Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Fremhevede innlegg

Gjest Atheena
Skrevet
1 minutt siden, lillesnøfnugg skrev:

Så lenge det ikke reklameres for Hellas, bikini, solkrem, kaffe, voksing av kjønnshår, dåsespray eller dørmaling så skjønner jeg ikke hva relevansen av dette bildet er, foruten å få reaksjoner på KG som de klarer helt fint.

Jeg tror faktisk ikke det. Jeg tror det meste av det hun legger ut først og fremst handler om oppmerksomhet og jeg tror hun lever lenge på likes og positive kommentarer. Det har hun også fått og det tror jeg er meningen.

Hvorfor dette skifte med mer sexy bilder kan man jo bare lure på. Jeg har ikke tidligere hatt noen særlig oppfatning at hun har appellert til menn? Snarere tvert imot. Så det er vel et nytt behov som har meldt seg. Hun ønsker nå å fremstå mer sexy og kanskje også får mer bekreftelser fra menn. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
11 minutter siden, Halle-Palle skrev:

Hun ler nok ja, hun får akkurat den reaksjonen hun ønsker. 

At hun ikke skjønner hva slike bilder gjør med merkevaren ‘sofistikert og glanset’ er jo smått utrolig. 

Her inne ja, men i det store og hele er det ikke nok mange som bryr seg om det., eller ser noe krenkende med det  De fleste har nok et ganske avslappet forhold til det, vil jeg tro. Hun har fått 6600 likes og masse tommel opp i kommenaterfeltet under bildene, som også vitner om noe annet. 

• Liker 5
Gjest lillesnøfnugg
Skrevet
1 minutt siden, Lana01 skrev:

Her inne ja, men i det store og hele er det ikke nok mange som bryr seg om det., eller ser noe krenkende med det  De fleste har nok et ganske avslappet forhold til det, vil jeg tro. Hun har fått 6600 likes og masse tommel opp i kommenaterfeltet under bildene, som også vitner om noe annet. 

Stemmer, hun får masse likes på sånne bilder, det er vel derfor de blir lagt ut. 

Skrevet
1 minutt siden, Lana01 skrev:

Jeg ser det. Kremmerhuset, fotoboks og sminken ligger på ca 2500 likes. Hadde jeg vært Kremmerhuset eller Fotoknudsen så hadde jeg bedt om at hun stilte mer lettkledd på neste reklame 😉

• Liker 22
Skrevet
52 minutter siden, Lin10 skrev:

Hadde bloggeren gått inn her og lest hva som blir skrevet, tror jeg faktisk hun hadde fått seg en god latter og bare ristet på hodet. Ja, her inne kritiseres  «bedriften» på et saklig plan😅? Og så er man veldig opptatt av barna oppi det hele😀

Velkommen tilbake. Jeg lurer på hvilket publikum bloggeier ønsker å treffe med sine bilder på bedriftskontoen på ig? 

• Liker 21
Skrevet
1 minutt siden, Kleenex skrev:

Velkommen tilbake. Jeg lurer på hvilket publikum bloggeier ønsker å treffe med sine bilder på bedriftskontoen på ig? 

Alle som tåler å se en flott, veltrent kropp i bikini, tatt på ferie! Hun har jo 6000 likes, så de har likt bildet. 

• Liker 6
Gjest CecilieX
Skrevet (endret)
41 minutter siden, Atheena skrev:

Jeg tror faktisk ikke det. Jeg tror det meste av det hun legger ut først og fremst handler om oppmerksomhet og jeg tror hun lever lenge på likes og positive kommentarer. Det har hun også fått og det tror jeg er meningen.

Hvorfor dette skifte med mer sexy bilder kan man jo bare lure på. Jeg har ikke tidligere hatt noen særlig oppfatning at hun har appellert til menn? Snarere tvert imot. Så det er vel et nytt behov som har meldt seg. Hun ønsker nå å fremstå mer sexy og kanskje også får mer bekreftelser fra menn. 

I den forskrudde verden som SoMe-profilene lever i så er jo dette «goals». Utseende og kropp er jo det som er viktig og de strømmer til hverandres kontoer med tomler opp og kommentarer på hvor fantastisk flott de tar seg ut. Jeg tror hun henvender seg mest til sine kolleger. 

Det er veldig pussig å være vitne til at kropp blir brukt på denne måten av voksne kvinner, og at de tilkjennegir et så enkelt fokus på hva som er verdt å gi komplimenter på. Overfladisk er det okke som. 

Endret av CecilieX
Skrevet
10 minutter siden, Lin10 skrev:

Alle som tåler å se en flott, veltrent kropp i bikini, tatt på ferie! Hun har jo 6000 likes, så de har likt bildet. 

6000 likes er jo utrolig lavt i forhold til antall følgere. Mannen til Funkygine med sine 50000 følgere får jo over dobbelt så mange likes, bare for å nevne en. 

Og hvem er egentlig de 6000?... Høyt utdannede, bloggere wannabe, de som tenner på MILF eller....?. 

• Liker 35
Skrevet
10 minutter siden, Lin10 skrev:

Jeg tror du misforstår her. Problemet er ikke at de liker bildet, men at de liker det mye mer enn bildene hun får betalt for å poste. Jeg ville bekymret meg for det, hvis jeg drev en kommersiell blogg. Hvis jeg hadde en privat IG-konto hvor jeg la ut halvnakne (eller nakne, men blurry) bilder av meg selv, så hadde jeg fått ståpels og stive nippler av så mye positiv oppmerksomhet. Men Caroline Berg Eriksen er en kommersiell bedrift som skal få meg til å kjøpe alt fra puter til klær, og da er slike bilder malplasserte og lite innbringende.

Men som sagt, hun ser flott ut. Med det samme hun dreier bloggen fra glanset magasin til en litt annen type magasin, så burde hun kanskje henvende seg til andre samarbeidspartnere som passer mer i den sjangeren. Kondomeriet, spicy datingsider osv. Bare en tanke. Kanskje de kan snu den negative trenden i firmaøkonomien.

Og hold nå barn ute av den kontoen!

• Liker 37
Skrevet

Jeg er veldig interessert i hvordan dette bilde faglig fremmer bedriften, da dette er en reklamekanal. For de produktene de reklamerer for henger ikke helt sammen med dette bilde. 

Det hadde faktisk vært et interessant innlegg, hvordan går de fram når de velger bildene de vet blir en snakkis.

• Liker 16
Gjest Adrielle
Skrevet
3 minutter siden, Felis skrev:

Med det samme hun dreier bloggen fra glanset magasin til en litt annen type magasin, så burde hun kanskje henvende seg til andre samarbeidspartnere som passer mer i den sjangeren. Kondomeriet, spicy datingsider osv. Bare en tanke. Kanskje de kan snu den negative trenden i firmaøkonomien.

Det synes jeg høres ut som en glimrende ide!

Innen erotikk burde det jo være masse muligheter for reklamejobber, og da vil det jo være helt på sin plass med bilder av den typen CBE og mannen liker å legge ut. Hun er jo et kjent fjes, så tipper Kondomeriet ville jublet over et samarbeid.

Et litt annet marked, men det fungerer vel ikke helt det de driver med nå, så hvorfor ikke?

Får håpe noen tipser dem da, eller at de evt. er innom her og snapper det opp👍

Skrevet (endret)
lillesnøfnugg skrev (På 29.8.2019 den 19.58):

Så lenge det ikke reklameres for Hellas, bikini, solkrem, kaffe, voksing av kjønnshår, dåsespray eller dørmaling så skjønner jeg ikke hva relevansen av dette bildet er, foruten å få reaksjoner på KG som de klarer helt fint.

Samarbeidsavtalen med solprodukter fra Cosmica ble avsluttet i god tid før Hellas-ferien.

Mens hun reklamerte for Cosmica, så hentet hun ut bl a solproduktet fra Zo Skin Health med faktor 50 til ansiktet mens hun samarbeidet med Cosmica. I innlegget 22. mai hudkreftdagen som var reklame for nettopp Cosmica tok det 4 dager før hun selv svarte på hvilken solfaktor hun selv brukte i ansiktet, mon tro hvorfor? Fordi hun brukte Zo Skin-solprodukt i ansiktet.

Hun var heller aldri ambassadør som det stod på en instavideo hun selv publiserte på sin instagram.

Det virker som at annonsørene ikke får det de betaler for hos henne.

Endret av Mrs Bella
Endring forenkling
  • Liker 25
Gjest Lille_Krokodille
Skrevet
2 timer siden, Tulipanpiken skrev:

Definisjon på prostitusjon fra Wikipedia:

«Prostitusjon er et juridiske begrep for det å utføre seksuelle handlinger- eller omgang i bytte mot penger eller andre goder. En person som selger seksuelle tjenester i dag kalles som regel en sexarbeider eller prostituert.»

Å kalle CBE for en prostituert er usmakelig og usaklig selv til denne tråden å være, anførselstegn eller ikke. 

Det er ingen som har sagt at hun ER prostituert. 

Det som ble skrevet, var at måten hun bruker kroppen sin på bedriftskontoen for å tjene penger, er en form for digital prostitusjon. Det er et registrert firma som selger annonseplass som legger ut disse bildene. 

Produktet som selges der for tiden er barn og daglig leders kropp. 

Skrevet (endret)
21 minutter siden, Klaraku78 skrev:

https://www.seher.no/kjendis/jeg-fikk-sa-angst-av-forventningene/71526094

Enda her ble ungene skjermet,  så da kan man jo tenke seg hvordan det føles for de ungene som ikke skjermes. 

《Som tenåring var det spesielt vanskelig når jeg bare ville være Maria, men var kjent som datteren til Dorthe》

Det er akkurat dette jeg mener at de små og andre bloggbarna kommer til gjennomgå. Med all eksponeringen så mister dem sin identitet for den dem er. Istedenfor så blir dem kjent for hvem de er barnet til. Noe som blir veldig feil. 

For 2 år siden så fant jeg ut at Dorthe hadde 2 døttre. Før det så visste jeg ikke en gang at hun hadde barn. Da vil jeg si at Dorthe har gjort det hun mente var beste for sine barn. Det er mye bedre at kjente mødre gjør alt for å skjerme sine barn, enn å eksponere dem i hytt og gevær.

Endret av Uglesjel
  • Liker 15
Skrevet
6 minutter siden, pøbelsara skrev:

Jeg vil bare opplyse de som måtte være interessert om at jeg IKKE er krenket av nakenheten til CBE overhodet. Jeg synes bildene er veldig malplassert. Og dessuten synes jeg bare det rett og sett er ganske tacky å spille så åpenlyst på sex i settinger hvor det overhodet ikke passer sånn. Og jeg synes det er både ganske tacky og ekstremt lite classy å være så tilsynelatende fullstendig utseendefiksert.

Og påstanden om at det er kritikerne av eksponeringen av barnas privatliv som er det store problemet, og ikke den faktiske eksponeringen, er virkelig helt vill. Seriøst liksom? 

Jeg er helt enig med deg i det. Begge delene er like stort problem. Man kan ikke bare velge det ene og si det andre ikke gjelder. Eksponering av barnas privatliv og barna i seg selv er like kritikkverdig å alvorlig. Det er noe som absolutt skal taes seriøst og forsette å sette enda mer lys på.

• Liker 1
Gjest Lille_Krokodille
Skrevet
6 minutter siden, pøbelsara skrev:

Og påstanden om at det er kritikerne av eksponeringen av barnas privatliv som er det store problemet, og ikke den faktiske eksponeringen, er virkelig helt vill. Seriøst liksom? 

Jeg tenker at de som sitter og kritiserer oss fordi vi mener at barn bør ha krav på privatliv, vern om identitet, få lov å skape sin egen digitale identitet, de har vært ganske heldige..? 

De har antageligvis aldri sett hvor stygge barn kan være mot hverandre, hva de kan bruke mot hverandre for å mobbe. Og de har antageligvis aldri kjent på det selv, hvordan det er å bli mobbet eller banket opp fordi moren din gjør ting som er veldig annerledes. 

Det at de synes det er helt greit at bilder av barn blir lagt ut sammen med bilder av stive nippler, nakne romper, «kom og ta meg-blikk» og tydelig spilling på sex, det synes jeg sier mye om enkeltes innsikt i både digitalt samfunn og skolegård-kultur. 

Og Kripos er sikkert en gjeng med bitre kjerringer de også, som også mener at barn ikke bør eksponeres, navngis eller geografisk plasseres på internett!!! 🙄🙄🙄

Skrevet

Tråden er ryddet for bruker- og persondebatt og krenkende innlegg.

Måne, admin.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...