01.06. -10.06.19"

1. Caroline Berg Eriksen: 11 bilder + 21 filmer = 31 ganger (snitt 3,1 bilder/film pr. dag)

....

Og i sommer har det vært mer enn dette, tatt i betrakting at de har vært en del av bloggfyllet i sommerferien sin. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Vipser skrev:

Asti tok en stikkprøve i juni, CBE var på topp (eller bunn, etter hvordan man ser det) blant de 8 bloggerne Asti følger. Asti følger ikke Funky, så jeg vet ikke hvordan hun eventuelt hadde skåret her. 

Det jeg reagerte på med denne undersøkelsen var at den ble gjort da CBE  var på ferie, og postet mer en normalt av barna. Tilfeldig?  Skulle dette ha hatt noe for seg burde man ha sjekket over et lengre tidspunkt, ellers  vil det falle skjevt ut for den ene eller den andre, som poster mer i et gitt tidspunkt. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, virkelig skrev:

:blomst:,       absolutte en av de beste og mest fornuftige kommentarene i hele tråden . Nå kommer det snart motsvar at dette er tråden om CBE , og skriv gjerne i tråden om x om du ønsker, vi leser ikke den bloggen. Den bloggeren er ikke like popolær å bruke tiden sin på, siden den ikke er like "lett å hate" som CBE sin. Og tror funkygine har tusenvis av meget unge følgere, dette mye pga brødrene sine og lettkledde bilder 24/7.

Og blir en voksen person så satt ut og føler seg mindreverdig når en leser bloggen så må en faktisk ta ansvar for sitt eget liv og la være oppsøke det som trigger så veldig når det kommer til kropp, familie, økonomi , polert glansbilde etc. 

👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, lillesnøfnugg skrev:

Og i sommer har det vært mer enn dette, tatt i betrakting at de har vært en del av bloggfyllet i sommerferien sin. 

Ser at mye av instastorien til Caroline Berg Eriksen ligger lagret, slik at de som vil kan sjekke eventuelll eksponering om de vil:

http://web.archive.org/web/*/https://storiesig.com/stories/carolinebergeriksenno

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Lana01 skrev:

Det jeg reagerte på med denne undersøkelsen var at den ble gjort da CBE  var på ferie, og postet mer en normalt av barna. Tilfeldig?  Skulle dette ha hatt noe for seg burde man ha sjekket over et lengre tidspunkt, ellers  vil det falle skjevt ut for den ene eller den andre, som poster mer i et gitt tidspunkt. 

Hvis du blar nedover ser du lenker til lignende månedlige undersøkelser helt tilbake til hvert fall desember. https://influencere.wordpress.com/cbe-bruk-av-barn-i-some/ . Så ingen ugunstig valgt stikkprøveperiode. 

• Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Inocybe skrev:

Hvis du blar nedover ser du lenker til lignende månedlige undersøkelser helt tilbake til hvert fall desember. https://influencere.wordpress.com/cbe-bruk-av-barn-i-some/ . Så ingen ugunstig valgt stikkprøveperiode. 

Ja denne linken gir et mer riktig bilde, da det er tatt over et lengre tidspunkt, Ser at det er flere som deler langt mer en CBE. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kan man unngå å få med seg advarsler fra Kripos, psykologer og andre fagfolk om eksponering av barn på nett og forsvare det med at så lenge bildene er delikate og mor er stolt av de ser man ikke noe galt i å dele tusenvis av bilder av barn på nett????

Dette kunne jeg skrevet under flere bloggertråder som eksponerer barna sine i det uendelige, men nå var det akkurat denne tråden jeg leste i og kjente på at enkelte av argumentene pro eksponering nok kan irritere en stein. 

Jeg har selv barn og er minst like stolte av dem og glade i dem selv om jeg ikke legger ut» millioner» av bilder av dem på nett. 

Phu, det var dagens utblåsning. Nå kryper jeg tilbake under steinen. 

Endret av Sparkel
  • Liker 49
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Surikatt skrev:

Det store spørsmålet er: hadde du likt at moren din spredte bilder av deg på Internett helt siden du ble født? 

De bildene cbe legger ut ville ikke jeg hatt noen problemer med hvertfall. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, Glemtbrukernavnet skrev:

....

Ja, så sannelig 🙈🙈🙈🙈

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillesnøfnugg

Av de siste 13 bildene på IG er det 7 barnerelaterte bilder i skjønn harmoni med reklame innlegg og mor i bikini. En rød tråd sa du? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
13 minutter siden, Lana01 skrev:

Ja denne linken gir et mer riktig bilde, da det er tatt over et lengre tidspunkt, Ser at det er flere som deler langt mer en CBE. 

Grunnen til at det ble gjort en stikkprøve på instastory, er nettopp fordi enkelte deler mest der og ikke på selve insta. Så den linken gir et riktig bilde av instagram, absolutt. Men ikke riktig av helheten, nødvendigvis. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Vipser skrev:

Grunnen til at det ble gjort en stikkprøve på instastory, er nettopp fordi enkelte deler mest der og ikke på selve insta. Så den linken gir et riktig bilde av instagram, absolutt. Men ikke riktig av helheten, nødvendigvis. 

Det kan jeg være enig i at mange sikkert deler mer der, men for å få et riktig bilde, burde  det være tatt over et lengre tidspunkt, slik at det ikke faller skjevt ut. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Lana01 skrev:

Det var flere som reagerte på omfanget før Asti dokumenterte:

Her fra kommentarfeltet på Asti-bloggen: 

https://influencere.wordpress.com/2019/06/01/barn-pa-ig-i-mai-19/#comment-2574

Og her inne:

På 11.6.2019 den 18.06, 123Frustrert skrev:

Har faktisk holdt et lite regnskap på cbe sin eksponering av barn på insta og i løpet av de 41 side dagene har det blitt lagt ut et eller flere bilder /videoer av barna 36 av dagene. Noen dager mange filer og videoer andre dager ett, det som kjennetegner alle bildene er at barna blir fremstilt som små dukker, hvor håret og kjolene er i fokus.

Uansett,  det foregår for mye eksponering hos både Caroline Berg Eriksen og Funkygine.  Begge fortjener kritikk for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Glemtbrukernavnet skrev:

Det var flere som reagerte på omfanget før Asti dokumenterte:

Her fra kommentarfeltet på Asti-bloggen: 

https://influencere.wordpress.com/2019/06/01/barn-pa-ig-i-mai-19/#comment-2574

Og her inne:

Uansett,  det foregår for mye eksponering hos både Caroline Berg Eriksen og Funkygine.  Begge fortjener kritikk for det.

Ja det er bra. .som sagt har jeg ikke noe imot at det etiske rundt dette diskuteres, men da under bloggerbarna. Det er det jeg føler rundt dette. og jeg ser nok ikke så svart /hvit på det som mange her inne., da jeg er mer opptatt av hva som deles. 

Endret av Lana01
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...