Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
FruRosa skrev (9 minutter siden):

Nøyaktig HVA av det hun viser er det som, i dine øyne, gjør at hun virker som en fantastisk mamma?

Stikkord: kjærlighet, oppmerksomhet, nærhet, positivitet og omsorg

• Liker 2
Skrevet
16 minutter siden, Felis said:

Jeg synes forøvrig det er rart at hun ikke er oppført med formue, da de har eid Villa Kulås siden 2016. De må jo ha betalt ned store deler av lånet nå? 

De har bare hatt lånet siden 2017, så det kan jo være mye igjen av det dersom de lånte mye.

Pantedokumentet deres er på 8 315 000 kroner, men det sier jo ingenting om hvor mye de lånte.

• Liker 4
Skrevet
Lin10 skrev (9 minutter siden):

Omgås du henne privat, etter som du kan fastslå at dette er hvordan hun er som mor? 

• Liker 34
  • Nyttig 1
Skrevet
Lin10 skrev (35 minutter siden):

Hun har jo akkuarat  begynt med podcast. Så har hun begynt med yoga og prøver ut andre treningsformer, som de snakker om på podcasten. Helt uforståelig for  meg at du mener at hun ikke finner på noe nytt som fenger. Hun fornyer ser jo ofte tiden. Nå er fokuset med på trening på hennes Instagram. En jobb hvor hun kan styre sin hverdagen i stor grad, tenker jeg må være veldig tilfredsstillende. Så virker hun som en fantastisk mamma som tydeligvis har mye tid med barna sine, så alt handler ikke om karriere og streben etter nye ting. Det  som må våre slitsomt oppi dette, må jo være for deg og din bekymring på hennes vegne! 

Hadde du droppet det siste her, som er brukerdebatt, kunne jeg kanskje tatt innholdet i innlegget ditt bittelitt seriøst. 

• Liker 16
  • Nyttig 5
Skrevet (endret)
Felis skrev (35 minutter siden):

De hadde en leilighet, som de solgte for noen år siden.

Formuen hennes har utviklet seg slik:

2016: 2 000 000+

2017: 1 289 400

2019: 175 707

2021: 0

Treasures har samme utvikling. Det er tydelig at de tærer på reservene, og nå har det vært tomt i flere år. Så hvis de ikke har en formue som er skjult for norske skattemyndigheter bør de snarest snu skuta.

Jeg synes forøvrig det er rart at hun ikke er oppført med formue, da de har eid Villa Kulås siden 2016. De må jo ha betalt ned store deler av lånet nå? 

De tallene ser virkelig ikke bra ut... Men jeg tar det som en selvfølge at paret er gjeldsfrie og at de har opprettet passive inntekter i årene hvor de tjente som mest. De har tross alt jobbet mindre og mindre de siste årene mens andre influensere som Fitfocus og Funkygine åpenbart står på og lanserer stadig nye konsepter, produkter, tv-programmer, kaster hodene frem i mediene, er programledere, gir ut stadig nye bøker osv. Mens LKE "jobber med et ulansert netfit på sjuende året og CBE bruker dagene på å være seg selv hos frisøren, manikyristen og TM-klinikken.

Endret av Rastebenk
  • Liker 21
Skrevet (endret)
2 minutter siden, Rastebenk said:

Jeg tar det som en selvfølge at paret er gjeldsfrie

De er ikke gjeldfrie, de har et pantedokument på huset.

Endret av lurker
  • Liker 11
  • Nyttig 1
Skrevet
Lin10 skrev (15 minutter siden):

Altså noe de aller fleste mødre gir sine barn, og ikke mer enn man skal forvente av en mamma!

• Liker 33
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet (endret)
lurker skrev (2 minutter siden):

De er ikke gjeldfrie, de har et pantedokument på huset.

Da regner jeg med at de har minst like store verdier andre steder. Hvorfor i all verden har de ellers tilsynelatende førtidspensjonert seg? Som sagt, mange andre influensere jobber åpenbart hardt med merkevaren og synligheten sin, mens disse to prioriterer hobbyer, nettsurfing og egenpleie.

Endret av Rastebenk
  • Liker 16
Skrevet (endret)
Rastebenk skrev (7 minutter siden):

Da regner jeg med at de har minst like store verdier andre steder. Hvorfor i all verden har de ellers tilsynelatende førtidspensjonert seg? Som sagt, mange andre influensere jobber åpenbart hardt med merkevaren og synligheten sin, mens disse to prioriterer hobbyer, nettsurfing og egenpleie.

Tror det er ekstremt vanskelig å komme i arbeidsmodus etter å ha vært hjemme i så mange år, det er å omstille seg i så stor grad at det krever mye. En ting er å ville jobbe, men hvis ingen vil jobbe med deg som influencer? CBE gjorde jo en arbeidsinnsats langt over det som fremvises nå, i den tiden hun skrev 2-3 innlegg daglig, men det virker ikke som hun sitter mye på arbeidsrommet nå, selv om de påstod å jobbe 8-9 timer hver i koronatiden. 

Endret av Kollontaj
  • Liker 18
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
Lin10 skrev (31 minutter siden):

Så fint for deg at du føler så sterkt inni deg at CBE er en bra mamma.

Tilbake til saken, jeg er enig i at standarden har gått kraftig ned de siste årene. CBE fikk en bil i bursdagsgave av LKE for 10-12 år siden, mens de siste årene har det vært helt stille både i fht bursdags- og julegaver paret imellom. Den tradisjonelle førjulsturen til Thorskog slott er en saga blott, og de flotte ferieturene er byttet ut med foreldrenes ferieleiligheter og svenske flybilletter med nattlig avgang. Falske designvesker og to bad som de tydeligvis ikke har råd til å pusse opp, på tross av at de jamfør CBEs uttalelser er i så dårlig forfatning at de risikerer avkorting på forsikringer.

Endret av Rastebenk
  • Liker 46
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)
Kollontaj skrev (13 minutter siden):

Tror det er ekstremt vanskelig å komme i arbeidsmodus etter å ha vært hjemme i så mange år, det er å omstille seg i så stor grad at det krever mye. En ting er å ville jobbe, men hvis ingen vil jobbe med deg som influencer? CBE gjorde jo en arbeidsinnsats langt over det som fremvises nå, i den tiden hun skrev 2-3 innlegg daglig, men det virker ikke som hun sitter mye på arbeidsrommet nå, selv om de påstod å jobbe 8-9 timer hver i koronatiden. 

Gode poeng. Når man tror det holder i bøtter og spann å "være seg selv", dvs ligge oppå tredemølla i kjelleren i minimalt med tøy og gapesmile i forvridde positurer med tom mage og thigh gap, samtidig som f eks Funkygine reiser rundt og lanserer ny tv-serie, ny kokebok og nye produkter i matvareserien sin, da er det nok ikke lett å snu. Hvert fall ikke med en ektemann som fremstår særdeles rigid og utilgivelig i fht trening og kosthold.

Endret av Rastebenk
  • Liker 34
Skrevet
Lin10 skrev (38 minutter siden):

Du overser at dette er narrativet de beskriver på sine bedriftskanaler.

Og du glemte å nevne salg av barnas oppvekst og barndom, barnearbeid, løgner til ungene når ungene spør om bildene som tas skal til besteforeldre, i så stor grad gjøres dette at barna er blitt mer voksne enn mor og ber mor legge bort mobilen når mor nok en gang dokumenterer barnas lek (i akebakken). Eksponering av navngitte barn i det voldsomme omfanget disse ligger det lite positiv omsorg i.

Om du ikke kjenner ekteparet Eriksen personlig er dessuten det du skriver spekulasjoner.

• Liker 35
Skrevet
Lin10 skrev (1 time siden):

Hun har jo akkuarat  begynt med podcast. Så har hun begynt med yoga og prøver ut andre treningsformer, som de snakker om på podcasten. Helt uforståelig for  meg at du mener at hun ikke finner på noe nytt som fenger. Hun fornyer ser jo ofte tiden. Nå er fokuset med på trening på hennes Instagram. En jobb hvor hun kan styre sin hverdagen i stor grad, tenker jeg må være veldig tilfredsstillende. Så virker hun som en fantastisk mamma som tydeligvis har mye tid med barna sine, så alt handler ikke om karriere og streben etter nye ting. Det  som må våre slitsomt oppi dette, må jo være for deg og din bekymring på hennes vegne! 

Fokuset hennes er på trening på hennes Instagram...

Jada, både der og på Netfit drives treningsformidling uten utdannelse, og tidvis helsefarlige råd. Det er ikke noe nytt i det, det har de holdt på med lenge allerede.

Og "yogaen" CBE har formidlet hadde lite eller ingenting med yoga å gjøre, bare alt med å vise frem CBEs lettkledde kropp som vrir seg i unaturlige stillinger for å fremstille henne både som tynnest mulig og som et sexobjekt. Det har lite med trening å gjøre, og lite med fornyelse å gjøre. Det er jo dette paret har holdt på med i årevis allerede.

• Liker 25
Skrevet

Nå filmet hun den eldste og la det ut på story. Lurer på om hun spør før hun gjør det eller gjør det uten at de vet? 

• Liker 9
Skrevet
Frisk Frosk skrev (9 minutter siden):

Du overser at dette er narrativet de beskriver på sine bedriftskanaler.

Og du glemte å nevne salg av barnas oppvekst og barndom, barnearbeid, løgner til ungene når ungene spør om bildene som tas skal til besteforeldre, i så stor grad gjøres dette at barna er blitt mer voksne enn mor og ber mor legge bort mobilen når mor nok en gang dokumenterer barnas lek (i akebakken). Eksponering av navngitte barn i det voldsomme omfanget disse ligger det lite positiv omsorg i.

Om du ikke kjenner ekteparet Eriksen personlig er dessuten det du skriver spekulasjoner.

Er det virkelig spekulasjon å si at hun gir barna sine kjærlighet, omsorg og nærhet? Da tror jeg du misforstår ordet spekulasjon. Det å trekke en konklusjon basert på det som har vært vist frem i alle år er ikke å spekulere, da kan man isåfall også si at det er spekulasjon å si at hun legger ut en yogavideo kun for å vise hvor tynn hun er eller at hun holder en flaske med kosttilskudd for å vise frem senen i håndleddet for å lage proana innhold. Vi kan alle ha meninger om hennes barneeksponering og stille spørsmålstegn ved om det hun gjør er til barnas beste, men vi har virkelig ingen grunn til å tvile på at hun gir barna sine kjærlighet og omsorg. Man kan ta dumme og egoistiske valg, men likevel elske barna sine og gi dem nærhet og oppmerksomhet. Hvis du er bekymret for noe annet kan du melde fra til barnevernet. 

• Liker 6
  • Nyttig 3
Skrevet

Jeg skal ikke spekulere i om hun er en god mor eller ei, det vet jeg ingenting om. Men jeg håper ikke hun overfører det ekstreme og usunne utseendefokuset over på ungene. 

Barna er på skole og SFO som andre barn, mens mor og far går hjemme. Hjemme går det i trening, kaffedrikking og posering.

Hun har 297k følgere, og antall kommentarer på det hun legger ut ligger på mellom 10-30, hvorav flere er fra henne selv. Så det virker ikke som om hun fenger så mange andre heller. 

• Liker 28
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)

Podcast og yoga er to nye ting, det er jeg enig i. Men mener du virkelig at hun fornyer seg ofte? Det er år og dag siden sist gang det var noe nytt å spore. Det har gått i selfier, kropp og trening på repeat. Kaffekopp, proteinshake, mølleløping, det er det samme så og si hver eneste dag og slik har det vært lenge. Med unntak av podcast og yoga, hva sikter du til når du sier hun fornyer seg ofte

Edit: Glemte selvsagt innslag av barn og hund, som også er noe av det faste innholdet i hennes kanaler.

Endret av Snødronninga
  • Liker 20
Skrevet
Kollontaj skrev (53 minutter siden):

For dem er det jo jobb å trene, drive med egenpleie osv, i tillegg gikk det nok mange timer med til å slette kommentarer.

Skrevet
Fizzypo skrev (27 minutter siden):

Er det virkelig spekulasjon å si at hun gir barna sine kjærlighet, omsorg og nærhet? Da tror jeg du misforstår ordet spekulasjon. Det å trekke en konklusjon basert på det som har vært vist frem i alle år er ikke å spekulere, da kan man isåfall også si at det er spekulasjon å si at hun legger ut en yogavideo kun for å vise hvor tynn hun er eller at hun holder en flaske med kosttilskudd for å vise frem senen i håndleddet for å lage proana innhold. Vi kan alle ha meninger om hennes barneeksponering og stille spørsmålstegn ved om det hun gjør er til barnas beste, men vi har virkelig ingen grunn til å tvile på at hun gir barna sine kjærlighet og omsorg. Man kan ta dumme og egoistiske valg, men likevel elske barna sine og gi dem nærhet og oppmerksomhet. Hvis du er bekymret for noe annet kan du melde fra til barnevernet. 

Jeg tror de absolutt gir ungene sine mye positivt, sikkert kjærlighet, nærhet og oppmerksomhet og en viss form for omsorg også. Men jeg skrev som jeg gjorde fordi ingen av oss (såvidt jeg vet/har lest her) kjenner paret privat, og derfor minne om at alt som legges ut er et narrativ.

Jeg står for det jeg skrev om barneeksponering - det omfanget barneeksponeringen av disse navngitte barna ligger det lite omtanke i for barnas del. Det er å frata barna en del av deres rettigheter, som retten til privatliv og retten til å skape sin egen identitet på nett, og det å gjøre dette er å sette dem i risiko for uønskede hendelser.

Ekteparet elsker helt sikkert sine barn, tviler ikke på det. Men kjærlighet kan noen ganger være svært egoistisk basert også, og det mener jeg det er når man utnytter den/de man påstår å elske fordi man ikke selv greier å gjøre en god nok jobb til å skape godt nok innhold på egne kanaler.

Før lovgivningen blir endret til å beskytte barn som utsettes for slik eksponering har det ingen hensikt å melde til barnevernet. Da er Forbrukertilsynet og Barneombudet og andre bedre å melde til.

.

• Liker 27

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...