Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

Lilje blomst skrev (1 time siden):

Så slutt å gå imot det dere selv klager på da: Å eksponere barna enda mer!

Hvilke barn blir eksponert her??

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

skruf skrev (1 time siden):

Hvem er dere egentlig? Er du også endel av gruppen «dere»? Jeg står for hva jeg skriver, og jeg er meg, ikke endel av gruppen «dere»

Det er jo du som spekulerer og dikter opp, ironisk nok🙃 Jeg tar utgangspunkt i hva som blir publisert av CBE selv. 

Det er heller ikke spekulasjoner når man gjenforteller hva CBE selv har publisert i sine medier, i regi av å være en offentlig person. Når hun velger å publisere noe så kontroversielt som en sminket 5-åring på vei til barnehagen, med bilde og tekst som beskriver situasjonen så forholder jeg meg til det.

Cbe skriver at barnet er på vei til barnehagen. Punktum. Med bilde og video av nevnte 5-åring som tydelig er sminket. Da forholder jeg meg til det. Å begynne å dikte opp at hun kanskje skal på teater eller noe annet er ren spekulasjon uten tyngde bak. Da CBE fikk kritikk for sminket 8-åring i fjor så svarte hun at barnet skulle delta på teater og at alle sminket seg. Da blir det noe helt annet, siden CBE skriver hva barnet skal. Det gjør hun ikke nå, ergo stiller 5-åringen sminket i barnehagen. 

Det er heller ikke jentene som personer som blir diskutert her, men foreldrenes handlinger. Så du trenger ikke vri det til at det er barna som er samtaleemnet. Det er CBE, en offentlig kanal, som publiserer sminkete småjenter og en 8-åring som løper på tredemølle i tights og magetopp. Det er kanalens innhold som blir diskutert. CBE kunne (og burde) holdt barna sine helt unna Instagram og blogg, sånn som Jenny Skavlan. Barna til JS blir ikke omtalt her på forumet, nettopp pga foreldrene beskytter de og bruker de ikke til kommersiell vinning. 

Hva vet du hva jeg har skrevet til CBE og ikke? Igjen; jeg er ikke «dere». Tror du det hjelper å skrive noe til CBE? Tror du firmaet tar det til etterretning og ettertanke? Tror de plutselig bestemmer seg for å skjerme barna?

Det er heller tvert i mot; de begynte veldig lovende ved å legge ut et fødselsinnlegg med førstemann med et bilde og en tekst, noe jeg (merk; jeg skriver jeg og ikke vi) synes var helt innafor da nyfødte er ganske like og utseendet endrer seg raskt med alderen. De skrev også at de kom til å holde barnet, og evt nye barn unna sosiale medier. Tommel opp! 

Etterhvert så snudde de på flisa og tok et valg om inkludere barnet på bloggen/insta/firmaet. For bloggere så åpner det seg et helt nytt marked for reklame når de får barn- det er rett og slett ei gullgruve (i serien «Da vi styrte internettet» så snakket Pilotfrue om nettopp dette, de fikk bl.a mere betalt hvis barnet med synlig ansikt var med i reklamen). 

Da barn nr 2 ble født så var selve fødselsannonsen på insta et reklameinnlegg for ei bedrift som selger barneutstyr. 

Så nei; barna blir ikke diskutert. Foreldrenes valg og handlinger derimot står det ikke mye respekt av. 

Ønsker deg en fin søndag jeg! Ser du skriver «vi», men hvem dere er aner jeg ikke. 

Du forstår jo egentlig veldig godt hva jeg mener med «dere», men det er jo veldig viktig for deg å få frem et poeng og diskutere på nettopp dét. Cudos for at du gidder👏🏼
Det er håpløst for noen å komme inn her å forsvare noe som helst av det fruen gjør eller ikke gjør, for «dere» bare kvester alt som blir sagt uansett. Kun ett mål for øye; halshugge Caroline. Og jeg er ikke noen fan selv om noen skal foreslå noe slikt(😄).

God søndag, igjen, til «dere»!☺️

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lilje blomst skrev (8 minutter siden):

Du forstår jo egentlig veldig godt hva jeg mener med «dere», men det er jo veldig viktig for deg å få frem et poeng og diskutere på nettopp dét. Cudos for at du gidder👏🏼
Det er håpløst for noen å komme inn her å forsvare noe som helst av det fruen gjør eller ikke gjør, for «dere» bare kvester alt som blir sagt uansett. Kun ett mål for øye; halshugge Caroline. Og jeg er ikke noen fan selv om noen skal foreslå noe slikt(😄).

Hva er det med denne påvirkeren å ta i forsvar? 
CBE er en vandrende reklameplakat som eksponerer barna sine for å holde liv i forretningen sin. 
Virksomheten utsetter barna for potensielle farer når de eksponeres i sosiale medier. 
Når internett er arbeidsplassen gir de ikke akkurat inntrykk av å inneha den kompetansen som er nødvendig. 

Endret av AnnePåLande
  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lilje blomst skrev (2 timer siden):

Jeg er ikke helt enig i at det her i tråden kun er ett mål for øyet,  - å halshugge Caroline. Det er riktignok ikke her i tråden man vil se mest skryt, det sier seg jo selv så lenge dette er en tråd som tar for seg det kritikkverdige. Noen brukere her irriterer seg kanskje over privatpersonene bak CBE.no, og det er ikke alt som er nødvendig å skrive av det som kommer her. Dette er de aller fleste enige i, og "halshugging" blir uansett moderert vekk. 

Når det er sagt, så er alle selvsagt velkommen til å debattere her, men som i alle debatttråder vil det være stor sjanse for å møte motargumenter.

Flere ganger ser jeg også skryt i tråden, når det er noe som er bra. 

Jeg har ikke lest alt dere har skrevet, men tror jeg har fått med meg at du mener barna eksponeres også her i tråden. Jeg ser poenget ditt. Kanskje burde de ikke nevnes overhodet. Men så lenge de eksponeres i foreldrenes kanaler, så syns jeg det skal være motstemme til eksponeringen. Jeg syns ikke det skal hysjes ned. 

Det vi alle kanskje kan og bør tenke over er om det er nødvendig å diskutere hvordan CBE.no eksponerer barna (som å disktuere om de har blitt sminket osv) . Det foreldrene legger ut på nett blir liggende der for alltid, men det gjør denne tråden også. 

Debattene her i tråden har stilnet endel. Det er fordi influenceren blir mindre og mindre. 

• Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lafamiglia skrev (1 time siden):

Bedrifter som betaler for at Insta-folk skal eksponere uvitende unger, er virkelig siste sort. Jeg oppfordrer til å boikotte disse. 

Det siste eksempelet er Cubus, som jeg uansett sjelden handler hos. Men heretter, etter den reklamekampanjen de forsøkte å sette i gang for noen uker siden, blir det aldri. Det går helt fint an å reklamere for barneklær og andre barneartikler uten å utnytte stakkars unger gjennom å liksom skulle vise fram dagliglivet deres. Pføy. Siste sort, som sagt. Det vitner om bedrifter med null etisk bevissthet. Og sånne vil jeg virkelig ikke støtte.

Hva skjedde med den kampanjen ? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Surikatt skrev (29 minutter siden):

Hva skjedde med den kampanjen ? 

De stoppet den? Bra for dem og for unger som skulle vært involvert. 

• Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kollontaj skrev (23 minutter siden):

De stoppet den? Bra for dem og for unger som skulle vært involvert. 

Jøss, gjorde de virkelig det? Det er jo veldig bra.

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isild skrev (4 timer siden):

Jeg er ikke helt enig i at det her i tråden kun er ett mål for øyet,  - å halshugge Caroline. Det er riktignok ikke her i tråden man vil se mest skryt, det sier seg jo selv så lenge dette er en tråd som tar for seg det kritikkverdige. Noen brukere her irriterer seg kanskje over privatpersonene bak CBE.no, og det er ikke alt som er nødvendig å skrive av det som kommer her. Dette er de aller fleste enige i, og "halshugging" blir uansett moderert vekk. 

Når det er sagt, så er alle selvsagt velkommen til å debattere her, men som i alle debatttråder vil det være stor sjanse for å møte motargumenter.

Flere ganger ser jeg også skryt i tråden, når det er noe som er bra. 

Jeg har ikke lest alt dere har skrevet, men tror jeg har fått med meg at du mener barna eksponeres også her i tråden. Jeg ser poenget ditt. Kanskje burde de ikke nevnes overhodet. Men så lenge de eksponeres i foreldrenes kanaler, så syns jeg det skal være motstemme til eksponeringen. Jeg syns ikke det skal hysjes ned. 

Det vi alle kanskje kan og bør tenke over er om det er nødvendig å diskutere hvordan CBE.no eksponerer barna (som å disktuere om de har blitt sminket osv) . Det foreldrene legger ut på nett blir liggende der for alltid, men det gjør denne tråden også. 

Debattene her i tråden har stilnet endel. Det er fordi influenceren blir mindre og mindre. 

Jeg er uenig i at det kun fungerer som en motstemme til eksponeringen. Det er også en del av eksponeringen å skrive om dem her. 

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klink skrev (6 minutter siden):

Jeg er uenig i at det kun fungerer som en motstemme til eksponeringen. Det er også en del av eksponeringen å skrive om dem her. 

Foreldrenes valg å gjøre mindreårige til «kjente»/«kjendiser» for å tjene penger på familielivet eller det som fremstilles som familielivet. 

• Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hun er syk igjen, omgangssyke denne gangen. Mye syk synes jeg, bør få styrket det immunforsvaret sitt altså. 

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Kollontaj said:

Foreldrenes valg å gjøre mindreårige til «kjente»/«kjendiser» for å tjene penger på familielivet eller det som fremstilles som familielivet. 

Skikkelig til barnets beste det her altså. #Stopsharentingogsånt (Bortsett fra når vi har mulighet til å kritisere Caroline ved å diskutere nevnte barn som vi ikke under noen omstendigheter vil skal eksponeres! Sånn bortsett fra på norges største forum da selvsagt... Også er barna "kjendiser" da så da må man jo bare regne med at de blir diskutert her inne. Det dumme paret fra Særp kan takke seg selv!)

Slik leser jeg selvmotsigelsen og det å forsvare eksponeringa av barna her inne. Det er vel ikke så farlig så lenge det ikke er noen man misliker (les: Caroline) som legger ut detaljene... Jeg vet mer om barna av å lese her inne enn på instagrammen hennes en gang i blant for å si det sånn.

Endret av Luvinesta
  • Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Luvinesta skrev (5 minutter siden):

Skikkelig til barnets beste det her altså. #Stopsharentingogsånt (Bortsett fra når vi har mulighet til å kritisere Caroline ved å diskutere nevnte barn som vi ikke under noen omstendigheter vil skal eksponeres! Sånn bortsett fra på norges største forum da selvsagt, da er det fritt frem å gjenfortelle om hva moren legger ut av de på Instagram. Også er barna "kjendiser" da så da må man jo bare regne med at de blir diskutert her inne. Det dumme paret fra Særp kan takke seg selv!)

Slik leser jeg selvmotsigelsen og det å forsvare eksponeringa av barna her inne. Det er vel ikke så farlig så lenge det ikke er noen man misliker (les: Caroline) som legger ut detaljene... Jeg vet mer om barna av å lese her inne enn på instagrammen hennes en gang i blant for å si det sånn.

Da vet du også at svært få av storiene hennes med barn blir omtalt her. 

• Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Ellie77 skrev (På 24.4.2022 den 9.01):

Det har null og niks med brystvorter å gjøre. Derimot oppfatter jeg -  personlig - hennes framtoning, herunder kleine poseringer, filterbruk, kosmetiske inngrep, sykelig kroppsfokus og en hel masse annet, som direkte vulgær.

uekte mennesker (både inne og utenpå) ikke noe å beundre eller trakte etter:( 

Endret av Pusern3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

EmilieH skrev (1 time siden):

Hun er syk igjen, omgangssyke denne gangen. Mye syk synes jeg, bør få styrket det immunforsvaret sitt altså. 

kroppen ligger på et underskudd kontinuerlig 

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...