Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg synes svaret cbe ga til @Yogafor_livetvar greit og tillitvekkende - fordi hun var ærlig. Akkurat slik som skal til for å skape en god dialog og tillit. Å fjerne det, var et merkelig trekk - og som @FruJohansen påpeker, kan man og bør man stille spørsmål ved hvor såre og lange tær man faktisk kan eller bør ha som proff influenser. 

• Liker 38
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor mange «photoshoots» er det egentlig nødvendig å ha for netfit? Trenger de (vi) flere photoshoppede bilder av poserende, pene, tynne folk?

• Liker 21
Gjest NordreSving
Skrevet
Villroses hage skrev (2 timer siden):

Er jo egentlig det, for uten følgere og klikk - ingen annonsører. Påvirkeres jobb er jo å lage innhold som genererer mest mulig klikk + faste følgere, og selge inn dette til aktuelle annonsører, som er ute etter å nå fram til flest mulig. Følgerne/klikkerne er påvirkernes valuta. Om dette opplegget ikke fører til mer salg for annonsørene, er det deres valg og problem.

Ellers er jeg fullstendig enig med deg om påvirkernes problematiske forhold til virkeligheten. Blir jo spennende å se om CBE, totalt uten trenererfaring, mestrer å trene og inspirere kunder irl. Spesielt interessant, selvfølglig, med tanke på bløffingen rundt kompetanse, og muligheten til å kverulere, slette og blokkere som er lite hensiktsmessig (vil jeg tro) i møte med kunder. Spesielt fysisk 🫣

Jeg forsøkte å trekke et skille mellom kunde og følger fordi det er det som nå blir den store forskjellen mellom influencer-business og yogareise-tilbyder. Jeg har flere ganger påpekt nettopp fraværet i å tilpasse seg følgerne sine behov når det produseres innhold. Stort sett er det CBE sitt behov for bekreftelse og likes som har styrt hva som legges ut (pluss de innleggene der hun har avtaler) I takt med at følgerne ønsker å få dekket behov i form av underholdning eller kunnskap så faller jo CBE av lasset fordi hun ikke evner å følge med i tiden. Det er ikke nok å bare «leve av å være seg selv». Dermed mener jeg at overgangen til at følgerne faktisk skal betale for et produkt, og ikke bare gratis kunne følge vil gjøre det vanskelig når fokuset nå må flyttes over på følgeren som nå har blitt kunde. (Det er jo en selvfølgelighet at uten følgere ingen annonnsører, men reelt sett har ikke følgerne et kundeforhold slik de nå får).

Skrevet

Jeg også synes svaret til CBE, som nevnt over, var greit, men det skulle da bare mangle at godt voksne mennesker som driver egen bedrift og forholder seg til kunder svarer ærlig og respektfullt. Hvor lave forventninger skal man ha om selvfølgeligheter roses (dette er generelt innspill og ikke ment til noen spesifikke her). Det minner da om atferdsmodifiserende tiltak, der man forsterker opp det positive, om det så er de positive unntak. Jeg har høyere forventninger til voksne, friske mennesker enn som så. Det er så store mangler og svikt ved denne virksomheten at det er ikke i nærheten av å oppnå det minste snev av respekt fra meg. Slik det er nå, er det bare materiale for satire og kritikk. Det er så useriøst at jeg lurer på hvorfor jeg diskuterer dem overhodet. 

• Liker 24
  • Nyttig 2
Skrevet
Klementine skrev (2 timer siden):

Snarere et møte om hvor fortreffelig disse trenings reisene vil bli. Kan ikke forestille meg at et eneste negativt spørsmål blir verken drøftet eller presentert. tvert imot. ekkokammer er det jeg ser for meg. 

Jeg tenker også at Netfit-gjengen heller har "kick off" enn krisemøte. Har en følelse av at CBE/LKE har veldig tro på at AP vil trekke kunder (og det kan det jo hende han gjør) Og AP er kanskje en av de som er litt blendet av den fordums "Fotballfruen".

Mange annonsører virker jo heller ikke å ha fått med seg at det meste av glansen er vekk fra det `glansede magasinet`. Tilbake er oppskraping av biler, sletting/blokkering og trolling i kommentarfelt, påberope seg titler man ikke har. Videre er det et skremmende syn på kvinnekropp og vekt, det er thinspo, filter  - og et fullstendig bevisstløst forhold til eksponering av barn. Engasjementsraten er forsvinnende liten, og de har et overveldende antall bots som følgere. 

Veldig lite imponerende. 

Ønsker dem lykke til, det hadde vært fint å se dem lykkes. Men jeg klarer ikke å se for meg hverken CBE eller LKE som "coacher" med faktiske kunder. 

Jeg hadde iallefall ikke turt å klage hvis det var noe jeg var misfornøyd med. Hvordan "blokkerer" de da? Det tør jeg nesten ikke å tenke på. 

• Liker 21
  • Nyttig 6
Skrevet

De har jo noe erfaring med kundepleie dvs å forholde seg til annonsører, vil jeg tro. Hvis da ikke all slik kontakt har gått gjennom manager/byrå/Susan (Susanne?) gjennom årene, selvsagt. Uansett har ikke veiledning og coaching vært en del av denne kontakten, og selv om LKE er utdannet PT virker han ikke å fremstå med det beste menneskesynet eller selvkontroll. Som en som har studiepoeng i veiledning, fremstår ikke måten de svarer og sletter i kommentarfeltet som en spesielt god ide’, verken for å få kunder eller for å bygge tillit og troverdighet. Dialog er grunnlaget for veiledning og coaching. Den dialogen starter når potensielle kunder spør (muligens dumme spørsmål også) om informasjon og bakgrunn for det de eventuelt skal betale for. 

• Liker 12
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg tror ingen av de to har arbeidskapasiteten som behøves for at treningsuniverset deres skal lykkes.

Det er vel nærmere 20 år siden noen av de har hatt en jobb som innebar noe annet enn fokus på dem selv. Man så også under koronanedstengningen hvor egne barn skulle ivarets at de ikke evnet å sjonglere det resten av Norge klarte - barn, jobb og masse fritid.

• Liker 20
  • Nyttig 5
Skrevet

Som @NordreSving funderer også jeg over skillet mellom kunde og følger Også alle mulige andre mer eller mindre opplagte sammenhenger eller bindinger mellom annonsører, påvirkere, og de som blir påvirket. En interessant suppe å analysere og prøve å finne ut av.

Påvirkerne fisker etter klikk og følgere, også etter annonsører. Agnene er grenseoverskridende oppførsel forkledd som "seg selv" og "glanset magasin". Byttet er følgere som selges til annonsører for penger i kassa, og beundring fra følgere.

Annonsørene fisker etter kunder og formidlere av kunder. Agnene er  virkninger og glamour, penger, oppmerksomhet og berømmelse. Byttet er påvirkernes følgere som blir kunder og gir større salg.

Følgerne/klikkerne fisker etter underholdning, inspirasjon, tips. Agnene er likes, kommentarer, omtale. Byttet er det samme som det fiskes etter. Samtidig er følgerne/klikkerne byttet til både påvirkerne og annonsørene.

Alt dette foregår digitalt, og følgerne/kundene kan være anonyme. Antar at annonsørene registrerer økt salg når de bruker påvirkere mot normal annonsering i vanlige media.

Når påvirkerne vrir virksomheten til direkte tjenester mot følgerne og gjør dem til egne kunder også, i tillegg til salgsvarer, begynner det å bli komplisert. Spennende å se om mange ønsker å bli kunder, og hvordan denne påvirkerbedriften vil takle konkrete, ikke-anonyme kunder.

Er kjendis- og glamour-faktoren stor nok til at følgere vil kjøpe treningsproduktene de tilbyr? Er venninnefølelsen de har bygget opp med følgerne en bra (nok) salgsfaktor?  Er troverdigheten  som veiledere og trenere i det de tilbyr bra nok?

• Liker 12
  • Nyttig 1
Skrevet
Villroses hage skrev (50 minutter siden):

Er kjendis- og glamour-faktoren stor nok til at følgere vil kjøpe treningsproduktene de tilbyr? Er venninnefølelsen de har bygget opp med følgerne en bra (nok) salgsfaktor?  Er troverdigheten  som veiledere og trenere i det de tilbyr bra nok?

3 x nei 😛

• Liker 9
  • Nyttig 2
Skrevet

Hvis ikke dette er reinspikka thinspo, hva er det da?? 🙄

Screenshot_20230521_183755_Instagram.jpg

• Liker 26
  • Nyttig 15
Skrevet
¤flicka¤ skrev (5 timer siden):

Hvor mange «photoshoots» er det egentlig nødvendig å ha for netfit? Trenger de (vi) flere photoshoppede bilder av poserende, pene, tynne folk?

Ønsker de ha med «folk flest» bør de fokusere nettopp på det når de reklamerer. 

• Liker 12
Skrevet
~ Ada ~ skrev (5 timer siden):

Jeg også synes svaret til CBE, som nevnt over, var greit, men det skulle da bare mangle at godt voksne mennesker som driver egen bedrift og forholder seg til kunder svarer ærlig og respektfullt. Hvor lave forventninger skal man ha om selvfølgeligheter roses (dette er generelt innspill og ikke ment til noen spesifikke her). Det minner da om atferdsmodifiserende tiltak, der man forsterker opp det positive, om det så er de positive unntak. Jeg har høyere forventninger til voksne, friske mennesker enn som så. Det er så store mangler og svikt ved denne virksomheten at det er ikke i nærheten av å oppnå det minste snev av respekt fra meg. Slik det er nå, er det bare materiale for satire og kritikk. Det er så useriøst at jeg lurer på hvorfor jeg diskuterer dem overhodet. 

Enig - blir faktisk litt teit å gi skryt for noe som burde være en selvfølge: nemlig ærlighet. 

• Liker 9
  • Nyttig 2
Skrevet
Sophia_08 skrev (24 minutter siden):

Trist og veldig provoserende på samme tid. Lurer på om de har kikket innom Helsekost Furuseth. Mye å bli inspirert og lære av der. 

• Liker 12
  • Nyttig 2
Skrevet
¤flicka¤ skrev (6 timer siden):

Er det noe de trenger er det nye bilder for Netfit. Tror de gamle må ha blitt postet nærmere 1000 ganger nå. 

Nå tar de nye bilder akkurat samme sted! De kommer til å se helt like ut 😂

• Liker 15
Skrevet

Lokasjonen er gratis, så kan være derfor..

• Liker 5
Skrevet
1 hour ago, Sophia_08 said:

Kvalmt og ikke minst skummelt hvordan hun holder på. Sånne bilder inspirerer kun folk med anoreksia og de med et sykelig forhold til kroppen sin. Finnes ikke noe sunt og fint ved dette, ikke i det hele tatt. Håper noen greier å stoppe det disse folka holder på med, for dette er så langt ifra et sunt forbilde som man kan komme.

• Liker 28
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

Caroline forteller at etter en helg der det har skjedd masse, så hadde hun mest lyst til å slenge seg på sofaen. Det er når man ikke orker å trene at man burde trene, ta seg sammen og «få det på». 

Eller så kan man unne seg litt treningsfri også? Det er søndag og hun trener hver dag i ellers i uka, gjerne to ganger også. Virker som at målet å inspirere andre til å bli like treningshysteriske, og selvsagt skryte litt ekstra over hvor flink og disiplinert hun er.  

Hennes «sunne» livsstil virker ganske så motsatt for meg.  

IMG_4935.jpeg

Endret av Snødronninga
  • Liker 33
  • Nyttig 10
Skrevet
Sophia_08 skrev (2 timer siden):

Hjelpes. Det er  ikke en frisk person som legger ut slike bilder for å vise at det er godt vær ute liksom. Noen voksne i familien bør ta tak, dette er ikke bra 

• Liker 28
  • Nyttig 5
Skrevet
Snødronninga skrev (11 minutter siden):

Caroline forteller at etter en helg der det har skjedd masse, så hadde hun mest lyst til å slenge seg på sofaen. Det er når man ikke orker å trene at man burde trene, ta seg sammen og «få det på». 

Eller så kan man unne seg litt treningsfri også? Det er søndag og hun trener hver dag i ellers i uka, gjerne to ganger også. Virker som at målet å inspirere andre til å bli like treningshysteriske, og selvsagt skryte litt ekstra over hvor flink og disiplinert hun er.  

Hennes «sunne» livsstil virker ganske så motsatt for meg.  

IMG_4935.jpeg

Nok en umerket reklame fra CBE - nok et lovbrudd.

Nok et bilde som ikke er merket at Caroline Berg Eriksen er retusjert/ har brukt filter. I en reklame er det også ulovlig.

To lovbrudd atter en gang der, Treasure AS, Caroline Berg Eriksen, Lars Kristian Eriksen og Netfit.

Og dette  er det Apollo ønsker å samarbeide med - noe som er bekreftet siden reklame og informasjon om treningsreisen de skal samarbeide om er villedende og dermed også brudd på norsk lov.

#Apollo #Netfit #CarolineBergEriksen #Treasure    #Lovbrudd

• Liker 25
  • Nyttig 3
Gjest Kvakkekyllingen
Skrevet
Sophia_08 skrev (3 timer siden):

23 grader i trusa hennes? Skulle ikke forundre meg. Så strategisk plassert tekst da gitt.. Ser hva som skal være fokus 🥹 Trist. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...