virkelig Skrevet 17. september 2019 #8781 Del Skrevet 17. september 2019 30 minutter siden, Nebel86 skrev: Nå er jeg ingen tilhenger av Caroline Berg Eriksen da bloggen ikke treffer meg, men nå provoserer hun meg heller ikke og da leser man kanskje ikke bloggen som fanden leser bibelen... Jeg ser helt ærlig ikke det store problemet med de bildene av barna. Det er klart, når man leser her inne så er det lett å bli "hjernevasket" av mange som skriver «Hun deler nussebilde med barna» «Ispedd små dryss av barnehoder» «De får ikke lov til å ha noenting privat. Stakkars barn» «Mange tusen ukjente oppdateres om det uskyldige livet deres» «Barndommen deres blir solgt for hele verden» for å gjøre det hele mer ekkelt enn det det egentlig er. Tror personlig det er en bevisst strategi for å forsøke få flere med seg på at dette er grusomme saker, og nevner man det ofte nok og over lenger tid så kan det bli en sannhet til slutt for veldig mange, noe jeg mistenker er meningen med det hele for å sette Caroline i et dårlig lys. For når jeg sjekker bloggen når ting blir kritisert her så ser jeg veldig lite av livet til barna på det personlige plan, som f.eks når de er ute og leker, hvor de befinner seg til enhver tid, hva deres tanker er, hvem vennene deres er osv. Det eneste jeg ser er at de er med på bilder når bloggeren finner det naturlig å ha dem med siden de er en stor del av livet hennes. Caroline blir også beskrevet her inne som en slu og kynisk forretningskvinne som kun har bloggen fordi hun skal tjene penger (og med det så blir det jo selvsagt også enklere å fremstille det slik at barna er offer for barnearbeid), men hva om hun faktisk liker jobben sin? At det er også er, Gud forby, personlige ting hun elsker å skrive om og dele fra livet sitt? Det er jo klart man er både naiv, pro tilhenger av bloggen, har gått livets harde skole eller tror man er venninne for i det hele tatt å tenke den tanken, men man kan fint like jobben sin, være personlig og tjene penger. Det er forskjell på å vise private bilder av der man sitter i en sandkasse med snørrete nese og spiser sand og det som blir vist på den bloggen. Nå kan jeg ikke snakke på vegne av barna hennes, men har ingen betenkligheter med at de vokser opp helt fint og lykkelige uten å få traumer av noe som har blitt delt på den bloggen, det er en helt annen tid nå enn da albumene var gjemt nederst i en skuff. Personlig tror jeg det er andre barn som kommer til å slite av at moren har laget et merkevare på navnet deres og deler nesten alt av livet deres og også det negative. Det synes jeg absolutt ingenting om. Synes også det er langt over streken for hva barna til denne bloggeren må gjennom i denne tråden, og hadde folk faktisk tenkt seg litt om så er denne tråden hundre ganger mer skadelig for barna enn det bildene på bloggen er. Om tilfellet er at man er så brennende engasjert i barns rett til privatliv her inne; hvor er alle her i f.eks Funkygine sin tråd? Som sender barna sine på stranda iført badedrakt som står klistret på forsiden av VGTV i lang tid? Som deler hverdagsvideoer og bilder fra barnas rutiner? Hvor er alle når Linni deler nesten alt på godt og vondt av sønnen sin på snapchat? Der er ikke motstanden og kritiseringen på langt nær ille, noen sier sin mening og går videre. Leste noen av svarene i Funkygine sin tråd og da var det en bruker som svarte på spørsmålet om hvorfor Funkygine unngår kritikk og hun trodde grunnen var kanskje fordi Funkygine var mer folkelig og familien ikke var like striglet(...) Også var det vel noe med at Funkygine ikke hadde operert seg eller tatt restylane, noe som kom frem var tilfelle likevel, men fortsatt lot kritikken som man ser her inne vente på seg. Ikke at jeg vil se Funkygine gjennomgå det samme, for all del, men hele scenarioet virker jo helt på tur når viktigheten og hvor skadelig eksponering er blir beregnet utifra om bloggeren er likandes eller ikke... Kritiser heller for at det som deles i bloggen får en selv som kvinne til å føle seg utilstrekkelig dersom det er det som er tilfellet, men ikke dra barna inn i det som et skalkeskjul for å forsøke å treffe der det gjør mest vondt (både for foreldre og barna). , absolutte en av de beste og mest fornuftige kommentarene i hele tråden . Nå kommer det snart motsvar at dette er tråden om CBE , og skriv gjerne i tråden om x om du ønsker, vi leser ikke den bloggen. Den bloggeren er ikke like popolær å bruke tiden sin på, siden den ikke er like "lett å hate" som CBE sin. Og tror funkygine har tusenvis av meget unge følgere, dette mye pga brødrene sine og lettkledde bilder 24/7. Og blir en voksen person så satt ut og føler seg mindreverdig når en leser bloggen så må en faktisk ta ansvar for sitt eget liv og la være oppsøke det som trigger så veldig når det kommer til kropp, familie, økonomi , polert glansbilde etc. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 17. september 2019 #8782 Del Skrevet 17. september 2019 40 minutter siden, Nebel86 skrev: Nå er jeg ingen tilhenger av Caroline Berg Eriksen da bloggen ikke treffer meg, men nå provoserer hun meg heller ikke og da leser man kanskje ikke bloggen som fanden leser bibelen... Jeg ser helt ærlig ikke det store problemet med de bildene av barna. Det er klart, når man leser her inne så er det lett å bli "hjernevasket" av mange som skriver «Hun deler nussebilde med barna» «Ispedd små dryss av barnehoder» «De får ikke lov til å ha noenting privat. Stakkars barn» «Mange tusen ukjente oppdateres om det uskyldige livet deres» «Barndommen deres blir solgt for hele verden» for å gjøre det hele mer ekkelt enn det det egentlig er. Tror personlig det er en bevisst strategi for å forsøke få flere med seg på at dette er grusomme saker, og nevner man det ofte nok og over lenger tid så kan det bli en sannhet til slutt for veldig mange, noe jeg mistenker er meningen med det hele for å sette Caroline i et dårlig lys. For når jeg sjekker bloggen når ting blir kritisert her så ser jeg veldig lite av livet til barna på det personlige plan, som f.eks når de er ute og leker, hvor de befinner seg til enhver tid, hva deres tanker er, hvem vennene deres er osv. Det eneste jeg ser er at de er med på bilder når bloggeren finner det naturlig å ha dem med siden de er en stor del av livet hennes. CBE blir også beskrevet her inne som kun en slu og kynisk forretningskvinne som kun har bloggen fordi hun skal tjene penger (og med det så blir det jo selvsagt også enklere å fremstille det slik at barna er offer for barnearbeid), men hva om hun faktisk liker jobben sin? At det er også er, Gud forby, personlige ting hun elsker å skrive om og dele fra livet sitt? Det er jo klart man er både naiv, pro tilhenger av bloggen, har gått livets harde skole eller tror man er venninne for i det hele tatt å tenke den tanken, men man kan fint like jobben sin, ha reklameinnlegg, tjene penger og samtidig ha personlige innslag om livet sitt selv om det er et narritiv hun har opparbeidet seg. Det er forskjell på å vise private bilder av der man sitter i en sandkasse med snørrete nese og spiser sand og det som blir vist på den bloggen. Nå kan jeg ikke snakke på vegne av barna hennes, men har ingen betenkligheter med at de vokser opp helt fint og lykkelige uten å få traumer av noe som har blitt delt på den bloggen, det er en helt annen tid nå enn da albumene var gjemt nederst i en skuff. Personlig tror jeg det er andre barn som kommer til å slite av at moren har laget et merkevare på navnet deres og deler nesten alt av livet deres og også det negative. Det synes jeg absolutt ingenting om. Synes også det er langt over streken for hva barna til denne bloggeren må gjennom i denne tråden, og hadde folk faktisk tenkt seg litt om så er denne tråden hundre ganger mer skadelig for barna enn det bildene på bloggen er. Om tilfellet er at man er så brennende engasjert i barns rett til privatliv her inne; hvor er alle her i f.eks Funkygine sin tråd? Som sender barna sine på stranda iført badedrakt som står klistret på forsiden av VGTV i lang tid? Som deler hverdagsvideoer og bilder fra barnas rutiner? Hvor er alle når Linni deler nesten alt på godt og vondt av sønnen sin på snapchat? Der er ikke motstanden og kritiseringen på langt nær ille, noen sier sin mening og går videre. Leste noen av svarene i Funkygine sin tråd og da var det en bruker som svarte på spørsmålet om hvorfor Funkygine unngår kritikk og hun trodde grunnen var kanskje fordi Funkygine var mer folkelig og familien ikke var like striglet(...) Også var det vel noe med at Funkygine ikke hadde operert seg eller tatt restylane, noe som kom frem var tilfelle likevel, men fortsatt lot kritikken som man ser her inne vente på seg. Ikke at jeg vil se Funkygine gjennomgå det samme, for all del, men hele scenarioet virker jo helt på tur når viktigheten og hvor skadelig eksponering er blir beregnet utifra om bloggeren er likandes eller ikke... Kritiser heller for at det som deles i bloggen får en selv som kvinne til å føle seg utilstrekkelig dersom det er det som er tilfellet, men ikke dra barna inn i det som et skalkeskjul for å forsøke å treffe der det gjør mest vondt (både for foreldre og barna). Flott innlegg! 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lillesnøfnugg Skrevet 17. september 2019 #8783 Del Skrevet 17. september 2019 21 minutter siden, virkelig skrev: , absolutte en av de beste og mest fornuftige kommentarene i hele tråden . Nå kommer det snart motsvar at dette er tråden om CBE , og skriv gjerne i tråden om x om du ønsker, vi leser ikke den bloggen. Den bloggeren er ikke like popolær å bruke tiden sin på, siden den ikke er like "lett å hate" som CBE sin. Og tror funkygine har tusenvis av meget unge følgere, dette mye pga brødrene sine og lettkledde bilder 24/7. Og blir en voksen person så satt ut og føler seg mindreverdig når en leser bloggen så må en faktisk ta ansvar for sitt eget liv og la være oppsøke det som trigger så veldig når det kommer til kropp, familie, økonomi , polert glansbilde etc. Funky lettkledde bilder? Har du sett CBE sine bilder? Å sammenligne Funky med CBE er som å sammenligne Høyre med SV. Eneste referanseramme mellom de to er vel blogg og barne eksponering. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lana01 Skrevet 17. september 2019 #8784 Del Skrevet 17. september 2019 22 minutter siden, virkelig skrev: , absolutte en av de beste og mest fornuftige kommentarene i hele tråden . Nå kommer det snart motsvar at dette er tråden om CBE , og skriv gjerne i tråden om x om du ønsker, vi leser ikke den bloggen. Den bloggeren er ikke like popolær å bruke tiden sin på, siden den ikke er like "lett å hate" som CBE sin. Og tror funkygine har tusenvis av meget unge følgere, dette mye pga brødrene sine og lettkledde bilder 24/7. Og blir en voksen person så satt ut og føler seg mindreverdig når en leser bloggen så må en faktisk ta ansvar for sitt eget liv og la være oppsøke det som trigger så veldig når det kommer til kropp, familie, økonomi , polert glansbilde etc. Enig. Funkygine deler også i større grad om barna en det CBE gjør, men som du sier det er nok mer trynefaktor som gjelder. CBE er ikke ydmyk nok for folk og hun hever seg over kritikken. Folk liker heller ikke det perfekte glansbildet hun velger å dele. Tenker også mitt om det handler om en "felles fiende" Man får ikke like mye oppmerksomhet. likes og tommelen opp av å poste kritikk i for eksempel funkygine tråden. men for all del håper jeg hun slipper unna, er ikke fan av tråder som kun er ute etter å kritisere og latterliggjøre noen. Tenker også hvis man føler seg mindreverdig når man leser bloggen er det beste å holde seg unna. Det hjelper nok lite å ta en blogger, Forsvinner CBE finnes det 1000 vis av andre der ute som vil trigge, enten det gjelder kropp, utsende eller det perfekte glansbilde. Dette er så mye større en CBE og bør derfor gå på sak ikke person/blogg 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
virkelig Skrevet 17. september 2019 #8785 Del Skrevet 17. september 2019 14 minutter siden, lillesnøfnugg skrev: Funky lettkledde bilder? Har du sett CBE sine bilder? Å sammenligne Funky med CBE er som å sammenligne Høyre med SV. Eneste referanseramme mellom de to er vel blogg og barne eksponering. Funky har mye lettkledde bilder, hun gikk ut på IG i sommer fordi hun hadde fått så mange kommentarer på lettkledde bilder, det var treningsøkter i string-bikini på stories, det var reklame for Visakort i bitteliten bikini med kortet i buksestrikken. Det er mye lettkledde bilder av både barna, mannen og hele familien generelt. Men det er uansett ikke en tråd for sammenligning, men om du ikke ser det selv så har du bare bestemt deg for at CBE er verst på alt 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
virkelig Skrevet 17. september 2019 #8786 Del Skrevet 17. september 2019 1 minutt siden, Lana01 skrev: Enig. Funkygine deler også i større grad om barna en det CBE gjør, men som du sier det er nok mer trynefaktor som gjelder. CBE er ikke ydmyk nok for folk og hun hever seg over kritikken. Folk liker heller ikke det perfekte glansbildet hun velger å dele. Tenker også mitt om det handler om en "felles fiende" Man får ikke like mye oppmerksomhet. likes og tommelen opp av å poste kritikk i for eksempel funkygine tråden. men for all del håper jeg hun slipper unna, er ikke fan av tråder som kun er ute etter å kritisere og latterliggjøre noen. Tenker også hvis man føler seg mindreverdig når man leser bloggen er det beste å holde seg unna. Det hjelper nok lite å ta en blogger, Forsvinner CBE finnes det 1000 vis av andre der ute som vil trigge, enten det gjelder kropp, utsende eller det perfekte glansbilde. Dette er så mye større en CBE og bør derfor gå på sak ikke person/blogg Holder helt med deg. Jeg ser heller ikke hvordan voksne generelt syntes det er greit å sitte å kritisere bloggere , på alt. Det er ofte lite konstruktive kommentarer . En skjønner jo hva som ligger bak, spesielt når det kan komme kommentarer om CBE som helvetes drittkjerring.( et eksempel), jo verre en kan oppfatte kommentaren jo flere likes kommer. Flere tråder her inne er forferdelige lesing, det er ikke greit å sitte slik selv om en person velger å være offentlig via SOME, se bare på villapaprika, forferdelig tråd og det er jo tydeligvis mye som er innafor å kommentere. Men ren latterliggjøring fra a-å. det er sikkert 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lillesnøfnugg Skrevet 17. september 2019 #8787 Del Skrevet 17. september 2019 (endret) 2 timer siden, Lana01 skrev: Enig. Funkygine deler også i større grad om barna en det CBE gjør, men som du sier det er nok mer trynefaktor som gjelder. CBE er ikke ydmyk nok for folk og hun hever seg over kritikken. Folk liker heller ikke det perfekte glansbildet hun velger å dele. Tenker også mitt om det handler om en "felles fiende" Man får ikke like mye oppmerksomhet. likes og tommelen opp av å poste kritikk i for eksempel funkygine tråden. men for all del håper jeg hun slipper unna, er ikke fan av tråder som kun er ute etter å kritisere og latterliggjøre noen. Tenker også hvis man føler seg mindreverdig når man leser bloggen er det beste å holde seg unna. Det hjelper nok lite å ta en blogger, Forsvinner CBE finnes det 1000 vis av andre der ute som vil trigge, enten det gjelder kropp, utsende eller det perfekte glansbilde. Dette er så mye større en CBE og bør derfor gå på sak ikke person/blogg Så det er ok å diskutere en enkelt blogger når det gjelder Funky, men når det gjelder CBE så bør man være mer generell? Og samtidig er man indignert over at CBE blir kritisert for dårlig påvirkning men ikke Funky? Så dere snakker ned en annen blogger for heve opp CBE? Det er dobbeltmoralisme lenge leve. Det gjelde også @virkelig sitt innlegg. Å bli påvirket av bloggere er heldigvis ikke et privat anliggende lenger, politikere har skjønt at det må et regelverk til og jobber med saken. Det jobbes i kulissene med å endre mye av de ugreie aspektene ved bloggere og influencere og det er bra. Endret 17. september 2019 av lillesnøfnugg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs Robinson Skrevet 17. september 2019 #8788 Del Skrevet 17. september 2019 18 minutter siden, virkelig skrev: Holder helt med deg. Jeg ser heller ikke hvordan voksne generelt syntes det er greit å sitte å kritisere bloggere , på alt. Det er ofte lite konstruktive kommentarer . En skjønner jo hva som ligger bak, spesielt når det kan komme kommentarer om CBE som helvetes drittkjerring.( et eksempel), jo verre en kan oppfatte kommentaren jo flere likes kommer. Flere tråder her inne er forferdelige lesing, det er ikke greit å sitte slik selv om en person velger å være offentlig via SOME, se bare på villapaprika, forferdelig tråd og det er jo tydeligvis mye som er innafor å kommentere. Men ren latterliggjøring fra a-å. det er sikkert Håper su screenshotter slike kommentarer, for jeg har aldri sett noen av de saklige kritikerne her inne skrive at CBE er en helvetet drittkjerring. Ingen av de mer usaklige kritikerne heller for øvrig.. 39 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lillesnøfnugg Skrevet 17. september 2019 #8789 Del Skrevet 17. september 2019 1 minutt siden, Mrs Robinson skrev: Håper su screenshotter slike kommentarer, for jeg har aldri sett noen av de saklige kritikerne her inne skrive at CBE er en helvetet drittkjerring. Ingen av de mer usaklige kritikerne heller for øvrig.. 👍🏼 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Inocybe Skrevet 17. september 2019 #8790 Del Skrevet 17. september 2019 (endret) Hvorfor er det påkrevet å skrive i alle KG-tråder og om alle influencere for å kunne adressere en problemstilling? Hvorfor blir argumenter ugyldige i denne tråden hvis ikke det samme skrives i alle andre? Hvorfor blir argumenter ugyldige hvis innlegget får mange likes og andre er enige? Hvorfor blir kritikere tillagt alskens ufine motiver som hat, hets, trynefaktor hvis de skulle våge å komme med innspill i debatten? Kan vi ikke i stedet få til en god saklig debatt uten falle i de mest banale debatt-fellene slik vi ser eksemplifisert her med siste de timenes innlegg? Frier spesielt til deg @Lana01 for jeg har sett gode innlegg fra deg før selv om jeg ikke er enig i alt du skriver Saklig debatt - ja takk. Nedrig spekulering rundt andre brukeres motiver - nei takk. Endret 17. september 2019 av Inocybe Skrivefeil 49 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lana01 Skrevet 17. september 2019 #8791 Del Skrevet 17. september 2019 2 minutter siden, lillesnøfnugg skrev: Så det er ok å diskutere enkelt blogger når det gjelde Funky, men når det gjelder CBE så bør man være mer generell? Og samtidig er man indignert over at CBE blir kritisert for dårlig påvirkning men ikke Funky? Så dere snakker ned en anne blogger for heve opp CBE? Det er dobbeltmoralisme lenge leve. Det gjelde også @virkelig sitt innlegg. Hvis du leser hva jeg skriver , sier jeg at jeg ikke er fan av man diskuterer lager tråder om noen bloggere kun for å kritisere og latterliggjøre, Jeg har ikke postet et eneste innlegg i funkygine tråden , Bruker bare henne som et eksempel på at andre slipper unna Har verken kritisert henne eller CBE verken for kroppspress eller å dele bilder av barn. . 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Felis Skrevet 17. september 2019 #8792 Del Skrevet 17. september 2019 26 minutter siden, virkelig skrev: Holder helt med deg. Jeg ser heller ikke hvordan voksne generelt syntes det er greit å sitte å kritisere bloggere , på alt. Det er ofte lite konstruktive kommentarer . En skjønner jo hva som ligger bak, spesielt når det kan komme kommentarer om CBE som helvetes drittkjerring.( et eksempel), jo verre en kan oppfatte kommentaren jo flere likes kommer. Flere tråder her inne er forferdelige lesing, det er ikke greit å sitte slik selv om en person velger å være offentlig via SOME, se bare på villapaprika, forferdelig tråd og det er jo tydeligvis mye som er innafor å kommentere. Men ren latterliggjøring fra a-å. det er sikkert Har noen skrevet her at CBE er en helvetes drittkjerring? Eller forveksler du med LKEs "nesevise drittkjerring"? 39 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lillesnøfnugg Skrevet 17. september 2019 #8793 Del Skrevet 17. september 2019 (endret) 3 minutter siden, Lana01 skrev: Hvis du leser hva jeg skriver , sier jeg at jeg ikke er fan av man diskuterer lager tråder om noen bloggere kun for å kritisere og latterliggjøre, Jeg har ikke postet et eneste innlegg i funkygine tråden , Bruker bare henne som et eksempel på at andre slipper unna Har verken kritisert henne eller CBE verken for kroppspress eller å dele bilder av barn. . Jeg kommenterte også @virkelig sitt innlegg, så derfor ble det et budskap til dere begge. Endret 17. september 2019 av lillesnøfnugg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lana01 Skrevet 17. september 2019 #8794 Del Skrevet 17. september 2019 (endret) 21 minutter siden, Inocybe skrev: Hvorfor er det påkrevet å skrive i alle KG-tråder og om alle influencere for å kunne adressere en problemstilling? Hvorfor blir argumenter ugyldige i denne tråden hvis ikke det samme skrives i alle andre? Hvorfor blir argumenter ugyldige hvis innlegget får mange likes og andre er enige? Hvorfor blir kritikere tillagt alskens ufine motiver som hat, hets, trynefaktor hvis de skulle våge å komme med innspill i debatten? Kan vi ikke i stedet få til en god saklig debatt uten falle i de mest banale debatt-fellene slik vi ser eksemplifisert her med siste timenes innlegg? Frier spesielt til deg @Lana01 for jeg har sett gode innlegg fra deg før selv om jeg ikke er enig i alt du skriver Saklig debatt - ja takk. Nedrig spekulering rundt andre brukeres motiver - nei takk. Ja jeg kunne spart meg for det med "felles fiende", jeg ser jeg ser den. kjenner bare jeg blir litt oppgitt av at enkelte får gjennomgå ( som CBE) Når det gjelder likes har vil vel alle våre grunner for å trykke det, også fordi det er mange flinke debattanter i denne tråden som skriver velformulerte innlegg, ser det selv om jeg ikke nødvendigvis er enig. Endret 17. september 2019 av Lana01 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Adrielle Skrevet 17. september 2019 #8795 Del Skrevet 17. september 2019 44 minutter siden, Lana01 skrev: Enig. Funkygine deler også i større grad om barna en det CBE gjør, men som du sier det er nok mer trynefaktor som gjelder. CBE er ikke ydmyk nok for folk og hun hever seg over kritikken. Folk liker heller ikke det perfekte glansbildet hun velger å dele. Tenker også mitt om det handler om en "felles fiende" Man får ikke like mye oppmerksomhet. likes og tommelen opp av å poste kritikk i for eksempel funkygine tråden. men for all del håper jeg hun slipper unna, er ikke fan av tråder som kun er ute etter å kritisere og latterliggjøre noen. Tenker også hvis man føler seg mindreverdig når man leser bloggen er det beste å holde seg unna. Det hjelper nok lite å ta en blogger, Forsvinner CBE finnes det 1000 vis av andre der ute som vil trigge, enten det gjelder kropp, utsende eller det perfekte glansbilde. Dette er så mye større en CBE og bør derfor gå på sak ikke person/blogg Selvsagt er det mye lettere å kritisere og finne feil ved noen man ikke liker, så du kan gjerne kalle det trynefaktor. Samtidig har det ikke noe med "trynet å gjøre, men hvilket inntrykk man får av bloggeren som person. Eller snarere inntrykket bloggeren selv velger å gi av sin personlighet. Jeg føler meg ikke mindreverdig om jeg leser bloggen til CBE, men jeg føler ikke noe annet heller. Ingen glede eller inspirasjon. Tror nok det kan være som du sier - folk liker ikke det perfekte glansbildet hun velger å vise. Når det gjelder Funkygine så har jeg ingen problemer med å se at hun eksponerer barna i alt for stor grad, følger henne ikke på snap nettopp pga dette, ser heller ikke bort fra at jeg kan overse andre problematiske ting ved bloggen hennes fordi jeg liker henne. Sånn er vi mennesker skrudd sammen - vi er mer overbærende med folk vi liker, selv om det er bloggere, og vi ikke kjenner dem personlig. Sikkert leit for CBE å føle på denne forskjellsbehandlingen, men det har igjen å gjøre med hvordan hun selv velger å framstå. Jeg leste bloggen hennes fast i flere år, og likte den godt. Nå synes jeg den er blitt en parodi. Har sett sammenligningen med Stepford Wives, og den er nokså treffende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Surikatt Skrevet 17. september 2019 #8796 Del Skrevet 17. september 2019 2 timer siden, Nebel86 skrev: Nå er jeg ingen tilhenger av Caroline Berg Eriksen da bloggen ikke treffer meg, men nå provoserer hun meg heller ikke og da leser man kanskje ikke bloggen som fanden leser bibelen... Jeg ser helt ærlig ikke det store problemet med de bildene av barna. Det er klart, når man leser her inne så er det lett å bli "hjernevasket" av mange som skriver «Hun deler nussebilde med barna» «Ispedd små dryss av barnehoder» «De får ikke lov til å ha noenting privat. Stakkars barn» «Mange tusen ukjente oppdateres om det uskyldige livet deres» «Barndommen deres blir solgt for hele verden» for å gjøre det hele mer ekkelt enn det det egentlig er. Tror personlig det er en bevisst strategi for å forsøke få flere med seg på at dette er grusomme saker, og nevner man det ofte nok og over lenger tid så kan det bli en sannhet til slutt for veldig mange, noe jeg mistenker er meningen med det hele for å sette Caroline i et dårlig lys. For når jeg sjekker bloggen når ting blir kritisert her så ser jeg veldig lite av livet til barna på det personlige plan, som f.eks når de er ute og leker, hvor de befinner seg til enhver tid, hva deres tanker er, hvem vennene deres er osv. Det eneste jeg ser er at de er med på bilder når bloggeren finner det naturlig å ha dem med siden de er en stor del av livet hennes. CBE blir også beskrevet her inne som kun en slu og kynisk forretningskvinne som kun har bloggen fordi hun skal tjene penger (og med det så blir det jo selvsagt også enklere å fremstille det slik at barna er offer for barnearbeid), men hva om hun faktisk liker jobben sin? At det er også er, Gud forby, personlige ting hun elsker å skrive om og dele fra livet sitt? Det er jo klart man er både naiv, pro tilhenger av bloggen, har gått livets harde skole eller tror man er venninne for i det hele tatt å tenke den tanken, men man kan fint like jobben sin, ha reklameinnlegg, tjene penger og samtidig ha personlige innslag om livet sitt selv om det er et narritiv hun har opparbeidet seg. Det er forskjell på å vise private bilder av der man sitter i en sandkasse med snørrete nese og spiser sand og det som blir vist på den bloggen. Nå kan jeg ikke snakke på vegne av barna hennes, men har ingen betenkligheter med at de vokser opp helt fint og lykkelige uten å få traumer av noe som har blitt delt på den bloggen, det er en helt annen tid nå enn da albumene var gjemt nederst i en skuff. Personlig tror jeg det er andre barn som kommer til å slite av at moren har laget et merkevare på navnet deres og deler nesten alt av livet deres og også det negative. Det synes jeg absolutt ingenting om. Synes også det er langt over streken for hva barna til denne bloggeren må gjennom i denne tråden, og hadde folk faktisk tenkt seg litt om så er denne tråden hundre ganger mer skadelig for barna enn det bildene på bloggen er. Om tilfellet er at man er så brennende engasjert i barns rett til privatliv her inne; hvor er alle her i f.eks Funkygine sin tråd? Som sender barna sine på stranda iført badedrakt som står klistret på forsiden av VGTV i lang tid? Som deler hverdagsvideoer og bilder fra barnas rutiner sammen med bikinibilder og kropp både på blogg og IG? Hvor er alle når Linni deler nesten alt på godt og vondt av sønnen sin på snapchat? Der er ikke motstanden og kritiseringen på langt nær ille, noen sier sin mening og går videre. Leste noen av svarene i Funkygine sin tråd og da var det en bruker som svarte på spørsmålet om hvorfor Funkygine unngår kritikk og hun trodde grunnen var kanskje fordi Funkygine var mer folkelig og familien ikke var like striglet(...) Også var det vel noe med at Funkygine ikke hadde operert seg eller tatt restylane, noe som kom frem var tilfelle likevel, men fortsatt lot kritikken som man ser her inne vente på seg. Ikke at jeg vil se Funkygine gjennomgå det samme, for all del, men hele scenarioet virker jo helt på tur når viktigheten og hvor skadelig eksponering er blir beregnet utifra om bloggeren er likandes eller ikke... Kritiser heller for at det som deles i bloggen får en selv som kvinne til å føle seg utilstrekkelig dersom det er det som er tilfellet, men ikke dra barna inn i det som et skalkeskjul for å forsøke å treffe der det gjør mest vondt (både for foreldre og barna). Det store spørsmålet er: hadde du likt at moren din spredte bilder av deg på Internett helt siden du ble født? 27 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Inocybe Skrevet 17. september 2019 #8797 Del Skrevet 17. september 2019 1 minutt siden, Lana01 skrev: Ja jeg kunne spart meg for trynefaktor, jeg ser jeg ser den. kjenner bare jeg blir litt oppgitt av at enkelte får gjennomgå ( som CBE) Når det gjelder likes har vil vel alle våre grunner for å trykke det, også fordi det er mange flinke debattanter i denne tråden som skriver velformulerte innlegg, ser det selv om jeg ikke nødvendigvis er enig. Jeg tror hver enkelt har sine grunner til å lese/skrive i denne tråden. En av grunnene til at jeg har vært såpass lenge og aktiv i CBE-tråden er at det her er veldig mange gode debattanter med velfunderte argumenter. Det er rett og slett en veldig interessant tråd også hvis man ser ut over CBE.no og mot samfunns- holdnings- og mediekritikk. Tidligere var jeg mer aktiv i mer generelle tråder men fant det vanskelig å diskutere problemstillinger uten konkrete eksempler. Mulig jeg bare ikke er flink nok til å formulere kjerneproblemene med dagens SoMe uten, men slik er det altså. Ellers er CBE.no den bloggeren jeg har kjent til suverent lengst. CBE.no har den lengste fartstid (?) av fortsatt aktive influencere i Norge og er en kjent provokatør. Så jeg synes ikke det er rart jeg til stadighet vender tilbake til CBE.no når jeg har SoMe-kritikk på hjertet. En mindre hyggelig grunn til at jeg unnlater å kommentere en del andre bloggere er at jeg rett og slett ikke tror de et helt oppegående mentalt. Det ble mye prat om meg. Skal slutte med det nå 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shopaholic Skrevet 17. september 2019 #8798 Del Skrevet 17. september 2019 https://www.seher.no/kongelig/ble-mobbet-for-morens-topplosbilde/71605730 Her er det snakk om ETT bilde. Hvor mange lettkledde bilder kommer ikke vennene (og uvennene...) til Carolines barn til å finne på nett i fremtiden..? 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aquarius04 Skrevet 17. september 2019 #8799 Del Skrevet 17. september 2019 57 minutter siden, virkelig skrev: Holder helt med deg. Jeg ser heller ikke hvordan voksne generelt syntes det er greit å sitte å kritisere bloggere , på alt. Det er ofte lite konstruktive kommentarer . En skjønner jo hva som ligger bak, spesielt når det kan komme kommentarer om CBE som helvetes drittkjerring.( et eksempel), jo verre en kan oppfatte kommentaren jo flere likes kommer. Flere tråder her inne er forferdelige lesing, det er ikke greit å sitte slik selv om en person velger å være offentlig via SOME, se bare på villapaprika, forferdelig tråd og det er jo tydeligvis mye som er innafor å kommentere. Men ren latterliggjøring fra a-å. det er sikkert Nå tror jeg du blander KG-kritikere med LKE. Han har jo skrevet ting som «nesevise drittkjerring» og «psychobitch» eller noe i den duren... Så så forferdelig kan det jo ikke være her inne. Jeg har aldri sett noen omtale CBE som noen «helvetes drittkjerring» i alle fall 🤷🏼♀️ Minner forøvrig om at brukerdebatt er et regelbrudd her inne... 38 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruRosa Skrevet 17. september 2019 #8800 Del Skrevet 17. september 2019 29 minutter siden, Lana01 skrev: Ja jeg kunne spart meg for det med "felles fiende", jeg ser jeg ser den. kjenner bare jeg blir litt oppgitt av at enkelte får gjennomgå ( som CBE) Når det gjelder likes har vil vel alle våre grunner for å trykke det, også fordi det er mange flinke debattanter i denne tråden som skriver velformulerte innlegg, ser det selv om jeg ikke nødvendigvis er enig. Vil bare legge til at siden man ikke kan se HVEM som "liker" et innlegg, kun antallet, er det umulig å vite om det er ivrige debattanter eller folk som bare leser (og "liker") uten å skrive noe. Så å henge antallet likes på debattantene blir litt feil, i mine øyne. For alt vi vet kan det være medlemmer som "liker" ufine innlegg kun for å få tråden til å fremstå usaklig... 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå