Surikatt Skrevet 11. juli 2023 #85521 Skrevet 11. juli 2023 CityCityBangBang skrev (12 timer siden): journalistutdannelsen må være et glemt og tilbakelagt kapittel når man ser på tekstene som legges ut på IG. Ikke akkurat levende og variert. Skjermdump av tekst fra fire av de siste syv storiene på Instanavigation.com carolinebergeriksenno Spot on. «Våknet opp til dette i dag». Utsikt rett ut på en parkeringsplass. 19 1
Kaputt Skrevet 11. juli 2023 #85522 Skrevet 11. juli 2023 Jeg er sikkert lovlig sent ute - men leste først om underskuddet i 2022 i avisene i går. Lurer på hva de kan gjøre for å snu den skuta. Tror egentlig det er for seint og at storhetstiden er over. 8 5
Rastebenk Skrevet 11. juli 2023 #85523 Skrevet 11. juli 2023 Kaputt skrev (28 minutter siden): Jeg er sikkert lovlig sent ute - men leste først om underskuddet i 2022 i avisene i går. Lurer på hva de kan gjøre for å snu den skuta. Tror egentlig det er for seint og at storhetstiden er over. Storhetstiden var over for 5-6 år siden. Nå livnærer de seg på en instagramkonto med 0 % engasjementrate, forstå det den som kan. Sist CBE var aktuell med noe som helst var for 2 1/2 år siden, når hun var på TV i ti minutter i fbm Norges største megahit. 17 2
Akj Skrevet 11. juli 2023 #85524 Skrevet 11. juli 2023 Rastebenk skrev (10 minutter siden): Storhetstiden var over for 5-6 år siden. Nå livnærer de seg på en instagramkonto med 0 % engasjementrate, forstå det den som kan. Sist CBE var aktuell med noe som helst var for 2 1/2 år siden, når hun var på TV i ti minutter i fbm Norges største megahit. Men fortsatt makter de jo tross alt å dra inn 1.9 i inntekter i firma. Er jo noe… 2
mammams Skrevet 11. juli 2023 #85525 Skrevet 11. juli 2023 Akj skrev (5 minutter siden): Men fortsatt makter de jo tross alt å dra inn 1.9 i inntekter i firma. Er jo noe… Forstå det den som kan… Men 1.9 mill er jo ikke nok til å finansiere en luksuriøs livsstil fo to voksne og to barn på privat skoler? Jeg og min mann har inntekter litt over gjennomsnittslønn tror jeg og tjener tilsammen 1,3 mill. Og det er ikke noe luksusliv her i gården selv om vi har det helt greit… 13
Glufseguri Skrevet 11. juli 2023 #85526 Skrevet 11. juli 2023 Xstrella skrev (4 timer siden): Betaler hun forsvarerene i kommentarfeltet? Noen stiller spm og de får bare kjeft. Sikkert de samme som var forsvarere i kommentarfeltet på bloggen. Samme tone i det minste. 6 1
Rastebenk Skrevet 11. juli 2023 #85527 Skrevet 11. juli 2023 mammams skrev (42 minutter siden): Forstå det den som kan… Men 1.9 mill er jo ikke nok til å finansiere en luksuriøs livsstil fo to voksne og to barn på privat skoler? Jeg og min mann har inntekter litt over gjennomsnittslønn tror jeg og tjener tilsammen 1,3 mill. Og det er ikke noe luksusliv her i gården selv om vi har det helt greit… Privatskolen de bruker koster ikke mer enn 3000 pr barn pr mnd, det samme som SFO og barnehage. De har kuttet drastisk ned på forbruket de siste årene. De pusser f eks ikke opp de ødelagte badene på tross av at de i følge CBE risikerer avkorting av forsikring. Og 1,9 mill er jo ikke lønnen deres, det var firmaets inntjening. Firmaet gikk faktisk 400 000 kr i minus i fjor, mye fordi de tok ut 2 gjennomsnittlige årslønner (ca 600 k pr stk). 20 4
Gjest IreneV Skrevet 11. juli 2023 #85528 Skrevet 11. juli 2023 Rastebenk skrev (1 time siden): Storhetstiden var over for 5-6 år siden. Nå livnærer de seg på en instagramkonto med 0 % engasjementrate, forstå det den som kan. Sist CBE var aktuell med noe som helst var for 2 1/2 år siden, når hun var på TV i ti minutter i fbm Norges største megahit. Det blir for kjedelig for folk. De vil ha deling av angst ,problemer og litt valker og cellulitter, sånn at influenceren i det minste fremstår mer virkelig enn en avatar. Ikke at jeg synes influencere som gjør det er noe bedre...
Minombre Skrevet 11. juli 2023 #85529 Skrevet 11. juli 2023 IreneV skrev (2 timer siden): Det er hele bildet, alt samlet, og hva det viser. Etter så mange tilbakemeldinger, så kan det ikke unnskyldes med at det er ubevisst. I beste fall gjøres det for å skape aktivitet. Virkeligheten de presenterer fremstår retusjert og manipulert. Ren kommersiell kanal. Som prøver å favne bredt, men som ikke får det til, heldigvis. Med en så sylslank kropp i hennes alder, så sier det seg selv at dietten er streng. Det er ikke rom for is og bakevarer. Hvis ikke alle bilder er retusjert voldsomt. Det er enten eller. Altså, nå blir jeg provosert. Nå drar du veldig mange under en kam her. Jeg vet av mange sylslanke damer rundt hennes alder, og eldre, som trener helt normalt og spiser hva de måtte ønske. Jeg er ikke uenig i at CBE viser sider av seg selv og sin livsstil som ikke er bra, men å påstå at det ikke er rom for is og bakevarer for å holde seg slank når man et på hennes alder er bare tull. 13 2
Gjest IreneV Skrevet 11. juli 2023 #85530 Skrevet 11. juli 2023 Minombre skrev (1 minutt siden): Altså, nå blir jeg provosert. Nå drar du veldig mange under en kam her. Jeg vet av mange sylslanke damer rundt hennes alder, og eldre, som trener helt normalt og spiser hva de måtte ønske. Jeg er ikke uenig i at CBE viser sider av seg selv og sin livsstil som ikke er bra, men å påstå at det ikke er rom for is og bakevarer for å holde seg slank når man et på hennes alder er bare tull. Ikke så definert som hun er på alle bilder, hvis du sammenligner med bilder tatt av andre. Tipper hun retusjerer voldsomt. Så definert kropp krever som regel fasting et døgn før "forestilling".
Rastebenk Skrevet 11. juli 2023 #85531 Skrevet 11. juli 2023 IreneV skrev (4 minutter siden): Det blir for kjedelig for folk. De vil ha deling av angst ,problemer og litt valker og cellulitter, sånn at influenceren i det minste fremstår mer virkelig enn en avatar. Ikke at jeg synes influencere som gjør det er noe bedre... Rimelig sikker på at CBE heller slår seg konkurs enn å vise frem cellulittene sine. Det å utlevere sykdomshistorie på internett, være seg psykiske eller fysiske, er stort sett en uting. Det er altfor mange mennesker som åpner seg på internett, som åpenbart burde bli beskyttet mot seg selv. Ytringsfriheten står veldig sterkt, så sterkt at mange mennesker gjør seg selv til spott og spe offentlig uten å forstå det selv. 13 7
Minombre Skrevet 11. juli 2023 #85532 Skrevet 11. juli 2023 IreneV skrev (2 minutter siden): Ikke så definert som hun er på alle bilder, hvis du sammenligner med bilder tatt av andre. Tipper hun retusjerer voldsomt. Så definert kropp krever som regel fasting et døgn før "forestilling". Mulig det, men det var ikke det jeg reagerte på. Du skriver at det ikke er rom for is og bakevarer for å holde seg sylslank når man er på hennes alder. Det er å generalisere og det er det jeg reagerer på. Jeg skjønner veldig godt at man både kan posere seg til og redigere seg til tynnere og mer definert kropp og det er veldig tydelig stramming av muskler og inntrukket mage på bildene av henne. 10 2
Gjest IreneV Skrevet 11. juli 2023 #85533 Skrevet 11. juli 2023 (endret) Rastebenk skrev (7 minutter siden): Rimelig sikker på at CBE heller slår seg konkurs enn å vise frem cellulittene sine. Det å utlevere sykdomshistorie på internett, være seg psykiske eller fysiske, er stort sett en uting. Det er altfor mange mennesker som åpner seg på internett, som åpenbart burde bli beskyttet mot seg selv. Ytringsfriheten står veldig sterkt, så sterkt at mange mennesker gjør seg selv til spott og spe offentlig uten å forstå det selv. Og nå kreves det nærmest at man står frem med sine problemer. Noe som har ført til en uheldig smitteeffekt, og masse selvdiagnostisering. Som du sier så er det ytringsfrihet, men jeg tror at hvis det i det minste blir ulovlig å blande sitt privatliv med kommersiell virksomhet på den måten, så vil det sette en stopper for mye av det. Og så må det gjøres noe med like, share og algoritmer selvsagt. Nå må de ansvarlige få ut fingeren! Endret 11. juli 2023 av IreneV
Populært innlegg Felis Skrevet 11. juli 2023 Populært innlegg #85534 Skrevet 11. juli 2023 CBE har jo forsøkt seg på deling av psykisk uhelse. Hun fortalte om angstanfall og dårlig nattesøvn, noe som resulterte i avisomtale og en sponset seng. Dessverre må det mer til enn en sponset seng for å snu skuta, men angstanfallene hennes genererte ikke mer enn et blaff av interesse, så det døde ut. Og det kan hun strengt tatt skylde seg selv for, for i det øyeblikk hun hevdet at årsaken til angstanfallene skyldtes hatet hun mottok, så forhindret hun media i å fordype seg i saken. For hvordan kan de adressere dette «hatet», uten å gå inn på detaljene? Hva er det CBE og bedriften hennes mottar kritikk for (la oss kalle en spade for en spade)? Barneeksponering, thinspo og diverse regelbrudd. For ikke å snakke om styreleders trakassering av kvinner, både på nett og irl.. Dermed endte det hele som nok et narrativ som ikke følges opp, og de som følger henne sitter igjen som spørsmålstegn. Vi vet nå at hun sliter med nattlige angstanfall, samtidig som det virker som hun aktivt oppsøker situasjoner som forverrer tilstanden. Rovdrift på kroppen, trening før leggetid og mer av alt som kan føre til kritikk. Det er bare veldig rart å være vitne til. 35 2 18
Akj Skrevet 11. juli 2023 #85535 Skrevet 11. juli 2023 Rastebenk skrev (33 minutter siden): Privatskolen de bruker koster ikke mer enn 3000 pr barn pr mnd, det samme som SFO og barnehage. De har kuttet drastisk ned på forbruket de siste årene. De pusser f eks ikke opp de ødelagte badene på tross av at de i følge CBE risikerer avkorting av forsikring. Og 1,9 mill er jo ikke lønnen deres, det var firmaets inntjening. Firmaet gikk faktisk 400 000 kr i minus i fjor, mye fordi de tok ut 2 gjennomsnittlige årslønner (ca 600 k pr stk). Absolutt, men ikke glem at mesteparten av utgiftene dere trolig har gått til eget forbruk, typ ting de viser frem i sosiale medier. Sunnmøringen skriver nok opp alt han kan. Så reell lønn er nok en god del høyere. 8 9
Surikatt Skrevet 11. juli 2023 #85536 Skrevet 11. juli 2023 (endret) Rastebenk skrev (51 minutter siden): Privatskolen de bruker koster ikke mer enn 3000 pr barn pr mnd, det samme som SFO og barnehage. De har kuttet drastisk ned på forbruket de siste årene. De pusser f eks ikke opp de ødelagte badene på tross av at de i følge CBE risikerer avkorting av forsikring. Og 1,9 mill er jo ikke lønnen deres, det var firmaets inntjening. Firmaet gikk faktisk 400 000 kr i minus i fjor, mye fordi de tok ut 2 gjennomsnittlige årslønner (ca 600 k pr stk). Det kan hende det ikke er noe som helst galt med badene, bare en unnskyldning for å pusse opp på nytt fordi de ikke er fornøyd med stilen. De har endret det meste i det huset flere ganger fordi Caroline Berg Eriksen ikke har peiling på oppussing og interiør. Først var hun såååå fornøyd. Så gikk det litt tid og så males alt om, gulv endres, fliser på kjøkken endres, nye møbler, barnerom pusses opp to ganger eller var det tre. Hadde det vært noe galt med arbeidet som ble utført på badene skulle det vel være mulig å ta det på garanti. 5-10 år. Endret 11. juli 2023 av Surikatt 25 5
Felis Skrevet 11. juli 2023 #85537 Skrevet 11. juli 2023 Akj skrev (20 minutter siden): Absolutt, men ikke glem at mesteparten av utgiftene dere trolig har gått til eget forbruk, typ ting de viser frem i sosiale medier. Sunnmøringen skriver nok opp alt han kan. Så reell lønn er nok en god del høyere. Tidligere har de jo tatt seg ut lønn som er langt under fattigdomsgrensen, og likevel levd ganske normale liv, så du har nok rett i at de vet hvordan de skal utnytte systemet. Derfor synes jeg det er litt overraskende at de begge plutselig unner seg en normal lønn, samtidig som firmaet for første gang ikke har råd til å betale det. En forklaring kan være at styreleder pådro seg noen utgifter i fjor som ikke lot seg skrive av på firmaet. Hellakkering av bil er ikke billig, og på toppen av dette kom bøter og en mulig oppreisning. En annen mulighet kan være at paret endelig vil realisere sin drøm om å kjøpe seg funkis. Digre, gamle villaer er ikke lette å selge om dagen og de har selv uttalt veldig mye ufordelaktig om huset sitt, så de innser vel at det ikke blir noen prisrekord for Villa Kulås. Og man får ikke særlig lån i banken når man år etter år har en bokført samlet inntekt på rundt 500 000… Men jeg finner det fremdeles litt suspekt at begge velger en lønn som tilfeldigvis samsvarer med maksbeløpet for ytelser hos NAV. Det plutselige lønnshoppet kommer tilfeldigvis samtidig som de har lagt ned rekordliten innsats i firmaet. For meg ser det ut som de suger ut siste rest av en døende bedrift og samtidig forbereder seg på en fremtid finansiert av skattebetalerne. 24 15
Gjest Bulsara Skrevet 11. juli 2023 #85538 Skrevet 11. juli 2023 Det var jo en kryptisk post med Privatmegleren for et par måneder siden, så kanskje det er som du foreslår @Felis, en ny Funkis villa. Samtidig også suspekt med akkurat den summen som tilsvarer maks G. MEN, kan ikke se for meg at de to «vil synke så langt ned» å motta ytelser fra NAV. Det rimer dårlig med den finpussede fasaden. En av de andre reisende på slottet kommenterte på en av CBEs poster, så tittet innom hennes profil. Hun viste mye mer fra slottet. Hun har samtidig gjort suksess med egen skjonnhetsklinikk og innenfor injeksjoner. Kan tenkte meg hun lever det livet CBE kunne ønsket seg. Suksess, mange reiser til luksuriøse steder, mye glam og glamour. Aldri for sent for CBE å ta en bachelor i sykepleie.
Vitulina Skrevet 11. juli 2023 #85539 Skrevet 11. juli 2023 Mye av mat, reiser, klær osv vises frem og dermed skrives det av for. Det samme gjelder utleie av "kontor" til firmaet, de kan jo smelle på en sum til 40 000 kr/mnd som går rett i lomma på dem selv, hver mnd. Det mest bekymringsfulle for dem er at dette, evnen til å leve godt av det de har gjort og dermed gjøre minst mulig for mest mulig penger - nå er en saga blott. Det varer kanskje 2-3 år til, men så er det slutt. De skal lønne 2 voksne mennesker med barn og et ekstremt høyt forbruk, så lenge de fortsetter overbevist om at de selv vet best så er dette et dødfødt prosjekt. Folk er ikke interessert i eller motiveres av CBE, enda mindre i mannen. 15 1
Rastebenk Skrevet 11. juli 2023 #85540 Skrevet 11. juli 2023 (endret) Felis skrev (24 minutter siden): Tidligere har de jo tatt seg ut lønn som er langt under fattigdomsgrensen, og likevel levd ganske normale liv, så du har nok rett i at de vet hvordan de skal utnytte systemet. Derfor synes jeg det er litt overraskende at de begge plutselig unner seg en normal lønn, samtidig som firmaet for første gang ikke har råd til å betale det. En forklaring kan være at styreleder pådro seg noen utgifter i fjor som ikke lot seg skrive av på firmaet. Hellakkering av bil er ikke billig, og på toppen av dette kom bøter og en mulig oppreisning. En annen mulighet kan være at paret endelig vil realisere sin drøm om å kjøpe seg funkis. Digre, gamle villaer er ikke lette å selge om dagen og de har selv uttalt veldig mye ufordelaktig om huset sitt, så de innser vel at det ikke blir noen prisrekord for Villa Kulås. Og man får ikke særlig lån i banken når man år etter år har en bokført samlet inntekt på rundt 500 000… Men jeg finner det fremdeles litt suspekt at begge velger en lønn som tilfeldigvis samsvarer med maksbeløpet for ytelser hos NAV. Det plutselige lønnshoppet kommer tilfeldigvis samtidig som de har lagt ned rekordliten innsats i firmaet. For meg ser det ut som de suger ut siste rest av en døende bedrift og samtidig forbereder seg på en fremtid finansiert av skattebetalerne. Ja det er veldig suspekt at lønningene de nå har unnet seg tilsvarer ganske så nøyaktig 6G hver. Lønninger som ikke henger på greip i fht bedriftens resultater, og definitivt ikke i fht arbeidsmengde eller prestasjoner. Men som du skriver, så tilsvarer lønnene maksbeløpet for ytelser hos NAV.. Hmm.. Som du poengterer så har de pleid å leve veldig godt på minimumslønninger. Ulrik Nygaard (pilotfruemannen) har uttalt at han og Julianne lever relativt gratis i hverdagene fordi de skriver av alt som de viser frem i SoMe på firmaet. Det er jo vanvittig at dette i det hele tatt er mulig. Endret 11. juli 2023 av Rastebenk 21 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå