Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Anbefalte innlegg

Skrevet
skruf skrev (1 time siden):

Jeg fatter ikke at det er noe å forsvare engang. Er egentlig alkohol så viktig at det går foran alt? Må man ha alkohol for å kose seg? Kan man ikke ta en lunsj-date med mannen sin på en tirsdag før man henter i barnehagen uten at man må drikke øl eller vin til maten? De siste årene har det vært mye fokus på alkoholfritt, og det har kommet utrolig mye god drikke på markedet uten alkohol som man kan komplimentere måltidet med. Det er ikke bare brus, farris eller vann å velge i lengre

Alkoholfritt og lav-alkohol (NoLo) har jo trendet i flere år, så skjønner ikke at influncerparet absolutt skal vise at de kan drikke alkohol? Særlig med tanke på det såkalte markedet de mener er nedslagsfeltet sitt. 

• Liker 12
Skrevet
Klink skrev (1 time siden):

Om du klarer å drikke et glass og vise barna at det går å kose seg med det så ser jeg ikke hvorfor man ikke skal? De aller fleste  barn i familier der ting er på stell vil ikke tenke over det. Blir det glasset 2 og tre (av og til skriver at barna ikke liker at foreldre tar flere enn 2 glass) så er saken en helt annen. Vin kan man kose seg ned akkurat som brus er min mening så lengd man ikke blir beruset. 

Jeg lurer fremdeles på hvorfor hensynet til barn ikke skal veie tyngst. Kanskje jeg må spørre hvorfor man må drikke alkohol når man er sammen med barn. Barn merker endringer i stemningsleiet hos voksne mye raskere enn hva både andre voksne og den som drikker, gjør, og ofte allerede etter det første glasset. Det CBE gjør, er å reklamere for en livsstil der det å konsumere alkohol mens man passer barn, er normalen og ikke unntaket. Hun er en påvirker - og påvirker den som følger henne med et positivt blikk. 

• Liker 26
  • Nyttig 1
Skrevet
Snøsøta skrev (20 timer siden):

Jeg vet ikke hvor interessant jeg synes det er å diskutere hvor ofte CBE drikker vin til lunsj. Men hun dokumenterer jevnlig at hun gjør det i alle fall, det er det ingen tvil om. Det jeg synes er mer interessant er hvordan hun tydeligvis bruker podcasten til å rekonstruere hva diskusjonen dreier seg om og presentere sitt eget narrativ som sannheten.

Når har noen sagt at hun ofte tar seg en fest? Det er ren fisking etter sympati og igjen dette kontrollbehovet - kommenterer aldri til media, men lager egne plattformer hvor hun kan si hva kritikerne egentlig mener og argumentere mot dem. Uten at noen kritikere slipper til selvsagt. Det er nesten så jeg tror podcasten er opprettet for å lage en kilde til som bekrefter hennes versjon av virkeligheten.

CBE, du har promotert å ha vin istedet for kaffe i koppen på morgenen. For de som jobber eller lever med alkoholisme er det en markør for akoholisme. Du får kritikk for det, ikke for at du går på fylla. Du kunne like gjerne ha valgt Prozac. Deprimert husmor flykter fra livet sitt. Det var den tolkningen jeg fikk ut av bildet - "sliten kvinne i undertøyet med fjernt blikk vil bytte ut kaffe med vin i koppen i møte med enda en uutholdelig dag".

Har tenkt mye av det samme som det du skriver i siste avsnitt. Jeg har nok et mer avslappet forhold til alkohol (også med barn) enn mange og selv jeg reagerte. Hvorfor skrive man drømmer om vin i stedet for kaffe på kannen? Kan ikke tenke meg noen annen setting hvor det hadde vært relevant enn om man er hard core alkoholiker men fortsatt desperat forsøker å skjule det.
Var CBE redd for puppen ikke skulle få til å skape nok blest så hun klinte til med en liten alkis-"drøm" i tillegg? CBE framlegger hverdagsalkohol (for det postes mye alkohol på hennes kanaler!) som om det er noe attraktivt. Tipper det er fordi hun henger langt etter trendene (og håper det ikke fordi hun faktisk syns det er noe som bør være normalt og bra å skryte av som påvirker). 

• Liker 23
  • Nyttig 2
Skrevet
minimymlen skrev (1 time siden):

Alkoholfritt og lav-alkohol (NoLo) har jo trendet i flere år, så skjønner ikke at influncerparet absolutt skal vise at de kan drikke alkohol? Særlig med tanke på det såkalte markedet de mener er nedslagsfeltet sitt. 

Høyt utdannede alkoholikere, de er det jo en del av. Kanskje nytt tema for bloggen kan være; hvordan skjule alkohol inntaket ditt? 

men kombinasjonen høyt utdannende, hjemmeværende, alkoholikere med opererte bryst som bruker all sin tid på å kjøpe blomster, trene og beundre seg selv i speilet er det færre av..

• Liker 16
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)
Pust skrev (2 timer siden):

Jeg lurer fremdeles på hvorfor hensynet til barn ikke skal veie tyngst. Kanskje jeg må spørre hvorfor man må drikke alkohol når man er sammen med barn. Barn merker endringer i stemningsleiet hos voksne mye raskere enn hva både andre voksne og den som drikker, gjør, og ofte allerede etter det første glasset. Det CBE gjør, er å reklamere for en livsstil der det å konsumere alkohol mens man passer barn, er normalen og ikke unntaket. Hun er en påvirker - og påvirker den som følger henne med et positivt blikk. 

Det går an å ta seg et glass vin samtidig som man tar hensyn til barn er det jeg sier. Ingen MÅ noe som helst. Blir det samme som å ta en kopp kaffe. 

Endret av Klink
  • Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet

Kaffe og alkohol går ut på ett? Mye pussig å lese i denne tråden. 

• Liker 33
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet (endret)

Jeg blir helt satt ut over mennesker som mener det er ok å ta seg et glass vin eller flere før man henter barna sine i barnehagen, det er bare trist. Å enda tristere er det at en såkalt influencer er med på å normalisere det :( Tenker på alle de barna rundt om som er utrygge og redde fordi foreldrene drikker, om ikke en hjernedød influencer skal normaliserer det å drikke alkohol i tillegg 😕  

Endret av Minnie Mus
  • Liker 24
  • Nyttig 6
Skrevet
33 minutter siden, Klink said:

Det går an å ta seg et glass vin samtidig som man tar hensyn til barn er det jeg sier. Ingen MÅ noe som helst. Blir det samme som å ta en kopp kaffe. 

Når man ikke kunne tro det kunne komme dummere kommentarer.....

• Liker 38
Skrevet
2 minutter siden, Kollontaj said:

Jepp, same shit det vel 🤣 Skal ut å kjøre snart, men tror jaggu jeg tar et glass vin istedet for den kaffekoppen altså 🤣 Enkelte kommentarer er like hjernedøde som det CBE publiserer i sine some kanaler.

• Liker 25
  • Nyttig 5
Skrevet (endret)
Kollontaj skrev (13 minutter siden):

Hvis du holder deg til ett blir det det samme. 

Minnie Mus skrev (12 minutter siden):

Jeg blir helt satt ut over mennesker som mener det er ok å ta seg et glass vin eller flere før man henter barna sine i barnehagen, det er bare trist. Å enda tristere er det at en såkalt influencer er med på å normalisere det :( Tenker på alle de barna rundt om som er utrygge og redde fordi foreldrene drikker, om ikke en hjernedød influencer skal normaliserer det å drikke alkohol i tillegg 😕  

Jeg skriver faktisk at ett glass vin går fint. Flere ? nei! Av og til skriver at barn syns det er greit med maks to enheter. Og det bør man holde seg til. 

Sier mer om dere som tydeligvis mener at drikke et glass er lik beruset og full. 

Endret av Klink
  • Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet
Minnie Mus skrev (9 minutter siden):

Jepp, same shit det vel 🤣 Skal ut å kjøre snart, men tror jaggu jeg tar et glass vin istedet for den kaffekoppen altså 🤣 Enkelte kommentarer er like hjernedøde som det CBE publiserer i sine some kanaler.

Det har jeg aldri skrevet. Men at å ta et glass vin blir det samme som å ta en kopp kaffe eller en brus. For kos. Ikke for fylla. Snakk om å vri og vende på ting. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
Klink skrev (39 minutter siden):

Det går an å ta seg et glass vin samtidig som man tar hensyn til barn er det jeg sier.

Det er jeg enig i. 

Klink skrev (39 minutter siden):

Blir det samme som å ta en kopp kaffe. 

Det er jeg ikke enig i. Vin er alkoholholdig, det er ikke kaffe. Man drikker kaffe på jobb, i barnebursdag, foreldremøter osv.. skulle jaggu tatt seg ut å bli servert et glass vin i de settingene, eller starte dagen med et glass vin for den saks skyld.

• Liker 20
  • Nyttig 4
Skrevet

Ja,ja.  Man kan bli stum av mindre. 

• Liker 15
  • Nyttig 1
Skrevet
123Frustrert skrev (6 minutter siden):

Ja,ja.  Man kan bli stum av mindre. 

Jeg skal bytte ut morgenkaffen med vin her etter. Det er jo tross alt akkurat det samme! :murvegg:

• Liker 22
  • Nyttig 2
Skrevet
30 minutter siden, Klink said:

Det har jeg aldri skrevet. Men at å ta et glass vin blir det samme som å ta en kopp kaffe eller en brus. For kos. Ikke for fylla. Snakk om å vri og vende på ting. 

Du kan ikke sammenligne kaffe med vin, herlighet🙈

Vin passer særdeles dårlig på juleavslutning i bhg, det passer heller ikke for å kicke i gang morgenen på jobb eller som kos i pausen på dugnaden i skolegården...selv om det er snakk om ETT glass.. konteksten har alt å si, og det er derfor idiotisk å sammenligne disse to. 

• Liker 20
Skrevet
Era Vulgaris skrev (20 minutter siden):

Jeg skal bytte ut morgenkaffen med vin her etter. Det er jo tross alt akkurat det samme! :murvegg:

Det har jeg ikke skrevet og absolutt ikke ment. 

• Liker 2
Skrevet
Era Vulgaris skrev (21 minutter siden):

Til lunsj kunne jeg fint tatt et glass vin like så gjerne som en kopp kaffe. Om jeg ikke skulle kjøre etterpå. For kos. Hvis jeg vil kose meg. Og at dere vrir og vender på det får være deres sak. 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Det samme faktisk.. notert! Nå tenker jeg de litt seige mandagsmøtene på jobb kan ta seg opp ja:skål:

• Liker 27
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)
18 minutter siden, Klink said:

Det har jeg ikke skrevet og absolutt ikke ment. 

Jo, det var jo akkurat det du skrev 😅 Snakk om å ha selvinnsikt 🤣 Men du skal ha for at du er med på å holde liv i denne tråden.....

Endret av Minnie Mus
  • Liker 20
  • Nyttig 2
Skrevet
Minnie Mus skrev (19 minutter siden):

Jo, det var jo akkurat det du skrev 😅 Snakk om å ha selvinnsikt 🤣 Men du skal ha for at du er med på å holde liv i denne tråden.....

Det var selvfølgelig ikke ment slik.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...