~ Ada ~ Skrevet 1. desember 2022 #72821 Del Skrevet 1. desember 2022 AnnePåLande skrev (8 minutter siden): Se, jeg kjører etter en annen bil som en av skurkene i CSI.. 😂. Badass! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnnePåLande Skrevet 1. desember 2022 #72822 Del Skrevet 1. desember 2022 ~ Ada ~ skrev (Akkurat nå): 😂. Badass! Skikkelig og det 😂 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Surikatt Skrevet 1. desember 2022 #72823 Del Skrevet 1. desember 2022 ~ Ada ~ skrev (1 time siden): Jula er til for å eksponere barna litt ekstra, ser jeg. Ikke bare litt ekstra, men veldig mye mer. Caroline Berg Eriksen sprer bilder og filmer av barna på nettet fordekt som juleidyll, familieidyll og julemagi. Det som er magisk med det for henne må være pengene det genererer. Hun bruker julen på å gå rundt i huset og filme og ta bilder av dem med mobilen, planlegger photoshoots og legger det ut på Internett. Det er creepy og veldig uansvarlig. De burde få være i fred og slippe og måtte opptre og eksponeres julen igjennom. For et sirkus. 39 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg snute Skrevet 1. desember 2022 Populært innlegg #72824 Del Skrevet 1. desember 2022 Jeg syns det et litt morsomt at LKE la ut bilde av grøt og julefilm i går (tror det var i går), mens CBE tydeligvis koser seg med grøt og samme film i dag 😂 49 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MinniMusa Skrevet 1. desember 2022 #72825 Del Skrevet 1. desember 2022 Nillani skrev (9 timer siden): Å i bunnen av denne polerte hverdagen ligger dette evige jaget om se best mulig ut. Evig fokus på utseende. Dette er så skremmende og kvalmt. Tenk at ei tobarnsmor på nærmere 40 år (?) er så sykt opptatt av utseende.. å andre kjente influensere henger se på å liker alle disse redigerte bildene.. å gud bedre om noen kommenterer negativt til fru Barbie.. Da blir kommentarer slettet umiddelbart. Skal bare vise de skrytekommentarene.. slike mennesker burde faktisk ikke fått plass i sosiale medier.. Slette og sende mannen for å forfølge,skremme og ripe opp bilen. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sirisiri10 Skrevet 1. desember 2022 #72826 Del Skrevet 1. desember 2022 Nillani skrev (9 timer siden): Å i bunnen av denne polerte hverdagen ligger dette evige jaget om se best mulig ut. Evig fokus på utseende. Dette er så skremmende og kvalmt. Tenk at ei tobarnsmor på nærmere 40 år (?) er så sykt opptatt av utseende.. å andre kjente influensere henger se på å liker alle disse redigerte bildene.. å gud bedre om noen kommenterer negativt til fru Barbie.. Da blir kommentarer slettet umiddelbart. Skal bare vise de skrytekommentarene.. slike mennesker burde faktisk ikke fått plass i sosiale medier.. Å redigere bilder til det ugjenkjennelige er på ingen måte bra og i grunn veldig trist. Men some er jo sånn at de fleste viser et polert bilde av virkeligheten. Rotete bilder av hjem selger ikke like mye som ryddige og inspirerende hjem f.eks. Cbe selger en type livsstil......ja, der alt er "perfekt" . Med mange øyner på seg og mange meninger. Ja, det er for polert. Helt klart. Men vi ser kun bilder og noen få videoer av livet hennes. Ingen, absolutt ingen, lever det perfekte liv. Bare se på det de skjuler ang ripe opp bilen, kommentarer, samarbeid osv. Så bak denne fasaden vet vi at skjuler seg alt annet enn det perfekte. Og man vet jo at folk som er veldig opptatt av ytre ting nest sannsynlig er de minst lykkelige. Men det polerte bildet hun viser på ig er jobben hennes som har vært hennes inntekt så langt. Ikke så uvanlig for bloggere, butikker, influencere osv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klappe Skrevet 2. desember 2022 #72827 Del Skrevet 2. desember 2022 snute skrev (3 timer siden): Jeg syns det et litt morsomt at LKE la ut bilde av grøt og julefilm i går (tror det var i går), mens CBE tydeligvis koser seg med grøt og samme film i dag 😂 Hmm kanskje ikke helt god stemning der hjemme? Virker som LKE er mest/sykelig opptatt av trening før løp. Familien kommer ikke i første rekke. Så ikke helt god ut på de selfiene han la ut heller.. 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Isild Skrevet 2. desember 2022 Populært innlegg #72828 Del Skrevet 2. desember 2022 Nok en gang tenker jeg at CBE.no er fullstendig i utakt med hva som skjer rundt seg, og hva flerparten og hvermansen er opptatt av. Jeg vet at de tidligere har sagt at de ønsker å tilby innhold fritt for "trist og krig og kjipt og sånn", men det blir helt malplassert det de leverer. Jeg tror ikke det er en influencerkanal å "rømme inn i" folk ser etter i dag. De er en småbarnsfamilie som nærmer seg jul. For veldig mange er førjulstiden veldig vanskelig i år. Vi har blitt kjent med et nytt ord "nyfattigdom". Renter, strømpriser, matvarepriser og drivstoffpriser har veltet lasset i barnefamilier rundt om, og flere og flere vet ikke hvordan de skal ha råd til julegaver. Det er ikke lenger bare "de andre" som står i matkø for å få hjelp, det har blitt helt vanlig. Alt dette mens en iskald og gal "nabo" har kvelertak på Ukraina og skremmer resten av oss. Jeg kan forstå hva de tenker, at det er fint for mennesker og ha noe lyst, lett og enkelt å "underholde" seg med. Men akkurat nå så føler jeg mer at det viser at de ikke bryr seg om hva som skjer der ute, så lenge de selv har det så utrolig koselig og søtt at man får hull i tennene av det. Det er nå de kunne fornyet innholdet sitt igjen, blitt med i tiden. Laget en pakkekalender til inspirasjon for de som ikke har noe. En kalender med gratis opplevelser f.eks. Jeg aner ikke hva de snakker om i podcasten, men jeg har et håp om at de iallefall sneier innom dette at julen er tøff for mange i år, og i den anledning snakke om hva som er julens opprinnelige og ekte budskap. For 100 år siden fikk man ikke gaver, man GA gaver til de som ikke hadde noe blandt annet. Det handlet om å vise nestekjærlighet, være sammen, ta vare på hverandre og invitere de som var ensomme. Det handlet ingenting om å få ferdig pakkekalenderen til barn som har overflod fra før, eller om at pappa er dum som heller vil løpe enn å se på TV i julepysj. Boblen deres fremstår bare mindre og mindre av slikt innhold. 53 8 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malum Skrevet 2. desember 2022 #72829 Del Skrevet 2. desember 2022 (endret) Fra Danae Mercer sin story på Instagram: Trodde nesten det var CBE. Videoen viser hvordan ansiktet endrer seg med filter. Det er nitrist. Endret 2. desember 2022 av Malum 36 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Emma Marie Skrevet 2. desember 2022 #72830 Del Skrevet 2. desember 2022 (endret) Tanker fra Trondheimsavisa i dag🙏🏻 https://www.adressa.no/midtnorskdebatt/i/l3Kb29/96-pakker-med-papir-teip-baand-og-kjaerlighet Endret 2. desember 2022 av Emma Marie 20 1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Jua Skrevet 2. desember 2022 Populært innlegg #72831 Del Skrevet 2. desember 2022 Isild skrev (2 timer siden): Nok en gang tenker jeg at CBE.no er fullstendig i utakt med hva som skjer rundt seg, og hva flerparten og hvermansen er opptatt av. Jeg vet at de tidligere har sagt at de ønsker å tilby innhold fritt for "trist og krig og kjipt og sånn", men det blir helt malplassert det de leverer. Jeg tror ikke det er en influencerkanal å "rømme inn i" folk ser etter i dag. De er en småbarnsfamilie som nærmer seg jul. For veldig mange er førjulstiden veldig vanskelig i år. Vi har blitt kjent med et nytt ord "nyfattigdom". Renter, strømpriser, matvarepriser og drivstoffpriser har veltet lasset i barnefamilier rundt om, og flere og flere vet ikke hvordan de skal ha råd til julegaver. Det er ikke lenger bare "de andre" som står i matkø for å få hjelp, det har blitt helt vanlig. Alt dette mens en iskald og gal "nabo" har kvelertak på Ukraina og skremmer resten av oss. Jeg kan forstå hva de tenker, at det er fint for mennesker og ha noe lyst, lett og enkelt å "underholde" seg med. Men akkurat nå så føler jeg mer at det viser at de ikke bryr seg om hva som skjer der ute, så lenge de selv har det så utrolig koselig og søtt at man får hull i tennene av det. Det er nå de kunne fornyet innholdet sitt igjen, blitt med i tiden. Laget en pakkekalender til inspirasjon for de som ikke har noe. En kalender med gratis opplevelser f.eks. Jeg aner ikke hva de snakker om i podcasten, men jeg har et håp om at de iallefall sneier innom dette at julen er tøff for mange i år, og i den anledning snakke om hva som er julens opprinnelige og ekte budskap. For 100 år siden fikk man ikke gaver, man GA gaver til de som ikke hadde noe blandt annet. Det handlet om å vise nestekjærlighet, være sammen, ta vare på hverandre og invitere de som var ensomme. Det handlet ingenting om å få ferdig pakkekalenderen til barn som har overflod fra før, eller om at pappa er dum som heller vil løpe enn å se på TV i julepysj. Boblen deres fremstår bare mindre og mindre av slikt innhold. Jeg har nå lest den siste podcasten, og er litt forundret over at to voksne damer kan i disse tider sitte og snakke som om di er to rike Hollywood damer og snakke og le om at den ene ikke har startet på Pakke- kalender ril sine tre barn, og så mye strev det er å få rekke å kjøpe og pakke inn så mange gaver! 24 til hvert barn! Og det i denne strevsomme tid for så mange, som må logge seg inn på Finn og ydmykt må be om Julemat og en nyttig gave til sine både to og tre barn, og derav tenåringer som ønsker seg varme vintersko! ! Og disse voksne damene ler og er oppgitt av at den ene av di IKKE enda har startet med sine 24 gaver ganger tre! Og at di har vært fulle på Julebord, og den ene kritiserer maten, ! Og Bursdagene føre jul handler om overflod! Leser di ikke nyheter? Hadde det ikke vært bedre om Podcasten deres handlet litt om hvordan vanlige Familier, og ikke minst Familier som strever ekstra nå, kan klare å skape en fin jul , istede for å høre på og skal liksom beundre disse damene som har så klart overforbruk at en må bare riste på hodet,,, 58 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isild Skrevet 2. desember 2022 #72832 Del Skrevet 2. desember 2022 (endret) Jua skrev (28 minutter siden): Jeg har nå lest den siste podcasten, og er litt forundret over at to voksne damer kan i disse tider sitte og snakke som om di er to rike Hollywood damer og snakke og le om at den ene ikke har startet på Pakke- kalender ril sine tre barn, og så mye strev det er å få rekke å kjøpe og pakke inn så mange gaver! 24 til hvert barn! Og det i denne strevsomme tid for så mange, som må logge seg inn på Finn og ydmykt må be om Julemat og en nyttig gave til sine både to og tre barn, og derav tenåringer som ønsker seg varme vintersko! ! Og disse voksne damene ler og er oppgitt av at den ene av di IKKE enda har startet med sine 24 gaver ganger tre! Og at di har vært fulle på Julebord, og den ene kritiserer maten, ! Og Bursdagene føre jul handler om overflod! Leser di ikke nyheter? Hadde det ikke vært bedre om Podcasten deres handlet litt om hvordan vanlige Familier, og ikke minst Familier som strever ekstra nå, kan klare å skape en fin jul , istede for å høre på og skal liksom beundre disse damene som har så klart overforbruk at en må bare riste på hodet,,, Nettopp! Nå kunne de faktisk nådd mange hvis de hadde laget noe som var relevant ift hvordan situasjonen er for veldig mange nå. Hvordan få til julemagi og julestemning med ingenting eller veldig lite. Men nei, det er om å gjøre å vise at man er helt døv og blind i forhold til verden rundt seg. Det er ikke sikkert de ER det, men det er det de viser - igjen. Fint at togkonduktører får så julestemning av å høre på dette overflatiske greiene, for jeg tror ikke det egentlig er så mange som får det. Akkurat nå fremstår Caroline som "Erle" i julekalenderen "Kristiania magiske tivolitheater". Endret 2. desember 2022 av Isild 37 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grønt blad Skrevet 2. desember 2022 #72833 Del Skrevet 2. desember 2022 Malum skrev (2 timer siden): Fra Danae Mercer sin story på Instagram: Trodde nesten det var CBE. Videoen viser hvordan ansiktet endrer seg med filter. Det er nitrist. Lenker til hele innlegget, jeg. Tror det er lurt å ha i bakhodet når man ser bildene som cbe (og mange andre) legger ut. https://www.instagram.com/p/CcvV3sXqw_B/?igshid=YmMyMTA2M2Y= Man burde egentlig se det ofte, for det er så lett å glemme hvor mye posering, filter og retusjering forvrenger virkeligheten. 25 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malum Skrevet 2. desember 2022 #72834 Del Skrevet 2. desember 2022 Grønt blad skrev (16 minutter siden): Lenker til hele innlegget, jeg. Tror det er lurt å ha i bakhodet når man ser bildene som cbe (og mange andre) legger ut. https://www.instagram.com/p/CcvV3sXqw_B/?igshid=YmMyMTA2M2Y= Man burde egentlig se det ofte, for det er så lett å glemme hvor mye posering, filter og retusjering forvrenger virkeligheten. Å, så bra at du lenker! Jeg hadde ikke fått med meg at det eksisterer et eget innlegg på det i tillegg til story 🙂🙏 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stargaze Skrevet 2. desember 2022 #72835 Del Skrevet 2. desember 2022 Lurer litt på hva målet med podcasten er? Hvem er målgruppen? Den drukner i hundrevis av kvalitetspodder, hvem i all verden vil bruke tiden på sånt fjas. Skjønner ikke helt hva de tenker de kan formidle.. 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aquarius04 Skrevet 2. desember 2022 #72836 Del Skrevet 2. desember 2022 Isild skrev (3 timer siden): Nok en gang tenker jeg at CBE.no er fullstendig i utakt med hva som skjer rundt seg, og hva flerparten og hvermansen er opptatt av. Jeg vet at de tidligere har sagt at de ønsker å tilby innhold fritt for "trist og krig og kjipt og sånn", men det blir helt malplassert det de leverer. Jeg tror ikke det er en influencerkanal å "rømme inn i" folk ser etter i dag. De er en småbarnsfamilie som nærmer seg jul. For veldig mange er førjulstiden veldig vanskelig i år. Vi har blitt kjent med et nytt ord "nyfattigdom". Renter, strømpriser, matvarepriser og drivstoffpriser har veltet lasset i barnefamilier rundt om, og flere og flere vet ikke hvordan de skal ha råd til julegaver. Det er ikke lenger bare "de andre" som står i matkø for å få hjelp, det har blitt helt vanlig. Alt dette mens en iskald og gal "nabo" har kvelertak på Ukraina og skremmer resten av oss. Jeg kan forstå hva de tenker, at det er fint for mennesker og ha noe lyst, lett og enkelt å "underholde" seg med. Men akkurat nå så føler jeg mer at det viser at de ikke bryr seg om hva som skjer der ute, så lenge de selv har det så utrolig koselig og søtt at man får hull i tennene av det. Det er nå de kunne fornyet innholdet sitt igjen, blitt med i tiden. Laget en pakkekalender til inspirasjon for de som ikke har noe. En kalender med gratis opplevelser f.eks. Jeg aner ikke hva de snakker om i podcasten, men jeg har et håp om at de iallefall sneier innom dette at julen er tøff for mange i år, og i den anledning snakke om hva som er julens opprinnelige og ekte budskap. For 100 år siden fikk man ikke gaver, man GA gaver til de som ikke hadde noe blandt annet. Det handlet om å vise nestekjærlighet, være sammen, ta vare på hverandre og invitere de som var ensomme. Det handlet ingenting om å få ferdig pakkekalenderen til barn som har overflod fra før, eller om at pappa er dum som heller vil løpe enn å se på TV i julepysj. Boblen deres fremstår bare mindre og mindre av slikt innhold. Jeg tror faktisk ikke de bryr seg - det angår jo ikke dem? Jeg tror aktiv strutsing er på gang her - kjøre samme tralten som før, både fordi de ikke har noe annet å komme med og fordi de oppriktig tror de tilfører samfunnet litt hverdagsflukt i form av overflod, Disney-jul og kosemosesesåherligvihardet. LKE har tidligere blant annet uttalt at han aldri kunne drømme om å gi barna brukte klær (og dermed sikkert heller ikke brukte gaver) og Omvendt julenisse var jo kun et skalkeskjul for å vise fram sin egen fortreffelighet. CBE har vel også uttalt på bloggen at det er viktig at barna vet det er forskjell på folk? Så nei, jeg tror faktisk ikke de kunne brydd seg mindre. 45 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pust Skrevet 2. desember 2022 #72837 Del Skrevet 2. desember 2022 snute skrev (11 timer siden): Jeg syns det et litt morsomt at LKE la ut bilde av grøt og julefilm i går (tror det var i går), mens CBE tydeligvis koser seg med grøt og samme film i dag 😂 Og fremdeles er det mange som tror at det er det ekte livet de får se på parets kontoer … 24 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stargaze Skrevet 2. desember 2022 #72838 Del Skrevet 2. desember 2022 Aquarius04 skrev (1 minutt siden): Jeg tror faktisk ikke de bryr seg - det angår jo ikke dem? Jeg tror aktiv strutsing er på gang her - kjøre samme tralten som før, både fordi de ikke har noe annet å komme med og fordi de oppriktig tror de tilfører samfunnet litt hverdagsflukt i form av overflod, Disney-jul og kosemosesesåherligvihardet. LKE har tidligere blant annet uttalt at han aldri kunne drømme om å gi barna brukte klær (og dermed sikkert heller ikke brukte gaver) og Omvendt julenisse var jo kun et skalkeskjul for å vise fram sin egen fortreffelighet. CBE har vel også uttalt på bloggen at det er viktig at barna vet det er forskjell på folk? Så nei, jeg tror faktisk ikke de kunne brydd seg mindre. Tragisk, rett og slett. Og enda en grunn til at jeg ikke klarer å like denne karen. Meget usjarmerende. Gjenbruk er in, de har tydelig ikke fått det med seg. Her var arvede klær fra kusiner etc noe av det som var mest stas. Eldste er i dag en bevisst forbruker og finner så mye kult på Tise og i Secondhand butikker. og se bare på Jenny Skavlan. Hva hun skaper av brukte klær. CBE og LKE virker panisk opptatt av å vise at de har penger. Usjarmerende. Og regner med at strøm, renter og annet treffer dem like hardt som andre. Typiske eksempler på sånne som skal vise at det er ikke så nøye hvordan vi har det, så lenge andre tror vi har det perfekt. Vel, dere er gjennomskuet for lengst. 38 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cerruti Skrevet 2. desember 2022 #72839 Del Skrevet 2. desember 2022 Og hver morgen må barna til pers som deles rundt. 1. fokus hår, så 2. skal barna spille overrasket og peke lenge mot rampenissen. 40 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sirisiri10 Skrevet 2. desember 2022 #72840 Del Skrevet 2. desember 2022 Aquarius04 skrev (22 minutter siden): Jeg tror faktisk ikke de bryr seg - det angår jo ikke dem? Jeg tror aktiv strutsing er på gang her - kjøre samme tralten som før, både fordi de ikke har noe annet å komme med og fordi de oppriktig tror de tilfører samfunnet litt hverdagsflukt i form av overflod, Disney-jul og kosemosesesåherligvihardet. LKE har tidligere blant annet uttalt at han aldri kunne drømme om å gi barna brukte klær (og dermed sikkert heller ikke brukte gaver) og Omvendt julenisse var jo kun et skalkeskjul for å vise fram sin egen fortreffelighet. CBE har vel også uttalt på bloggen at det er viktig at barna vet det er forskjell på folk? Så nei, jeg tror faktisk ikke de kunne brydd seg mindre. Jeg håper må inderlig at minste barnet deres arver av eldste 😬 Det er en veldig lite gjennomtenkt kommentar når man i tillegg skal hjelpe andre med OJ. Trist hvis han har sagt dette. At det er viktig at barn vet at det er forskjell på folk er jo selvsagt viktig å lære barna, litt etter konteksten det er sagt i og måten det sies på selvsagt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå