Carrie_S Skrevet 1. november 2022 #70241 Del Skrevet 1. november 2022 4 hours ago, Camillalilla said: Jeg synes faktisk ikke at å si at de ditcher, eller dropper barna på godt norsk, er å ta litt vel hardt i. At denne familien har «feiret» Halloween i flere dager spiller ingen rolle; å gå knask eller knep sammen med mamma og pappa på den faktiske Halloween kan ikke sammenlignes. De har jo garantert ikke gått knask eller knep med foreldrene og venner før i dag. Når det er viktigere for mor (og muligens far) å dra på kjendisfest og vise seg frem enn å tilbringe Halloween med sine døtre så sier det dessverre en hel del om hva mor synes er viktigst. I nabolaget her synes barna det er stas når de slipper å gå med foreldre, eller kan gå sammen med andre. Her er det feks en forelder som følger mange barn rundt. Det bytter vi på fra år til år, og barna synes det er kjempetopp. Dette er en ikke-sak og bidrar til å trekke ned nivået på diskusjonen, og gi gode argumenter til dem som sier at kvinneguiden er en gjeng med mobbere. 12 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carrie_S Skrevet 1. november 2022 #70242 Del Skrevet 1. november 2022 (endret) 3 hours ago, FruJohansen said: Jeg syns C skal få ha på seg det hun vil, hun har en flott figur og det er ikke noe galt i å skille seg ut. Hun har alltid sagt at hun ikke bryr seg om hun framstår overpyntet, og jeg kan ikke annet enn å heie på det, hurra for å stå for sitt eget personlige uttrykk. Likevel: jeg så Alexandra Joner sine storier fra festen, og jeg ble positivt overrasket over hvor få av gjestene som hadde valgt den klassiske sexy utgaven av skremmende figurer, til tross for høy tetthet av slående vakre kvinner (og menn). Alle jeg så var "stygge" monstre med forseggjort sminke og kosmtymer, og Marna Haugen (?) var stylet som dronning Elizabeth 🤩 Jeg elsker Halloween, det har naturligvis Instagram oppdaget, og har vist meg reels relatert til feiringen siden september. Der har jeg lagt merke til at flere innholdsskapere har latterliggjort denne greia med at jenter endelig kan kle seg som "en hore" denne ene dagen i året, uten at andre jenter kan si noe på det. (Et sitat fra en serie, som jeg husker ble diskutert i tråden her i fjor på denne tiden, nettopp fordi CBE brukte den som omtale på sitt eget kostyme den gang) Trenden nå er altså å IKKE kle seg ut sexy, fordi det er gjennsomskuelig og litt kleint. Ikke at man skal følge alle trender. Men det er smått symptomatisk for influenserbedriften til C og LK at de nok en gang framstår noe bakpå og malplasseet, fordi trangen til å vise fram mest mulig av frontfigurens kropp veier så tungt. For referanser: jeg så én person som viste nesten like mye pupp og lår samtidig som C, men til gjengjeld i en minikjole med løsere passform - det var en mann i rosa fjær. Hun som underholdt med poledance var også mer tildekket enn CBE. Det var flere utesteder i Oslo som kjørte Halloween-fester på lørdagen hvor temaet var sexy påkledning. Det stemmer overhode ikke at det temaet er ut. Sjekk ut de mest solgte antrekkene på Standard i Oslo, ser du en fellesnevner? https://www.festmagasinet.no/kostymer/dame/halloween?p=1&product_list_order=is_bestseller Fe ligger forøvrig på femteplass over de mest populære Halloween-kostymene i år, så CBE følger absolutt trenden: https://edition.cnn.com/2022/10/19/us/most-popular-halloween-costumes-2022-google-trends-cec/index.html Endret 1. november 2022 av Carrie_S 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruJohansen Skrevet 1. november 2022 #70243 Del Skrevet 1. november 2022 Carrie_S skrev (3 minutter siden): Det var flere utesteder i Oslo som kjørte Halloween-fester på lørdagen hvor temaet var sexy påkledning. Det stemmer overhode ikke at det temaet er ut. De inviterte til fest der temaet var sexy påkledning? Hvordan formulerte de det i promoteringen? Det kommer aldri til å bli umoderne å kle seg sexy, heldigvis får man kanskje si. Poenget mitt var å få fram at en del strømninger går i stikk motsatt retning, noe som er relativt nytt for meg i alle fall. Heidi Klum kom til sin fest i en heldekkende åme- drakt. Men så skiftet hun ham i løpet av kvelden og var bortimot naken. "Alt er lov" er et velbrukt uttrykk innenfor mote gjennom alle tider, og det gjelder vel fortsatt. Uansett: Jeg kritiserer ikke verken antrekket eller antall cm2 naken hud, jeg syns hun var fin. Men kostymet falt inn i det samme mønsteret som alltid, uansett om temaet er strandrydding, trening eller smoothieoppskrifter - det er figuren hennes som spiller hovedrollen i nesten alt hun legger ut. Jeg tenker at hun hadde tjent på å overraske litt. 39 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snødronninga Skrevet 1. november 2022 #70244 Del Skrevet 1. november 2022 (endret) "La hun få ha på seg det hun vil" - det er noe som blir skrevet her veldig ofte, når noen velger å kommentere Carolines antrekk. Det er vel ikke noen som ikke lar henne gjøre noe som helst? Vi har meninger, vi diskuterer. Jeg hyller de kvinnene som ikke konstant må eller vil spille på sex. CBE gjør det i alt fra barnebursdager, når det bakes, til når hun plukker søppel og trener. Jeg heier på de som har mer å by på enn kropp, perfeksjonisme og alt som har med det overfladiske å gjøre. Iselin Guttormsen valgte f.eks å være et fittetryne, noe som kanskje kan virke vulgært, men jeg syntes det var morsomt. Det er herlig å se damer med selvirioni og som tør å være morsomme og støgge. Som vanlig, valgte CBE å bruke anledningen til å vise mest mulig hud og å se "perfekt" ut. Har du aldri noe annet å by på CBE? Endret 1. november 2022 av Snødronninga 40 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carrie_S Skrevet 1. november 2022 #70245 Del Skrevet 1. november 2022 Just now, FruJohansen said: De inviterte til fest der temaet var sexy påkledning? Hvordan formulerte de det i promoteringen? Det kommer aldri til å bli umoderne å kle seg sexy, heldigvis får man kanskje si. Poenget mitt var å få fram at en del strømninger går i stikk motsatt retning, noe som er relativt nytt for meg i alle fall. Heidi Klum kom til sin fest i en heldekkende åme- drakt. Men så skiftet hun ham i løpet av kvelden og var bortimot naken. "Alt er lov" er et velbrukt uttrykk innenfor mote gjennom alle tider, og det gjelder vel fortsatt. Uansett: Jeg kritiserer ikke verken antrekket eller antall cm2 naken hud, jeg syns hun var fin. Men kostymet falt inn i det samme mønsteret som alltid, uansett om temaet er strandrydding, trening eller smoothieoppskrifter - det er figuren hennes som spiller hovedrollen i nesten alt hun legger ut. Jeg tenker at hun hadde tjent på å overraske litt. Antrekk: sexy Du skrev veldig bastant at dette ikke var trendy mer. Det stemmer ikke. Det har alltid vært et mangfold av kostymer på Halloween, og sexy antrekk troner høyt fra år til år. Det er ikke noe som tyder på at det er på vei ut, snarere tvert imot. 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kraftwerk Skrevet 1. november 2022 #70246 Del Skrevet 1. november 2022 Sunfl0wer skrev (16 timer siden): Så etter en viss alder skal kvinner dekke seg til og kun kle seg streit? Og de har allerede feiret halloween i flere dager hjemme hos dem,så de har garantert feiret en hel del allerede med barna sine. Så at de ditcher dem er å ta litt vel hardt i. Nå drar du virkelig det jeg sier ut av proposjoner og tillegger en hel del ord, jeg personlig - aldri har ytret. Så dette får du ta på din egen kappe 😜. Ja, feire Halloween en hel uke hjemme, men på selve dagen så drar heller foreldre på voksen-fest. Ditche er ikke å ta hardt i, når det strengt talt er det dem faktisk gjør. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jobbermedbarn Skrevet 1. november 2022 #70247 Del Skrevet 1. november 2022 Carrie_S skrev (35 minutter siden): Det var flere utesteder i Oslo som kjørte Halloween-fester på lørdagen hvor temaet var sexy påkledning. Det stemmer overhode ikke at det temaet er ut. Sjekk ut de mest solgte antrekkene på Standard i Oslo, ser du en fellesnevner? https://www.festmagasinet.no/kostymer/dame/halloween?p=1&product_list_order=is_bestseller Fe ligger forøvrig på femteplass over de mest populære Halloween-kostymene i år, så CBE følger absolutt trenden: https://edition.cnn.com/2022/10/19/us/most-popular-halloween-costumes-2022-google-trends-cec/index.html Hvilke utesteder var det? 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruJohansen Skrevet 1. november 2022 #70248 Del Skrevet 1. november 2022 Carrie_S skrev (3 minutter siden): Antrekk: sexy Du skrev veldig bastant at dette ikke var trendy mer. Det stemmer ikke. Det har alltid vært et mangfold av kostymer på Halloween, og sexy antrekk troner høyt fra år til år. Det er ikke noe som tyder på at det er på vei ut, snarere tvert imot. Det er i alle fall ikke særlig nyskapende. Men at nok av kvinner vil ta anledningen også i framtiden, har du nok helt rett i. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kraftwerk Skrevet 1. november 2022 #70249 Del Skrevet 1. november 2022 Carrie_S skrev (10 minutter siden): Antrekk: sexy Du skrev veldig bastant at dette ikke var trendy mer. Det stemmer ikke. Det har alltid vært et mangfold av kostymer på Halloween, og sexy antrekk troner høyt fra år til år. Det er ikke noe som tyder på at det er på vei ut, snarere tvert imot. Da lurer jeg litt på hvor du følger med på ting? For det gjennomgående i flere år nå, har vært at de typiske «sexy» kostymene er ut, jo. Det har blitt veldig inn med godt planlagte outfits med gjennomført sminke, karakteroppbygging o.l - akkurat som i USA. For dette har jo vært selve essensen av Halloween i USA, skikkelig gjennomførte kostymer. Her i Norge har det vært typiske "sexy" kostymer veldig lenge, men kanskje rundt 2019 var det mye som forandret seg. Selvfølgelig, er alltid noen som kler seg kun iført et sexy kostyme, men det er fortsatt ikke like populært, eller kult. Halloween har fått et stort utspring her i Norge nå og vi tar etter amerikanerne. FruJohansen skrev (3 timer siden): Likevel: jeg så Alexandra Joner sine storier fra festen, og jeg ble positivt overrasket over hvor få av gjestene som hadde valgt den klassiske sexy utgaven av skremmende figurer, til tross for høy tetthet av slående vakre kvinner (og menn). Alle jeg så var "stygge" monstre med forseggjort sminke og kosmtymer, og Marna Haugen (?) var stylet som dronning Elizabeth 🤩 Takk for at du tok med dette akkurat det jeg mente! 22 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jobbermedbarn Skrevet 1. november 2022 #70250 Del Skrevet 1. november 2022 kraftwerk skrev (2 minutter siden): Da lurer jeg litt på hvor du følger med på ting? For det gjennomgående i flere år nå, har vært at de typiske «sexy» kostymene er ut, jo. Det har blitt veldig inn med godt planlagte outfits med gjennomført sminke, karakteroppbygging o.l - akkurat som i USA. For dette har jo vært selve essensen av Halloween i USA, skikkelig gjennomførte kostymer. Her i Norge har det vært typiske "sexy" kostymer veldig lenge, men kanskje rundt 2019 var det mye som forandret seg. Selvfølgelig, er alltid noen som kler seg kun iført et sexy kostyme, men det er fortsatt ikke like populært, eller kult. Halloween har fått et stort utspring her i Norge nå og vi tar etter amerikanerne. Takk for at du tok med dette akkurat det jeg mente! Definitivt mitt inntrykk også når man ser rundt i egne kretser og i sosiale medier. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 1. november 2022 #70251 Del Skrevet 1. november 2022 Jobbermedbarn skrev (3 minutter siden): Definitivt mitt inntrykk også når man ser rundt i egne kretser og i sosiale medier. Jeg er enig i at flere og flere velger andre antrekk, men det er og har vært helt vanlig at mange velger sexy antrekk. Det er ikke rart å gjøre det på Halloween selv om mange har begynt å velge annerledes! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kraftwerk Skrevet 1. november 2022 #70252 Del Skrevet 1. november 2022 (endret) Lily91 skrev (4 timer siden): Helt enig. Dette er bakmål. Var ikke klar over at når vi får barn så kan vi ikke kle oss sexy eller ha kort kjole på bare fordi vi har barn. Det oser misunnelse. Ei heller kan vi dra ut noe sted uten barn. Da er vi også dårlige mødre.🤦♀️ Herregud, det er absolutt ikke der det ligger. At du velger å tolke det slik, er jo ditt problem. Kunne faktisk ikke skrevet mer direkte, likevel så velger du å misforstå? Jeg har ihvertfall aldri skrevet noe om at CBE eller noen andre, ikke kan kle seg sexy fordi de er foreldre. Kjenner jeg blir litt provosert når folk som deg, enten velger å misforstå - eller ikke klarer å lese hva som faktisk står? Som jeg ser, har heller ingen andre her inne skrevet det du påstår her. Så det blir jo litt dumt at du faktisk velger å tolke ting på den måten, og faktisk tar deg nær av det - og i tillegg kommer med brukerangrep til alle i tråden? For igjen, ingen har skrevet det du påstår her. Endret 1. november 2022 av kraftwerk 16 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sunfl0wer Skrevet 1. november 2022 #70253 Del Skrevet 1. november 2022 kraftwerk skrev (40 minutter siden): Nå drar du virkelig det jeg sier ut av proposjoner og tillegger en hel del ord, jeg personlig - aldri har ytret. Så dette får du ta på din egen kappe 😜. Ja, feire Halloween en hel uke hjemme, men på selve dagen så drar heller foreldre på voksen-fest. Ditche er ikke å ta hardt i, når det strengt talt er det dem faktisk gjør. Det er ikke å ditche. Ro ned😊 Og du sier dem,men var faren der på festen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sunfl0wer Skrevet 1. november 2022 #70254 Del Skrevet 1. november 2022 kraftwerk skrev (34 minutter siden): Da lurer jeg litt på hvor du følger med på ting? For det gjennomgående i flere år nå, har vært at de typiske «sexy» kostymene er ut, jo. Det har blitt veldig inn med godt planlagte outfits med gjennomført sminke, karakteroppbygging o.l - akkurat som i USA. For dette har jo vært selve essensen av Halloween i USA, skikkelig gjennomførte kostymer. Her i Norge har det vært typiske "sexy" kostymer veldig lenge, men kanskje rundt 2019 var det mye som forandret seg. Selvfølgelig, er alltid noen som kler seg kun iført et sexy kostyme, men det er fortsatt ikke like populært, eller kult. Halloween har fått et stort utspring her i Norge nå og vi tar etter amerikanerne. Takk for at du tok med dette akkurat det jeg mente! Så kostymet hennes var ikke gjennomført? Nydelig sminket,alveører,vinger osv. Ganske så gjennomført spør du meg🧚♀️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 1. november 2022 #70255 Del Skrevet 1. november 2022 Sunfl0wer skrev (2 minutter siden): Det er ikke å ditche. Ro ned😊 Og du sier dem,men var faren der på festen? Og uansett, hvorfor kan ikke besteforeldre være med eller kanskje de var med venner? Eller tante? Altså det går fint. Det går fint på bursdag også. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 1. november 2022 #70256 Del Skrevet 1. november 2022 Klink skrev (3 timer siden): Beklager, var utydelig. men jeg oppfattet at du drar det dit når du skriver : «Hvorfor vet vi i det hele tatt noe omhvordan CBE feirer halloween? Hvorfor vet vi i noe om hvordan hun feirer - og dermed noe om hvem ungenehennes ikke feirer sammen med?» Poenget mitt er at når man deler så himla mye på internett, sitter folk og kommenterer det. På generell basis. Man utsetter ungene sine for dette når man lever av å dele alt man gjør, fra å drikke kaffe til å sjekke om håret vokser til en haug situasjoner hvor ungene er med. Når ungene også deles, kommenteres de også. Det utsetter man ungene for - på generell basis, når man deler. Det er det jeg mener. Kanskje folk ikke vet alt hun gjør - men folk får et inntrykk av at svært mye av det som gjøres, deles. OG det kommenteres. Derfor kommenterer folk hva ungene har gjort eller ikke gjort og hvem de har vært sammen med og ikke vært sammen med. Det er summen av alt som gjøres og deles som danner grunnlaget for hva folk kommenterer. 40 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 1. november 2022 #70257 Del Skrevet 1. november 2022 Klink skrev (11 minutter siden): Og uansett, hvorfor kan ikke besteforeldre være med eller kanskje de var med venner? Eller tante? Altså det går fint. Det går fint på bursdag også. Selvsagt går det fint. Det som IKKE er fint, er at vi - du og jeg og en haug andre, sitter og diskuterer dette fordi foreldrene har valgt å dele så mye. De lever av det. De velger å gjøre det. Når det er ute, mister de kontrollen over hvem som vet, hvem som tenker hva og hvem som sier noe om det. De har ingen kontroll over hva slags informasjon som legger hvor og hvordan folk tolker og bruker denne informasjonen. 25 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sunfl0wer Skrevet 1. november 2022 #70258 Del Skrevet 1. november 2022 pøbelsara skrev (1 minutt siden): Selvsagt går det fint. Det som IKKE er fint, er at vi - du og jeg og en haug andre, sitter og diskuterer dette fordi foreldrene har valgt å dele så mye. De lever av det. De velger å gjøre det. Når det er ute, mister de kontrollen over hvem som vet, hvem som tenker hva og hvem som sier noe om det. De har ingen kontroll over hva slags informasjon som legger hvor og hvordan folk tolker og bruker denne informasjonen. Uansett om hun hadde delt noe om barna eller ikke så hadde man visst at hun har barn og hadde uansett fått kritikk for at hun dro på en fest hun var invitert til. Mødre skal jo ikke gjøre noe de har lyst til eller har behov for uten at mamma politiet kommer etter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hedy Lamarr Skrevet 1. november 2022 #70259 Del Skrevet 1. november 2022 kraftwerk skrev (37 minutter siden): Herregud, det er absolutt ikke der det ligger. At du velger å tolke det slik, er jo ditt problem. Kunne faktisk ikke skrevet mer direkte, likevel så velger du å misforstå? Vedkommende du svarer bruker stråmann/stråmannsargumentasjon. Det er en sleip og feig debatteknikk som ofte brukes når man ikke har reelle argumenter: En stråmann sies å brukes når man i diskusjon eller debatt tillegger andre meninger de ikke har, og argumenterer mot disse. Slik argumentasjon kalles stråmannargumentasjon. Man diskuterer da mot meninger eller personer som ikke finnes. https://snl.no/stråmann 32 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 1. november 2022 #70260 Del Skrevet 1. november 2022 pøbelsara skrev (3 minutter siden): Selvsagt går det fint. Det som IKKE er fint, er at vi - du og jeg og en haug andre, sitter og diskuterer dette fordi foreldrene har valgt å dele så mye. De lever av det. De velger å gjøre det. Når det er ute, mister de kontrollen over hvem som vet, hvem som tenker hva og hvem som sier noe om det. De har ingen kontroll over hva slags informasjon som legger hvor og hvordan folk tolker og bruker denne informasjonen. På bursdagen delte de jo faktisk hvem som var sammen med barna. Så der er jeg enig. Nå er det ikke delt annet enn at cbe har kledd seg ut og var på fest. Og det var ikke bare at de deler dette de fikk kritikk for. Det er jo så viktig for barna at man er der på morgenen på bursdagen, fullstendig krise å ikke være der akkurat da. Orker ikke bla tilbake, men det var det kritikken gikk ut på-også. Og jeg er helt uenig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå