annelis Skrevet 30. august 2019 #7521 Skrevet 30. august 2019 (endret) 1 hour ago, Luvinesta said: Du må virkelig ikke ta kilder herfra seriøst. "Mor viser synlige kjønnslepper og synlige brystvorter på internett"...Det her er jo rene parodien nå 😂 Hun hadde på seg en bikini der man såvidt kan skimte en strek pga anatomien til kvinnekroppen (derav disse synlige kjønnsleppene regner jeg med?) og en topp som da viser "synlige" brystvorter under ... Et av de siste bildene på IG. Ikke så veldig mye "Omg" over det, med mindre Norge har innført muslimske regler og forbud mot bikini det siste døgnet.Dere som fordømmer dette; mener dere virkelig at kvinner ikke skal få lov til å gå uten bh under en topp eller ikke gå med en bikinitruse om man er mor? Seksualiseringen får dere vel ta på deres egen kappe. Andre har kommet litt lenger i 2019. For all del, underholdning er det jo. Synlige kjønnslepper...(!) Har sett på dette bildet jeg. Hele magen er redigert og glattet ut, det kunne jo blitt gjort med underdelen også. Men nope. Rene markefsføring Endret 30. august 2019 av annelis 24
Populært innlegg Aricia Skrevet 30. august 2019 Populært innlegg #7522 Skrevet 30. august 2019 12 minutter siden, Lin10 skrev: Dere som er interessert i å zoome inn og kritisere, så har hun lagt ut en nytt bikinibilde🙈 Fysj a meg ...går ikke ann å vise seg sånn vel, og t.o.m slank og tobarnsmor🤭 Jeg skal hjelpe deg med litt kontekstualisering her. #grei Det du må se for deg når du poster apekatter og hånflir er ikke de halvgamle bitre kjerringene du presumptivt diskuterer med i denne tråden, men 9-åringene som googler "hvordan få six-pack". Evt kan du sende en tanke til alle unge jenter som hver dag skriver om selvmordstankene sine til Helsesistah - pga presset fra idealer de ikke klarer å håndtere, inklusive kroppspress. Sånn, da kan du le videre. 60
Tabris Skrevet 30. august 2019 #7523 Skrevet 30. august 2019 1 minutt siden, CecilieX said: https://snl.no/trass Når hun fortsetter å eksponere på tross av at alle argumenter og anbefalinger mot å eksponere, da falker det godt innenfor definisjonen av trass. Det er helt sammenfallende med det et barn i trassalder gjør. Du brakte på bane at det kan handle om at hun ikke vil gi etter, hvilket igjen leder mot å være trassig. Forøvrig lurer jeg på hvor du har det fra at jeg påstår at hun velger penger over barna, det står det ikke noe om i mitt innlegg. Redelighet er greit. Går valgene dine utover noen, da skal du ha veldig gode argumenter for å likevel foreta et slikt valg, og hittil har jeg ikke sett et eneste godt argument for å eksponere barna Det med penger over barna var ikke deg, det stemmer. Jeg skulle vært mer klar på det. Det var noen andre som skrev det her i tråden. Nei, du vet ikke om det er trass. Det kan være at hun har tenkt over det og oppriktig mener det hun gjør er greit. Det er ikke trass bare fordi man ikke gir etter for kritikk/hets, hvis man i utgangspunktet ikke er enig i kritikken/hetsen. Våre valg om å kjøre bil, fly og spise kjøtt går utover hele kloden, likevel gjør vi det hver dag uten å blunke og uten at noen som helst dømmer oss for det. Skal vi følge standarden som er satt av deg (og dine meningsfeller i denne tråden) så skulle hver og en av oss hatt en slik tråd mot oss. "Nå spiser Kari kjøtt igjen - vet hun ikke hvor skadelig det er for miljøet? Og i går hadde hun kyllinggryte, vet ikke hvilke forhold kylling lever under?" "Svein var og handlet seg skjorte i går. Vet han ikke at den skjorta er laget på barnearbeid?" Kollektiv kritikk og fokus på alle disse etiske spørsmålene synes jeg er kjempebra. Vi burde alle, enten det er CBE, meg, deg eller andre, være bevisst våre etiske valg. Vi bør være bevisst hva vi kjøper, hvor mye vi kjøper, hvordan dyrene vi spiser har hatt det, hvordan valg vi gjør påvirker klima på kloden og leveforhold til de fattige. Men det er bevisstgjøring som må gjøres i plenum, ikke det å være moralpoliti ovenfor enkeltpersoner daglig i årevis. Det har ingenting med saklig kritikk å gjøre, det er hets, intet mindre. 5
pøbelsara Skrevet 30. august 2019 #7524 Skrevet 30. august 2019 1 minutt siden, LeneXCII skrev: Du kan jo bare gi opp å kontrollere dette. Hvem skal f eks bestemme hva som et riktig ideal? For noen er en stram mage et riktig (og sunt ideal), for andre ikke. Som et eksempel bare. Vi - samfunnet - kan debattere dette - vi kan snakke om hva vi synes er bra, hva vi synes er fantastisk og hva vi synes er skikkelige dårlig. Alle har rett til å mene noe om dette. Jeg mener det er unødvendig med det voldsomme kroppsfokuset og de trange normene for hva som er vakkert som vi utsettes for hele tiden. Du må gjerne mene noe annet, men det betyr ikke at du har mer rett - eller at jeg har det. Jeg synes ikke noe som at de mest berømte unge kvinnene i SoMe i Norge i dag, er jenter/kvinner som er ekstremt utseendefokusert, og som legger ut bilder av seg selv poserende og utfordrende hele føkkings tiden. Det er helt andre ting enn utseendet som teller i det lange løp. Og mens unge mennesker strever med å finne ut akkurat hva alt det andre som betyr noe er, blir de bombardert av redigerte og opererte kropper som er så ekstreme at ikke engang de som faktisk har denne kroppen, klarer å oppfylle idealet. Enter photoshop, enter silikon, enter botox, enter hairextensions, enter restylane, enter kunstige vipper. det er sjukt. 43
Gjest CecilieX Skrevet 30. august 2019 #7525 Skrevet 30. august 2019 3 minutter siden, LeneXCII skrev: Dette er jo hennes blogg, hvorfor i all verden skulle hun la seg styre! Da får de som er uenige starte sin egen blogg der de fører den profilen de ønsker. Fordi det rammer barna hva gjelder eksponering. Fordi hun bidrar til et usunt fokus på kropp. Ingen lever i en kokong. Særlig ikke influencere som nettopp lever av å påvirke.
Lin10 Skrevet 30. august 2019 #7526 Skrevet 30. august 2019 Akkurat nå, Aricia skrev: Jeg skal hjelpe deg med litt kontekstualisering her. #grei Det du må se for deg når du poster apekatter og hånflir er ikke de halvgamle bitre kjerringene du presumptivt diskuterer med i denne tråden, men 9-åringene som googler "hvordan få six-pack". Evt kan du sende en tanke til alle unge jenter som hver dag skriver om selvmordstankene sine til Helsesistah - pga presset fra idealer de ikke klarer å håndtere, inklusive kroppspress. Sånn, da kan du le videre. Hun har den kroppen hun har, og hun er ikke ansvarlig for 9 åringer som Google dette. Her må foreldrene til disse barna komme på banen. Det får da være måte på hva du/ dere mener hun er ansvarlig for. En overvektig kropp hadde kanskje vært et bedre ideal. 5
MiniBaguette Skrevet 30. august 2019 #7527 Skrevet 30. august 2019 1 minutt siden, Lin10 skrev: Det er 7000 som liker det i ihverfall, som synes det er flott å se en slik kropp. Inspirerer til trening og ta vare på kroppen sin. Det kan virke som noen og enhver kan få litt mer avslappet forhold til kroppen sin, tenker nå jeg. 7000 av 322000. Det er et helt UTROLIG lavt engasjement (selv om antallet som har giddet å klikke liker er høyere enn det CBE ofte ligger på). Se på Funkygine, f.eks, som riktignok har nesten dobbelt så mange følgere på instagram - hun har jo minst 40K likes på sine (LANGT mindre utstuderte, airbrusha og redigerte) bikinibilder, ofte enda flere. For øvrig helt enig i at enkelte trenger å få et mer avslappet forhold til kroppen sin - det er virkelig synd at CBE føler hun må suge inn magen på alle bilder som tas av henne, og at hun føler hun må posere med "bloggerfot" og det hele. Og så er det veldig, veldig synd at fruen og medhjelperen føler de må rette på "lys og skygge" før bildene kan deles med de høyt utdannede, urbane, voksne kvinnene - ja, for det er jo det som er CBEs målgruppe, ikke sant? 41
Gjest lillesnøfnugg Skrevet 30. august 2019 #7528 Skrevet 30. august 2019 Akkurat nå, Lin10 skrev: Hun har den kroppen hun har, og hun er ikke ansvarlig for 9 åringer som Google dette. Her må foreldrene til disse barna komme på banen. Det får da være måte på hva du/ dere mener hun er ansvarlig for. En overvektig kropp hadde kanskje vært et bedre ideal. Det er rimelig dobbeltmoralsk å uttale at hun er bekymret for at barna hennes skal utsettes for påvirkning når foreldrene lever av nettopp dette. Samtidig som hun eksponerer de som hun omtaler bekymring rundt.
LeneXCII Skrevet 30. august 2019 #7529 Skrevet 30. august 2019 (endret) 3 minutter siden, CecilieX skrev: Fordi hun bidrar til et usunt fokus på kropp Det er vel ikke nødvendigvis sant. Litt motvekt til all overvekt&fedme bør vi tåle Endret 30. august 2019 av LeneXCII 3
Aricia Skrevet 30. august 2019 #7530 Skrevet 30. august 2019 (endret) 4 minutter siden, Lin10 skrev: Hun har den kroppen hun har, og hun er ikke ansvarlig for 9 åringer som Google dette. Her må foreldrene til disse barna komme på banen. Det får da være måte på hva du/ dere mener hun er ansvarlig for. En overvektig kropp hadde kanskje vært et bedre ideal. Vi har alle ansvar for det vi ytrer i offentligheten. De som har flest følgere har mer ansvar enn gjennomsnittet, særlig når de gjør det til sitt levebrød å påvirke flest mulig mest mulig. Selvsagt har også foreldre ansvar, det er jo ikke enten/eller her og det ene utelukker da ikke det andre - litt mer komplekse i tankegangen må vi vel prøve å være. Endret 30. august 2019 av Aricia 32
Gjest CecilieX Skrevet 30. august 2019 #7531 Skrevet 30. august 2019 4 minutter siden, Tabris skrev: Det med penger over barna var ikke deg, det stemmer. Jeg skulle vært mer klar på det. Det var noen andre som skrev det her i tråden. Nei, du vet ikke om det er trass. Det kan være at hun har tenkt over det og oppriktig mener det hun gjør er greit. Det er ikke trass bare fordi man ikke gir etter for kritikk/hets, hvis man i utgangspunktet ikke er enig i kritikken/hetsen. Våre valg om å kjøre bil, fly og spise kjøtt går utover hele kloden, likevel gjør vi det hver dag uten å blunke og uten at noen som helst dømmer oss for det. Skal vi følge standarden som er satt av deg (og dine meningsfeller i denne tråden) så skulle hver og en av oss hatt en slik tråd mot oss. "Nå spiser Kari kjøtt igjen - vet hun ikke hvor skadelig det er for miljøet? Og i går hadde hun kyllinggryte, vet ikke hvilke forhold kylling lever under?" "Svein var og handlet seg skjorte i går. Vet han ikke at den skjorta er laget på barnearbeid?" Kollektiv kritikk og fokus på alle disse etiske spørsmålene synes jeg er kjempebra. Vi burde alle, enten det er CBE, meg, deg eller andre, være bevisst våre etiske valg. Vi bør være bevisst hva vi kjøper, hvor mye vi kjøper, hvordan dyrene vi spiser har hatt det, hvordan valg vi gjør påvirker klima på kloden og leveforhold til de fattige. Men det er bevisstgjøring som må gjøres i plenum, ikke det å være moralpoliti ovenfor enkeltpersoner daglig i årevis. Det har ingenting med saklig kritikk å gjøre, det er hets, intet mindre. Når enkeltpersoner lever av å påvirker et stort antall mennesker i 10 år, uten å ta ansvar for negativ påvirkning, da stilner ikke kritikken.
Populært innlegg pøbelsara Skrevet 30. august 2019 Populært innlegg #7532 Skrevet 30. august 2019 5 minutter siden, Aricia skrev: Jeg skal hjelpe deg med litt kontekstualisering her. #grei Det du må se for deg når du poster apekatter og hånflir er ikke de halvgamle bitre kjerringene du presumptivt diskuterer med i denne tråden, men 9-åringene som googler "hvordan få six-pack". Evt kan du sende en tanke til alle unge jenter som hver dag skriver om selvmordstankene sine til Helsesistah - pga presset fra idealer de ikke klarer å håndtere, inklusive kroppspress. Sånn, da kan du le videre. Dette! Rett og slett dette. Slutt å bagatellisere. Dette er blodig alvor for veldig mange. Jeg er for søren ikke kritisk til den rosa SoMe-verdenen fordi jeg er misunnelig. Jeg er kritisk fordi vi skal leve i verden alle sammen. Og jeg liker ikke at noen skor seg på å skape uoppnåelige idealer og kommersiell etterspørsel som får millioner av mennesker til å føle seg utilstrekkelige - og til å bruke en masse penger og ressurser på å prøve å nå opp til noe som er helt uoppnåelig - og som burde være helt unødvendig. 52
Tabris Skrevet 30. august 2019 #7533 Skrevet 30. august 2019 1 minutt siden, CecilieX said: Når enkeltpersoner lever av å påvirker et stort antall mennesker i 10 år, uten å ta ansvar for negativ påvirkning, da stilner ikke kritikken. Nei, det ser jeg jo. Men for meg er det uetisk moralpoliti, godt iblandet en god dose dobbelmoral siden vi alle tar uetiske valg hver dag. 3
Gjest lillesnøfnugg Skrevet 30. august 2019 #7534 Skrevet 30. august 2019 3 minutter siden, LeneXCII skrev: Det er vel ikke nødvendigvis sant. Litt motvekt til all overvekt&fedme bør vi tåle Hadde det vært i kombinasjon med litt aktivitet i hjernebarken så hadde det vært topp 👍🏼
Gjest CecilieX Skrevet 30. august 2019 #7535 Skrevet 30. august 2019 13 minutter siden, LeneXCII skrev: Dette er jo hennes blogg, hvorfor i all verden skulle hun la seg styre! Da får de som er uenige starte sin egen blogg der de fører den profilen de ønsker. Ja, for løsningen er jo selvfølgelig å blogge. Eller å gjøre et yrkesvalg som gjør at man kan motvirke på andre måter, som jo er den vanligste måten å gjøre det på.
Pust Skrevet 30. august 2019 #7536 Skrevet 30. august 2019 1 time siden, Luvinesta skrev: Du må virkelig ikke ta kilder herfra seriøst. "Mor viser synlige kjønnslepper og synlige brystvorter på internett"...Det her er jo rene parodien nå 😂 Hun hadde på seg en bikini der man såvidt kan skimte en strek pga anatomien til kvinnekroppen (derav disse synlige kjønnsleppene regner jeg med?) og en topp som da viser "synlige" brystvorter under ... Et av de siste bildene på IG. Ikke så veldig mye "Omg" over det, med mindre Norge har innført muslimske regler og forbud mot bikini det siste døgnet.Dere som fordømmer dette; mener dere virkelig at kvinner ikke skal få lov til å gå uten bh under en topp eller ikke gå med en bikinitruse om man er mor? Seksualiseringen får dere vel ta på deres egen kappe. Andre har kommet litt lenger i 2019. For all del, underholdning er det jo. Synlige kjønnslepper...(!) Jeg tror du har gått glipp av hensikten med kritikken; at det er en svært uheldig sammenblanding av budskap i blogg/insta/snap. Blar man gjennom blogginnlegg og bilder på Instagram, vil man se at det er bilder av barn i samme bildestrøm som bilder der det fokuseres på nakne rumper, synlige nipler og transparent badetøy. Det er ikke bh-mangelen eller bildene i seg selv som er så vågale, men at de i det hele tatt presenteres sammen med små barn. Ved å gjøre dette, legges det opp til en assosiasjonsrekke som har ganske ubehagelige undertoner. 27
Populært innlegg pøbelsara Skrevet 30. august 2019 Populært innlegg #7537 Skrevet 30. august 2019 7 minutter siden, Lin10 skrev: Hun har den kroppen hun har, og hun er ikke ansvarlig for 9 åringer som Google dette. Her må foreldrene til disse barna komme på banen. Det får da være måte på hva du/ dere mener hun er ansvarlig for. En overvektig kropp hadde kanskje vært et bedre ideal. Empati - har du hørt om det? Hun har jo dessuten ikke den kroppen, hun heller. Den er jo hjulpet av både mannens fotoskills og diverse annen ekstern bistand. 60
Felis Skrevet 30. august 2019 #7538 Skrevet 30. august 2019 1 minutt siden, Aricia skrev: Vi har alle ansvar for det vi ytrer i offentligheten. De som har flest følgere har mer ansvar enn gjennomsnittet, særlig når de gjør det til sitt levebrød å påvirke flest mulig mest mulig. Selvsagt har også foreldre ansvar, det er jo ikke enten/eller her og det ene utelukker da ikke det andree - litt mer komplekse i tankegangen må vi vel prøve å være. Dette! I tillegg blir det for dumt å skrive at Caroline "har den kroppen hun har", all den tid det ikke er den kroppen hun viser fram på bilder. Alle som har sett på Bloggerne (eller bilder tatt av andre enn mannen) ser jo at det er ekstrem-lek med lys og skygge på instagram. 39
Gjest lillesnøfnugg Skrevet 30. august 2019 #7539 Skrevet 30. august 2019 1 minutt siden, Tabris skrev: Nei, det ser jeg jo. Men for meg er det uetisk moralpoliti, godt iblandet en god dose dobbelmoral siden vi alle tar uetiske valg hver dag. Du glemmer som mange andre med samme synspunkt som deg, at vi får ikke betalt eller lever av å prakke på andre disse uetiske valgene eller agere dobbeltmoralskt.
Skogspike Skrevet 30. august 2019 #7540 Skrevet 30. august 2019 Huff, så pinlig. I dag gjentar bedriften "suksessen". Ikke like stort engasjement i dag, dog. Bedriften har, stort sett, utrolig dårlig engasjement på det de legger ut. Omstridte bilder, som barn og kropp, drar snittet opp. Da kan man jo ikke slutte med det. Da har man jo ikke jobb mer, da. 🤷🏼♀️ 21
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå