Populært innlegg Frisk Frosk Skrevet 20. januar 2023 Populært innlegg #75641 Skrevet 20. januar 2023 Hei! Jeg er helt ny her, men kaster meg inn i diskusjonen. Jeg leste en del på bloggen til CBE for flere år siden, en periode på noen få måneder en vår. Den sommeren dro paret med sine da to små barn på ferie. Jeg sluttet å lese bloggen etter den ferien, fordi jeg også før den hadde reagert på eksponeringen av ungene hadde økt betraktelig bare siden jeg første gang leste bloggen få måneder tidligere. Tok et valg om å ikke lese den mer. Har aldri fulgt dem i noen kanaler, kun unntaksvis vært innom blogg eller siste året noen ganger IG fra pc. Kom over denne tråden for ca tre år siden, og har fått med meg det meste av tråden. Har lenge vurdert om jeg skulle bidra i tråden. Det er flere grunner til at jeg nå kaster meg med, som mange av dere andre er det mange grunner til at jeg gjør det. Barneeksponering, lovbrudd, thinspo, proana og også hvordan de hele tiden utgir seg for å være eksperter på områder hvor de ikke har kompetanse, eller i det minste ikke har nok kompetanse og erfaring. Ang. yoga. Jeg googlet CBE og yoga, og da kom det opp at hun trente noe yoga under svangerskapene, og at hun på bloggen også har hatt sporadiske innlegg om at hun gjør det. Så tydeligvis har hun sporadisk i flere år trent yoga. Googlet det stedet det ser ut til at hun skal ta kurs. Det første som slo meg var at flere av lærerne der ser ut til å tilsynelatende har god nok kompetanse og erfaring til å lære fra seg til andre. Noe jeg synes står i skarp kontrast til resten: Det andre, og viktigere, det er at det virker som om de driver på samme måte som det CBE/Treasure har tradisjon for å gjøre - mye fokus på det ytre, glanset, striglet, forsøker å gi et uttrykk av eksklusivitet og kvalitet. Det står, etter min mening, i skarp kontrast mot det at det ut fra nettsiden deres ser ut til at de ikke har noen som helst opptakskrav for å bli med på kurset, at de omtaler kursdeltakere som har hatt fire helgesamlinger og som har bestått eksamen for "lærere". Kurset skal gå over 12 uker. Fire samlinger, hvorav den siste er avsatt til eksamen i to dager. Dvs. det er tre måneder med noe kurs via nett, tre helgesamlinger + en eksamenshelg, hvor det er eksamen fredag og lørdag. Fra deres nettside: "Denne helgen (fredag + lørdag) er satt av til eksamen både skriftlig og praksis. Det vil bli et tettpakket program hvor dere både skal holde yoga timer og være deltager. Avsluttes med felles middag og en avslutningsseremoni. Valgfri modul søndag. Du er nå ferdig utdannet yoga lærer og kan være med på Yoga PRO som tar for seg yoga som yrke. Har du ikke planer om å jobbe som yogalærer, men ønsker å få mer kunnskap om branding, markedsføring, konseptutvikling etc er det bare å være med." https://www.theshala.no/hatha-yin-yoga-utdanning-samlingsbasert Scroller dere helt nederst på denne nettsiden, så vil dere se at det står at de har hatt 500 + elever og av dem har 100 % bestått. Og DET bekrefter for meg inntrykket jeg fikk til å begynne med, og hvor sammenligningen er med CBE/LKE kommer inn. Denne yoga-skolen tar ganske lett på kunnskap og det ansvaret de har for at de de "utdanner" faktisk har kompetanse nok til å gi råd til andre mennesker. For iflg. skolen er elevene, etter tre helgesamlinger og like mye online utdannet "lærere", som skal ha kunnskap innen: - Kosthold og ernæring - Anatomi og fysiologi - Pustens vitenskap - Pedagogikk - Filosofi . Bedriftsutvikling, Yoga Proline - Klassiske yogastillinger - Meditasjon og mindfullness - Asanas - Sekvensering og strukturering - Chakraene - Introduksjon til ayurveda Alt dette på 2,5 dager x tre helgesamlinger. Alt dette på syv og en halv dag + like mye online, iflg. dem selv. Min mening er at dette i beste fall er dette et ekstremt overpriset hobbykurs. Men en utdanning? Ikke i nærheten av, en gang. Dette mener jeg bekreftes av at etter de to dagene med "eksamen" som alle uansett består, så brukes søndagen for å kurse deltakerne (som da knapt en gang er på begynnerstadie i store fag som anatomi, fysiologi, kosthold og ernæring, pedagogikk) i hvordan tjene penger som "lærere"... Dette er altså "lærere" som skal gå ut og instruere andre i yoga, komme med individuelt tilpassede øvelser slik at deltakere på deres kurs ikke skader seg, gi deltakerne råd om kosthold og ernæring. Og dette skal kursdeltakerne betale 36 000 kroner for... Jeg er ikke overrasket over at det er et samarbeid mellom disse og CBE/Treasure (forstod på noen av svarene over at det viste seg at dette er reklame?). Er dette reklame, da tenker jeg at denne såkalte yoga-skolen også er et sted som støtter thinspo, proana og svært så lempfeldig forhold til kunnskap og formidling av trening og øvelser til andre, på lik linje med hva CBE/LKE/Netfit/CoachEriksen står for. 58 27
Rev. Revenge Skrevet 20. januar 2023 #75642 Skrevet 20. januar 2023 (endret) Kollontaj skrev (39 minutter siden): CBE.no har bestemt seg for å bli yoga-lærer. En betalt sådan. Uten noen gang, ever, aldri, noensinne ha nevnt yoga med ett eneste ord. WTAF? Det er det minst troverdige på denne siden av 2015! 😳😂 Joda. Yoga er nylig blitt nevnt hele to ganger. Om enn i selvmotsigende vendinger. Kilde: Instagram/netfit.no Endret 20. januar 2023 av Revenge o'Cavatina 12 3
Populært innlegg Frisk Frosk Skrevet 21. januar 2023 Populært innlegg #75643 Skrevet 21. januar 2023 Opprinnelig grunn til at jeg for alvor ville kaste meg inn i denne diskusjonen, det var innleggene som gikk på LKEs twittermeldinger, hvor han ettertrykkelig ble satt på plass av en Jim Malone, etter å ha kommet med en feilaktig uttalelse (side 3629, # 72 566 - beklager, sitter på et litt tregt nett, så linker ikke til alt, har notert en del helt fra den dagen) og kranglet på noe flere eksperter (korrekt) var enige om. Jim Malones bakgrunn er en av de virkelig store styrketrenerne innen baseball i USA, med nå over 30 års erfaring, med store utnevnelser som trener og også selv vunnet nasjonale mesterskap i senere år innen styrke. http://baseballstrength.org/jim-malone-cscs-rssce/ Vi vet jo alle hva som skjedde i sommer, hva LKE gjorde da. Etter den tid virker det som om han og hun forsøker å gjøre LKE mindre synlig felles kanaler som CBE og Netfit. Og de er jo også tydelig at han forsøker å bygge seg opp et selvstendig som personlig trener. Men måten det gjøres på... I norsk media har LKE gjennom et tiår eller enda lenger vist seg som en løs kanon på dekk i utallige saker. Han har slengt med leppa, kommet med løgner, kalt lover dumme, latterliggjort personer som har kunnskap og som gjør det godt, rakket ned på kvinner osv. Jeg tror det at han på sin twitterkonto har valgt å skrive mest på engelsk er fordi han vet at han har rotet det til "her hjemme", så han håper å kunne bli stor andre steder. Det er vel få kvinner som vil tørre å velge ham som coach mtp. hvilke kvinneholdninger han har frontet, hans nedrakking av naturlige og sunne kvinnekropper - så bare der har han mest trolig fraskrevet seg selv muligheten til å få kunder blant halve befolkningen. Så har jo flere i denne tråden tidligere også påpekt at de som er virkelig gode når det kommer til løping og langløp, de har som regel veldig god kunnskap selv og/eller kontakt med andre som kan vise til stabile resultater over tid uten stor skadehistorikk. Ergo vil ganske mange av de han håper å få som kunder i den gruppen også være uvillige til å velge ham. Men samtidig, så stiler han høyt også på andre områder her hjemme. Her virker det som om han gjør seg viktig med å kaste ut en påstand (som faller på sin egen urimelighet), som en åpen søknad til en eller annen toppklubb innen norsk fotball: Og på direkte spørsmål fra en annen om han mener at fysioterapeuter ikke har kunnskap på styrke- og utholdenhetstrening, så svarer LKE "I utg.punkt nei....." Med denne ene tweeten har han på samme tid både søkt åpent om jobb og samtidig trolig for alltid lukket alle sine muligheter til en slik jobb. Selv der han forsøker å moderere svaret litt, så holder han på grunnmeningen sin. Det sier seg selv, at ingen profesjonelle på høyt nivå ønsker å jobbe med slike holdninger. I hvert fall ikke en selverklært spesialist som har et enkelt pt-kurs bak seg, men som stadig viser at han ikke kan trene sin egen kone på en god måte, og heller ikke greier å unngå stadige skader på seg selv. Og apropos trening, skader og restituering og rehablitering. Samme dag som han kom med uttalelsen over, så kom han også med denne: Han har korrigert at det skulle være top tre, ikke "overrated". Det ene svaret han får sier han seg "100 %" enig i: Noe som står i grell kontrast til hvordan han selv har unnlatt å spise nok, unnlatt å restituere nok, har fortsatt å trene med smerter og stilt til konkurranser med skader. Man kan jo håpe at det er et tegn på at han lærer av sine feil... Det som skremmer meg mest med dette er holdningen han har vist gjentatte ganger. Dunning Krüger er nevn, med rette, det er ingen ydmykhet overfor faget, at folk med mange, mange års utdanning og erfaring kan mer enn han gjør foreløpig. Han kjører ut med fanen til tops, og blir satt på plass gang på gang. Han er blitt det mtp. alt som er dokumentert i denne tråden, og nå passer han på å dokumentere det internasjonalt også. Som han gjorde 5. november på Twitter. Dr. Scott Carlin (dr. i fysioterapi, som etter dr. graden spesialiserte seg videre i ortopedisk fysioterapi og i rehabilitering av atleter og voksne) la ut flere korte snutter hvor han viser det han kaller "8 Upper Body Exercises for Runners": Helt nederst har Dr. Carlin enkelt oppsummert hvorfor han liker disse øvelsene og hva de trener, og han har i tillegg skrevet at det ikke er hans hovedøvelser for styrke, men at det er gode øvelser å gjøre innimellom, som lettere styrketrening og avveksling. LKEs svar til dette er: "This is good exercises to work on coordination and balance. But it’s not upper body exercises." Det LKE tydeligvis er helt uvitende om er at "upper body" på amerikansk betyr fra midjen og opp. Dvs. disse øvelsene er ment som stabilitetsøvelser og enkle armøvelser. Men det forstår tydeligvis ikke LKE. Det ville han imidlertid ha gjort, om han hadde evne til å analysere øvelsene med bedre anatomisk bakgrunn, for det er temmelig opplagt hva de trener, selv med språkforvirring. Skal gi meg her, men det er mange flere eksempler om man blar seg gjennom LKEs twitterkonto, hvor han går mot etablerte fagpersoner med mangeårig erfaring i tillegg til relevante mastergrader eller høyere. Han kommer med en latterliggjørende kommentar til en som twitrer et faglig hjertesukk om korrekt utførelse av en styrkeøvelse. At denne personen (også) har lang utdannelse og erfaring og trener barn, det går LKE over hodet - han er bare ute etter å "ta" enda en fagperson og vise at han selv tror han er bedre enn de som faktisk har seriøsitet til å ta seg lange og tunge utdannelser og har jobbet målrettet og profesjonelt i årevis. Så jeg hadde heller ikke tørt å la LKE trene barn. Det er enda flere eksempler, men jeg har lagt ut mer enn nok til å få frem deler av poenget mitt. At det skorter på anatomikunnskaper, det vises jo stadig vekk på hans kones kanaler, på bilder han selv har tatt når CBE løper med rumpepute og får skarpe horisontale vinkler på bildene av puten. Litt mer anatomiske basiskunnskaper ville advart om at slike vinkler som hans kone får pga. rompeputen er anatomiske umuligheter og ikke kan skyldes annet enn innlegg i buksa. 52 1 54
Populært innlegg Frisk Frosk Skrevet 21. januar 2023 Populært innlegg #75644 Skrevet 21. januar 2023 Har mye på hjertet - tilbake til det at jeg siden i sommer synes å ha sett en dreining av hvordan de bruker sine sosiale bedriftskanaler. Dette er spesielt forsterket siden LKE startet sin nye coach-side. Og det bringer meg til to poeng. Det ene er hvordan CBE/de nå både på egen kanal og på Netfit stadig gir LKE/coachEriksen umerket reklame. Det er ikke nok å bare vise til hans IG-konto eller hjemmeside, for det hun/de der gjør er ren reklame. Umerket reklame, gjerne hvor hun selv også bruker filter uten at det er merket heller. Orker ikke bla meg tilbake, men dette er dokumentert flere ganger mener jeg siste ukene, både at hun stadig linker til hans sider fra egen/Netfit sin konto, og det at hun bruker filter. Hun er også blitt mer "på" for å få folk til å bli delaktige på Netfit, som andre her også har påpekt. Alt dette peker mot at de ønsker å endre sin bedriftsprofiler, mener jeg, og heller ønsker å satse på trening. Men han har vel snart "skutt" seg selv i begge føtter og knær når det kommer til feilaktige påstander via Netfit, sine egne kanaler og nå sist coachEriksen på IG og twitter. Han har litt fotballtrenerkurs, ett kurs som PT og noe bokstavgrøtkurs av andre slag, samt at han har linket til noe det virket som om han skulle begynne på, men som jeg ikke har sett mer av. Han har i årevis dokumentert et usunt forhold til trening, i så stor grad at det gir uttrykk av ortoreksi, han har vært unormalt opptatt av fettprosenter og måler seg selv og kona med fettklype, selv om hun har innrømmet tidligere spiseforstyrrelse, og de siste årene på sosiale kanaler viser mer og mer tegn som går i den retningen nå også, med ekstrem redigering/filter og posering for å fremstille seg selv som - til tider - unormalt tynn. LKE har viktig erfaring som fotballspiller, han har viktig erfaring som løper. Men foreløpig har han erfaring kun med seg selv, og ev. kona. Men erfaring og kunnskap til å trene andre - det tør jeg påstå han ikke har, ut fra alt han selv har dokumentert på nett og fortsetter å dokumentere. Om han tar seg tid til å ta ordentlig utdanning samt er ydmyk nok til å lære av fagfolk i praksisk, da kan han nok - om han kommer seg ut av det usunne kroppssynet sitt - kunne implementere egne treningserfaringer til kunder på en måte som kan komme kundene til nytte. Og hvordan starter han/de det nye satsningsområdet? Ved ulovlig manglende reklamemerking, ved ulovlig filterbruk, ved å opponere mot faktiske og anerkjente fagfolk både innenlands og utenlands. Og nå skal CBE selv gjøre akkurat det samme, starte nok en sponset "utdanning", som helt tydelig også bare er en lettvint og overfladisk kursing som ikke er i nærheten av å gi kunnskap nok til å veilede personer i trening på en trygg måte. Vi ser jo på deres bedriftskanaler, hvordan de slenger ut av seg påstander som stemmer og ikke stemmer, aldri tar selvkritikk når det påpekes faktiske feil de gjør, farlige påstander osv. De greier rett og slett ikke formidle den kunnskapen de ev. har. Og nå skal disse to ut og veilede andre. Jeg har allerede meldt fra til Forbrukertilsynet om flere av tingene som jeg har påpekt her og andre ting som er påpekt i denne tråden de siste par årene. Fordi dette rett og slett i mange tilfeller er ren helseskadelig praksis fra to personer så godt som uten kunnskap og uten erfaring i kunnskapsformidling om helseinformasjon (Netfit teller ikke som annet enn å dokumentere hvor ille det er fatt). Dette må stoppes før folk blir alvorlig skadet! Jeg stiller også spørsmål ved hvorfor Adrian Paul fortsetter å stå faglig ansvarlig, både på Netfit og på coachEriksens sider. Han vises aldri, annet enn på bilder tatt for flere år siden, det er ingenting som tilsier at han er delaktig der. Likevel brukes han som alibi begge steder. https://www.larskristianeriksen.com/coaching Nederst ved "Powertrening" og "Trening for bedre helse" er det AP som er avbildet som coach. Men ingenting ellers tilsier at han har noe med LKEs bedriftsside. Alt dette er en lapskaus av sammenblanding av roller på kryss og tvers mellom ulike firmaer, uklare grenser, alternative holdninger til lover og regler, enten det nå er formidling av helseråd eller det å følge lover. 57 1 37
Frisk Frosk Skrevet 21. januar 2023 #75645 Skrevet 21. januar 2023 YellowC skrev (5 timer siden): HVIS denne tråden skal handle om et kritisk blikk på bedriften CBE, hvorfor ikke ha litt kompetanse når dere svarer?? @Pust@skruf Det holder ikke å skrive innlegg etter innlegg , og å ikke svare på kriktikken. Det er mange i denne tråden som flere ganger har vist til hvilken formelle kompetanse de har. Det er flere andre i tråden som har kompetanse som de iflg. forumreglene ikke har lov å påstå at de har. Jeg er selv en av dem. Hvilken kompetanse har du som uten filter bare kritiserer de som diskuterer saklig i tråden? Det er ikke bare å skrive innlegg etter innlegg uten å svare på kritiske spørsmål, vet du... 24 11
Hirondelle Skrevet 21. januar 2023 #75646 Skrevet 21. januar 2023 (endret) Vel, jeg er ikke overrasket over fruas nye "hobby"/retning - er det én form for trening(sic!) hvor man får vist frem kropp i åletrange klær på internett er det tross alt yoga… Endret 21. januar 2023 av Sugar&Spice 33 3
blåbærpai Skrevet 21. januar 2023 #75647 Skrevet 21. januar 2023 (endret) Yoga-biz er big biz. Sånn sett kan det ligge mye spons og oppdrag i den leia. Selv om CBE er den siste jeg forbinder med tradisjonene i yoga. Og jeg kan aldri se for meg at hun er komfortabel nok til å undervise andre i noe som helst. Men. Kanskje hun f a k t i s k tar kurset og lærer noe nytt. Sånn sett positivt at hun foretar seg noe over kjeller-plan. Selv om det er kjøpt og betalt Endret 21. januar 2023 av blåbærpai Skrivefeil 34 3
Rev. Revenge Skrevet 21. januar 2023 #75648 Skrevet 21. januar 2023 (endret) Frisk Frosk skrev (7 timer siden): Jeg stiller også spørsmål ved hvorfor Adrian Paul fortsetter å stå faglig ansvarlig, både på Netfit og på coachEriksens sider. Han vises aldri, annet enn på bilder tatt for flere år siden, det er ingenting som tilsier at han er delaktig der. Likevel brukes han som alibi begge steder. Jeg har lurt på det samme. Netfit AS er et datterselsskap under Treasures AS. Men Adrian Paul er oppført som daglig leder/administrerende direktør for Netfit AS, med hans hjemadresse. https://w2.brreg.no/enhet/sok/detalj.jsp?orgnr=824925712 Forøvrig takk for gode, sammenfattede og opplysende innlegg. Skulle ønske de kunne pinnes øverst på hver side. Endret 21. januar 2023 av Revenge o'Cavatina 21 2
PistolStar Skrevet 21. januar 2023 #75649 Skrevet 21. januar 2023 De har skjønt at de må gjøre noe for å redde det synkende skipet, men de har åpenbart ikke skjønt hva. Det som kunne reddet dem nå er å få litt bakkekontakt igjen. Få tilbake kontakten med følgerne, vise bak fasaden, bli mer genuin og ekte. Få bort fokuset på kropp. La LKE få seg en ekte jobb og la CBE styre kanalene sine selv. Men det blir aldri å skje. Fantastiske innlegg, Frisk Frosk. Jeg er helt enig! 36 1
Jobbermedbarn Skrevet 21. januar 2023 #75650 Skrevet 21. januar 2023 Takk @Frisk Frosk, du samler alt og det gir en god, men også skremmende oversikt over hvordan tilstanden er. Tror du treffer blink ang LKE, og for oss som har fulgt med en stund vet at dette er det blitt snakket om siden Lyn/LSK tiden, så det er heller ikke noe nytt. Det bildet du tegner gir en god forklaring på hvorfor ting er som det er, men det gir også en bekymring for de uskyldige i denne situasjonen. 31
Rastebenk Skrevet 21. januar 2023 #75651 Skrevet 21. januar 2023 (endret) Frisk Frosk skrev (10 timer siden): LKEs svar til dette er: "This is good exercises to work on coordination and balance. But it’s not upper body exercises." Den ubehjelpelige engelsken hans er også med på å understreke kunnskapsmangel. Han forstår jo ikke forskjellen på entall og flertall i det engelske språket. Uheldig når man desperat forsøker å fremstå som en ekspert. Angående CBE og kjapt yogakurs for å prøve å spe på inntektene, hun har i rettferdighetens navn nevnt noen få ganger at hun har vært og trent yoga. Ikke de siste 3-4 årene, men sporadisk før dette. CBE utstråler en særdeles anstrengt energi, med tvangspreget løping på mølla kl 23, med stive poseringer og nervøs latter etter hver setning hun ytrer, så jeg tror yoga vil være veldig sunt for henne. Så fremt CBE ikke kun er ute etter å posere i spagaten i minimalt med klær, men også tar inn det mentale aspektet ved yoga. Nå er det jo ikke slik at PT'er og yogainstruktører tjener noe særlig, men jeg er sikker på at de gjorde kloke investeringer de ti årene som inntektene var gode. De har endt opp i et relativt rimelig hus kjøpt under takst i Sarpsborg, slik at de bør være gjeldsfrie nå mtp at så og si alt av levekostnader i mange år har blitt avskrevet på firmaet (til sammenligning bor jo f eks influenserkollega Pilotfrue i funkisvilla til 25 mill, og influenserkollega Sophie Elise bor i leilighet til 15 mill, begge på beste vestkant). Endret 21. januar 2023 av Rastebenk 31 3
Populært innlegg Liver Skrevet 21. januar 2023 Populært innlegg #75652 Skrevet 21. januar 2023 Under meg over hvordan de skal selge dette som troverdig. En stor del av yoga er jo å lære å slappe av, også når man gjør øvelsene. Ergo man kan ikke holde magen inne samtidig som man slapper av i den. 45 5
Jobbermedbarn Skrevet 21. januar 2023 #75653 Skrevet 21. januar 2023 Rastebenk skrev (14 minutter siden): Den ubehjelpelige engelsken hans er også med på å understreke kunnskapsmangel. Han forstår jo ikke forskjellen på entall og flertall i det engelske språket. Uheldig når man desperat forsøker å fremstå som en ekspert. Angående CBE og kjapt yogakurs for å prøve å spe på inntektene, hun har i rettferdighetens navn nevnt flere ganger at hun har vært og trent yoga. Ikke de siste 3-4 årene, men sporadisk før dette. CBE utstråler en særdeles anspent og anstrengt energi med stive poseringer og nervøs latter etter hver setning hun ytrer, så jeg tror yoga vil være veldig sunt for henne 👍 Så fremt CBE ikke kun er ute etter å posere i spagaten i minimalt med klær, men også tar inn det mentale aspektet ved yoga. Godt poeng og jeg er redd for at @Frisk Frosk gir et godt bildet av hvorfor det er sånn. 13
Era Vulgaris Skrevet 21. januar 2023 #75654 Skrevet 21. januar 2023 Det er fascinerende hvor stor tro LKE har på egne kunnskaper og ferdigheter, samtidig som til og med en amatør som meg, kan se hvor mye han driter seg ut. Det er jo direkte flaut å bivåne. Takk til @Frisk Froskfor meget nyttige innlegg! 26 1 5
skruf Skrevet 21. januar 2023 #75655 Skrevet 21. januar 2023 (endret) Jeg har skrever der før, og jeg mener der fortsatt; da Treasure kom opp med ideen om NetFit så kunne de hatt et godt og stødig konsept hadde de bare gjennomført. Lke startet på en bachelor som ernæringsfysiolog Cbe begynte på et (sponset) PT-kurs De begynte å lage appen NetFit, med Adrian Paul på laget NetFit skulle være en portal til trening, helse og kosthold der hver enkelt kunne få tilrettelagt hjelp til trening og kosthold tilpasset kundenes behov og forutsetninger. Med en ernæringsfysiolog, en PT+Adrian Paul med hans kunnskap og tyngde så kunne faktisk NetFit virkelig ha slått an, stort også. Særlig mtp da pandemien slo til Men hverken LKE eller CBE fullførte studiene, Adrian Paul ser ut til å ha trukket seg unna NetFit, og de fikk aldri ril utviklingen av den appen. Hele greia gikk «åt skogen». Og det er faktisk skikkelig synd for de at de ikke dro dette i havn, for begge nærmer seg 40, barna vokser til og det er begrenset hvor lenge barn vil figurere i foreldrenes sosiale medier da barn etterhvert blir mere selvkritiske og vil ikke stille opp på bilder, og det er begrenset hvor lenge man kan ha fokus på egen kropp og trening som levebrød. Tallene til Treasure er tydelige; de går nedover. Aktuelle samarbeidspartnere har også gått ned. Skuta synker rett og slett. Sånn som NetFit opprinnelig var tiltenkt med faglig tyngde bak så ville det vært et levebrød når influencer-karrieren er over. Så det er skikkelig synd at de tydelig mangler gjennomføringsevne. Nå er NetFit bare en IG-konto for å vise frem Caroline sin kropp+pastaretter De kommer ikke til å redde seg inn ved at Caroline tar helgekurs som yogainstruktør og LKE er selvutnevnt Coach med kona som kunde. En coach som i tillegg sliter med impulskontroll og sinneproblemer….jamfør oppskraping av bil, forfølgelse og telefonterror av ei som kom med en saklig kritisk kommentar. Som i tillegg er en løs kanon i diverse kommentarfelt og på Twitter Skulle tro at to voksne som ikke er i jobb skulle hatt tid til å fullføre en treårig bachelor (det var vel i tillegg mye hjemmestudio kombinert med samlinger) samt et 6-ukers PT-kurs der man studerer hjemme+enkelte samlinger. Flere venner av meg innen helsevesenet har tart videreutdanning samtidig som de står i full jobb og er småbarnsmødre. Også er det jo beleilig å skylde på at de satset på feil folk når det kom til utvikling av appen de skulle ha. Men ja; sånn som planen med NetFit opprinnelig var så ville det nok slått an og det kunne blitt neste steg videre etter imfluencer-karrieren er over. Ideen var god Endret 25. januar 2023 av skruf 37
Gjest Snøsøta Skrevet 21. januar 2023 #75656 Skrevet 21. januar 2023 Merkelig reklame - "jeg har så mange tanker i hodet absolutt til en hver tid og trenger mer fokus på indre ro. Jeg trenger rett og slett å lære meg og koble av fra disse tankene, og ikke minst - å puste". En yogapraksis- det hadde vært noe det CBE, det tror jeg hadde vært kjempebra for både fysisk og psykisk velvære i heimen. Men istedet for å ta opp en yogapraksis vil hun bli yogalærer, hun som verken har en yogapraksis og aldri har trent eller instruert andre i sitt liv. De to forsøkene på live trening under koronaen var rett og slett totalhavari til eksempel. Å stå foran andre og snakke og instruere er jo noe av det mest stressende man kan gjøre om man aldri har gjort det før. Ikke er hun vant til å møte andre i hverdagen heller. Et instruktørkurs skal jo først og fremst gi opplæring i å holde fokus på andre, lære bort og instruere hvordan andre skal praktiserer. Et instruktørkurs har ikke hovedfokus på egen praksis. Da tar man et vanlig kurs. Så, vanskelig å tro at et instruktørkurs vil hjelpe på tankene og den indre roen. Bortsett fra økonomiske bekymringer da. Det er vel penger til mat på bordet det handler om mer enn noe annet. Selve kurset ser jo forøvrig useriøst ut - enhver som aldri har praktisert yoga kan undervise i både hatha og yin yoga etter fire helgesamlinger og litt egenstudium. Men kanskje er dette noe hun klarer å gjennomføre, og så kan hun skrive "Yogainstruktør" på CVen sammen med "journalist" "designer" og "popstjerne".
Malum Skrevet 21. januar 2023 #75657 Skrevet 21. januar 2023 (endret) Frisk Frosk spot on, virkelig! 🙌 Det er mye som skurrer i forholdet mellom CBE og yoga, for å si det forsiktig. Det blir uansett spennende å se hva som skjer framover. Undres om ikke den siste tidens fokus på #sharenting i media har fått dem på bedre tanker, eller kanskje heller tvunget dem over i et nytt spor. Det har i hvert fall vært lite å se av barn i monitor den siste tiden - også i stories, faktisk. Så hurra for dét, i hvert fall. Håper det varer! Endret 21. januar 2023 av Malum 29 3
Gjest Snøsøta Skrevet 21. januar 2023 #75658 Skrevet 21. januar 2023 (endret) skruf skrev (27 minutter siden): Skulle tro at to voksne som ikke er i jobb skulle hatt tid til å fullføre en treårig bachelor (det var vel i tillegg mye hjemmestudio kombinert med samlinger) samt et 6-ukers PT-kurs der man studerer hjemme+enkelte samlinger. Flere venner av meg innen helsevesenet har tart videreutdanning samtidig som de står i full jobb og er småbarnsmødre. Også er det jo beleilig å skylde på at de satset på feil folk når det kom til utvikling av appen de skulle ha. Netfiteierne = Finner ikke tid til å fullføre elementær utdanning og kompetanseheving for å utføre sin egen jobb. CBE og LKE: You have time! (pekefingeremoji) Endret 21. januar 2023 av Snøsøta
Kollontaj Skrevet 21. januar 2023 #75659 Skrevet 21. januar 2023 Snøsøta skrev (5 minutter siden): Netfiteierne = Finner ikke tid til å fullføre elementær utdanning og kompetanseheving for å utføre sin egen jobb. CBE og LKE: You have time! (pekefingeremoji) Sånn blir det når bløffing er forretningsgrunnlaget. Teori og praksis henger ikke sammen og bedriftseierne innbiller seg at andre ikke observerer det, selv om det foregår år etter år. Elendig og uærlig kommunikasjon med følgerne, noe de tror funker selv etter 2014-15-fadesene. Det gjør det ikke. 26 6
reiseglad Skrevet 21. januar 2023 #75660 Skrevet 21. januar 2023 Om hun klarer å stoppe med den maniske løpingen til fordel for yoga, så tror jeg det er et bra valg for henne, både fysisk med tanke på belastningen på kroppen, men også på psyken hennes. 28 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå