På besøk Skrevet 19. februar 2023 #77541 Skrevet 19. februar 2023 På besøk skrev (På 17.2.2023 den 14.25): Kan vi alle nå bare ta et dypt pust (eller ti) og ignorere det som kommer til å bli 10 sider med vas? Noen som varmer opp til helg her. Ble bare åtte. Takk til alle som pusta 👌 11 1
Sursøtsaus Skrevet 19. februar 2023 #77542 Skrevet 19. februar 2023 Rastebenk skrev (2 timer siden): Påstanden var at CBE fremviser et sunt kosthold. Da påpekes det at kostholdet CBE fremviser stort sett består av pasta, pizza, proteinpulver, halvfabrikata, kaffe og vin, nærmest blottet for grønnsaker og andre farger enn beige. Hvis du vil se et sunt, fargerikt og inspirerende kosthold så vil jeg anbefale deg @Fitfocus, som i tillegg til å pumpe ut sunne og inspirerende oppskrifter i et rasende tempo, også sørger for at prisen er rimelig 🌿 https://instagram.com/fitfocus.no?igshid=YmMyMTA2M2Y= Ja, jeg forstår hvorfor folk påpeker at kosten hun viser er ensidig og at det er lite grønt tilstede. Det jeg mente var at jeg ikke forstår hvorfor folk skal henge seg opp i at hun spiser karbohydrater. Det er lenge siden hun var ute i media og bekreftet at hun har droppet lavkarboen. Men jeg synes det er problematisk at hun lar innlegg som hardnakket forsvarer den strenge lavkarboen hennes stå igjen åpent på bloggen sin, for hvis hun faktisk tar avstand til det så burde hun fjerne de innleggene så de ikke er tilgjengelig for andre og spre videre misinformasjon. Jeg tror jeg bare prøver å si at det ikke er pastaen eller karbohydrater generelt som er problemet med det hun viser frem, men at det er veldig ensidig kost med lite grønnsaker og variasjon. Ord som "ren" mat som noen har brukt i tråden ville jeg vært forsiktig med å bruke, fordi så fort man kaller noe "rent" så gir det assosiasjoner til purity, og at noe annet dermed er urent og kanskje til og med mat man dermed må unngå eller renses for hvis man har konsumert det. Jeg synes det er veldig uheldig å bruke det i samme setning som man snakker ned karbohydrater som pasta og brød, for det kan i verste fall svartmale en matvare som lenge har fått slakt fra diett-kulturen når den egentlig er ganske harmløs. Jeg vil bare understreke, jeg er ikke uenig i at maten hun viser frem er veldig ensidig, men jeg synes det kanskje er der fokuset burde ligge enn på hvorvidt pasta er sunt eller ei. Men jeg kan heller ikke være fullstendig objektiv i denne debatten siden jeg har en historikk med SP og karbohydrater var noe jeg genuint angstet meg over, så det kan være at jeg finner dette mer triggende enn det som er hensikten. Jeg synes bare vi også i denne tråden bør velge ordene våre litt med omhu så ikke noen som leser tråden sitter med en følelse at de ikke bør spise pasta. Anyways kanskje jeg leser for mye inn i det men det er kanskje et bevis for at det kan være triggende for noen. 10 3
Felis Skrevet 19. februar 2023 #77543 Skrevet 19. februar 2023 Sursøtsaus skrev (22 minutter siden): Ja, jeg forstår hvorfor folk påpeker at kosten hun viser er ensidig og at det er lite grønt tilstede. Det jeg mente var at jeg ikke forstår hvorfor folk skal henge seg opp i at hun spiser karbohydrater. Det er lenge siden hun var ute i media og bekreftet at hun har droppet lavkarboen. Men jeg synes det er problematisk at hun lar innlegg som hardnakket forsvarer den strenge lavkarboen hennes stå igjen åpent på bloggen sin, for hvis hun faktisk tar avstand til det så burde hun fjerne de innleggene så de ikke er tilgjengelig for andre og spre videre misinformasjon. Jeg tror jeg bare prøver å si at det ikke er pastaen eller karbohydrater generelt som er problemet med det hun viser frem, men at det er veldig ensidig kost med lite grønnsaker og variasjon. Ord som "ren" mat som noen har brukt i tråden ville jeg vært forsiktig med å bruke, fordi så fort man kaller noe "rent" så gir det assosiasjoner til purity, og at noe annet dermed er urent og kanskje til og med mat man dermed må unngå eller renses for hvis man har konsumert det. Jeg synes det er veldig uheldig å bruke det i samme setning som man snakker ned karbohydrater som pasta og brød, for det kan i verste fall svartmale en matvare som lenge har fått slakt fra diett-kulturen når den egentlig er ganske harmløs. Jeg vil bare understreke, jeg er ikke uenig i at maten hun viser frem er veldig ensidig, men jeg synes det kanskje er der fokuset burde ligge enn på hvorvidt pasta er sunt eller ei. Men jeg kan heller ikke være fullstendig objektiv i denne debatten siden jeg har en historikk med SP og karbohydrater var noe jeg genuint angstet meg over, så det kan være at jeg finner dette mer triggende enn det som er hensikten. Jeg synes bare vi også i denne tråden bør velge ordene våre litt med omhu så ikke noen som leser tråden sitter med en følelse at de ikke bør spise pasta. Anyways kanskje jeg leser for mye inn i det men det er kanskje et bevis for at det kan være triggende for noen. Jeg tar det du skriver til meg og beklager hvis noen oppfattet det å spise pasta og pizza som skamfullt (i mangel av et bedre ord). Det var ikke intensjonen min. Mitt poeng var vel heller at det er merkelig at hun fremstiller det som sunt. Hun burde heller markedsføre det som raskt, eller billig. Og her tror jeg faktisk hun kunne truffet noen av følgerne sine, forutsatt at det er noen travle småbarnsmødre blant dem, ikke bare mannfolk som håper på Onlyfans... For det er ingenting galt med verken pizza eller pasta innimellom. Som jeg skrev er det kjapt, billig og barnevennlig, og mange husholdninger har dette som fast innslag i menyen sin. Men å spise dette så ofte som Eriksens tilsynelatende gjør, uten innslag av grønnsaker, det kan ingen hevde at er sunt. Det blir omtrent like misvisende å hevde at det hun viser i kanalene sine er treningsglede, når hun med all tydelighet viser at det er lite glede involvert. 22
calenti Skrevet 19. februar 2023 #77544 Skrevet 19. februar 2023 9 hours ago, Kleenex said: CBE prøvde seg med en høy planke og stumpen i været på knøttliten matte. Fikk mye pes. Venter i spenning på neste øvelse.. Kan tipse CBE om at kriger 2 er en svært instavennlig måte å signalisere at man har begynt med yoga, kanskje en av de mest gjenkjennelige yogastillingene. Krever ikke matte heller, hun kan gjøre den ute på tur med hundene. Med en erfaren instafotograf burde det kunne høste masse likes. 11
Gjest Albbas Skrevet 19. februar 2023 #77545 Skrevet 19. februar 2023 1 hour ago, Felis said: Jeg tar det du skriver til meg og beklager hvis noen oppfattet det å spise pasta og pizza som skamfullt (i mangel av et bedre ord). Det var ikke intensjonen min. Mitt poeng var vel heller at det er merkelig at hun fremstiller det som sunt. Hun burde heller markedsføre det som raskt, eller billig. Og her tror jeg faktisk hun kunne truffet noen av følgerne sine, forutsatt at det er noen travle småbarnsmødre blant dem, ikke bare mannfolk som håper på Onlyfans... For det er ingenting galt med verken pizza eller pasta innimellom. Som jeg skrev er det kjapt, billig og barnevennlig, og mange husholdninger har dette som fast innslag i menyen sin. Men å spise dette så ofte som Eriksens tilsynelatende gjør, uten innslag av grønnsaker, det kan ingen hevde at er sunt. Det blir omtrent like misvisende å hevde at det hun viser i kanalene sine er treningsglede, når hun med all tydelighet viser at det er lite glede involvert. En skikkelig pizza er da verken billig eller kjapp? 😬 Det er jo ikke akkurat grandis de slenger frem. Her i hus begynner forberedelsene for en pizzaaften minimum 48 timer før. 😄 (Må bare slå et slag for pizza her altså, som ikke alltid er kjapp og rimelig men også kan være spesielle ingredienser og god-tid-mat. Jeg aner ikke hva LKE gjør med pizzaen).
Surikatt Skrevet 19. februar 2023 #77546 Skrevet 19. februar 2023 (endret) Instagram er dessverre i flere tilfeller en forkastelig kanal hvor hvem som helst kan legge ut sitt forskrudde forhold til trening og helse uten å ta noe ansvar for innholdet eller hvordan man påvirker andre. Jeg har sett det i ulike varianter, fra Caroline Berg Eriksens redigerte verden til 12-13 år gamle fotballspillere (barn) som trener tung styrke på treningssenter og ellers gir et inntrykk av overtrening og hvor foreldrene står bak det som publiseres. Det eksisterer liksom ingen grenser eller ansvar for hvordan man påvirker andre. Dessverre et resultat av dagens ego og selvforherligende samfunn. Det går liksom ikke an å bare trene og gjøre sin greie uten å filme og dele. Endret 19. februar 2023 av Surikatt 13 1
Skrottefar Skrevet 19. februar 2023 #77547 Skrevet 19. februar 2023 Albbas skrev (8 minutter siden): Jeg aner ikke hva LKE gjør med pizzaen Han tar nok frem fettklypa og måler fettet på pizza'n 😛 9
KatyP Skrevet 19. februar 2023 #77548 Skrevet 19. februar 2023 Klink skrev (20 timer siden): Ja jeg mener at den er lite synlig og at det er andre som tar opp plassene. nei fet har jeg ikke glemt. jeg mener ikke at jeg bagatelliserer, men senker det til et nivå som er mer realistisk. Jeg tenker at enkelte ting i tråden overdrives til å bli noe stort og skadelig som ikke egentlig er det. Jeg kan nevne funky gine er synlig, skal vi danse, eget program og så videre. Sophie Elise gjør seg jo synlig. Hvis man spør unge jenter hvem cbe er vet de det ikke. Er ikke uenige i at CBE ikke lenger troner på toppen. Men en gang gjorde hun det. Og fordi hun gjorde det og på den måten hun valgte å gjøre det (retusjering, bilder tatt i spesielle vinkler, veldig fokus på mat osv) så vil hun komme opp når man søker etter enkelte temaer. Særlig om spiseforstyrrelser. Og fordi hun fortsatt er aktiv vil hun fortsette å komme opp. Ikke har hun endret dette fokuset heller, snarere tvert i mot. Nettet husker, nettet lagrer og gjør det meste man legger ut søkbart senere. Hun trenger ikke trone på toppen av listene, det holder at hun en gang gjorde det og fortsatt er aktiv. Hadde hun tatt ansvar, endret seg osv kunne det vært formildende. Men hun gjør ikke det. De gjør ikke det. De er nesten verre. De ser ikke sitt ansvar som influencere noen av dem og det gjør dem svært farlige uansett hvor på listen de ligger, uansett hvor aktuelle de er. 19 4
Måne Rampelyset Skrevet 19. februar 2023 #77549 Skrevet 19. februar 2023 Tråden er ryddet for avsporing og brukerdebatt. Måne, admin. 1
NettoppJa Skrevet 19. februar 2023 #77550 Skrevet 19. februar 2023 (endret) Ny seng anyone? Sove i samme seng som paret har hatt søvnløse netter i? Fler enn meg som syns denne "annonsen" var litt merkelig.... Kilde cbe instastory Endret 19. februar 2023 av NettoppJa Glemte kildehenvisning 16 3
Kleenex Skrevet 19. februar 2023 #77551 Skrevet 19. februar 2023 Levina skrev (12 timer siden): Trening flere ganger i uken og treningsglede, sunt kosthold med null rødt kjøtt, gode familien/vennskap relasjoner, ingen overvekt. Ha en jobb hun liker godt, trygg økonomi, røyker ikke, har en positiv innstilling til livet og ønsker å inspirere andre. Det skulle tatt seg ut at hun hennes livsstil er helsefrembringende.🤪Mitt tips til deg, siden du er helsepersonell, ta opp skolebøkene dine igjen! 😅 Så flott at du vet alt dette om cbe.no, men for meg minner det litt om usunn stalking? Ta opp skolebøker? Tror ikke jeg vil finne ut der at Treasures på noen måte er helsefrembringende eller har noe med feks kvinnehelse å gjøre. 22 2
Klink Skrevet 19. februar 2023 #77552 Skrevet 19. februar 2023 Kleenex skrev (7 minutter siden): Så flott at du vet alt dette om cbe.no, men for meg minner det litt om usunn stalking? Ta opp skolebøker? Tror ikke jeg vil finne ut der at Treasures på noen måte er helsefrembringende eller har noe med feks kvinnehelse å gjøre. Da er det mange stalkere her i tråden 🤣 6
Kleenex Skrevet 19. februar 2023 #77553 Skrevet 19. februar 2023 NettoppJa skrev (34 minutter siden): Ny seng anyone? Sove i samme seng som paret har hatt søvnløse netter i? Fler enn meg som syns denne "annonsen" var litt merkelig.... Kilde cbe instastory Nei takk!! 7
Gjest Keikolina Skrevet 19. februar 2023 #77554 Skrevet 19. februar 2023 NettoppJa skrev (47 minutter siden): Ny seng anyone? Sove i samme seng som paret har hatt søvnløse netter i? Fler enn meg som syns denne "annonsen" var litt merkelig.... Kilde cbe instastory Mmhh riktig innkjørt seng. Nei takk. Heller ny seng på jysk.
Frisk Frosk Skrevet 19. februar 2023 #77555 Skrevet 19. februar 2023 NettoppJa skrev (1 time siden): Ny seng anyone? Sove i samme seng som paret har hatt søvnløse netter i? Fler enn meg som syns denne "annonsen" var litt merkelig.... Kilde cbe instastory Egentlig bare nok et eksempel på at hun ikke er særlig opptatt av "continuity" (hva er det norske ordet for det), at hun ikke tenker over at narrativet hun skaper én dag og en uke og et halvår helst bør henge noenlunde sammen med det hun har publisert tidligere, eller har planer om å publisere litt frem i tid. Hun viser at det ikke er særlig viktig for henne å tenke over innholdet og sammenhengen i dette. Det er ikke overraskende, så lite arbeid hun legger i det hun gjør, hvor det meste går på repetisjon. Men det blir jo elendig "reklame" for egen seng hun vil selge, når hun rett før over tid snakker om sine store søvnvansker. Eller kanskje det er en del av avhengigheten, å kjøpe en ny seng vil sikkert løse søvnproblemene, i hvert fall om den er sponset... 16 5
Surikatt Skrevet 20. februar 2023 #77556 Skrevet 20. februar 2023 NettoppJa skrev (10 timer siden): Ny seng anyone? Sove i samme seng som paret har hatt søvnløse netter i? Fler enn meg som syns denne "annonsen" var litt merkelig.... Kilde cbe instastory Registrerer bare at det skal byttes ut, igjen. Teppe og benk, også. Mer oppussing mer forbruk. 20 3
123Frustrert Skrevet 20. februar 2023 #77557 Skrevet 20. februar 2023 Surikatt skrev (25 minutter siden): Registrerer bare at det skal byttes ut, igjen. Teppe og benk, også. Mer oppussing mer forbruk. Sikkert til noe som er mer miljøvennlig.. Hun er jo så miljøbevisst. Så lenge man selger det man skal bytte ut og ikke kaser det går man jo i null klimamessig.. 😂 12 1
skruf Skrevet 20. februar 2023 #77558 Skrevet 20. februar 2023 Seng, benk, sengegavel+interiør på soverommet ble i sin tid sponset av Six bond Street For meg et ukjent senge-merke, så for min del ville det heller vært naturlig å investere i ei helt ny seng av ett mere kjent merke som Wonderland, Hästen, Jensen…. Ikke ei innligget seng av ukjent kvalitet Senger har også begrenser levetid, tror det er rundt 15 år. Og det begynner å bli noen år siden de kjøpte villa Kulås og fikk sengen sponset. Vi tilbringer en stor del av livet i seng, så ei god seng er utrolig viktig for ryggen. Jeg kunne kanskje kjøpt ei brukt seng til et gjesterom, men da helst ei seng som selger også har hatt som gjesteseng sånn at den er lite brukt. Dette er ei kontinentalseng, og ikke sengeramme der man kan kjøpe nye madrasser. Jeg kjøpte brukt barneseng feks, men kjøpte ny madrass Kunne aldri ha tenkt meg ei brukt hovedseng som tidligere eier også hadde som hovedseng i mange år. Man har sex i senga, man ligger syk med febersvette, mensenuhell, småbarn som sover i senga og har tisseuhell, hunder som får sove i senga+madrassen blir nedligget over år og gir ikke samme demping og avlastning av rygg Og igjen; hvilken kvalitet har Six Bond Street sine madrasser? Hvordan er den etter 6-7 år med bruk? 36 3
_isabella Skrevet 20. februar 2023 #77559 Skrevet 20. februar 2023 11 hours ago, NettoppJa said: Ny seng anyone? Sove i samme seng som paret har hatt søvnløse netter i? Fler enn meg som syns denne "annonsen" var litt merkelig.... Kilde cbe instastory Beklager avsporing her, men har hun virkelig et digert bilde av brudekjolen på veggen? Altså kun kjolen? Eller ser jeg feil 👀 13
Mrs Bella Skrevet 20. februar 2023 #77560 Skrevet 20. februar 2023 (endret) Urelevant Endret 7. november 2024 av Mrs Bella 19 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå