Gå til innhold

carolinebergeriksen.no


MissLucy

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

kraftwerk skrev (1 time siden):

Herregud, det er absolutt ikke der det ligger. At du velger å tolke det slik, er jo ditt problem. Kunne faktisk ikke skrevet mer direkte, likevel så velger du å misforstå? Jeg har ihvertfall aldri skrevet noe om at CBE eller noen andre, ikke kan kle seg sexy fordi de er foreldre. Kjenner jeg blir litt provosert når folk som deg, enten velger å misforstå - eller ikke klarer å lese hva som faktisk står? Som jeg ser, har heller ingen andre her inne skrevet det du påstår her. Så det blir jo litt dumt at du faktisk velger å tolke ting på den måten, og faktisk tar deg nær av det - og i tillegg kommer med brukerangrep til alle i tråden? For igjen, ingen har skrevet det du påstår her. 

Jeg har nok ikke mistolket noe. Les igjen i de siste trådene.Misunnelse på høyt nivå. 

Momshaming og slutshaming. Er vi i Afghanistan plutselig? Skal vi begynne å gå med nikab og burkini?

Endret av Lily91
  • Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klink skrev (45 minutter siden):

På bursdagen delte de jo faktisk hvem som var sammen med barna. Så der er jeg enig. Nå er det ikke delt annet enn at cbe har kledd seg ut og var på fest. Og det var ikke bare at de deler dette de fikk kritikk for. Det er jo så viktig for barna at man er der på morgenen på bursdagen, fullstendig krise å ikke være der akkurat da. Orker ikke bla tilbake, men det var det kritikken gikk ut på-også. Og jeg er helt uenig. 

Igjen - innlegget mitt var en generell betraktning om hva eksponering og deling med svært mange, over tid, gjør. 

  • Liker 16
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

pøbelsara skrev (8 minutter siden):

Igjen - innlegget mitt var en generell betraktning om hva eksponering og deling med svært mange, over tid, gjør. 

Den er grei. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, kraftwerk said:

Da lurer jeg litt på hvor du følger med på ting? For det gjennomgående i flere år nå, har vært at de typiske «sexy» kostymene er ut, jo. Det har blitt veldig inn med godt planlagte outfits med gjennomført sminke, karakteroppbygging o.l - akkurat som i USA. For dette har jo vært selve essensen av Halloween i USA, skikkelig gjennomførte kostymer. Her i Norge har det vært typiske "sexy" kostymer veldig lenge, men kanskje rundt 2019 var det mye som forandret seg. Selvfølgelig, er alltid noen som kler seg kun iført et sexy kostyme, men det er fortsatt ikke like populært, eller kult.  Halloween har fått et stort utspring her i Norge nå og vi tar etter amerikanerne. 

Takk for at du tok med dette :) akkurat det jeg mente! 

Jeg viste til kilder i denne saken! Den ene kilden var CNN. 

Endret av Carrie_S
  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, Yellowstar said:

Måten hun går på opp trappen, ut med rumpa😂😂😂

Synes du dette innlegget bidrar til en saklig debatt?

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jobbermedbarn skrev (7 timer siden):

Jeg ser ikke helt problemet med at cbe gikk på fest i går, spesielt ikke hvis mannen var hjemme. Det som er rart er jo at de som arrangerte festen ikke valgte å ha den på lørdag, sikkert flere småbarnsforeldre som var invitert. 
Nå har jeg bare sett bildet i Dagbladet som var henvist her, men hun så jo flott ut som hun alltid gjør når bildene ikke er så mye «jobbet med». 
Det som er bra er jo at barna da forhåpentligvis fikk en privat og eksponeringsfri knask og knep, det skal ikke undervurderes i denne bedriften👍

Ikke så rart det. Joner er jo opptatt inni en annen maske på lørdager 😅

  • Liker 13
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sunfl0wer skrev (1 time siden):

Uansett om hun hadde delt noe om barna eller ikke så hadde man visst at hun har barn og hadde uansett fått kritikk for at hun dro på en fest hun var invitert til. Mødre skal jo ikke gjøre noe de har lyst til eller har behov for uten at mamma politiet kommer etter. 

En stråmann sies å brukes når man i diskusjon eller debatt tillegger andre meninger de ikke har, og argumenterer mot disse. Slik argumentasjon kalles stråmannargumentasjon. Man diskuterer da mot meninger eller personer som ikke finnes.  https://snl.no/stråmann

Hedy Lamarr skrev (1 time siden):

Vedkommende du svarer bruker stråmann/stråmannsargumentasjon. Det er en sleip og feig debatteknikk som ofte brukes når man ikke har reelle argumenter:

En stråmann sies å brukes når man i diskusjon eller debatt tillegger andre meninger de ikke har, og argumenterer mot disse. Slik argumentasjon kalles stråmannargumentasjon. Man diskuterer da mot meninger eller personer som ikke finnes.  https://snl.no/stråmann

Jeg vet det, men blir provosert uansett - da det er totalt unødvendig, rett og slett teit å gå inn i en debatt på den måten. 

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Carrie_S skrev (56 minutter siden):

Jeg viste til kilder i denne saken! Den ene kilden var CNN. 

Det var ikke det jeg spurte om, men vi legger diskusjonen død. For det er tydelig at du enten ikke vil, eller ikke forstår - hva jeg skriver. 

Endret av kraftwerk
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Felis skrev (På 9.10.2022 den 17.31):

7000-8000 kroner er tross alt mye for en familie som har samlet årsinntekt på 750K. Bedriften har ikke mange samarbeid, og flere av samarbeidene de har hatt i det siste har blitt avsluttet, så de er kanskje forsiktige med å føre utgifter på firmaet for tiden. Tipper de har hatt noen store utgifter i det siste også. Så jeg skjønner godt at de ikke prioriterer vesker. Personlig synes jeg at det er rarere at de velger å reise på billigste måte. Ta fly om natten, kjøre til en flyplass langt unna osv, er besparelser småbarnsfamilier gjerne unngår. Det er fint at de setter tæring etter næring, men det blir ganske komisk at de samtidig later som om de har kjøpt masse designprodukter.

750 K? Det var da fryktelig lite! Trodde de tjente millioner. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, kraftwerk said:

Det var ikke det jeg spurte om, men vi legger diskusjonen død. For det er tydelig at du enten ikke vil, eller ikke forstår - hva jeg skriver. 

Du skrev at du lurte på hvor jeg fulgte med på ting, jeg svarte. CNN hadde sak på hva som er de mest populære kostymene.  Ser man på hva som er bestselgere på Standard, som jeg la inn link til, er også sexy kostymer blant de mest solgte. Selvsagt kler ikke alle seg sexy, men i denne tråden ble det gjort et  poeng av at sexy ikke er trendy lenger og det stemmer ikke! 
 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Klump said:

750 K? Det var da fryktelig lite! Trodde de tjente millioner. 

Firmaet deres har driftsinntekter på 2,4 mill. Er det man må se på. Mange bloggere bruker mye fradrag slik at det kan se ut som inntektene er mindre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Carrie_S skrev (8 minutter siden):

Firmaet deres har driftsinntekter på 2,4 mill. Er det man må se på. Mange bloggere bruker mye fradrag slik at det kan se ut som inntektene er mindre. 

Driftsresultatet er oftest en god indikator. 
 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, Kollontaj said:

Driftsresultatet er oftest en god indikator. 
 

Men ved driftsresultatet er kostnader trukket fra. Hvis man vil ha et bilde på lønnsomhet er det totalkapitalrentabilitet og likviditetsgrad man bør se på først. Som bloggere trekker de kanskje fra mye i driftskostnader, som også påvirker driftsresultatet. 

Endret av Carrie_S
  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dævendøtte
Kollontaj skrev (4 minutter siden):

Driftsresultatet er oftest en god indikator. 
 

Det sier ingenting om hva man tar ut i lønn feks. 

Jeg tok ut nesten tre mill i lønn i fjor, hadde jeg ikke gjort det, hadde resultatet vært tilsvarende høyere. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, Dævendøtte said:

Det sier ingenting om hva man tar ut i lønn feks. 

Jeg tok ut nesten tre mill i lønn i fjor, hadde jeg ikke gjort det, hadde resultatet vært tilsvarende høyere. 

 

 

Mange bloggere som blogger om sitt liv legger også inn ting vi ville tenkt på som personlige utgifter under driftskostnader, som ferieutgifter, kleskjøp, frisør osv 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dævendøtte
Carrie_S skrev (2 minutter siden):

Mange bloggere som blogger om sitt liv legger også inn ting vi ville tenkt på som personlige utgifter under driftskostnader, som ferieutgifter, kleskjøp, frisør osv 

Jepp, jeg også gjør det, betaler ikke av lønna mi for middager ute, hotell og ferieturer. 

Frisør og klær betaler jeg av egen lønn, men jeg lever heller ikke av å selge meg selv, takk og lov! 

Når det er sagt, så har jeg nesten aldri 100 % fri. Det gjelder nok mange bloggere/influencere også. Er nok også mer jobb bak dette enn det vi kan tenke oss. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dævendøtte skrev (17 minutter siden):

Det sier ingenting om hva man tar ut i lønn feks. 

Jeg tok ut nesten tre mill i lønn i fjor, hadde jeg ikke gjort det, hadde resultatet vært tilsvarende høyere. 

 

 

Tallene ligger jo der, altså hva som er tatt ut i lønn, honorarer, etc. Man kan også skru opp «resultatet» ved å fakturere ved årsslutt.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...