Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)
Surikatt skrev (36 minutter siden):

Bildene er jo nitriste. Hun kan ikke noe om verken innredning eller interiør. Huset er kaldt og upersonlig. 

Jeg hadde blitt deprimert og fått vondt i hodet, av å bo i svart og hvitt. Det er ikke et fnugg av varme eller farge i hele huset, (med unntak av barnas rom) ingenting som bryter med det harde og kontrastrike. Jeg har sagt det tidligere og er helt enig, hun/de kan ingenting om interiør overhodet.  Jeg får lyst til å dandere putene som står like stramme som tinnsoldater. Kunne ikke blitt mindre inspirert.

Interiøret oppsummerer i grunn livet Caroline presenterer på sosiale medier. Oppstilt, kjedelig og upersonlig. 

Endret av Snødronninga
  • Liker 26
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Snødronninga skrev (4 minutter siden):

Det er ikke et fnugg av varme eller farge i hele huset

Finnes ikke varme eller farge i CBE eller LKE heller

• Liker 10
Skrevet
Skrottefar skrev (2 minutter siden):

Finnes ikke varme eller farge i CBE eller LKE heller

Du snakker om bedriften ? 

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet
Inocybe skrev (18 minutter siden):

Det er et poeng det at hvis hage skulle ha slått an, hadde det krevd litt oppriktig interesse. Hvilket neppe er der. Som du skriver er det et mønster med kortvarige hobbyer. Teater for eksempel virket oppriktig, og gav faktisk en del godt innhold, men tok fort slutt den også. Friluftsliv og aktiv familie varte en stund men nå kan ikke en gang trekkhund tenne friluftslivgnisten.
Ikke at det nødvendigvis er noe galt i å bytte hobby, men er det virkelig ingenting som fenger CBE over tid? Eneste jeg kan komme på er "iscenesettelse av kropp og livsførelse" og det er en "hobby" som er så fjernt fra mine interesser det kan komme. 

Det er veldig merkelig at en som velger å leve av å være påvirker ikke greier å brenne for noe.

Jeg regner egentlig ikke inn treningen der, fordi treningsfokuset er todelt - det ene er at det presenteres på en måte som ikke kan beskrives som annet enn ortorektisk og nærmest manisk eller usunt, det andre er at treningsinnholdet først og fremst synes å være en "kulisse"/regi/handling hvis eneste hensikt er å kunne vise frem bedriftseiers kropp mest mulig avkledd, posert, tynnest mulig og mer og mer seksualisert i det siste. Det er et så usunt fokus at det ikke bør kalles interesse, i hvert fall burde ingen profesjonelle aktører som har det fokuset forsøke å påvirke følgere med det innholdet.

Og uten dette er det.... ingenting. Barna er gjort til et produkt for bedriften, og de fortsetter med det tross alle advarsler og tross de nærmest groteske sakene som er kommet opp i det siste om det mørke nettet, og til tross for at voksne menn har begynt å kommentere bilder/filmer av barna med flammeemoji og hjerter.

Så lite arbeid som legges ned med podkasten er det overtydelig at heller ikke det er en interesse, ingen interesse å dele godt innhold, ingen vilje til å gjøre godt forarbeid og planlegge gjennomføringen av podkastepisodene på en profesjonell måte.

Det er helt uforståelig!

• Liker 17
Skrevet
Klink skrev (Akkurat nå):

Du snakker om bedriften ? 

CBE og LKE ER bedriften, så, ja, bedriften mangler varme og farge, men det vil du sikkert forsvare, som du alltid gjør

• Liker 13
  • Nyttig 2
Skrevet
Kollontaj skrev (23 minutter siden):

Enig. Vanskelig å kritisere personlig smak og mange liker jo grått/hvitt/sort, jeg stusser mer over hvor lite personlig det er, ser ut som en katalogside, muligens meningen. Ikke noe kunst, feks, ingen grønne planter. 

Jeg vet det blir sagt at bolig ikke bør fremstå som personlig ved visning og bilder. Men det bør likevel virke innbydende for å fenge folks interesse.

Du har rett i at personlig smak varierer, slik at det i seg er vanskelig å kritisere.

Men når bildene fremstår som sterile og kalde, så er det lite innbydende og lite fristende.

Må innrømme at jeg lurer på hva som står i prospektet ang. de badene de klaget så på.

Trist at de greide å gjøre om så mye av det som ga det huset stil og sjarm.

Men kanskje er bildene av huset nå litt som hva CBE sa bedriftsinnholdet ville vært uten barna - kaldt og upersonlig...

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet
Skrottefar skrev (3 minutter siden):

CBE og LKE ER bedriften, så, ja, bedriften mangler varme og farge, men det vil du sikkert forsvare, som du alltid gjør

Jeg bare tenker at det er lett å trå over til å gå på person. Og slike uttalelser blir lett å tolke slik. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
Snødronninga skrev (15 minutter siden):

Jeg hadde blitt deprimert og fått vondt i hodet, av å bo i svart og hvitt. Det er ikke et fnugg av varme eller farge i hele huset, (med unntak av barnas rom) ingenting som bryter med det harde og kontrastrike. Jeg har sagt det tidligere og er helt enig, hun/de kan ingenting om interiør overhodet.  Jeg får lyst til å dandere putene som står like stramme som tinnsoldater. Kunne ikke blitt mindre inspirert.

Interiøret oppsummerer i grunn livet Caroline presenterer på sosiale medier. Oppstilt, kjedelig og upersonlig. 

Samme her, jeg hadde også blitt deprimert om jeg bodde i bare hvitt og svart. Det kjøkkenet deres, før de endret det noe, fremstod for meg noe som ville gjort meg veldig stresset, men kalde, sterke kontraster og mye mønster i hvitt/svart.

Siden de ikke har greid å holde oppe engasjementet tyder det på at hun ikke får til noe som engasjerer når det kommer til interiør.

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet

Husk; ikke bare acer chromebook’en bra for folk som har mye jobb på data, man kan også se serier på den mens man lager mat på kjøkkenet. Og hvis du lurer på om den kan komme til å se grell ut på stuebordet ditt, frykt ikke - den er også veldig «stilren å ha fremme». For noen salgsargument! Jeg tror jeg dauer 😂

• Liker 33
  • Nyttig 9
Skrevet (endret)
¤flicka¤ skrev (6 minutter siden):

Husk; ikke bare acer chromebook’en bra for folk som har mye jobb på data, man kan også se serier på den mens man lager mat på kjøkkenet. Og hvis du lurer på om den kan komme til å se grell ut på stuebordet ditt, frykt ikke - den er også veldig «stilren å ha fremme». For noen salgsargument! Jeg tror jeg dauer 😂

Pleier ikke du å se på Netflix mens du kutter frukt og lager mat??? Har du ikke en stalker i stua? Hahaha jeg lo godt av den "reklamen" også 🤣 og spesielt de som "jobber mye på data", de sitter sånn ergonomisk korrekt som dette: 

image.thumb.png.d3c74ed5eecfd590bf0d0890db9f58df.png

Kilde cbeno insta

Endret av NettoppJa
  • Liker 20
  • Nyttig 1
Skrevet
NettoppJa skrev (6 minutter siden):

Pleier ikke du å se på Netflix mens du kutter frukt og lager mat??? Hahaha jeg lo godt av den "reklamen" også 🤣 og spesielt de som "jobber mye på data", de sitter sånn ergonomisk korrekt som dette: 

image.thumb.png.d3c74ed5eecfd590bf0d0890db9f58df.png

Kilde cbeno insta

Noen bør tipse Forbrukertilsynet om at Acer Nordic og Caroline Berg Eriksen bryter markedsføringsloven ved å ikke merke reklamebildet som retusjert.

(Og den stillingen er krise å ha når man skal selge et produkt som liksom skal brukes til å jobbe med!)

• Liker 32
  • Nyttig 3
Skrevet
Snødronninga skrev (48 minutter siden):

Og totalt uten varme 🙃

• Liker 3
Skrevet (endret)

Vi er mange her som har gitt uttrykk for frustrasjon overfor Forbrukertilsynet og det at det tilsynelatende ikke virker å tipse om lovbrudd.

Nå har Forbrukertilsynet, Legemiddelverket og Helsetilsynet hatt en felles aksjon, Aksjon Injeksjon:

https://www.forbrukertilsynet.no/avdekket-stort-omfang-av-ulovlig-reklame-for-kosmetiske-inngrep

"Totalt 40 klinikker har nå mottatt brev fra en eller flere av tilsynsmyndighetene om å rette opp i ulovlig reklame, og to av klinikkene har fått varsel om overtredelsesgebyr. 10 av klinikkene har mottatt brev fra mer enn ett tilsyn, fordi de opererer i strid med flere ulike regelverk.

I tilsynsaksjonen “Aksjon Injeksjon”, ble det avdekket store mengder ulovlig reklame for kosmetiske inngrep i sosiale medier og på klinikkenes nettsider."

Helt nederst står det også:

"Utvalget av klinikker var i hovedsak basert på tips og klager vi har mottatt."

Det kan nytte å klage/tipse! :)

Jeg krysser fingrene for at Forbrukertilsynet snart går etter de verste influencerne også! En ting er sikkert, der ligger Treasure AS /CBE og Netfit høyt i antall lovbrudd.

Fortsett å tipse alle lovbrudd bedriften gjør!

Ps! Jeg greide ikke å finne navn på mer enn ti av klinikkene som har fått brev, lurer på om TM Klinikken AS er blant de som fikk advarsel nå - de har jo blitt meldt inn av flere, også pga. ulovlig markedsføring via CBE og Fredrikstad Sentrum.

Endret av Frisk Frosk
  • Liker 33
  • Nyttig 7
Skrevet

Det er veldig tydelig at den eneste ekte interessen er eget speilbilde. Og da blir vel resultatet sånn. 

• Liker 23
  • Nyttig 1
Skrevet
Frisk Frosk skrev (7 timer siden):

Siden de ikke har greid å holde oppe engasjementet tyder det på at hun ikke får til noe som engasjerer når det kommer til interiør.

CBE er tro mot den interiørstilen hun har. Svart/hvitt, rene linjer, plastikkplanter, hyppig utskiftning av møbler samt masseproduserte plakater fra annonsøren Desenio på veggene. Hele terrassen full av sponsede produkter fra Kremmertorvet, lekehus fra annonsør i hagen, barnerommene fullproppet av rosa prinsessestæsj fra annonsøren Jollyroom osv. Huset er et eneste stort showrom fra fordums tider når populariteten var større og annonsørenes penger satt løst. 

• Liker 37
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)

Jeg forstår virkelig ikke Acers valg av markedsføringpartner her. "Alle" vet jo at CBE og LKE er Mac-entusiaster! I alle år har de vært det. 

Den eneste man tenker hvis man faktisk skulle trodd på at de har gått over til å bruke Acer, er at de ikke lenger har råd til "det råeste" de heller. At det går dårligere med bedriften. 

Så feilslått som det går an å få det. 

Endret av Isild
  • Liker 32
  • Nyttig 5
Skrevet (endret)
Lopploella skrev (1 time siden):

Det er veldig tydelig at den eneste ekte interessen er eget speilbilde. Og da blir vel resultatet sånn. 

Både blogg og instagram har alltid handlet om å fremstille en glanset, perfeksjonert fasade for å motta ros og beundring. Helt siden CBE startet å redigere seg tynnere for 10-12 år siden. Kraftig retusjerte og tydelig oppstilte bilder, f eks med stekepanne og eplekasse i senga, aldri ment for å inspirere, men for å motta beundring. Bekreftelsesbehovet har vært ekstremt helt siden 2010. CBE har alltid fokusert utelukkende på seg selv, og aldri f eks dratt en Fitfocus eller Jenny Skavlan ved å kommunisere med følgerne eller å fokusere på innhold som faktisk gir noe matnyttig tilbake. Slagordet hennes "jobben min er å være meg selv og jeg gjør som jeg vil" bekrefter jo også et rent egoløp. 

Endret av Rastebenk
  • Liker 24
  • Nyttig 6
Skrevet

Skal de selge huset? 

• Liker 3
Gjest Bulsara
Skrevet
Rastebenk skrev (58 minutter siden):

Både blogg og instagram har alltid handlet om å fremstille en glanset, perfeksjonert fasade for å motta ros og beundring. Helt siden CBE startet å redigere seg tynnere for 10-12 år siden. Kraftig retusjerte og tydelig oppstilte bilder, f eks med stekepanne og eplekasse i senga, aldri ment for å inspirere, men for å motta beundring. Bekreftelsesbehovet har vært ekstremt helt siden 2010. CBE har alltid fokusert utelukkende på seg selv, og aldri f eks dratt en Fitfocus eller Jenny Skavlan ved å kommunisere med følgerne eller å fokusere på innhold som faktisk gir noe matnyttig tilbake. Slagordet hennes "jobben min er å være meg selv og jeg gjør som jeg vil" bekrefter jo også et rent egoløp. 

Jeg husker da jeg begynte å følge med på henne. Det var etter en opptreden på GMN, der hun bakte Cupcakes. Selvsagt på en delikat måte. Men det var noe nytt på den tiden. Jeg husker blogginnlegg fra den tiden de bodde i den lille leiligheten i Oslo. Da la hun ut at hun hadde kjøp jeans. Bildet var tatt, slik at det var tydelig å se størrelsen. Str 34. Og i teksten skrev hun at buksene var for løse, og hun var nødt til å bytte dem. Jeg stilte spørsmål i kommentaren over hvorfor det var så viktig å få frem størrelsen(du skal dandere og fokusere ganske nøyaktig for at lappen med str skal synes). Fikk jo aldri svar. Men det var et mønster fra den tid, hvor alle bilder var ekstremt oppstilt, mat, hjem osv. Det er bare trist at hun ikke har kommet særlig videre og lenger siden den tid. På tross av 2 barn og årevis med mulighet til å utvikle seg. Bare trist.

Gjest Bulsara
Skrevet
Cissacissa skrev (29 minutter siden):

Skal de selge huset? 

Det lurer jeg også på. Med postingen av besøk hos Privatmegleren for et par uker siden, mange interiør bilder av huset. Ser flere spør, men det svares ikke. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...