Xstrella Skrevet 22. januar 2023 #75741 Skrevet 22. januar 2023 Det holder med 2 yoga guruer; Vibeke Klemetsen og Henriette Lien. Vi trenger ikke flere. Frua får gjøre det hun er best på. Ihjelredigere seg selv foran speilet. 12
Klink Skrevet 22. januar 2023 #75742 Skrevet 22. januar 2023 Jeg tenker at det er bra hun prøver noe nytt og tenker at det ikke er skadelig for noen, hittil? at hun tar et kurs for å bli yogalærer. 3 2
Klink Skrevet 22. januar 2023 #75743 Skrevet 22. januar 2023 Kollontaj skrev (1 time siden): Hva var meningen? At det er en venninnegjeng her inne og de som mener noe annet enn den gjengen blir skviset ut som irritasjonsmoment. 3 2
Gjest RødeRandi Skrevet 22. januar 2023 #75744 Skrevet 22. januar 2023 Jeg tror at hun har godt av å lære å roe ned den intense om tildels menigløse treningen som bedrives. Hun trenger mer ro i kroppen. Trenger å være opptatt av noe som ev får fokuset bort fra meg meg meg. Men at hun med reklamestemmen skal undervise andre - det tror jeg ikke vil fungere.
Kollontaj Skrevet 22. januar 2023 #75745 Skrevet 22. januar 2023 Klink skrev (5 minutter siden): At det er en venninnegjeng her inne og de som mener noe annet enn den gjengen blir skviset ut som irritasjonsmoment. Det er nettopp å devaluere tråden og kritikken. 11 4
ingo Skrevet 22. januar 2023 #75746 Skrevet 22. januar 2023 Har selv jobbet med flere yogasenter/yogalærere og sporadisk gått på yogatimer og kan ikke tenke meg noen som assosieres mindre med yoga enn cbe. Aldri noen gang har jeg sett en yogalærer vært en slik posør med overfladisk kroppsfokus som cbe (utseendefokus, selfie på do, sensuelt blikk i kamera osv osv ) . Kan faktisk ikke tenke meg noen som er mindre troverdig for dette enn henne, for meg hvertfall. De dyktigste og beste formidlerene/yogalærerene som jeg ser opp til har supre kropper, er nydelige å se på, (ikke at det har noe å si) men fokuset deres; det er stikk motsatt av ALT cbe står for. Ikke en eneste gang klarer ekte yogafolk å la sine yogabilder handle om kropp, slørete blikk, rumper osv selv om de ser smashing ut. Ser bare for meg Cbe og bildene som kommer. Hyggelig og bra med yoga for henne, men det blir nok en grunn til å flashe selfies med forelsket blikk på seg selv og utseende/kropp. Og langt fra alt som har med yoga å gjøre. 32 4
Klink Skrevet 22. januar 2023 #75748 Skrevet 22. januar 2023 Kollontaj skrev (18 minutter siden): Det er nettopp å devaluere tråden og kritikken. Det er ikke sånn ment da mye av kritikken er veldig riktig. 1 2
Rev. Revenge Skrevet 22. januar 2023 #75749 Skrevet 22. januar 2023 (endret) Treasures AS sender carolinebergeriksenno på instruktørkurs innen yoga, merker innleggene som reklame, og fakturerer annønsøren The shala for salg av annonseplass for instruktørkurs. De fleste er velvillig innstilte: "Håper Caroline lærer å puste og slappe av". Tre ting: 1) Puste gjør vi fra vi blir født. Berg Eriksen har hatt mange år på seg til å praktisere yoga og lære pusteteknikker. 2) Daglig leder i Treasures AS hevder at Carolinebergeriksenno deler fra den hektiske hverdagen sin for å inspirere andre. Yoga har vi ikke sett noe til før nå. 3) Netfit.no/Netfit by carolinebergeriksenno hevder først at yoga er irrelevant, for deretter å snu helt rundt når et samarbeid er i boks. Netfit er i en prosess der Treasures AS forsøker å endre profil og bygge ny business, og en taktikk er at ansiktet utad/posøren sendes på kurs for tilsynelatende a) kunne instruere andre, b) gi mer kjøtt på beina for netfit.no med formålet selge kost- og livsstilstjenester. Treasures AS grønnvasker salg av tjenester-kontoen Netfit.no ved å fakturere for tilforlatelig passende annonseplass hos carolinebergeriksenno, den "personlige" firmakontoen. Troverdighet, narrativ, troverdighet. Dette er ikke et nytt kapittel, kun sedvanlig butikk. Endret 22. januar 2023 av Revenge o'Cavatina 37 11
Hunter7 Skrevet 22. januar 2023 #75750 Skrevet 22. januar 2023 (endret) Denne plutselige begeistringen for yoga har en rekke paralleler til Caroline Berg Eriksens like plutselige begeistring for uteliv da Twentyfour var oppdragsgiver. Da var det ikke måte på for en friluftskvinne som ble presentert i Treasures AS' SoMe-kanaler. Det finnes garantert lignende tilfeller i CBEs mangslungne karriere som plutselig fan for ditten og datten. Og her kommer det som har vært og fortsatt er en av Treasures AS' største hemsko: Troverdighet. Hvordan forventer dette firmaet at man skal tro på noe som helst av det som presenteres når kart og terreng overhodet ikke stemmer overens? Troverdighet er ikke et momentant fenomen, den må bygges opp over tid. I påvirker-land holder det ikke med å plukke ut rosinene i pølsa når det best gagner situasjonen. Man må være troverdig i alle ledd og det må være vedvarende. Det er nemlig begrenset hvor lenge man greier å lure folk. Og med CBEs stadige vekslende forkjærlighet og nye begeistringer er det klart at ingenting er faktisk ektefølt og genuint. Det eneste som er vedvarende er at Treasures AS er et firma som lar seg kjøpe. Og åpenbart ikke til høyeste anbyder. Endret 26. januar 2023 av Hunter7 kart, ikke land 39 8
Kollontaj Skrevet 22. januar 2023 #75751 Skrevet 22. januar 2023 Ja, hvor ble det av utelivet? 😆 Ingen klær å annonsere for, ingen vits i å være ute. Det er troverdigheten sin, det. 41 2
Consita Skrevet 22. januar 2023 #75752 Skrevet 22. januar 2023 Kollontaj skrev (1 time siden): Man kan bytte brukernavn, vet du. Vedkommende er ikke vanskelig å kjenne igjen. 7
~ Ada ~ Skrevet 22. januar 2023 #75753 Skrevet 22. januar 2023 Så langt vet vi at den indre reisen etter de første sessions har resultert i content hotellmat. 19
123Frustrert Skrevet 22. januar 2023 #75754 Skrevet 22. januar 2023 Klink skrev (1 time siden): Jeg tenker at det er bra hun prøver noe nytt og tenker at det ikke er skadelig for noen, hittil? at hun tar et kurs for å bli yogalærer. Det er vel ingen som har påstått at det er skadelig for andre en bedriften hun tar kurset hos? At det virker merkelig og lite troverdig at cbe skal ta yogakurs er ikke farlig, bare veldig rart. 14
MacBeth Skrevet 22. januar 2023 #75755 Skrevet 22. januar 2023 ~ Ada ~ skrev (4 minutter siden): Så langt vet vi at den indre reisen etter de første sessions har resultert i content hotellmat. Jeg er ikke mye bevandret i yoga verden, men vet at mobiltelefon ikke er tillatt i timene, og regner med at det er derfor det er ikke er mer content om yogaen direkte. Dersom dette er et samarbeid, burde jo alle innlegg relatert til denne turen(inkludert hotelfrokosten) vært merket med reklame. Men min første tanke er jo at om dette er et samarbeid, kunne hun tatt bilde av salen hvor yogaen skjer, før timene startet, litt av scenene rundt, kanskje et diskret bilde av teorien/bøkene for å gjøre dette litt mer utfyllende/attraktivt for leserne... 16
Klementine Skrevet 22. januar 2023 #75756 Skrevet 22. januar 2023 Kollontaj skrev (24 minutter siden): Ja, hvor ble det av utelivet? 😆 Ingen klær å annonsere for, ingen vits i å være ute. Det er troverdigheten sin, det. synd for hunden de anskaffet seg da mtp at de var så ivrige til å være ute på tur! 15 2 1
Blåpille Skrevet 22. januar 2023 #75757 Skrevet 22. januar 2023 Tørst skrev (3 timer siden): Kan vi bare sammen ta en liten kikk på dette bildet av en yngre Lilly fra Brennpunkt om eldreomsorgen? Oi, hun var faktisk helt lik! Hvem er dette? 18
~ Ada ~ Skrevet 22. januar 2023 #75758 Skrevet 22. januar 2023 (endret) MacBeth skrev (31 minutter siden): Jeg er ikke mye bevandret i yoga verden, men vet at mobiltelefon ikke er tillatt i timene, og regner med at det er derfor det er ikke er mer content om yogaen direkte. Dersom dette er et samarbeid, burde jo alle innlegg relatert til denne turen(inkludert hotelfrokosten) vært merket med reklame. Men min første tanke er jo at om dette er et samarbeid, kunne hun tatt bilde av salen hvor yogaen skjer, før timene startet, litt av scenene rundt, kanskje et diskret bilde av teorien/bøkene for å gjøre dette litt mer utfyllende/attraktivt for leserne... Yoga handler ikke om å dokumentere øyeblikk, men om være tilstede i øyeblikket, noe hun ikke klarer. Hun dokumenterer og deler på vei dit, under frokost og lunsj og om hunden, barna og det velfortjente vinglasset etter hjemkomst. Det er livet hennes og å påstå noe annet, er bløff. Uten mobilen, mister hun pusten, og ingen yoga kan redde henne fra det og hennes overfladiske verdisyn om hun ikke selv endrer kursen. Det finnes ikke et eneste innlegg å oppdrive som indikerer at hun er på askesens reise med nye visjoner for livet. Tvert imot, har jul og nyttår vært en høydare i fremvisning av det motsatte. Dette er økonomisk motivert som alt annet. Like troverdig som da hun plukket medbragt plast langs kysten i lettkledd positur. Tjente noen slanter da og og vips, var overforbruket på plass igjen. Mobil er ikke tillatt, nei og hun skulle ikke filmet fra salen. Fordi yoga handler ikke om reklame. Hun kunne skrevet innlegg tuftet på dets verdier om hun stod for det. Men det gjør hun jo ikke, så gud forby at det skjer. Rettelse: Hun må vel reklamere for kurset når det er betalt samarbeid, men det er uansett tuftet på null troverdighet. Endret 22. januar 2023 av ~ Ada ~ Rettelse 25 5
Klink Skrevet 22. januar 2023 #75759 Skrevet 22. januar 2023 Klementine skrev (28 minutter siden): synd for hunden de anskaffet seg da mtp at de var så ivrige til å være ute på tur! Hun er da mye ute med hunden. Ifølge brukere i tråden for lange turer til og med! 2 1
Klementine Skrevet 22. januar 2023 #75760 Skrevet 22. januar 2023 Klink skrev (2 minutter siden): Hun er da mye ute med hunden. Ifølge brukere i tråden for lange turer til og med! Skulle nå bare mangle siden hunden er skapt for å være ute. Men dte er vel stort sett løping den samme løypa gang på gang. 11
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå