Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Fremhevede innlegg

Skrevet
Sugar&Spice skrev (2 timer siden):

Fordelen med å ha han som coach er at jeg hadde klart å løpe ganske raskt for å slippe å møte det vesenet der i skogen en regnværsdag. Han ser IKKE frisk ut…. 

Synes det er ødeleggende for tråden å kommentere utseende på enkeltpersoner på denne måten med ord som avsmak, vesen, lite frisk, seriemorder osv. Her har vi et ansvar for å være voksne selv om andre ikke er det (eksempelvis lke i kommentarfelt). Kommentere bilde mht dysterhet og mørke osv, er ok, ikke på person. Det er aldri greitt. 

• Liker 37
  • Nyttig 11
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Ersa skrev (2 timer siden):

Jeg skjønner ikke dette bilde? Er det meningen at dette skal inspirere eller selge? Hans ansiktsuttrykk og stemningen i bildet er jo på ingen måte imøtekommende.IMG_7947.thumb.jpeg.7b2ab2730320bc4acc4992afbbe7aa3d.jpeg

Jeg trengte å sitte på hendene litt før jeg kommenterte dette bildet.

Det er helt uforståelig at han velger å legge ut et slikt bilde på sin bedriftskonto. Normalt legges noe ut på en bedriftskanal fordi man ønsker å gjøre bedriften eller produktet eller tjenesten mer attraktivt for potensielle kunder. Hva hensikten er her forstår jeg ikke.

Som hos kona, CBE, er fokuset overhodet ikke på potensielle følgere eller kunder. Det er på "treneren" selv, hva han gjør, hvordan han ser ut. Nesten som en dagbok på nett.

Strekker jeg meg langt kan jeg kanskje si at han med "easy session in the rain" forsøker å formidle at vær er ingen hindring for å komme seg ut og trene. Men så stemmer liksom ikke det heller, for skriften formidler at han har kun en lett økt i regnet på morgenkvisten. Mens uttrykk og utseendet og belysning som forsterker inntrykket av at han har trent altfor hardt, over altfor lang tid, at han i dag kanskje også har trent uten egentlig å være frisk nok til det. At til og med en lett økt nå egentlig er for tøff trening for ham, trening som ikke gir ham noe glede. Det er det inntrykket jeg sitter igjen med av dette bildet.

Jeg forstår heller ikke hvorfor en mann med et slikt rykte som han har velger å stadig fremstille seg selv som mørk på mørke bilder.

Dette er en mann som når han smiler oppriktig og ekte har et flott smil. Men han velger å fremstille seg som så mørk at, med hans fortid, forsterker et inntrykk av noe i hvert fall ikke kvinner ønsker å forholde seg til. Dette er uforståelig, for det er jo helt unødvendig! Og virker mot sin hensikt. Tøft image er noe helt annet, men dette lykkes ikke, det er mørkt, på en måte som forsterker et uheldig rykte.

Om det var noe han kanskje kunne ha tjent på, så hadde det vært å legge av seg ego, mørkt og tøft image og heller vise treningsglede, fornuft, lys, være ærlig om både det han kan og begrensningene manglende utdanning gir.

Han har tydeligvis en sterk indre drivkraft mot idrett - så gå for det da, skaff deg ordentlig og nok utdannelse, LKE! Formidle faktisk kunnskap, skaff deg erfaring med gode forbilder innen faget, og bland det sammen med egen erfaring. Ha fokuset rettet utover mot de som ev. skal være dine fremtidige kunder, formidle seriøsitet, ærlighet, ydmykhet for faget og andre mennesker, arbeidsglede og treningsglede. Dropp staffasje, mørkt image, fokus på deg selv. Inspirer og motiver andre med glede, ydmykhet og seriøsistet. DET er veien å gå for å tjene penger som trener. Kunnskap, seriøsitet, utadrettet fokus, treningsglede, ydmykhet og motivasjon.

• Liker 39
  • Nyttig 3
Skrevet
NettoppJa skrev (1 time siden):

image.thumb.png.8e33d87e205a92e090830725cda53584.png

Trodde først det var "i lomma på silje" på tv3 (kjendis- luksusfellen) og fikk kaffen i vrangstrupen 🤣🤣🤣 men bra hun er med på ting for foregår da i det minste. Ut og treffe vanlig folk! 

Bilde fra cbe.no insta 

Supert om dette fører til mindre eksponering av barna.

Hvis eksponeringen av barna fortsetter kan dette gjøre følgene av eksponeringen enda verre, fordi hun får mer oppmerksomhet.

For CBE personlig tror jeg dette er bra.

• Liker 11
Skrevet
Frisk Frosk skrev (19 minutter siden):

Supert om dette fører til mindre eksponering av barna.

Hvis eksponeringen av barna fortsetter kan dette gjøre følgene av eksponeringen enda verre, fordi hun får mer oppmerksomhet.

For CBE personlig tror jeg dette er bra.

CBE har vært med på flere teater-forestillinger tidligere, men ble ikke mindre eksponering av barn da, så tvilsomt om det skulle føre til det denne gangen 

• Liker 11
  • Nyttig 5
Skrevet
Skrottefar skrev (7 minutter siden):

CBE har vært med på flere teater-forestillinger tidligere, men ble ikke mindre eksponering av barn da, så tvilsomt om det skulle føre til det denne gangen 

Jeg tror dessverre du har rett. Jeg tror dessverre det er større sjanse for at det kan bli mer, i håp om at de skal få enda mer oppmerksomhet :(

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
Nutz skrev (7 timer siden):

Uten å latterliggjøre - han gjør virkelig ikke det. Det er lett å se at han kjører kroppen for hardt og ser ut til å lide av mangel på både søvn og næring. LKE er yngre enn meg, men ser eldre ut. Han virker til å ha mistet seg selv helt.

LKE ser sliten ut og det ser faktisk ut som han har endret lys og skygge og derfor ser mørkere, eldre og mere utslitt ut. Han tålte ikke 22 grader i et løp.. Hvordan tåler han egentlig trening i varmen på treningsferie? Lurer oppriktig. 

Endret av Kleenex
  • Liker 16
  • Nyttig 3
Skrevet
1 hour ago, ingo said:

Synes det er ødeleggende for tråden å kommentere utseende på enkeltpersoner på denne måten med ord som avsmak, vesen, lite frisk, seriemorder osv. Her har vi et ansvar for å være voksne selv om andre ikke er det (eksempelvis lke i kommentarfelt). Kommentere bilde mht dysterhet og mørke osv, er ok, ikke på person. Det er aldri greitt. 

Men det er jo han som velger å legge ut sånne bilder. Bilder som mange forbinder med sykelig, dystert, skummelt osv. Når man legger ut sånne mørke og "stygge" bilder, må man forvente en reaksjon som ikke bare er positiv.

• Liker 17
  • Nyttig 2
Skrevet
Minnie Mus skrev (1 time siden):

Men det er jo han som velger å legge ut sånne bilder. Bilder som mange forbinder med sykelig, dystert, skummelt osv. Når man legger ut sånne mørke og "stygge" bilder, må man forvente en reaksjon som ikke bare er positiv.

Absolutt å forvente kommentaren rundt dysterhet og lite treningsglede osv. Men ser det fort bikker over til kritikk på person mht. utseende- og personlighet (isteden for evt kritikk av bedrift eller budskap). Kjekkere når debatten holdes på et greitt nivå. 

• Liker 11
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)
Minnie Mus skrev (1 time siden):

Å dra sammenligninger til en seriemorder og et lik, da er man langt over grensa for hva som er saklig kritikk. Har sett flere kommentarer på bildet, som har negativt innhold men fremdeles er saklig... 

Endret av MacBeth
Skrivefeil
  • Liker 17
  • Nyttig 1
Skrevet
Lorieen skrev (3 timer siden):

Han ser syk, utslitt og underernært ut. Ikke akkurat noen god reklameplakat for å selge coachingtjenester det der. De fleste vil vel trene for å få mer overskudd og bli sprek og sterk, ikke for å se ut som et lik som har ligget lenge i vann…

Era Vulgaris skrev (3 timer siden):

Hadde jeg sett den figuren der i skogen med det ansiktsuttrykket hadde jeg tenkt seriemorder og løpt for livet. 

Oi og jeg blir tatt på  å skrive at cbe så syk ut for et par år tilbake. 🤣🤣

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Klink skrev (10 minutter siden):

Det var vel i fjor? Utstående bein på magen, var vel omtalen din. Pluss det med syk, ja. 

• Liker 9
Skrevet (endret)
Kollontaj skrev (12 minutter siden):

Det var vel i fjor? Utstående bein på magen, var vel omtalen din. Pluss det med syk, ja. 

Ja det var dumt skrevet.
Skal du forsvare dette som står her  også med at det er saklig kritikk? Seriemorder er kjempe saklig. 

Endret av Klink
Skrevet
Klink skrev (3 minutter siden):

Ja det var dumt skrevet.
Skal du forsvare dette som står her  også med at det er saklig kritikk? Seriemorder er kjempe saklig. 

Kan bare si at dine bidrag her inne gir ingenting til diskusjonen. Absolutt null. Du hiver deg på når du finner noe du kan pirke på. 

• Liker 35
  • Hjerte 2
  • Nyttig 10
Skrevet
Klink skrev (8 minutter siden):

Ja det var dumt skrevet.

Du har en merkelig måte å «diskutere» på. Enda rarere at du kommenterer innlegg med samme type innhold som du selv har forfattet og dermed blottlegger agendaen din, gang på gang. 

• Liker 19
  • Nyttig 7
Skrevet (endret)
Sugar&Spice skrev (6 timer siden):

Fordelen med å ha han som coach er at jeg hadde klart å løpe ganske raskt for å slippe å møte det vesenet der i skogen en regnværsdag. Han ser IKKE frisk ut…. 

Turkis Sau skrev (5 timer siden):

Han ser jo helt avmagret ut! Stakkars kropp.

Era Vulgaris skrev (4 timer siden):

Hadde jeg sett den figuren der i skogen med det ansiktsuttrykket hadde jeg tenkt seriemorder og løpt for livet. 

Lorieen skrev (3 timer siden):

Han ser syk, utslitt og underernært ut. Ikke akkurat noen god reklameplakat for å selge coachingtjenester det der. De fleste vil vel trene for å få mer overskudd og bli sprek og sterk, ikke for å se ut som et lik som har ligget lenge i vann…

Men dette bidrar til hva @Snødronninga

Endret av Klink
  • Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
Kollontaj skrev (3 minutter siden):

Du har en merkelig måte å «diskutere» på. Enda rarere at du kommenterer innlegg med samme type innhold som du selv har forfattet og dermed blottlegger agendaen din, gang på gang. 

Jeg har beklaget det innlegget? Samtidig avslører det bare at jeg faktisk er enig i kritikken,  men likevel kritisk og uenig i mye som skrives eller rettere sagt måten det skrives på. 

og du avslører din agenda. Klager på meg og skal ta meg , men når andre skriver det samme og laaangt verre ting så sier du deg ikke enig med meg- nei du fortsetter å skal ta meg! 

Endret av Klink
  • Liker 2
Skrevet
Klink skrev (1 minutt siden):

Jeg har beklaget det innlegget? Samtidig avslører det bare at jeg faktisk er enig i kritikken,  men likevel kritisk og uenig i mye som skrives eller rettere sagt måten det skrives på. 

Strengt tatt ikke - se under. ⬇️

Klink skrev (38 minutter siden):

:roll: 

• Liker 19
Skrevet
Aricia skrev (1 minutt siden):

Strengt tatt ikke - se under. ⬇️

:roll: 

Jeg har beklaget det før og sier også nå at det var dumt.  Se heller hva som skrives av forskjellige brukere i dag! 

Skrevet
Klink skrev (4 minutter siden):

Men dette bidrar til hva @Snødronninga

Jeg ser poenget med beskrivelsene, men jeg klikker ikke "liker" på innleggene jeg synes går over streken. Dessuten kan man rapportere, noe jeg av og til gjør. Jeg gidder ikke å holde på slik som du gjør, for å si det sånn. 

• Liker 30
Gjest Lille_Krokodille
Skrevet
pøbelsara skrev (På 21.5.2023 den 12.22):

jeg synes svaret cbe ga til @Yogafor_livetvar greit og tillitvekkende - fordi hun var ærlig. Akkurat slik som skal til for å skape en god dialog og tillit. Å fjerne det, var et merkelig trekk - og som @FruJohansen påpeker, kan man og bør man stille spørsmål ved hvor såre og lange tær man faktisk kan eller bør ha som proff influenser. 

Yoga-Åge syntes vel hun svarte for diplomatisk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...