Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Fremhevede innlegg

Skrevet
Frisk Frosk skrev (19 minutter siden):

Herlighet, er KUN innsatsen til @Felis som likes, det er jo ikke noe som helst å like ved innholdet i podkasten. Profesjonelle og dyktige rådgivere ville forlengst ha rådet CBE til å la podkasten gå i glemmeboka, jo før jo heller, for dette kan tydelig bli verre og verre.

Men @Felis fortjener en stor medalje for innsatsen, og også de som delte på å gi referat forrige gang 🥇

I tillegg til å ta en for laget og gi recap fra episodene har også @Felis egne kommentarer til innholdet, det er det vi liker innlegget for 👍

• Liker 24
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Skrottefar skrev (4 minutter siden):

Problemet er jo at verken CBE eller gemalen evner å ta til seg råd siden de selv mener de vet og kan best alt 😛

Det har du rett i, det er ikke en gang humoristisk sagt.

Og CBE har jo tydelig vist det selv når hun i podkasten forteller at hvis hun får kritikk, da velger hun å gjøre mye mer av akkurat det samme.

Så, profesjonelle rådgivere har vel strengt tatt ikke en sjanse ;)

Hadde bedriften valgt å ta til seg alle de rådene de har fått gjennom sikkert ti år på ulike forum, så hadde de vært i en helt annen situasjon i dag enn de er, hadde kunnet hatt et omdømme som i dag nok bare vil forbli en drøm for dem. Men selvfølgelig, det ville krevd av bedriftseierne selv, de måtte skaffet seg reell utdanning og kompetanse og erfaring utenom blogg/IG, de måtte ha kuttet barneeksponering, de måtte ha fulgt med i tiden og formidlet det til publikum, de måtte ha holdt seg til norske lover, de måtte kuttet alt helsefarlig innhold (som thinspo, proana, ortorektisk trening m.m.).

Det er få, om noen bedrifter som har fått så mye gratis gode råd over så mange år. Men bedriftseier CBE, hun sier selv at hun heller vil gjøre mye mer av det hun allerede gjør...

• Liker 22
Skrevet
K_mb skrev (5 minutter siden):

I tillegg til å ta en for laget og gi recap fra episodene har også @Felis egne kommentarer til innholdet, det er det vi liker innlegget for 👍

Det er jo @Felis sine egne kommentarer og refleksjoner innimellom som gjør at man i det hele tatt orker å lese referatet :)  ...for innholdet på podkasten ellers er totalt blottet for profesjonalitet hos bedriftseier som programleder, totalt blottet for refleksjonsevne og egentlig temmelig blottet for interessant innhold også.

Det er vanskelig å forstå at CBE faktisk skal ha tatt to år med journalistutdannelse, for slik hun fremstiller seg selv i skrift og språk på IG og i podkast nå gir overhodet ikke inntrykk av at hun har en slik utdannelse. Å lage en podkast er jo ikke spesielt annerledes enn å skrive en journalistisk artikkel, det er overskrift/tittel, ingress/introduksjon, brødtekst, dele opp innholdet i underdeler med hver sine overskrifter for lettere tilegning av det som står, ev. krydre med bilder eller andre virkemidler, ev. avslutning. Samme med tv-program, de følger noenlunde samme mal. Videre er det selvfølgelig faktasjekk, korrigering for tid og sted (om artikkel/program publiseres en annen dag enn den skrives eller det lages). Men tross utdanning kommer CBE og makker SH tilsynelatende helt uforberedt til studio, har ingen konkret plan eller innhold, greier ikke en gang å holde styr på dagene. Null substans, null respekt for lytterne.

Dette er ikke i nærheten av å være profesjonelt. Jeg synes det er et stort lyspunkt at de ikke har fått noen annonsører til podkasten - det får meg til å håpe at bevisstheten om alt det uetiske denne bedriften driver med begynner å bli bedre kjent hos potensielle samarbeidspartnere for annonser.

• Liker 26
Skrevet

Når du er mor til to jenter er jo dette god nok grunn til å trekke i bremsen og si "nok nå".

• Liker 8
  • Hjerte 4
  • Nyttig 1
Gjest Marsh
Skrevet
Felis skrev (12 timer siden):

Jeg forsøker meg på en recap i dag, men kan ikke garantere at jeg fullfører. 

De har kalt episoden natt til 1. mai og russekort, på tross av at de vet at episoden sendes 5. mai og det er årevis siden både "jentene" og publikum forholdt seg til russekort. 

Da var det maiiii, roper Caroline og hevder at smilet går rundt bare hun sier det. Hun forteller oss at det er 2. mai og lurer på om Susan flagget "i går".

Hva er dette? 21 episoder ut i podcasteventyret har de glemt at det er opptak og at episoden sendes noen døgn senere? Dette er slurv, jenter!

Susan flagget ikke, men hun tenkte på det i stad. Lars Kristian og Caroline flagget heller ikke, for de har julelys i flaggstanga. Caroline forteller at de tok julelysene ned "i går". Hahaha, jeg dør! 

Var det så morsomt? Tydeligvis, for Susan  sitter der og ler som bare det. Sier hun. Med så alvorlig stemme at vi bare får ta hennes ord for det. Hun må innrømme at forrige helg så fikk hun en melding av naboen hvor hun lurte på om henne skulle ta ned utelysene mine, eller det hun kalte julelys, men for meg så ser det ut som utelys på kvelden bla bla bla... Susan ble litt furt og tenkte er det sånn folk i gata føler det? Så hun tok de ned før hun gikk til naboen "på vin".

Jentene prater om det er flaut å ha oppe julelys 1. mai, og Caroline synes ikke det. Julelysene i flaggstanga hennes henger der enda, men nå er det ikke spenn på dem, de henger bare rett ned. Caroline, hvis du leser her, så vit at dette er dritflaut! Har man flaggstang så skal man også respektere flaggreglene. Men for Caroline går vel dette under regler som er teite, siden brudd ikke straffes med bøter eller fengsel...

Vi er 3 minutter inn i episoden og det høres endelig ut som vi skal legge jula bak oss...

Siden sist har Susan hatt langhelg Assa, i dag.. så er det jo tirsdag, men det føles som mandag, men så er det tirsdag, det er skikkelig digg

Det kommer litt sånn plums (?) på, dette her, svarer Caroline. Hun føler også at det er mandag.

Jeg kødder ikke, sånn går dialogen...

Caroline har visst ikke gjort så mye siden sist, hun heller, men hun forteller villig om hva ungene har drevet med. Så kommer hun på at på lørdag hadde hun et "møte" med venninna fra TM-klinikken, som hun tok yoga-kurs sammen med. De vokset nesehårene sine. Det var ikke noe vondt. Lars Kristian var også med på møtet, så han måtte også vokse nesehårene sine. Det var et sykt prosjekt som var så gøy, ler Caroline. 

Folk MÅ prioritere nesebor, sier Susan. 

Caroline har også sett ferdig Exit og hun lurer på om hun kan spoile handlingen. Så spoiler hun handlingen. Susan synes det var tragisk ending, og så spoiler hun litt, hun også.

Vi er 13 minutter inn i episoden og jentene forsøker å komme på noe de har gjort siste uka som er verdt å dele med publikum. De kommer ikke på noe, men de deler villig vekk like vel. Ikke bare har de glemt at dette er opptak, men de har også droppet alt som heter disposisjon og manus. Det er så kjedelig at jeg døøør (for å bruke Carolines yndlingsuttrykk)

Hvorfor har vi fri første mai, spør Caroline, for hun legger til at det er arbeidernes "frihetsdag" (eller arbeidernes internasjonale kampdag, som resten av oss kaller det)

Caroline festet alltid natt til første mai og det var alltid veldig gøy og magisk. Susan synes også det var veldig gøy og magisk. Caroline mimrer om første gang hun og Lars Kristian var ute på byen sammen, for det var natt til første mai. De møttes på et utested, og hun bruker betydelig tid på å forsøke å huske navnet på utestedet. Det er ikke relevant for historien og utestedet finnes ikke lenger, men de får fylt opp litt tid...

Lars Kristian og Caroline møttes der og Caroline ble med han hjem. Det var hele historien.

Caroline spor om Susan har noe spennende å dele om natt til første mai, men Susan synes at historien til Caroline vant.

Caroline googler første mai og wikipedia sier ingenting om festdag eller magiske netter. Det går mer i tog og taler, men det får ikke Caroline til å stemme, for hun så ikke noe tog i Sarpsborg i går...

Det var ikke noe tok på Nordstrand heller? spør hun Susan. Susan tror at hvis det var tog, så ville det vært nedi sentrum, ikke på Nordstrand.

Dette er altså det intellektuelle nivået "jentene" ligger på

Vi er over på spalten nyhetssaker. Caroline lurer på hva Susan har.

Susan har lest at 17. mai-bordet ligger på 20-24 tusen kroner. Det koster så mye å booke bord på 17. mai. Caroline mimrer om en gang de fikk bord helt tilfeldig på MS Louise. Jentene lurer på hva prisen inkluderer og om de må betale for bordet hvis de ikke dukker opp. Caroline ville ikke brukt så mye penger på å se og bli sett.

Caroline forteller om hva de skal gjøre på 17. mai. Det høres ut som en helt standard feiring og det har sånn ca null underholdningsverdi. Susan skal kanskje være på Nordstrand (litt uklar forklaring) for der er det mindre folk enn i sentrum. Ante ikke at folkene på Nordstrand er så små...? "Færre" er kanskje ordet hun var på jakt etter.

Carolines nyhetssak er et nytt uttrykk vi kanskje har hørt om, og et øyeblikk tror jeg hun mener at ghosting er et nytt uttrykk, for hun prater masse om det. Men det nye uttrykket viser seg å være samvid? saumweed? (Zombied) Men man blir altså ghosted, og så blir man tatt tilbake. Caroline tror det har med dating å gjøre... Caroline har null erfaring med Tinder, for hun "møtte Lars Kristian på den gamle måten, mildt sagt"

Caroline fikk ikke sove i morges (altså natt til 2. mai) fordi hun våknet av fuglekvitter. Da sjekket hun ferden på instagram og i natt har det vært Met-galla. Caroline lurer på om Susan hadde noen favoritt på Met-gallaen, men Susan visste ikke at de skulle snakke om Met.galla, så hun har ikke sjekket. Men de er enige om at Kim Kardashian så flott ut i perlekreasjon, for perler er in igjen.

Så sitter de to jentene og sjekker antrekk på instagram, mens opptaket går... Jeg synes det er på grensen til uhøflig mot oss lyttere.

Susan har lest at favoritten i Eurovision er Sverige. Caroline har ikke hørt den svenske sangen, men hun har brukt den norske på en reel, for den er litt viking, norsk, fjell og troll og sånt... Caroline var på tidenes fest det året Rybak vant, hun har nesten vondt i hodet enda. Susan sjører ofte fest hjemme under Eurovision, da tar det helt av

Vi er tydeligvis ferdige med nyhetssaker, og hvis disse nyhetssakene gjenspeiler hva de vanligvis leser i avisene, så kan jeg nesten forstå hvorfor de fremstår som så til de grader...blåst.

Susan lurer på hva det sto på russekortet til Caroline. Vi er altså ikke ferdige med russetiden enda...

Caroline har funnet frem russedressen på loftet og flekkene på dressen har begynt å mugne. Carolines daværende kjæreste hadde skrevet en beskjed over hele rumpa hennes. Caroline trodde det sto "Opptatt", for det var det han sa han skulle skrive, men det sto "Elsker deg, jenta mi" med stort hjerte rundt. Så har Caroline høytlesing fra russekortene sine (hun hadde to) og jeg konkluderer med at refleksjonsnivået var omtrent som i dag. Paris Hilton var forbildet og interessene var glam, penger og berømmelse. Sitatet er fra Legally Blonde.

Susan sitt var : Jeg jobber i dyrevernet så hold deg unna musa mi

De skal legge ut bilde av russekortene sine. Herlig!

Jentene kommer plutselig på at det er opptak og episoden sendes på fredag, så de ønsker god helg i kor, og så er vi endelig ferdige.

Haha, hilarious. Og så må jeg arrestere dem på dette med nesehår, de hårene har en funksjon og skal absolutt ikke tas!

Skrevet
Frisk Frosk skrev (3 timer siden):

Herlighet, er KUN innsatsen til @Felis som likes, det er jo ikke noe som helst å like ved innholdet i podkasten. Profesjonelle og dyktige rådgivere ville forlengst ha rådet CBE til å la podkasten gå i glemmeboka, jo før jo heller, for dette kan tydelig bli verre og verre.

Men @Felis fortjener en stor medalje for innsatsen, og også de som delte på å gi referat forrige gang 🥇

☺️ var ikke ment negativt, men man mister nesten hjerneceller bare av å lese om innholdet, selv om teksten til Felis har en langt større underholdningsverdi enn podcasten. Digger disse referatene! 

• Liker 26
  • Nyttig 7
Skrevet
Kollontaj skrev (46 minutter siden):

☺️ var ikke ment negativt, men man mister nesten hjerneceller bare av å lese om innholdet, selv om teksten til Felis har en langt større underholdningsverdi enn podcasten. Digger disse referatene! 

Jeg oppfattet det ikke negativt. Er helt enig med deg, det er podkastens innhold som nesten syrer bort hjernecellene ;)

Jeg vekselvis ler høyt, rister på hodet og gaper (som "er det mulig?") når jeg leser tekstene til Felis - så hennes sammendrag, de har virkelig underholdningsverdi!

@Felis Trenger du attåtinntekt så skal du ikke se bort fra at du kunne tjent litt på å ta for deg alle lignende influencere på samme måte - faktisk overbevist om at du ville fått langt høyere lytter-/lesertall enn hva podkasten til CBE har :D Noen hadde lagt ut en link til en podkast med SE i tråden om henne, og det var mye av det samme, jeg trykket meg vekk etter maks to minutter, da greide jeg ikke mer. Du, derimot, @Felis kunne presentert det på en svært så fornøyelig måte :D 

• Liker 24
  • Nyttig 3
Skrevet

Tråden er ryddet for krenkelser og bilder med opphavsrett.

Måne, admin. 

Skrevet

Er stor fan av @Felis sine recaps, og savner av og til bloggen. 

• Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
Felis skrev (20 timer siden):

Jeg forsøker meg på en recap i dag, men kan ikke garantere at jeg fullfører. 

De har kalt episoden natt til 1. mai og russekort, på tross av at de vet at episoden sendes 5. mai og det er årevis siden både "jentene" og publikum forholdt seg til russekort. 

Da var det maiiii, roper Caroline og hevder at smilet går rundt bare hun sier det. Hun forteller oss at det er 2. mai og lurer på om Susan flagget "i går".

Hva er dette? 21 episoder ut i podcasteventyret har de glemt at det er opptak og at episoden sendes noen døgn senere? Dette er slurv, jenter!

Susan flagget ikke, men hun tenkte på det i stad. Lars Kristian og Caroline flagget heller ikke, for de har julelys i flaggstanga. Caroline forteller at de tok julelysene ned "i går". Hahaha, jeg dør! 

Var det så morsomt? Tydeligvis, for Susan  sitter der og ler som bare det. Sier hun. Med så alvorlig stemme at vi bare får ta hennes ord for det. Hun må innrømme at forrige helg så fikk hun en melding av naboen hvor hun lurte på om henne skulle ta ned utelysene mine, eller det hun kalte julelys, men for meg så ser det ut som utelys på kvelden bla bla bla... Susan ble litt furt og tenkte er det sånn folk i gata føler det? Så hun tok de ned før hun gikk til naboen "på vin".

Jentene prater om det er flaut å ha oppe julelys 1. mai, og Caroline synes ikke det. Julelysene i flaggstanga hennes henger der enda, men nå er det ikke spenn på dem, de henger bare rett ned. Caroline, hvis du leser her, så vit at dette er dritflaut! Har man flaggstang så skal man også respektere flaggreglene. Men for Caroline går vel dette under regler som er teite, siden brudd ikke straffes med bøter eller fengsel...

Vi er 3 minutter inn i episoden og det høres endelig ut som vi skal legge jula bak oss...

Siden sist har Susan hatt langhelg Assa, i dag.. så er det jo tirsdag, men det føles som mandag, men så er det tirsdag, det er skikkelig digg

Det kommer litt sånn plums (?) på, dette her, svarer Caroline. Hun føler også at det er mandag.

Jeg kødder ikke, sånn går dialogen...

Caroline har visst ikke gjort så mye siden sist, hun heller, men hun forteller villig om hva ungene har drevet med. Så kommer hun på at på lørdag hadde hun et "møte" med venninna fra TM-klinikken, som hun tok yoga-kurs sammen med. De vokset nesehårene sine. Det var ikke noe vondt. Lars Kristian var også med på møtet, så han måtte også vokse nesehårene sine. Det var et sykt prosjekt som var så gøy, ler Caroline. 

Folk MÅ prioritere nesebor, sier Susan. 

Caroline har også sett ferdig Exit og hun lurer på om hun kan spoile handlingen. Så spoiler hun handlingen. Susan synes det var tragisk ending, og så spoiler hun litt, hun også.

Vi er 13 minutter inn i episoden og jentene forsøker å komme på noe de har gjort siste uka som er verdt å dele med publikum. De kommer ikke på noe, men de deler villig vekk like vel. Ikke bare har de glemt at dette er opptak, men de har også droppet alt som heter disposisjon og manus. Det er så kjedelig at jeg døøør (for å bruke Carolines yndlingsuttrykk)

Hvorfor har vi fri første mai, spør Caroline, for hun legger til at det er arbeidernes "frihetsdag" (eller arbeidernes internasjonale kampdag, som resten av oss kaller det)

Caroline festet alltid natt til første mai og det var alltid veldig gøy og magisk. Susan synes også det var veldig gøy og magisk. Caroline mimrer om første gang hun og Lars Kristian var ute på byen sammen, for det var natt til første mai. De møttes på et utested, og hun bruker betydelig tid på å forsøke å huske navnet på utestedet. Det er ikke relevant for historien og utestedet finnes ikke lenger, men de får fylt opp litt tid...

Lars Kristian og Caroline møttes der og Caroline ble med han hjem. Det var hele historien.

Caroline spor om Susan har noe spennende å dele om natt til første mai, men Susan synes at historien til Caroline vant.

Caroline googler første mai og wikipedia sier ingenting om festdag eller magiske netter. Det går mer i tog og taler, men det får ikke Caroline til å stemme, for hun så ikke noe tog i Sarpsborg i går...

Det var ikke noe tok på Nordstrand heller? spør hun Susan. Susan tror at hvis det var tog, så ville det vært nedi sentrum, ikke på Nordstrand.

Dette er altså det intellektuelle nivået "jentene" ligger på

Vi er over på spalten nyhetssaker. Caroline lurer på hva Susan har.

Susan har lest at 17. mai-bordet ligger på 20-24 tusen kroner. Det koster så mye å booke bord på 17. mai. Caroline mimrer om en gang de fikk bord helt tilfeldig på MS Louise. Jentene lurer på hva prisen inkluderer og om de må betale for bordet hvis de ikke dukker opp. Caroline ville ikke brukt så mye penger på å se og bli sett.

Caroline forteller om hva de skal gjøre på 17. mai. Det høres ut som en helt standard feiring og det har sånn ca null underholdningsverdi. Susan skal kanskje være på Nordstrand (litt uklar forklaring) for der er det mindre folk enn i sentrum. Ante ikke at folkene på Nordstrand er så små...? "Færre" er kanskje ordet hun var på jakt etter.

Carolines nyhetssak er et nytt uttrykk vi kanskje har hørt om, og et øyeblikk tror jeg hun mener at ghosting er et nytt uttrykk, for hun prater masse om det. Men det nye uttrykket viser seg å være samvid? saumweed? (Zombied) Men man blir altså ghosted, og så blir man tatt tilbake. Caroline tror det har med dating å gjøre... Caroline har null erfaring med Tinder, for hun "møtte Lars Kristian på den gamle måten, mildt sagt"

Caroline fikk ikke sove i morges (altså natt til 2. mai) fordi hun våknet av fuglekvitter. Da sjekket hun ferden på instagram og i natt har det vært Met-galla. Caroline lurer på om Susan hadde noen favoritt på Met-gallaen, men Susan visste ikke at de skulle snakke om Met.galla, så hun har ikke sjekket. Men de er enige om at Kim Kardashian så flott ut i perlekreasjon, for perler er in igjen.

Så sitter de to jentene og sjekker antrekk på instagram, mens opptaket går... Jeg synes det er på grensen til uhøflig mot oss lyttere.

Susan har lest at favoritten i Eurovision er Sverige. Caroline har ikke hørt den svenske sangen, men hun har brukt den norske på en reel, for den er litt viking, norsk, fjell og troll og sånt... Caroline var på tidenes fest det året Rybak vant, hun har nesten vondt i hodet enda. Susan sjører ofte fest hjemme under Eurovision, da tar det helt av

Vi er tydeligvis ferdige med nyhetssaker, og hvis disse nyhetssakene gjenspeiler hva de vanligvis leser i avisene, så kan jeg nesten forstå hvorfor de fremstår som så til de grader...blåst.

Susan lurer på hva det sto på russekortet til Caroline. Vi er altså ikke ferdige med russetiden enda...

Caroline har funnet frem russedressen på loftet og flekkene på dressen har begynt å mugne. Carolines daværende kjæreste hadde skrevet en beskjed over hele rumpa hennes. Caroline trodde det sto "Opptatt", for det var det han sa han skulle skrive, men det sto "Elsker deg, jenta mi" med stort hjerte rundt. Så har Caroline høytlesing fra russekortene sine (hun hadde to) og jeg konkluderer med at refleksjonsnivået var omtrent som i dag. Paris Hilton var forbildet og interessene var glam, penger og berømmelse. Sitatet er fra Legally Blonde.

Susan sitt var : Jeg jobber i dyrevernet så hold deg unna musa mi

De skal legge ut bilde av russekortene sine. Herlig!

Jentene kommer plutselig på at det er opptak og episoden sendes på fredag, så de ønsker god helg i kor, og så er vi endelig ferdige.

Helt fantastisk! Takk for at du orker å høre på dette! 

• Liker 10
  • Hjerte 1
Skrevet

CBE lurer på hvor figurerer i Tom&Jerry kjeksen er....

Den figuren laget av plast, som ble liggende i en krok,  eller glemt igjen ute i naturen...til den kanskje ble kastet 

• Liker 19
Skrevet

@Felis takk for resymé, da hadde jeg underholdning på bussen hjem etter jobb i går kveld. 😄

• Liker 9
  • Hjerte 1
Skrevet
Pasha skrev (1 time siden):

CBE lurer på hvor figurerer i Tom&Jerry kjeksen er....

Den figuren laget av plast, som ble liggende i en krok,  eller glemt igjen ute i naturen...til den kanskje ble kastet 

Ja, som om plastforbruket i den familien ikke var høyt nok.

• Liker 15
  • Nyttig 2
Skrevet
Felis skrev (20 timer siden):

Jeg tror podcasten synger på siste verset, for dagens episode var virkelig et helt eget nivå av "ræva"! Nå har de gitt ut 21 episoder uten å skape verken engasjement eller penger. De har ikke hatt en eneste samarbeidspartner. Det må jo bli dyrt, for en bedrift som tilsynelatende har mer utgifter enn inntekter? Jeg vet ikke om Susan får betalt for å stille opp som sidekick, eller rollen hennes er ganske uklar, men leie av studio osv koster jo. Selv Anne Brith Davidsen klarte å hanke inn en samarbeidspartner på sin podcast på et tidspunkt, men så skjønte jo Anne Brith også noe grunnleggende innenfor underholdning; podcasten må ha et innhold! Riktignok var det mest skrøner, men hun hadde i det minste noe å fortelle.

Caroline og Susan høres ut som de har resignert. De har droppet alle forberedelser og møter opp i studio uten en plan, uten en disposisjon og uten engang en ide om hva de vil bruke tiden til. På et tidspunkt sitter de faktisk og scroller på telefonene sine for å finne noe å snakke om!

13 minutter med "Hva har du gjort siden sist?" "Nei, vet ikke, hva har DU gjort, da?" "Vet ikke, hva har DU gjort?" Det er rett og slett uhøflig! Jeg vet at det er frivillig å høre på dette mølet (og jeg tipper det er grunnen til at de skjuler lyttertallene sine) men ha nå litt respekt for dem som faktisk bruker 42 minutter av livet sitt på dette! Caroline skinte da hun fikk snakke om Kvinneguiden, men ut over Kvinneguiden ser det ikke ut til at hun har særlig til liv. Ironisk nok.

Hun er mest interessert i å mimre om gamledager, med russetiden som høydepunkt. Jeg registrerer at det er tiden før Lars Kristian som står frem som den beste i livet hennes. Festing, festing og atter festing. Lars Kristian er ikke noe glad i å feste, forklarer hun, så det forklarer saken. Det er selvfølgelig lov å mimre, men det er tydelig at for Caroline så var nok ungdomstiden og særlig russefeiringen den lykkeligste tiden i livet hennes. Susan mimrer også, men hun klarer i det minste å høres ganske fornøyd ut med dagens situasjon også. Caroline virker dønn ulykkelig, og det dreier seg mye om å unngå ting som tilhører voksenlivet. Når hun forteller om 17. mai-planene, for eksempel, så dreier det seg mest om tradisjonene hun dette året har bestukket seg vekk fra. Som tivoli for ungene. Takk gud for at hun slipper det. Jeg får inntrykk av at hun aller helst skulle ligget fyllesyk hele 17. mai, etter en magisk feiring natt til...

Jeg er enig. Jeg tåler MASSE tullprat i podd. Spesielt på vei hjem fra jobb o.l. Men jeg krever faktisk at tullpraten har en viss kvalitet. Jeg har hørt gjennom alle episodene men greide faktisk ikke å fullføre denne episoden, og det sier egentlig litt fordi jeg har hørt mye fjasepodder i varierende kvalitet gjennom åra. Det virker som strukturen har falt helt gjennom. En av mine faste podder Einar Tørnquist og Jan Thomas blir venner er et godt eksempel på fjas done right. Man hører at selv om de ler og hoier og fjaser sammen så kommer de likevel forberedt, og det aner meg at de også klipper ned podkasten slik at store pauser, for mange digresjoner eller for mye fjas som ikke er content uteblir fra podden. Det kunne Life By Caroline hatt godt av, men da hadde episodene blitt på typ 10 min for her er det mye rør som bare er interessant for dem selv.

Jeg undres også på hva som skjedde med spalten "Null filter". Har de adressert at de ikke vil ha den spalten lengre? For meg virker det som at den bare døde ut etter netthat-episoden. Det er i så fall ganske dårlig struktur hvis en fast spalte bare sklir ut uten noe som helst beskjed. De sa hvert fall ifra at trenings-spalten kom til å bli lagt på is for en stund, noe jeg egentlig synes er litt rart ettersom det kunne være en passende spalte for å snakke om at Netfit har kommet opp på beina, snakke om appen, om treningsreisene de planlegger og videre planer for bedriften som en treningsplatform (understreker at jeg er kritisk til bedriften som en treningsplatform, men per nå er vel det det eneste de har av virkelig innhold?). Det er også problematisk hvis flertallet av spalter fjernes uten at nye kommer inn. Nå har de jo tatt inn nyheter i media, men helt ærlig.. Det er kanskje gøy å høre Jan Thomas snakke om kjendisantrekk, for her er det jo dynamikken med Tørnquist som blir humoren, men å høre på Caroline og Susan snakke om Kim Kardashian sin kjole er møkkjedelig når ingen av dem har noe annet å by på enn "den var fin". De skal ha for å forsøke seg på "aldersgrense på SoMe"-nyheten sist episode, men man merker jo at hver gang bedriften skal ta opp temaer som kritiserer deres virke så blir det mye synsing og forsvarsposisjon uten særlig motstand. 

Jeg lurer litt på en ting: Er dette tilsvarende innholdet hun lagde på bloggen før i tiden da hun blogga om eget liv? Jeg leste aldri bloggen hennes fast så jeg er bare kjent med kontroversene samt fått med meg noen ganske generiske "day in my life"-innlegg. Jeg kan forstå at noen syntes det var gøy i 2010 - 2015 da blogg var nytt og det var kanskje vårt første møte med å "spinoere" på andre menneskers liv før SoMe, men som podkast-innhold i 2022/23 er dette veldig svakt. Spesielt når det er så mange podkaster å ta av der ute. Jeg tror denne podkasten kommer til å dø ut etterhvert på samme måte som Pilotfrue og Annijor sine forsøk på podkast hvor de bare delte om eget intetsigende liv. Det er rett og slett ikke salgbart lenger.

• Liker 30
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg tror nok ikke CBE.no har hørt om multitasking. ☺️ Helt utrolig at de ikke kan komme på noe å si om den siste uka. Et møte? Et eller annet må da være bedre enn ingenting? Planlegger de ikke i løpet av uka; hva skal jeg snakke om på når vi spiller inn, hva kan jeg bruke? Det høres faktisk helt forstyrra ut når de tydeligvis bare tar praten der og da. De 16-18-åringene jeg overhører her hjemme av og til har langt mer avanserte samtaler. CBE har tydeligvis ikke lært seg noe så grunnleggende som turtaking. 

• Liker 26
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)

Har de skjult lyttertallene? (leste det lenger opp her) De bruker mye tid på å skjule at de ikke slår an. Skjuler antall likes, blokkerer alt av tilbakemeldinger som ikke er flatterende, de som står igjen er som regel bare et flaut fåtall. De unnlater å svare noe særlig ang treningsreisene fordi de antar at spørsmålene kommer fra "haters" (skulle jo tro de "få" (ifølge dem selv) som utgjør trollgjengen av ALLE de som elsker dem, ville drukne trollene ganske kjapt. Hvorfor blir de ikke nedrent av konfetti og heiarop?) 

LKE sine kontoer er ikke større en kontoene til en hvilken som helst annen hvermansen. 

Så hvor er egentlig alle disse tusenvis av "fans", lyttere og kunder ?

Det er så flaut å se på dette her. 

Endret av Isild
  • Liker 31
  • Nyttig 4
Skrevet
Sursøtsaus skrev (4 timer siden):

Det er kanskje gøy å høre Jan Thomas snakke om kjendisantrekk, for her er det jo dynamikken med Tørnquist som blir humoren, men å høre på Caroline og Susan snakke om Kim Kardashian sin kjole er møkkjedelig når ingen av dem har noe annet å by på enn "den var fin".

Jan Thomas og Einar er morsomme og flinke, og er helt enig i det du sier.

Husker Caroline sa at hun forsøkte seg på humor på bloggen i begynnelsen, men at det ikke slo an. Vi fikk jo innblikk i hennes form for humor i Norges nye megahit. Låten "Ikke lett å være kvinne på Instagram" hadde for henne, en tekst med humor og ironi, men ingen skjønte humoren. Det var jo tross alt bare en beskrivelse av hennes egen hverdag som influencer.

Tror ikke humor er hennes greie, nei. Det gjenspeiler seg i podden også. 

• Liker 32
  • Nyttig 1
Skrevet

Kunnskap om samfunnet og historie, et godt og kvikt hode, godt språk og evne til å se sammenhenger er oftest grunnleggende for de som klarer å være morsomme, iallfall de jeg synes er morsomme å høre på. Einar T er en av disse. 

• Liker 18
  • Nyttig 2
Gjest Xstrella
Skrevet

Ikke hørt poden, men lest her.

Dette er resultatet av 15 år i speilet. Noe så flaut. Det oser kunnskapløshet og 0 utvikling. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...