Gjest Finlay Skrevet 23. mai 2023 #83001 Skrevet 23. mai 2023 Litt spesiell bursdagshilsen til Susan. Det må jeg si. Et par sekunder film der man ser Susan bakfra når hun gifter seg, deretter en filmsnutt der man ser CBE 90% av tiden, og bare et par ørsmå glimt av Susan😂
Frukthage Skrevet 23. mai 2023 #83002 Skrevet 23. mai 2023 Frisk Frosk skrev (7 timer siden): Ikke helt uenig med deg i det. Men... samtidig mener jeg at dette må være innenfor hva en millionbedrift må tåle å høre om eget produkt, når de har gjort eget produkt til en parodi på seg selv i så stor grad at det egentlig er blitt latterlig. Det merkelige er jo at det latterlige kanskje er det "beste" bedriften faktisk har hatt av produkt - fordi det i det minste bare ble komisk, men ikke skadet andre, slik så forferdelig mye annet bedriften publiserer gjør, enten det nå er egne barn, ortorektisk forhold til trening, thinspo/proana eller annet. Virkelig ille er det at denne bedriftseieren, som faktisk nærmer seg 40 år, fortsetter å fronte reinspikka thinspo på sine bedriftskanaler nærmest daglig og i tillegg kaller det for sunnhet og helse. Fra 2018 til 2022 økte spiseforstyrrelser med 30 % i Norge! https://www.vg.no/nyheter/i/76y02K/over-30-prosent-oekning-i-spiseforstyrrelser Avdelingsoverlege ved Søndre Oslo DPS, Shirin Eskeland, nevner flere grunner til årsaken, bl.a. også disse to: - Urealistiske kroppsidealer på sosiale medier. - Stort sunnhetshysteri og utseendefokus. CBE har gjort lite annet i 14 år enn å fronte helt urealistiske kroppsidealer, løyet om egen kropp, redigert egen kropp og utseende - og selv etter at jukset og bedraget og løgnene fra firmaeiernes side ble avslørt og de lovet å slutte å redigere utseende, så har bedriften likevel fortsatt med å gjøre dette. Ikke bare det, men bedriftseierne er blitt mange hakk verre siden 2015. Nå kjører de ekstreme poseringer for å få CBE til å fremstå tynnest mulig, redigerer bilder og bruker filter for å fremstille CBE som noe helt annet enn hun er, som ofte innebærer dette også filter som får henne til å se mye tynnere ut enn hun er i virkeligheten. Det er helt uforståelig at foreldre til små jenter velger å fronte innhold som de selv vet er skadelig for barn og unge og sårbare grupper. Det Caroline Berg Eriksen sa på sin blogg i januar 2016, om at hun ikke ville at datteren skulle vokse opp med en mor som hadde behov for å endre på utseendet sitt, det er visst glemt for lenge siden av CBE selv. For nå endres jo utseendet til mor også på bildene hvor barna er med, så barna blir helt uskyldig delaktige i dette usunne kroppspresset. Netfit og de treningskanalene de forsøker seg på, viser stort sett det samme - kroppspress, filter og poseringer for å fremstå tynnere, ortorektisk forhold til trening og kosthold, og alltid, alltid, alltid ekstremt fokus på bedriftseiernes kropper, ikke bare Caroline Berg Eriksen, men også Lars Kristian Eriksen og Adrian Paul. Alt blandes sammen i en kvalmende suppe av thinspo, usunt forhold til kropp, trening, kosthold, barneeksponering, seksualiserte bilder av mor/bedriftseier og lovbrudd i reklamer hvor utseendeendringer ikke merkes slik de skal merkes etter loven. Men - denne saken om SE viser at det hjelper å klage på slike influenceres lovbrudd og skadelige innhold: https://www.tv2.no/underholdning/god-kveld-norge/ny-klagesak-mot-sophie-elise/15755940/ Advarslene i flertall som Caroline Berg Eriksen har fått tidligere fra Helsetilsynet er nevnt i artikkelen også. Jeg håper at Treasure AS, med CBE og LKE, Netfit, med CBE, LKE og Adrian Paul alle får reaksjoner fra Forbrukertilsynet og Helsetilsynet snart. Og ikke minst - at slike lovbrudd nå snart blir straffet med bøter tilpasset inntektene til firmaene, bøter som svir så mye at de blir tvunget til å endre praksis, eller at de må avvikle. Oppfordrer alle til å tipse Forbrukertilsynet og Helsetilsynet ved lovbrudd influencerne begår. Hver gang! Og jeg er helt enig med deg! Jeg syns denne tråden som oftest holder et meget høyt nivå, og jeg bidrar selv når jeg en sjelden gang har noe å komme med. Har lest dine slagkraftige innlegg med stor glede, så fortsett med det😊👌🏼 11
Stargaze Skrevet 23. mai 2023 #83003 Skrevet 23. mai 2023 Finlay skrev (1 time siden): Litt spesiell bursdagshilsen til Susan. Det må jeg si. Et par sekunder film der man ser Susan bakfra når hun gifter seg, deretter en filmsnutt der man ser CBE 90% av tiden, og bare et par ørsmå glimt av Susan😂 Meg, meg, meg, meg… 16 1
~ Ada ~ Skrevet 23. mai 2023 #83004 Skrevet 23. mai 2023 (endret) Frukthage skrev (9 timer siden): Beklager, men de siste innleggene syns jeg minner mer om latterliggjøring enn konstruktiv kritikk og debatt. Mulig det i større grad høre hjemme i den mer galante satiren på f.eks. IG enn på et diskusjonsforum, men det får moderator ta seg av. Jeg har ikke et fnugg av dårlig samvittighet for å bringe dårskapen ved bransjen til torgs. Dette har de tjent fett på. Endret 23. mai 2023 av ~ Ada ~ 29 3
Pusern3 Skrevet 23. mai 2023 #83005 Skrevet 23. mai 2023 Finlay skrev (2 timer siden): Litt spesiell bursdagshilsen til Susan. Det må jeg si. Et par sekunder film der man ser Susan bakfra når hun gifter seg, deretter en filmsnutt der man ser CBE 90% av tiden, og bare et par ørsmå glimt av Susan😂 Er vel en klassisk CBE hilsen. Fokuset endres ikke av at andre har fødselsdag. 17
Inocybe Skrevet 23. mai 2023 #83006 Skrevet 23. mai 2023 Finlay skrev (4 timer siden): Litt spesiell bursdagshilsen til Susan. Det må jeg si. Et par sekunder film der man ser Susan bakfra når hun gifter seg, deretter en filmsnutt der man ser CBE 90% av tiden, og bare et par ørsmå glimt av Susan😂 Hæ? Er ikke det din favoritt-bursdagshilsen? Den hvor venninnen har 99,9% fokus på seg selv og sitt, slik hun også har alle dager i året ellers, og bare så vidt rekker å streife innen om deg bursdagsbarnet? Perfekt balansert forhold. 👌 29 1
BaHare Skrevet 23. mai 2023 #83007 Skrevet 23. mai 2023 NettoppJa skrev (På 22.5.2023 den 7.08): Det er så utspekulert og utvalgt det tynneste bildet hun klarer å vise frem med skygger som treffer alle de riktige stedet. Her fra en film rett etterpå. Ikke like struttende av sixpack og plastikk, men helt vanlig tynn, slank og trent. Er det ikke nok? Kilde cbe instastory Synd det ikke er tilsvarende instagramprofiler som Celebface og Bloggbevakningen i Norge. Disse bildene som viser forskjellen mellom oppstilt og posert, og antageligvis filtrert stillbilde, mot bilde fra video skulle vært vist fram for alle. Kan ikke skjønne at disse kommer til å bli store treningsprofiler. De er som mange påpeker bare opptatt av seg selv. 24 3
Snødronninga Skrevet 23. mai 2023 #83008 Skrevet 23. mai 2023 (endret) Frisk Frosk skrev (12 timer siden): Det Caroline Berg Eriksen sa på sin blogg i januar 2016, om at hun ikke ville at datteren skulle vokse opp med en mor som hadde behov for å endre på utseendet sitt, det er visst glemt for lenge siden av CBE selv. For nå endres jo utseendet til mor også på bildene hvor barna er med, så barna blir helt uskyldig delaktige i dette usunne kroppspresset. Det toget har gått for lenge siden. Det skal godt gjøres å ikke bli påvirket av en mor som har som jobb å ta selfies, trener "hele tiden" og som alltid er opptatt å være on fleek, som hun selv kaller det. Etterhvert vil de få med seg at mor går jevnlig til klinikker for å få større lepper (blant annet), og bildene på morens kanaler snakker for seg selv. Håper inderlig at de ikke vokser opp til å bli to nye barbiedukker, der utseende og kropp betyr alt. Endret 23. mai 2023 av Snødronninga 25 2 1
Frisk Frosk Skrevet 23. mai 2023 #83009 Skrevet 23. mai 2023 Snødronninga skrev (3 minutter siden): Det toget har gått for lenge siden. Det skal godt gjøres å ikke bli påvirket av en mor som har som jobb å ta selfies, trener "hele tiden" og som alltid er opptatt å være on fleek, som hun selv kaller det. Etterhvert vil de få med seg at mor går jevnlig til klinikker for å få større lepper (blant annet), og bildene på morens kanaler snakker for seg selv. Håper inderlig at de ikke vokser opp til å bli to nye barbiedukker, der utseende og kropp betyr alt. Jeg er redd du har rett. Bedriftseier og mor gjør sitt beste for at de skal følge henne der hun oppdrar dem til å posere sammen med henne for speilselfies på annethvert offentlige toalett. Ungene er uskyldige, det er mors holdninger som er bedritne og uansvarlige. Sånn utsetter man ikke små, uskyldige, ikke-kompetente barn for! Og bedriftseier og far er ikke bedre der barna filmes og fotograferes for å sikre mor og far klikk og penger. At voksne menn klikker hjerter og flammer på bilder og videoer av uskyldige små jenter, og det er stor fare for at bildene allerede er på det mørke nett, det bryr ikke mor og far - bare de selv kan fortsette å tjene penger på den måten. Det hele har en stund nå dessverre gitt et inntrykk av at foreldrene bevisst forsøker å lose barna inn i samme bransje. Så store endringer det er på mors kropp så har nok dessverre barna for lenge siden merket at mor jukser med utseendet med injeksjoner og inngrep - i tillegg til sykelige poseringer for å fremstå tynnest mulig OG filter på toppen for å gjøre mor ugjenkjennelig. Jeg tror du har rett i at det ikke er til å unngå at ungene har fått med seg dette. Nå vet ingen av oss hva foreldrene sier til sine barn, men det hjelper ikke å advare mot slikt når man som forelder samtidig selv er så ekstrem i sitt fokus på utseende og endre det med inngrep og injeksjoner i tillegg til å endre bilder/film enormt. Barn ser hva mor og far vil og gjør, de blir dratt inn i det samme selv når mor får dem til å posere for foreldrenes lønn. Jeg håper barna har andre i lokalsamfunnet og skole som kan hjelpe dem med å holde et sunnere fokus i de utfordrende tenårene og videre i livet. Foreldrene, som skulle beskyttet dem, gjør det ikke, og det er omsorgssvikt. Lovverket som burde beskyttet slike influencerbarn som foreldrene så uansvarlig setter i risiko og fratar rettigheter, det må snarlig på plass! For slik det er nå kan foreldre fritt ødelegge egne barn uten konsekvenser, kan fritt frata barna deres rettigheter uten reaksjoner og straff. 22 4 4
Ersa Skrevet 23. mai 2023 #83010 Skrevet 23. mai 2023 Jeg skjønner ikke dette bilde? Er det meningen at dette skal inspirere eller selge? Hans ansiktsuttrykk og stemningen i bildet er jo på ingen måte imøtekommende. 40
Populært innlegg Hirondelle Skrevet 23. mai 2023 Populært innlegg #83011 Skrevet 23. mai 2023 Ersa skrev (6 minutter siden): Jeg skjønner ikke dette bilde? Er det meningen at dette skal inspirere eller selge? Hans ansiktsuttrykk og stemningen i bildet er jo på ingen måte imøtekommende. Fordelen med å ha han som coach er at jeg hadde klart å løpe ganske raskt for å slippe å møte det vesenet der i skogen en regnværsdag. Han ser IKKE frisk ut…. 46 2 12
Nutz Skrevet 23. mai 2023 #83012 Skrevet 23. mai 2023 6 minutter siden, Sugar&Spice said: Fordelen med å ha han som coach er at jeg hadde klart å løpe ganske raskt for å slippe å møte det vesenet der i skogen en regnværsdag. Han ser IKKE frisk ut…. Uten å latterliggjøre - han gjør virkelig ikke det. Det er lett å se at han kjører kroppen for hardt og ser ut til å lide av mangel på både søvn og næring. LKE er yngre enn meg, men ser eldre ut. Han virker til å ha mistet seg selv helt. 42 1
Gjest Blinkie Skrevet 23. mai 2023 #83013 Skrevet 23. mai 2023 Ersa skrev (35 minutter siden): Jeg skjønner ikke dette bilde? Er det meningen at dette skal inspirere eller selge? Hans ansiktsuttrykk og stemningen i bildet er jo på ingen måte imøtekommende. Inspirer IKKE meg. Jeg synes lke er et farlig «forbilde». Ingen burde se opp til en slik «mann». Jeg har direkte avsmak av lke 🤢
Turkis Sau Skrevet 23. mai 2023 #83014 Skrevet 23. mai 2023 Ersa skrev (51 minutter siden): Jeg skjønner ikke dette bilde? Er det meningen at dette skal inspirere eller selge? Hans ansiktsuttrykk og stemningen i bildet er jo på ingen måte imøtekommende. Han ser jo helt avmagret ut! Stakkars kropp. 14 5
Minombre Skrevet 23. mai 2023 #83015 Skrevet 23. mai 2023 Snødronninga skrev (På 21.5.2023 den 21.24): Caroline forteller at etter en helg der det har skjedd masse, så hadde hun mest lyst til å slenge seg på sofaen. Det er når man ikke orker å trene at man burde trene, ta seg sammen og «få det på». Eller så kan man unne seg litt treningsfri også? Det er søndag og hun trener hver dag i ellers i uka, gjerne to ganger også. Virker som at målet å inspirere andre til å bli like treningshysteriske, og selvsagt skryte litt ekstra over hvor flink og disiplinert hun er. Hennes «sunne» livsstil virker ganske så motsatt for meg. Så enig! Det finnes ikke sunnhet i det hun sier her. Kroppen trenger hvile og dersom kroppen skriker etter sofaen er det kanskje akkurat det den trenger. Dersom man i utgangspunktet er frisk og rask og kroppen skriker etter sofaen hver dag, kan det selvfølgelig være lurt å ikke alltid høre på den. Men, sånn som Caroline holder på og pusher både tidlig morgen og sen kveld, det er ikke mye sunt. 17 1
MacBeth Skrevet 23. mai 2023 #83016 Skrevet 23. mai 2023 Tja jeg ser vel ikke heller særlig sjarmerende ut etter løpeøkt i skogen i søle og regn. Det er sant at når man når en viss alder ser man eldre ut med mindre underhudsfett , men tror helt ærlig han var svært uheldig med bildet her for han så både friskere og mer imøtekommende ut på bildene lagt ut i story av CBE i forbindelse med shoot for netfit med Adrian Paul. Dette bildet viser bare at han ikke har teknikken inne når det gjelder promotering av seg selv som coach. Trening (bør) forbindes med glede, lyst og energi, noe som i mitt hode er smil og farger, men hva vet vel jeg 🤷♀️ 23 1
NettoppJa Skrevet 23. mai 2023 #83017 Skrevet 23. mai 2023 (endret) Trodde først det var "i lomma på silje" på tv3 (kjendis- luksusfellen) og fikk kaffen i vrangstrupen 🤣🤣🤣 men bra hun er med på ting for foregår da i det minste. Ut og treffe vanlig folk! Bilde fra cbe.no insta Endret 23. mai 2023 av NettoppJa 15 2
Gjest Era Vulgaris Skrevet 23. mai 2023 #83018 Skrevet 23. mai 2023 Ersa skrev (2 timer siden): Jeg skjønner ikke dette bilde? Er det meningen at dette skal inspirere eller selge? Hans ansiktsuttrykk og stemningen i bildet er jo på ingen måte imøtekommende. Hadde jeg sett den figuren der i skogen med det ansiktsuttrykket hadde jeg tenkt seriemorder og løpt for livet.
Inocybe Skrevet 23. mai 2023 #83019 Skrevet 23. mai 2023 NettoppJa skrev (1 time siden): Trodde først det var "i lomma på silje" på tv3 (kjendis- luksusfellen) og fikk kaffen i vrangstrupen 🤣🤣🤣 men bra hun er med på ting for foregår da i det minste. Ut og treffe vanlig folk! Bilde fra cbe.no insta Så hyggelig for CBE å komme seg litt ut av mørke kjelleren og ensporetheten . Teater er den eneste aktiviteten jeg i farten kan komme på som virker til å tilføyd noe skikkelig godt for den mentale helsen der tidligere. I tillegg også helt ok innhold som er uendelig mer interessant enn løpe/kaffe/mage-selfiene. Vinn vinn 👍 24 5
Lorieen Skrevet 23. mai 2023 #83020 Skrevet 23. mai 2023 Era Vulgaris skrev (41 minutter siden): Hadde jeg sett den figuren der i skogen med det ansiktsuttrykket hadde jeg tenkt seriemorder og løpt for livet. Han ser syk, utslitt og underernært ut. Ikke akkurat noen god reklameplakat for å selge coachingtjenester det der. De fleste vil vel trene for å få mer overskudd og bli sprek og sterk, ikke for å se ut som et lik som har ligget lenge i vann… 12
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå